Teini ei suostunut lähtemään kouluun. En jaksa enää vääntää. Tarvitsen apua.
Koulussa on käynyt kasvatuskeskustelussa mutta mitään konkreettista asialle ei ole tehty. Mulla ei ole fyysisestikään mitään mahdollisuutta mua päätä pidempää poikaa repiä sängystä ylös ja se tuskin olisi edes oikein. Tarvisin pojalle loputtomien keskustelujen sijasta konkreettista apua. Mun pitää lähteä töihinkin ihan just eikä mulla ole aikaa tästä vääntää. Vitt* kun oon huono äiti!
Kommentit (86)
Tee lasu? Sieltä tulee joku hakemaan kouluun.
Et ole huono äiti kun välität. Kyllä
se vielä helpottaa. Been there ❤️
Olethan varma ettei ole masennusta tai kiusaamista taustalla?
Perhetyö voi jeesiä. Ja kun niitä poissaoloja kertyy, niin tekee se koulukin sen lasun.
Vierailija kirjoitti:
Tee lasu? Sieltä tulee joku hakemaan kouluun.
Juu ei tule.
Mun lapsella oli tuo vaihe viime vuonna. Lopulta aina sain lähtemään kouluun mutta hirveän taistelun kautta. Nyt menee taas ihan normaalisti. Murrosikä...
Laiskottaako/väsyttääkö vai onko koulussa tapahtunut jotain ikävää?
No,anna jäädä kotiin. Tyhjennä jääkaappi,kaikki hyvilaitteet,kaukosäätimet piiloon,puhelin pois.
Katot mikä ääni on illalla kellossa kun ei ole voinut tehdä mitään!
Siperia opettaa!
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin tulossa kysymään. Meillä alkoi pojalla tuollainen käytös ihan yhtäkkiä (lisäksi oli toki myös itkuisuutta). Mitään ei myöntänyt vaikka me tiedettiin että tuo ei ole normaalia meidän pojalle. Vein sitten koulukuraattorille pojan ja siellä kertoi että yksi rinnakkaisluokkalainen oli yllättäen vessassa yrittänyt "läpällä" kuristaa eikä ollut lopettanut vaikka poika oli pyytänyt. Tuosta on jo yli kymmenen vuotta, mutta edelleen herättää tunteita kun tällaisesta luen... Voimia ap, toivottavasti saatte apua ❤️
Aina vaikea tajuta, miten tilanne pääsee tuohon. Sivusta seuranneena tajuan kyllä, että tuo on yllättävän yleistä nykyään eikä riipu perhetaustasta niin paljoa kuin luulisi (tosin ehdottomasti yleisempää yksinhuoltajaperheissä), mutta silti en täysin tajua, miten se ote omasta lapsesta lipsuu noin pahasti.
Tai tajuan mutta en jaksa ymmärtää. Nykyään kun teiniä pitää vain ymmärtää aivan kuin olisi jokin hauras lasiolento, joka ei voi tajuta elämän realiteeteista. On pakko antaa rahaa, kun muuten se varastaa. On pakko maksaa puhelimet ja tietokoneet tai muuten se on teinin pahoinpitelyä. Vanhemmat ovat aivan yhtä avuttomia teinien kapinan edessä kuin opettajat ja sosiaalityöntekijätkin.
Omat teinini olen kasvattanut vanhanaikaisesti. Sen leipää syöt, kenen lauluja laulat. Rahaa ei tule seinästä, uusia laitteita saa, kun tehdään se oma osuus perheessä. Ne laitteet katoavat myös taianomaisesti, jos ei pysytä sopimuksessa. Toimii. En odota kohtuuttomia, ymmärrän hormonimyllerrystäkin, mutta tietyt asiat hoidetaan.
Tsemppiä teille, ette ole todellakaan ainoita tuossa tilanteessa ❤ Pyydä rohkeasti apua perheneuvolasta niin pääsette eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin tulossa kysymään. Meillä alkoi pojalla tuollainen käytös ihan yhtäkkiä (lisäksi oli toki myös itkuisuutta). Mitään ei myöntänyt vaikka me tiedettiin että tuo ei ole normaalia meidän pojalle. Vein sitten koulukuraattorille pojan ja siellä kertoi että yksi rinnakkaisluokkalainen oli yllättäen vessassa yrittänyt "läpällä" kuristaa eikä ollut lopettanut vaikka poika oli pyytänyt. Tuosta on jo yli kymmenen vuotta, mutta edelleen herättää tunteita kun tällaisesta luen... Voimia ap, toivottavasti saatte apua ❤️
Olen järkyttynyt. Toivottavasti tuo asia käsiteltiin kunnolla, ettei jäänyt mitään traumoja lapselle.
Korona-aika. Anna maata ettei tartu.
Jos korona loppuu eli valtio vihdoin päättää tukahduttaa, pistä pihalle. Kyllä se siitä joko etsii töitä mikäli asuu kaupungissa jossa niitä tarjolla tai muuta toimintaa, parempi kumpikin.
Jätä maksamatta nettilasku ja kerro, että etuoikeudet tulevat sitä myöten kun velvollisuudet on hoidettu. Sikäli, kun kyse on vain saamattomuudesta ja kiusaaminen, fyysiset vaivat yms on suljettu pois.
Tarvitset miehen. Ennen tuosta ei olis väännetty - ellei äidin sana tehoa, niin isän sana sitten varmasti tehoaa.
mies53v
Onko pienestä asti hyysätty ja annettu periksi? Tällai se kasvattamattomuus ja puolesta tekeminen kääntyy itseään vastaan
Tai tietysti joku diagnoosihan tällekin pitää keksiä, nykyään kun ei ole kurittomia ja vastuuntunnottomia vaan kaikki on jotain nepsyjä
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä teille, ette ole todellakaan ainoita tuossa tilanteessa ❤ Pyydä rohkeasti apua perheneuvolasta niin pääsette eteenpäin.
Ei ne neuvolat taida enää teineihin osaa neuvoa.
Teinille on normaalia nukkua pitkään, vaikkei sitä missään mainostetakaan. Kunhan ei kotona ole ruokaa, lähtee sitä hakeen koulusta sitten kunhan nälkä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella oli tuo vaihe viime vuonna. Lopulta aina sain lähtemään kouluun mutta hirveän taistelun kautta. Nyt menee taas ihan normaalisti. Murrosikä...
Ei kuulosta normaalilta murrosiältä.
Varaat koulukuraattorille ja koulupsykologille ajan. Etsivä nuorisotyö voi tulla teille kotiin hakemaan pojan kouluun.