Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti; mitä ajatelet odottavasta äidistä joka tupakoi?

Vierailija
16.10.2014 |

?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:34"]

itsekäs kusipää joka ei ole valmis äidiksi. Mä poltin 13 vuotta ja kun kaks viivaa pärähti testiin heitin omat röökit roskiin. Nyt 28+5

[/quote]

Sinunkin lapsesi voi juuttua synnytyskanavaan kesken synnytyksen ja saada happivaurioita sekä neurologisia ongelmia päähänsä. Ei sinusta sen parempaa äitiä tule pelkästään tällä perusteella, kun siitä maha pystyssä polttavasta dorkastakaan. En itse polttanut myöskään raskausaikana, mutta se, että yrität nostaa itseäsi paremmaksi jotain toista morkkaamalla saa sinut vaikuttamaan aivan yhtä epäpätevältä äidiksi, koska asennekasvatus lähtee kotoa. -38 (Ei sinulle vain kohdistettu, monet muut sanoneet samaa ja heille kertoisin samat sanat. Ei vaan huvita lähteä lainaamaan jokaista yksittäistä henkilöä)

[/quote]

Jälkikäteen sokerikuorrutteella paikkailemaan, etten ihan näin mulkulta kuulostaisi. Tupakointi kyllä vahingoittaa, tiedän riskit, siksi lopetin. Asia, mikä minun niskakarvoja nostattaa näissä keskusteluissa on se, ettei kyseisestä odottajasta tiedetä mitään muuta, kuin yksi asia ja heti ollaan polttamassa roviolla. Tupakka nyt kuitenkin on eri asia, kuin joku kokaiini nenässä tai ehdointahdoin lisääntymässä, kun alla on huono parisuhde jossa on väkivaltaa. Maailma on kamala ja tupakoidessa saa sen morkkiksen, jos on yhtään hinkua lopettaa. Joka kerta tulee ääliömäinen olo ja itseään potkii ihan tarpeeksi päähän.

Vierailija
42/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etova ja white trash.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:34"]

itsekäs kusipää joka ei ole valmis äidiksi. Mä poltin 13 vuotta ja kun kaks viivaa pärähti testiin heitin omat röökit roskiin. Nyt 28+5

[/quote]

Sinunkin lapsesi voi juuttua synnytyskanavaan kesken synnytyksen ja saada happivaurioita sekä neurologisia ongelmia päähänsä. Ei sinusta sen parempaa äitiä tule pelkästään tällä perusteella, kun siitä maha pystyssä polttavasta dorkastakaan. En itse polttanut myöskään raskausaikana, mutta se, että yrität nostaa itseäsi paremmaksi jotain toista morkkaamalla saa sinut vaikuttamaan aivan yhtä epäpätevältä äidiksi, koska asennekasvatus lähtee kotoa. -38 (Ei sinulle vain kohdistettu, monet muut sanoneet samaa ja heille kertoisin samat sanat. Ei vaan huvita lähteä lainaamaan jokaista yksittäistä henkilöä)

[/quote]

Jälkikäteen sokerikuorrutteella paikkailemaan, etten ihan näin mulkulta kuulostaisi. Tupakointi kyllä vahingoittaa, tiedän riskit, siksi lopetin. Asia, mikä minun niskakarvoja nostattaa näissä keskusteluissa on se, ettei kyseisestä odottajasta tiedetä mitään muuta, kuin yksi asia ja heti ollaan polttamassa roviolla. Tupakka nyt kuitenkin on eri asia, kuin joku kokaiini nenässä tai ehdointahdoin lisääntymässä, kun alla on huono parisuhde jossa on väkivaltaa. Maailma on kamala ja tupakoidessa saa sen morkkiksen, jos on yhtään hinkua lopettaa. Joka kerta tulee ääliömäinen olo ja itseään potkii ihan tarpeeksi päähän.

[/quote]

No eipä taida "potkia" tarpeeksi, kun morkkis polttamisesta jää pienemmäksi kuin halu lopettaa.

Jokainen tupakoija nyky-Suomessa AIVAN VARMASTI tietää, mitä haittaa sikiölle on äidin tupakoinnista. Syntynyttä lastaan pahoinpitelevälle äidille ei sympatiaa löydy. Miksi sitä siis pitäisi löytyä äidille, joka tupakoimalla pahoinpitelee vielä syntymätöntä lastaan?

Vierailija
44/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, kylläpä te olette hyviä ihmisiä, niin paljon parempia kuin muut. Jatkakaa  vain sitä omahyväisyyskuplassanne elämistä.

Vierailija
45/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs, typerä ja välinpitämätön. Vakioselitys että "sikiölle on enemmän haittaa siitä että äidille tulee stressiä lopettamisesta kuin siitä että hän tupakoi" --> vmp. Tällä logiikalla lapsen pitäisi "saada" jatkaa tupakointia syntymän jälkeen, koska sen lopettaminen voisi aiheuttaa stressiä. Ja niinhän se aiheuttaakin! Itkua ja unihäiriöitä, joiden sietämisen se äiti on täysin ansainnut. Valitettavasti lapsikin kärsii ilman omaa syytään :(. Se, että lapsi on syntynyt terveenä ei tarkoita sitä, etteikö äidin odotusaikainen tupakointi olisi voinut aiheuttaa esim. myöhemmin havaittavia hengityselinsairauksia.

Vierailija
46/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 10% Suomen odottavista äideistä tupakoi raskausaikana, joten ei edes ihan pieni määrä.

Vierailija
47/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 18:59"]

Muistaakseni 10% Suomen odottavista äideistä tupakoi raskausaikana, joten ei edes ihan pieni määrä.

[/quote]

Vai 10% niistä jotka polttaa? Joka tapauksessa syyllistäminen on ihan turhaa, vaan ymmärtämällä se pitää hoitaa se lopettaminen. Jos silloinkaan ko henkilö pystyy. Luokkakaverini lapsuudessani oli sokea syynä keskosuus ja happikaappiin joutuminen. Äiti, joka oli ihan mukava nainen oli polttanut raskausaikana. Varmasti ne vanhemmat katuivat sitä monta kertaa, mutta elämä on. 

Vierailija
48/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:34"]itsekäs kusipää joka ei ole valmis äidiksi. Mä poltin 13 vuotta ja kun kaks viivaa pärähti testiin heitin omat röökit roskiin. Nyt 28+5 [/quote] en ole kirjoittaja mutta miksi tälle miinus?

[/quote]

Koittaa esiintyä ketjussa haukuttuja parempana?

Vierailija
49/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:59"]

En mitään. Vähän ehkä mietin, että mahtaa olla pahoja elämänhallintaongelmia, mutta nehän eivät ole henkilön oma syy. Ei kukaan tahallaan tee sellaista mistä on hänelle jotain haittaa. Mua ei totta tosiaan liikuta kyseinen asia, vaikka muuten olen tupakanvastainen henkilö.

[/quote]

Miksi tätä on alapeukutettu?

Vierailija
50/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä raskausaikana tupakointi kuuluu asioihin, josta kuuluukin syyllistää! Ei kaikkea pidä hyssytellä ja päätä silitellä, vaikka Suomessa niin yleisesti ajatellaankin.

Vierailija
51/51 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu yksi raskausaikana tupakoiva! Saa haukkua/mollata/halveksia, mutta sen sanon, että mitään koskaan en ole katunut niin paljon kuin tupakointia raskaana. Vaikka vähensin askista kolmeen päivässä ja yritin kaikkeni lopettaakseni, en muka onnistunut. Luojan kiitos lapsi terve (ainakin vielä), mutta pienikin nuha saa minut varpailleni. Ja sen olen ansainnutki, epävarmuus lapsen terveydestä loppuelämäksi. Sitä ei vaan esikoista odottaessa tajunnu mikä ihanuus siellä kasvaa. En anna ikinä koskaan milloinkaan itelleni anteeksi, enkä suosittele tupakointia kenellekkään. T. Nykyään savuton äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän