Uskotteko että rakkaat lemmikkinne ovat kuoltuaan päässeet eläinten taivaaseen?
Kommentit (169)
No, eläimillä ei ole sielua. Vain Jumalaan uskovat pääsee, ihmiset siis.
Ihmistä ja eläintä minä armahdan, sanoo Jumala.
Tietenkin pääsevät ja ihan samaan "taivaaseen" kuin ihmisetkin ja kaikki muut, joiden sydämessä asuu sielukipinä. Kaikilla kenellä on sydän on sielu.
Myös puilla ja kivillä on henki, sekä maapallolla.
Kuolleet lemmikit ovat oppaitamme eläessään kehossa sekä henkenä myöhemmin.
En. Kyllä se siellä kukkapenkissä on edelleen.
Pääsevät. Siellä ovat meitä odottamassa.
Ei tietenkään. Sinne ne on takapihalle märäntyneet. Kettu kaivoi yhden kissan luut esiin.
No ei ole mitään taivaita olemassa.
Eikä ne yhtään sen todellisemmaksi muutu vaikka mitä uskoisi.
Kristinuskon oppien mukaan eläimet ei pääse taivaaseen. Jos taas ei usko näihin opetuksiin niin koko taivasta ei ole olemassa. Jolloin sinne ei ainakaan voi päästä. Ei ihmiset, eikä eläimet.
Näistä kahdesta valkkaa itselle mieluisampi vaihtoehto.
Onko siellä taivaassa kaikki kuolleet dinosaurukset? Niitä varmasti kuoli melkoinen joukko kahden sadan miljoonan vuoden aikana. Hirmuinen liskosirkus. Jokaista ihmistä kohden vähintään miljoonia sauruksia.
Vuosittain maailmassa teurastetaan 1,5 miljardia sikaa. Pääseekö nekin taivaaseen?
Maatuvat ja muuttuvat mullaksi kuten me ihmisetkin.
En. Sinne ne maatuivat kotipihan multiin. Se "henki" tai mikä niissä olikaan, on kuitenkin ikuisesti läsnä. Heti, kun niitä muistelen, tunnen sen rakastetuksi tulemisen tunteen, jonka niiltä sain. Rakkaat olennot.
Uskon että se pääsee tuohon kotitalon pihan reunalle puolisen metriä maanpinnan alle.
No jos Maple ei ole tällä hetkellä taivaassa, niin sitten ei ole kyllä kukaan muukaan. <3
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon oppien mukaan eläimet ei pääse taivaaseen. Jos taas ei usko näihin opetuksiin niin koko taivasta ei ole olemassa. Jolloin sinne ei ainakaan voi päästä. Ei ihmiset, eikä eläimet.
Näistä kahdesta valkkaa itselle mieluisampi vaihtoehto.
Itse asiassa raamattu ei ota jyrkkää kantaa eläinten kohdalla. Joo, VT:ssä on se yksi kohta: ”kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös Jumalan luo, tai eläimen hengestä, vaipuuko se alas maahan?”
Tuosta ei voi paljon teologiaa muodostaa.
No raamatussa sanotaan, että ei pääse. Monet papitkin näin sanovat. Että voi voi, ette tule näkeemään lemmikkejänne taivaassa. Se on paratiisi ilman elämiä. Orgioita ihmisten kanssa ja hyvää ruokaa jne.
Olen täysi skeptikko mutta tunteen tasolla pidän itsestään selvänä että kaksi kuollutta koiraani ovat äitini kanssa tuonpuoleisessa:).
Vierailija kirjoitti:
No raamatussa sanotaan, että ei pääse. Monet papitkin näin sanovat. Että voi voi, ette tule näkeemään lemmikkejänne taivaassa. Se on paratiisi ilman elämiä. Orgioita ihmisten kanssa ja hyvää ruokaa jne.
Mutta minun taivaani ei ole sinun taivaasi. Lällällieru. Orgiat kyllä kelpaisi.
Sen jälkeen mitä teki lapsemme kanille? Ei todellakaan. Tai ainakin toivon niin.