Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko että rakkaat lemmikkinne ovat kuoltuaan päässeet eläinten taivaaseen?

Vierailija
08.09.2021 |

Itse uskon että koirani on päässyt taivaaseen.

Kommentit (169)

Vierailija
121/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta. Tyypit jotka käänsivät 1992 Raamatun, he ottivat pois sen kohdan missä sanotaan 1776 Bibliassa ja Raamattu kansalle käännöksissä, että eläimillä on elävä sielu ja elävä henki

Mihin tällä pyrittiin???

Yrittivätkö he tietoisesti ohentaa ihmisten maailmankatsomusta tekemällä eläimet tunteettomiksi, sieluttomiksi ja hengettömiksi?

1992 käännös:

1. Mooseksen kirja 1:30

Ja villieläimille ja taivaan linnuille ja kaloille, mikä maan päällä elää ja liikkuu, minä annan ravinnoksi vihreät kasvit.

Pahan tekosia. Pahuus vaikuttaa ihmises

---

Kyllä.

Tuo minkä itse näin omin silmin, on saanut aikaan sen, etten voi pitää enää 1992 - raamatunkäännöstä luotettavana.

Kirkko oli jo tuolloin ysärillä jo aika pahassa jamassa.

Vierailija
122/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tämä asia on kirkas.

Eläimet eivät valinneet syntiä. 

Mutta ihminen teki valintansa. Raamattu on kirjoitettu ihmisen elävän sielun pelastukseksi.

Eläimille käy kaikille hyvin ja ne odottavat ja aina ovat odottaneet Jumalan lasten ilmoitusta eli Jeesuksen toista tulemusta 

Ks. Raamatuskäännös 1776 

Roomalaiskirje 

8: 18 - 23

Tuohon raamatunkohtaan Lestadius viittasi sanoessaan, että muutava harva odottaa luontokappaleiden kanssa Jumalan lasten ilmoitusta, siis Jeesuksen toista tulemusta puhuessaan maailmanlopusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1776 Roomalaiskirje

8:18

"Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan."

---

Mikä on siis se kunnia?

Bibliassa 1776 on monta viittausta tuon jakeen alla ja niissä puhutaan taivaasta.

Tästä avautuu valtavan kirkas, lämmin, rakastava ja lohdullinen näköala joka koskee uskovaisia sekä myös kaikkia luontokappaleita. Kuin aurinko paistaisi. Sivistyssanakirjan mukaan luontokappale tarkoittaa eläintä.

Käykää lukemassa itse netistä nämä viittaukset, olen löytänyt ne kotonani olevasta 1776 - käännöksestä.

Nämä viitteet ovat:

Matt. 5: 12.

2. Kor. 4:17.

Phil. 3: 20, 21.

1. Piet. 1:6. 4:13.

1. Joh. 3: 1, 2.

---

Kirjoitan 1776 - käännöksen Roomalaiskirjettä vielä edempänä muutaman jakeen.

Vierailija
124/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Room. 8

18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan.

19. Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta.

20. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei mielellänsä, vaan sen tähden joka ne alle antanut on,

21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen.

Vierailija
125/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Room. 8

18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan.

19. Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta.

20. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei mielellänsä, vaan sen tähden joka ne alle antanut on,

21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapaute

----

Haloo!!!

" Toivossa, että myös ITSE LUONTOKAPPALE PITÄÄ TURMELUKSEN ORJUUDESTA VAPAAKSI TULEMAN, JUMALAN LASTEN KUNNIAN VAPAUTEEN."

Tästä saa sen käsityksen, että eläimet pääsevät taivaaseen.

En voi mitenkään ymmärtää miten tuo kohta yritetään ohittaa tai muuttaa. Roomalaiskirje muuten pitää lukea sellaisenaan. Sitä ei saa tulkita.

Muuten me emme saa ottaa mitään pois Raamatusta emmekä lisätä siihen mitään, vaikka se sotisi maalmankatsomustamme vastaan.

Uskon että eläimet pääsevät taivaaseen koska näen sen omin silmin 1776 - raamatuskäännöksestä.

Katsokaa itse.

Vierailija
126/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näihin jakeisiin Lestadius viittasi puhuessaan maailmanlopusta:

Room.8

22. Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.

23. Mutta ei ainoastaan ne, vaan myös itse me, joilla Hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme odottain sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

Vierailija
127/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä eläimille olisi erillinen taivas? Kaippa ne sinne samaan taivaaseen mahtuu ihmisten kanssa ja itse ei se olisi kyllä taivas eikä mikään jos siellä ei olisi ihania eläimiä. Itse uskon, että eläimet siirtyvät jonnekin astraalitasolle kuoleman jälkeen ja olen joskus jutellutkin kuolleen koirani kanssa 5D:s

---

Totisesti uskon ja toivon että pääsisin taivaaseen. Mitään muuta en niin hartaasti toivo.

Ja uskon, että edesmenneet lemmikkini ja kaikki eläimet ovat siellä.

Ja viittaan tällä Bibliaan, kirkkoraamattuun 1776 käännökseen. Room.8. 18 - 23.

Olisiko sitten niin, että ajatus siitä että eläimiä olisi taivaassa ihmisten kanssa, on joillekin niin sietämätön ja loukkaava, että sensuroidaan se sitten vaikka Raamatusta pois kuten 1992, eli poistetaan kokonaan se, että eläimillä on elävä sielu ja elävä henki, kuten taas eri tavalla on Raamattu kansalle käännöksessä ja vuoden 1776 Kirkkoraamatussa?

Kääntäjä on siis sensuroinut ja kääntänyt sen oman tieteellis - ateistisen maailmankatsomuksensa mukaiseksi v. 1992.

Ihminen tietenkin maalailee mielessään taivaan samanlaiseksi kuten live - elämänsä täällä.

Itse asiassa taitaa olla niin, että Raamatussa kerrotaan taivaasta aika vähän. On luotettava siihen mitä on kirjoitettu luontokappaleista. ( Room. 8: 18 - 24, Biblia)

Maailmankatsomukseni mukaan ajattelen, että ikuisuus on niin erilainen kuin olomuoto täällä, että täällä se ei ole käsitettävissä.

Käsityskyky ei riitä maallisessa ja surkeassa kehossa joka joutuu lopulta matojen ruuaksi ja katoaa.

Ihmisen luutkin muuttuvat lopulta tomuksi. Kaikki maallinen katoaa ihmisestä, myös luut muutamassa vuosikymmenessä.

Vierailija
128/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä ja eläintä minä armahda, sanoi Jeesus.

Vierailija
129/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ja eläintä minä armahda, sanoi Jeesus

--

Tai Jumala.

Muistan tuon kohdan.

Ihmistä ja eläintä minä armahdan.

Onko tuo Vanhassa Testamentissa?

---

Kyllähän kirkossakin jotkut papit puhuvat Roomalaiskirjeen jakeista että koko luomakunta odottaa tulevaa kirkkautta kuten on 1992 käännöksessä.

Se löytyy sieltä.

Käännös on tosin yleisluontoisempi kuin 1776.

--

Mutta millainen on heidän maailmankatsomuks nsa?

Käsittääkseni helluntailaiset ja jehovalaiset ajattelevat, että nykyinen maapallo muuttuu maailmanlopussa ikään kuin taivaaksi. Onko Suomen kirkon virallinen kanta sama?

---

Minä taas uskon, että sekä uskovaiset että luontokappaleet odottavat Jeesuksen toista tulemusta, l. Jumalan lasten ilmoitusta kuten on Bibliassa 1776.

Kuolleet nousevat ensin ja me muutumme ja nousemme pilviin Herraa vastaan.

Kirkon pappi Lestadius 1800 - luvulla uskoi myös niin.

Mielestäni tuossa ei ole mitään epäloogista kun ajatellaan koko Raamattua.

Roomalaiskirjettä ei saa tulkita, vaan lukea kuten se on.

Ellen ole väärin ymmärtänyt, käsitykseni mukaan Luther sanoi, että Roomalaiskirje valaisee kirkkaasti koko Raamatun - kuin auringonpaiste.

Sekä Vanhan että Uuden Testamentin.

Vierailija
130/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuan pappi sanoi että Suomen kirkossa ei saa puhua maailmanlopusta. Eikä siellä saa esittää mitään profetioita.

Käsittämätöntä, koska eikö Jeesuksen toisen tulemuksen takia ja ikuiseen elämään pääsemisen vuoksi kirkot juuri ole perustettu?

---

Mutta näyttää siltä, että piispat ja monet leipäpapit elävät vain tätä elämää varten.

Kunnioitettu dogmatiikan professori teologian tohtori Osmo Tiililä arvosteli ankarasti Suomen luterilaista kirkkoa.

Hän sanoi, että kirkko on laiminlyönyt hengellisen tehtävänsä ja keskittynyt yhteiskunnallisiin asioihin.

Vierailija
131/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Vulgate on latinankielinen käännös Raamatusta, siis roomalaiskatolisen kirkon käännös, jonka on tehnyt Jerome.. Sitä ennen jossain on tietoa versosta Latin Vetus, mikä olisi vanhempi latinankielinen versio, siitä on nettisivut vasta tekeillä wikipediassa.

Tätä vanhempia käännöksiä netistä kaivamalla löytyy, ongelma on, että myös niiden kirjoittajien taustat täytyisi tutkia.Samoin, mihin lähteisiin niissä viitataan, antaa osviittaa, onko kirjoittaja luoetettava. 

Eri käännösten tutkiminen on loputon suo, Uskon, että seuraava toteamus on totta:

Kristuksen todellinen kirkko ei alkanut vuonna 1517 (teknisesti 1530 Augsburgin tunnustus), vaan Kristus itse aloitti sen.

Kysy suoraan Jeesukselta, onko lemmkkisi päässyt taivaaseen. Hän vastaa kyllä. Vaikka Raamattua luemmekin, uskon ytimessä on usko Jeesukseen pelastajanamme ja tienä Isän luo.

Vierailija
132/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuan pappi sanoi että Suomen kirkossa ei saa puhua maailmanlopusta. Eikä siellä saa esittää mitään profetioita.

Käsittämätöntä, koska eikö Jeesuksen toisen tulemuksen takia ja ikuiseen elämään pääsemisen vuoksi kirkot juuri ole perustettu?

---

Mutta näyttää siltä, että piispat ja monet leipäpapit elävät vain tätä elämää varten.

Kunnioitettu dogmatiikan professori teologian tohtori Osmo Tiililä arvosteli ankarasti Suomen luterilaista kirkkoa.

Hän sanoi, että kirkko on laiminlyönyt hengellisen tehtävänsä ja keskittynyt yhteiskunnallisiin asioihin.

Raamatussa sanotaan, että ei kukaan tiedä, milloin Poika tulee takaisin. Sitä ei tiedä edes Poika itse, vain Isä tietää. 

Tämän perusteella uskon, ettei sitä kukaan älykäskään tai jopa syvästi uskova ihminenkään voi etukäteen tietää, milloin Jeesus tulee takaisin ja Jumalan valtakunta luodaan uudestaan.

Ja jos Jumala Sanassaan on näin sanonut, siinä Hän pysyy.

Uskon, että jotkut voivat nähdä näkyjä tulevasta, mutta uskottavia profetioita ei enää ole tehty sitten  Jeesuksen.Vääristä profeetoista varotellaan. Yksi esimerkki se joku vanha nainen Bulariasta, joku Baba. Ja ihmiset uskoo, kun lukee ip-lehdistä. 

Ilmestyskirjassa kehotetaan tarkkailemaan lukuja, mutta niitä tulkitaan kirjaimellisesti. Joku määrä voi tarkoittaa vain, että niitä on paljon, jos sanotaan, että niitä seitsemän jotain vaikka trumpettia. Onko nuo kaikki ilmestyskirjassa olevat numero alkuperäisissä käännöksissä, vaan onko ne tulleet myöhempien käännösten mukaan, en ole katsonut. 

Sen sijaan numerologia kuuluu uususkontoihin, New ageen, ja mllä nykyään monet tutkivat Ilmestyskirjankin tapahumia. Ei kai ole Jumalan tahto eksyttää meitä numerologiaan ja etsiä sieltä vastauksia?

Vierailija
133/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taivasta ole ja jos näin uskot olet väärässä. Kristillisessä uskomuksessa eläimilä ei ole sielua, joten ne eivät pääse taivaaseen. 

Näin kerrottiin minulle rippikoulussa. 

Vierailija
134/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään, että elämämme on jokaisella elollisella ainutkertainen, mutta jos kuolemankaltaista elämää on, haluan sinne koirieni kanssa. Rakastan ja kaipaa jokaista. Jokaisesta on suuret kuvat kunniapaikalla olohuoneessa.

Vierailija
135/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin että Nooan Arkki on vertauskuva myös maailmanlopusta.

Mutta mitä kummaa?

Siellä oli vain 8 ihmissielua. Mutta kaikki eläinlajit olivat siellä.

Ihmiset tajusivat yhtäkkiä, että Arkin ovi oli suljettu,

kun 8 ihmistä ja kaikki eläinlajit olivat menneet sisään. Ulkopuolelle jääneet yrittivät päästä sisään, mutta se oli myöhäistä. He vajosivat vedenpaisumuksessa ja hukkuivat.

Jos eläinkuntaa ei olisi ollut, Arkki olisi valmistunut monta kertaa nopeammin.

Olen kuullut että Arkki on vertauskuva Kristuksesta.

Näyttää siltä, että koko eläinkuntakin on Jumalalle äärettömän rakas ja tärkeä.

Toisin kuin ihmiselle.

Ihminen on tuhonnut ilman sääliä niin paljon luontoa sekä rääkkää eläimiä edelleenkin rahan, epäjumalansa vuoksi. Vrt. esim.turkistarhaus ym. jne.

Vierailija
136/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

133/136

Niinpä.

Raamatussa on muistaakseni, että maailmanlopun tietää vain Jumala, milloin se tulee. 

Kukaan muu ei tiedä, ei edes Poika eikä ihmiset.

Mutta aikain merkkejä voimme seurata mitkä Raamatussa on kerrottu.

Vierailija
137/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---

En tunne Tiililää, mutta Raamatusta on yksi ohje jäänyt pysyvästi mieleen "Alä luota kehhenkään"

Raamautssa sanotaan: "te ette tee sitä hyvää, mitä haluatte, vaan sitä pahaa, mitä ette halua". Tiililän oppineisuudesta huolimatta hänkin on vain ihminen, hänen motiiveistaam emme voi tietää loppujen lopuksi. 

Vierailija
138/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taivasta ole ja jos näin uskot olet väärässä. Kristillisessä uskomuksessa eläimilä ei ole sielua, joten ne eivät pääse taivaaseen. 

Näin kerrottiin minulle rippikoulus

---

Minua vaivaa todella paljon se, että papit vaikenevat ja ohittavat nuo Roomalaiskirjeen kohdat ( 8: 18 - 23)

Raamatusta ei saa muuttaa mitään eikä ottaa pois.

Sinun pitäisi nyt perustella Raamatulla tuo.

Sekä kaataa nuo jakeet mitkä ovat Roomalaiskirjeess. Ks. edellä.

Miten siis aitot kaataa ne?

Vierailija
139/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoin pelkään, että elämämme on jokaisella elollisella ainutkertainen, mutta jos kuolemankaltaista elämää on, haluan sinne koirieni kanssa. Rakastan ja kaipaa jokaista. Jokaisesta on suuret kuvat kunniapaikalla olohuoneess

---

Minä olen tarkkaillut eläimiä monta vuosikymmentä. Sekä lemmikkejäni että villieläimiä.

On täysin selvää, että niillä on tunteet ja ne tuntevat syvää myötätuntoa.

Me ymmärrämme niistä hyvin vähän.

---

Nykyihmisen suhde luontoon on hyvin pinnallinen.

Eletään paljon ohuemmassa ja pinnallisemmassa maailman - elämänkatsomuksessa kuin alkukristillisyydessä.

Vierailija
140/169 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin että Nooan Arkki on vertauskuva myös maailmanlopusta.

Mutta mitä kummaa?

Siellä oli vain 8 ihmissielua. Mutta kaikki eläinlajit olivat siellä.

Ihmiset tajusivat yhtäkkiä, että Arkin ovi oli suljettu,

kun 8 ihmistä ja kaikki eläinlajit olivat menneet sisään. Ulkopuolelle jääneet yrittivät päästä sisään, mutta se oli myöhäistä. He vajosivat vedenpaisumuksessa ja hukkuivat.

Jos eläinkuntaa ei olisi ollut, Arkki olisi valmistunut monta kertaa nopeammin.

Olen kuullut että Arkki on vertauskuva Kristuksesta.

Näyttää siltä, että koko eläinkuntakin on Jumalalle äärettömän rakas ja tärkeä.

Toisin kuin ihmiselle.

Ihminen on tuhonnut ilman sääliä niin paljon luontoa sekä rääkkää eläimiä edelleenkin rahan, epäjumalansa vuoksi. Vrt. esim.turkistarhaus ym. jne.

Vertayskuva Kristukseen on varnaan hienosti ymmärretty viesti Jumalalta, Jumala suuttui ihmisen tottelemattomuutaan ja pesi ihmisen synnit pois. Sitten hän lähetti Jeesuksen, joka lunasti meidät ristillä.

Raamatun mukaan tämän maailman lopulla Kristus palaa kokoaamaan joiukkojaan ja pesee maailman synnit tulella. Näin yksinkertiasesti selitettynä, miten tulkitsen maailmanlopun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä