Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa omituiset syntymäpäivät

Vierailija
17.10.2014 |

Juuri tultiin lapsen kanssa kotiin luokkatoverinsa syntymäpäiviltä. Olisi ollut ihan mukavat juhlat hyvine tarjoiluineen ym. mutta syntymäpäiväsankarin äiti oli todella omituinen. Paikalla ei ollut muiden lasten vanhempia joten halusin tietysti jutella hänen kanssaan samalla kun lapset leikkivät. Kyseinen nainen oli tuppisuinen ja teki koko keskustelumme ajan omia juttujaan: oli facebookissa, tiskasi ja teki jopa ristikkoa!! Tai no ei niitä hänen ynähtelyjään voi juuri keskusteluksi sanoa. Lopulta päätin lähteä lapseni kanssa pois vaikka juhlat jatkuisivatkin vielä.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin..oli se silti siltä naiselta typerää..ynähdellä ja olla kuin toista ei olisikaan.aikuinen ihminen! Käytöstavat vois silti säilyttää vaikka jonkun äiti nyt epähuomiossa jäikin istuskelemaan..mutta tää istuja oli nälli tapaus..lähti kun ymmärsi minkälaiset käytöstavat päivänsankarin äipällä on!! Mä oisin varmaan lähtiessä huutanu vielä perään että anteeksi kun häiritsin!! Meitä on niin moneen junaan..

Vierailija
2/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun sun lapsi kasvaa ja sulla on niitä muuutama niin huomaat ettei normi vanhemmilla ole aikaa istua kahvilla. On kenties jonkun lapsista harrastus juuri samaan aikaan esim. Mus.opistolla olen huomannut että kökkii vaan nuo yli 40vuotiaana ainoansaaneet siellä soittotunneilla esim aina. Kyllä tulee lapselle olo ettei sen vertaa luoteta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:02"]Lapseni on 9-vuotias. Mielestäni on vielä aivan tervettä tarkastaa mihin hän on menossa. Tiedän, että esimerkiksi hänen toisen luokkakaverinsa vanhemmilla on alkoholiongelma, joten heidän synttäreilleen en lastani edes päästäisi. [/quote]etkö sinä näe lastasi tuodessa millaiset vanhemmat hänellä on??

[/quote]

Kyllä näen, mutta en kyllä nyt tosiaankaan ajatellut että lapseni ystävän juhliin otetaan vieraat niin valikoidusti! En tietenkään olisi kytännyt lastani siellä synttäreille vaan olin ajatellut istua aikuisten kanssa "aikuisten puolella" ja tutustua heihin. Näitä kommentteja lukiessa tulee kyllä olo, että eipä näy lasten ystävien vanhemmat kiinnostavan. Sääliksi käy.

Vierailija
4/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellalettas taas. HALOO AP. Kukaa sua oo sinne synttäreil kutsunu! Toinen yrittää vihjasta tekemällä omia juttujaan että sä voisit vaihtaa maisemaa ETKÄ SILTI TAJUU LÄHTEE. Ymmärtäisin jotenkin jos olis jostain taaperosta kyse. Mut 9 vee ja sää meet mukaa synttäreille. Ei tulis pienee mielee, varsinkaan jos ei ole erikseen kutsuttu! Tää juttu ei vaan voi olla tosi!

Vierailija
5/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:43"]

En ole tehnyt mielestäni mitään väärää. Kyllä kai nyt vanhempia kuuluukin kiinnostaa tietää missä lapsi on ja kenen kanssa viettää aikaansa? Enhän minä nyt jää esimerkiksi lapseni harrastuksia seuraamaan, mutta ajattelin kyllä että juhlaan olisin tervetullut jäämään. Ja olisi kyseinen rouva voinut vaikka sitten sanoa minulle että lähde pois.

[/quote]

WHAT?

Tottakai niihin harrastuksiin kannattaa jäädä seuraamaan, lapset tykkää kun vanhemmat osallistuu edes katsomalla vaikka jalkapallopeliä. Kaverisynttäreille taas ei todellakaan kuulu jäädä, jos ei ole erikseen kutsuttu. Jos synttäreille on pyydetty vaikka auttamaan, se on eri asia.

[/quote]

Tottakai mielelläni seuraan lapseni harrastuksia ja käyn toki katsomassa tyttäreni balettiesitykset, mutta en enää jää seuraamaan harjoituksia.

[/quote]

Minä olen seurannut läpi kaikki balettitunnit, karatetunnit ja luistelutunnit. En voisi laittaa lasta yksin ja lähteä pois. Se on osa meidän perheen kokemuksia ja tottakai osallistun harkkoihin ja näytän kiinnostukseni lapselle.

Vierailija
6/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:02"]Lapseni on 9-vuotias. Mielestäni on vielä aivan tervettä tarkastaa mihin hän on menossa. Tiedän, että esimerkiksi hänen toisen luokkakaverinsa vanhemmilla on alkoholiongelma, joten heidän synttäreilleen en lastani edes päästäisi. [/quote]etkö sinä näe lastasi tuodessa millaiset vanhemmat hänellä on??

[/quote]

Kyllä näen, mutta en kyllä nyt tosiaankaan ajatellut että lapseni ystävän juhliin otetaan vieraat niin valikoidusti! En tietenkään olisi kytännyt lastani siellä synttäreille vaan olin ajatellut istua aikuisten kanssa "aikuisten puolella" ja tutustua heihin. Näitä kommentteja lukiessa tulee kyllä olo, että eipä näy lasten ystävien vanhemmat kiinnostavan. Sääliksi käy.

[/quote]

Ei sitten ollut sinusta yhtään omituista, että muiden lasten vanhempia ei synttäreillä ollut?

Vierailija
7/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
8/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Tän on pakko olla provo. Ei meilläpäin mennä edes noiden 5-6 v synttäreille mukaan, ne on kavereille. Ei edes mahtuisi meille tollasta kööriä sisään

Vierailija
9/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Montako vanhempaa teidän lapsen synttäreillä on ollut?

Ei siellä yleensä ole "vanhempien puolta" ja lapsen vanhempi on kyllä ihan tarpeeksi kiireinen niiden lasten kanssa, ei kaipaa juttuseuraa. Järkkää sinä niille lasten kavereiden vanhemmille erilliset pippalot, joissa tutustutte. Kuokkimaan nyt vaan ei kuulu mennä.

Vierailija
10/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähän lapsuudestani muistan, KUKAAN vanhempi ei tuppautunut lasten 9v synttäreille, ellei aikuisille ollut erillistä kahvittelukutsua. Eikö lapsesi yrittänyt kieltää sinua?

Vierailija
11/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kommenteista tulee oikeasti ihan kamalan paha mieli. Olen itse asunut parissa muussakin maassa, ja kyllä vanhempien läsnäolo lasten harrastuksissa ja ajan viettäminen yhdessä on näissä maissa ollut paljon yleisempää ja minusta vain ja ainoastaan hyvä juttu. Ei kyse ole siitä etteikö lapseen luotettaisi, vaan osoitetaan arvostusta ja mielenkiintoa hänen tekemisiään kohtaan. Tätä tiettyä lapsivihamielisyyttä en tule ikinä Suomessa ymmärtämään. Kun lapsi on kouluiässä niin saa pärjätä melko lailla omillaan, ja kyllähän sen niiden käytöksestä ja hyvin(=pahoin)voinnistaankin usein huomaa että yksin on tosiaan jouduttu pärjäämään...

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:01"]

No kun sun lapsi kasvaa ja sulla on niitä muuutama niin huomaat ettei normi vanhemmilla ole aikaa istua kahvilla. On kenties jonkun lapsista harrastus juuri samaan aikaan esim. Mus.opistolla olen huomannut että kökkii vaan nuo yli 40vuotiaana ainoansaaneet siellä soittotunneilla esim aina. Kyllä tulee lapselle olo ettei sen vertaa luoteta

[/quote]

Vierailija
12/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nolostui ja lähti karkuun, kun tajusi mitä tuli tehtyä :)

Vierailija
13/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän siinä ap.:tä, että hän välittää lapsestaan, mutta en sitä, että hän menee viettämään omia kekkereitä tilaisuuteen. Nykyisin, kun lapsilta puuttuu käytöstavat ja vanhemmat ovat holtittomia, kuten ap.:n tapauksessa välinpitämätön mutsi, joka teki omia hommiaan eikä pitänyt lapsia silmällä, mutta kävikö itse asiassa niin, että tuo äiti delegoi lasten vahtimisen tälle kuokkavieraalle? - Saako teidän paheksujein kotona ventovieraat lapsilaumat tuhota kodin ja lapset tuosta vaan? Meillä ei tulisi kuuloonkaan. Maksimi mitä on kutsuttu on 3 vierasta lasta per yksi vahtiva aikuinen.

Vierailija
14/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:02"]Lapseni on 9-vuotias. Mielestäni on vielä aivan tervettä tarkastaa mihin hän on menossa. Tiedän, että esimerkiksi hänen toisen luokkakaverinsa vanhemmilla on alkoholiongelma, joten heidän synttäreilleen en lastani edes päästäisi.
[/quote]

Hyvä, kostat lapselle sen, että hänen vanhempansa ovat sairaita. Sitten ihmetellään kun nuoria syrjitään ja kiusaaminen on niin pahasta oivoi. Hyvää esimerkkiä näytät lapsillesi.

Vierailija
15/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin..oli se silti siltä naiselta typerää..ynähdellä ja olla kuin toista ei olisikaan.aikuinen ihminen! Käytöstavat vois silti säilyttää vaikka jonkun äiti nyt epähuomiossa jäikin istuskelemaan..mutta tää istuja oli nälli tapaus..lähti kun ymmärsi minkälaiset käytöstavat päivänsankarin äipällä on!! Mä oisin varmaan lähtiessä huutanu vielä perään että anteeksi kun häiritsin!! Meitä on niin moneen junaan..

[/quote]

Minusta tuollainen ajattelutapa ei vaikuta ihan terveeltä. Että tuppaudut kutsumattomana lasten juhliin ja vielä häiritset päivänsankarin äitiä, joka ei ollut varautunut viihdyttämisvaatimuksiisi. Mikä ihmeen velvollisuus päivänsankarin äidillä olisi ollut jutella kanssasi? Hoihhoijaa...

Vierailija
16/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten puoli??? Ehei, mulla on kädet täynnä töitä kun toimin tarjoilinaja ja sitten on kaikkee kivaa ohjelmaa jota järkätään.... LAPSILLE!!!! Jos lapsi kutsuu 10 kaveria ja heidän 10 äitiään jäisi istumaan meille ja vaatisi vielä seuraa pitämään niin siihen loppuisi heidän lasten kutsujen saaminen. 

Vierailija
17/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:02"]Lapseni on 9-vuotias. Mielestäni on vielä aivan tervettä tarkastaa mihin hän on menossa. Tiedän, että esimerkiksi hänen toisen luokkakaverinsa vanhemmilla on alkoholiongelma, joten heidän synttäreilleen en lastani edes päästäisi. [/quote] Hyvä, kostat lapselle sen, että hänen vanhempansa ovat sairaita. Sitten ihmetellään kun nuoria syrjitään ja kiusaaminen on niin pahasta oivoi. Hyvää esimerkkiä näytät lapsillesi.

[/quote]

Aivan, minun lapsen poikakaverin äiti on alkoholisti, saa lapseni silti heillä vierailla. Kuulemma pysyy skarppina kun heillä on vieraita.

Toisen kaverin isä on alkoholisti, sinnekin saa mennä, mutta kerran haettiin pois lapi ja sen kaveri, kun isä oli ottanut liikaa.

Noiden alkkisten auton kyytiin lapseni ei saa mennä.

Vierailija
18/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaeno [x] :DDD

Vierailija
19/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole oikeesti näin URPO

Vierailija
20/74 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, niin joka tapauksessa todella tahditonta Ap:n käytös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan