Minkä suosikkinimen olisit antanut, jollei se olisi niin suosittu
Kommentit (53)
Olivia, Ella, Emma, Aino, Venla. Elias. Lapsistamme ei siis tullut näitä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:14"]Laura on aika 70-lukua? [/quote] Oon syntynyt -93 ja mun ikäluokassa Lauraa on tosi paljon.
[/quote]
Meidän -90 syntynyt tyttö olis Laura jollei niitä olis ollu niin paljon silloin.
Elias oli 5 vuotta sitten mun suosikki pojan nimistä, mun mielestä se ei ollut silloin vielä niin suosittu kuin nyt. No tuli 2 tyttöä ja nyt odotan kolmatta ja jos on poika en kyllä eliasta voi laittaa enää.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:14"]Laura on aika 70-lukua? [/quote] Oon syntynyt -93 ja mun ikäluokassa Lauraa on tosi paljon.
[/quote]
Ok! Eli oli muotia 20 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:50"]
[/quote]
Ok! Eli oli muotia 20 vuotta sitten.
[/quote]
Nimipalvelu tietää, että Lauraa on annettu seuraavasti:
1980-1999: 17301 kpl
2000-2009: 3813 kpl
2010-2014: 888 kpl
On siis edelleen tosi suosittu.
[/quote]
Mie taas oon syntynyt '83, ja mun ikäluokassa on paljon Lauroja, mutta niin on suvussanikin (mm. äitini), jotenkin mulle on aina ollut selvää että tyttärelleni tulis yhdeksi nimeksi Laura, olkoot kuinka "ylikäytetty" nimi tahansa :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:16"]Ella ja Leo olisi kauniita ja kansainvälisiä.
[/quote]
Kansainvälisiä? Mitä uitun väliä sillä on onko nimi "kansainvälinen"???
Elias. Ensimmäisen kerran kun Elijah Woodin näin, niin ajattelin että tuon miehen mukaan nimeän lapseni joten väänsin hänen etunimensä suomalaisempaan muotoon. :D On tosiaan turhan yleinen omaan makuuni, kokemuksella voin kertoa että on muuten ärsyttävää kun lähes poikkeuksetta luokalla/harrastus ryhmissä yms. on aina joku kaima ja sitten joutuu kyselemään että "kumpi maria?".
Tytölle oli Emilia ehdolla minulla, mutta ei tullut tyttöä, joten ongelmalta säästyimme. Mies olisi tykännyt Laurasta, joten Laura Emilia olisi ehkä siis tytöstä tullut ja tosiaan 20-vuotias on kuopus nyt. Hänen luokallaan oli kaksi Lauraa. Mutta olisi pitänyt miettiä pitkään, koska Laura oli suosittu 90-luvun alussa ainakin meillä päin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:16"]Ella ja Leo olisi kauniita ja kansainvälisiä. [/quote] Kansainvälisiä? Mitä uitun väliä sillä on onko nimi "kansainvälinen"???
[/quote]
No mulle se on tärkeä asia, koska haluan nimet jotka toimivat myös ulkomailla.
Mun poika on Matias eikä missään ole vielä tullut vastaan, tai no, 5kk iässä vauvauintiryhmässä, kamalaa. Poika on nyt ala-asteella. Matiashan on muka suosittu nimi.
Aino tai Väinö (riippuen lapsen sukunimestä). Ovat miehen isovanhempien nimet ja olisimme halunneet nimetä lapsen jommankumman mukaan. Mutta huomasimme, että ovat aivan liian suosittuja nimiä joten keksimme sitten muut nimet.
Sofia, kaunis nimi niin kirjoitusasultaan, lausuttuna ja merkitykseltään.
Jos minulle joskus poika suodaan, haluaisin antaa hänelle kauniin nimen, joka oli ukkini toinen nimi ja kulkenut suvussa pidempäänkin, mutta pelkään, että se on kovaa vauhtia nousemassa hittinimien listalle :(
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:16"]Ella ja Leo olisi kauniita ja kansainvälisiä. [/quote] Kansainvälisiä? Mitä uitun väliä sillä on onko nimi "kansainvälinen"???
[/quote]
No mulle se on tärkeä asia, koska haluan nimet jotka toimivat myös ulkomailla.
[/quote]
Tämä jaksaa huvittaa. Ulkomailla toimii ihan mikä nimi vaan, henkilöstä se on kiinni. Tuttavani nimi on Jaakko, eikä se estä häntä toimimasta ulkomailla huippuasiantuntijatehtävissä ihan omalla nimellään - ei ehkä ihan helpoin nimi ulkomaalaisen sanoa. Sukunimikin on hyvin suomalainen, eikä taivu kovin herkästi jonkun jenkin sanomana. En nyt viitsi oikeaa nimeä sanoa, mutta Meikäläinen on samaa tyyliä.
Siiri ja Nelli. Ihan parhaat nimet, mutta liian suositut. Sit toisakseen mun lapset on poikia, joten siinäkin yks mutka matkassa...
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:14"]Laura on aika 70-lukua?
[/quote]
Oon syntynyt -93 ja mun ikäluokassa Lauraa on tosi paljon.