Rehellisesti; mitä ajatelet odottavasta äidistä joka tupakoi?
Kommentit (51)
No kyllä suoraan sanottuna vitutti kun tuttava veti röökiä kun oli niin vaikea lopettaa. Raskausmyrkytyksen uhka oli pahana ja kun lapsi syntyi, istukka oli ihan vaalea ja kalkkeutunut. Lapsi oli pieni täysiaikaiseksi ja oli monta päivää tipassa matalan verensokerin vuoksi. Tupakointi vaikuttaa verenkiertoon ja sitä kautta istukan toimintaan. Mutta jotkut ovat vaan niiiiin tyhmiä.
Itsekäs paskiainen, joka vaarantaa lapsensa terveyden. Ei ansaitsisi lapsia lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:11"]
Mitäkö ajattelen? Ajattelen, että voiko syntymättömästä lapsesta tehdä lastensuojeluilmoituksen.
[/quote]
Vastaus: voi tehdä. Se vaan kulkee nimellä ennakollinen lastensuojeluilmoitus.
Katsoisin tämmöisen mamman syyllistyvän pahoinpitelyy, tosin laki ei tunne.
Liian lapsellinen tulemaan äidiksi. Tyhmä. Saamaton. Itsekäs.
Joku wt-röökimutsi ilmesty alapeukuttelemaan. Käy röökillä, ni jos se ärtymys taas helpottas hetkeks.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:08"]Halveksin ja ajattelen, ettei hän ansaitse odottamaansa lasta. Ja mietin minkälainen äiti tulee ihmisestä joka asettaa oman nautintonsa lapsen terveyden edelle.
[/quote]
Ainakin ystäväni on hyvä äiti lapselleen, mutta sitä sinä tuskin haluat kuulla.
Ajattelen että raukka saattaa saada mun kaltaisen monivaivaisen lapsen riesakseen.. En viitsi edes luetella mitä kaikkia vaivoja mulla on. Mun äiti siis tupakoi. Synnyin keskosena muuten en olisi varmaan selvinnyt siellä myrkkypätsissä. Kun pienenä mulle soitettiin ambulanssia astmakohtausten takia, äiti vielä syyllisti että olen vaikea lapsi.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:20"]
Ainakin ystäväni on hyvä äiti lapselleen, mutta sitä sinä tuskin haluat kuulla.
[/quote]
Se ainoa tupakoiva äiti, kenet tiedän, dokasi raskausaikanaan. Käy yhä viihteellä paljon ja polttaa hiekkalaatikon reunalla, mutta pitää itseään jostain syystä loistomutsina. Niin kuin hänen valkoroskaiset ystävänsäkin tuntuvat pitävän.
Että näkisin sen hyvä-äitiyden käsitteen jokseenkin suhteellisena.
Mun äiti poltti jopa ennen synnytystä sairaalan portailla. Synnytyshuoneessa ei kai annettu. Mulla oli pienenä kaikki mahdolliset hengityselintaudit ja nyt aikuisena vaikea allergia. pienikokoinen olin minäkin. Onneksi en huolinut röökimuijan tissimaitoa niin ei tarvinnu sentään siinä myrkkyjä syödä. Tosin tietenkin meillä poltettiin sisällä eli olen savussa marinoita alusta asti.
Säälin sekä lasta että äitiä. Lasta säälin sen takia, että hän syntyy sairaana ja joutuu heti vieroitusoireisiin. Hänellä on hyvin luultavasti myös piileviä vikoja, oppimisvaikeuksia, astmaa, allergioita, kasvaimia, hedelmättömyyttä, adhd:ta jne. ja elämässä monta ikävää hetkeä näiden takia. Äitiä säälin sen takia, että varmaankin äitiä kaduttaa sitten myöhemmin, kun on tukena lapselleen sairaalareissuilla ja lääkärissä, ja äitikin itse sitten tietää, että lapsen kärsimys on hänen syytään.
itsekäs kusipää joka ei ole valmis äidiksi. Mä poltin 13 vuotta ja kun kaks viivaa pärähti testiin heitin omat röökit roskiin. Nyt 28+5
Minun käy sääli tupakoitsijaa. Näin entisenä röökaajana tiedän, että lopettaminen ei ole mitään herkkua ja mikäli lähipiiri ei tue (esim puoliso jatkaa polttamista edelliseen tapaansa) niin lopettaminen on todella todella paljon vaikeampaa. Plus sitten rahaa palaa, eli talous on n. 50 e tiukemmalla joka kuukausi.
Olen itse tupakoivan lapsi. Ei astmaa, allergioita ja synnyin ihan normaalina 50cm /3900g. Sisällä ei koskaan poltettu, mutta opin sen tapana ja kaikki aikuiset lähipiirissä polttivat, joten en nähnyt aloittamista minään muuna, kuin aikuistumisriittinä. Lopetin heti seinään, kun homma muuttui iän puolesta lailliseksi.
Ei se siltikään helppoa ollut, varsinkin, kun ei ollut raskaana tai mitään pelotetta selviytyä nopeasti savuttomaksi. Monta lakkoa meni ihan reisille ja perseelleen yrittäessä ja se itseinho epäonnistumisesta oli niin hirveä ja lannistava, että täysin ymmärrän joidenkin kyvyttömyyden lopettaa. Olen ollut savuton pian viisi vuotta ja toisinaan silti meinaa tarjotessa automaationa ottaa röökin tai tekee mieli ostaa.
Että hän ei ansaitse olla raskaana.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:34"]itsekäs kusipää joka ei ole valmis äidiksi. Mä poltin 13 vuotta ja kun kaks viivaa pärähti testiin heitin omat röökit roskiin. Nyt 28+5
[/quote]
en ole kirjoittaja mutta miksi tälle miinus?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:34"]
itsekäs kusipää joka ei ole valmis äidiksi. Mä poltin 13 vuotta ja kun kaks viivaa pärähti testiin heitin omat röökit roskiin. Nyt 28+5
[/quote]
Sinunkin lapsesi voi juuttua synnytyskanavaan kesken synnytyksen ja saada happivaurioita sekä neurologisia ongelmia päähänsä. Ei sinusta sen parempaa äitiä tule pelkästään tällä perusteella, kun siitä maha pystyssä polttavasta dorkastakaan. En itse polttanut myöskään raskausaikana, mutta se, että yrität nostaa itseäsi paremmaksi jotain toista morkkaamalla saa sinut vaikuttamaan aivan yhtä epäpätevältä äidiksi, koska asennekasvatus lähtee kotoa. -38 (Ei sinulle vain kohdistettu, monet muut sanoneet samaa ja heille kertoisin samat sanat. Ei vaan huvita lähteä lainaamaan jokaista yksittäistä henkilöä)
Wt:nä, huonona äitinä, itsekkäänä, vain omaan napaan tuijottavana laiskimuksena. Hieman tyhmempänä kuin muita tupakomattomia.
Mitäkö ajattelen? Ajattelen, että voiko syntymättömästä lapsesta tehdä lastensuojeluilmoituksen.