Kaveri alkanut ahdistamaan
Sen kumemmin täsmentämättä hän vain jatkuvasti runnoo minua henkisesti alas. En enää edes innolla odota häneltä mitään viestejä, kun niissä saattaa olla jotain todella "piristävää" kommenttia minusta. Alkaa tuntumaan siltä, etten halua olla hänen kanssaan enää tekemisissä, kun vaikka olen sanonut että minua ahdistaa niin ei vaikuta kiinnostavan ja hän jatkaa vain samalla linjalla. Aivan kuin tahallaan, mitä en haluaisi uskoa. Tiedän että jos sanon haluavani pistää välit poikki tai vastaavaa, niin hän alkaa inttämään vastaan ja alkaa pommittamaan, koska hän ei kykene kunnioittamaan mitään minun halujani. Joten liekö ainut ratkaisu sitten vain suoraan estoon laittaa, vai lopetanko vain reagoimasta.
Kommentit (8)
Saisipa puhelimesta jotenkin niin että vain tiettyjen henkilöiden yhteydenotot eivät näy eikä kuulu, mutta se ei näytä onnistuvan ilman täydellistä estämistä. Whatsapissa korkeintaan saa viestit estettyä niin että siirtää tyypin arkistoon ja asetuksista niin ettei arkistoviesteistä ilmoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Saisipa puhelimesta jotenkin niin että vain tiettyjen henkilöiden yhteydenotot eivät näy eikä kuulu, mutta se ei näytä onnistuvan ilman täydellistä estämistä. Whatsapissa korkeintaan saa viestit estettyä niin että siirtää tyypin arkistoon ja asetuksista niin ettei arkistoviesteistä ilmoiteta.
No miksei voi estää?
Eipä se taida muu auttaa kuin olla noteeraamatta tai jopa estää, jos meinaa että oma mielenterveys säilyy jonkinlaisena. Välillä kaveri on mukava, mutten sitäkään enää osaa ottaa positiivisena kun on jatkuvasti tunne että se on jotain esitystä ja taustalla kuitenkin punoo taas jotain uusia juonia pahoinpidellä henkisesti. ap
Kuulostaa narsistilta. Kannattaa varautua jälkiseuraamuksiin jos noin vaan menee katkaisemaan yhteydet, narsku ei ota hyvällä ja haluaa kostaa tavalla tai toisella sen että joku ei nauti hänen seurastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa narsistilta. Kannattaa varautua jälkiseuraamuksiin jos noin vaan menee katkaisemaan yhteydet, narsku ei ota hyvällä ja haluaa kostaa tavalla tai toisella sen että joku ei nauti hänen seurastaan.
Totta, jos tällaiselle ihmiselle on erehtynyt esim. viesteissä paljastamaan jotain arkaluontoisia niin voi olla varma että käyttää ikävässä tilanteessa hyväkseen. Miksei myös ole saattanut puheluita äänittää että niitäkin voi käyttää vastaan. Paras mitä näiden suhteen olisi tehdä on vain ykskaks kadota heidän elämästään vaihtamalla osoite ja puhelinnumero. Mutta se ei toki arkaluontoisten asioiden levittelyä estä, se on vain kestettävä.
Mun kaveri ainakin tasan tarkkaan tahallaan halusi aiheuttaa minussa ahdistusta. En tiedä mitä kieroa tyydytystä se siitä sai, että itte leikki jotain täydellistä normaalia ihmistä samalla ku vaivihkaa maalaili musta jotain epänormaalia hullua. Pienetkin hermostumisen eleet oli sille heti merkki jostain hoidon tarpeesta, ku ensin oli jälleen triggeröinyt mua tunkeutumalla väkisin henkilökohtaisiin asioihini kielloista huolimatta. Monesti oltiin sopivinaan asiat ja hän oli muka ymmärtänyt, mutta ei kauaa mennyt kun taas sama jatkui ja hän oli kovin miettinyt että olenkohan joku (aseta diagnoosi tähän) kun olen käyttäytynyt niin ja näin. Kaikki mielenterveydelliset ongelmat mitä muhun koetti istuttaa taisi olla enempivähempi jotain peilausta omista ongelmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Heidän luotaan kannattaa perääntyä kumarrellen ja pahoitellen että en ole nyt tarpeeksi hyvä teidän ylhäisyytenne seuraan joten minä tästä poistunkin, jolloin heille jää hyvä mieli.
Pidä taukoa kaverista ja anna pommittaa. Puhelimesta asetukset niin, ettei kaverin yhteydenotot näy heti silmille. Katso ne silloin kun sinulle sopii ja vastaile lyhyesti jos jaksat. Kenenkään ei tarvi sietää huonoa käytöstä eikä olla aina tavoitettavissa. Jos on niin röyhkeä, että vaatii selitystä niin aina voi vastata, että mulla oli muuta. Ja jos käytös ei kummene niin estoon sitten. Yhtään energiasyöppöä tai huonokäytöksistä ei tarvi jaksaa kuljettaa mukana.