Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin kanssa vai ei

Vierailija
06.10.2014 |

Pakko avautua, kun tuntuu että todellisuus on hämärtynyt miehen käytöksen takia. En tiedä enää mikä on normaalia ja mikö ihan tavallista vähän huonolla päällä olevan miehen suusta. Tästä tulee nyt pitkä. Toivottavasti välit tulee.

Alku oli rauhallista. Mies asui aika paljon luonani. Oltiin täysikäisyyden kynnyksellä ja pistin kaiken negatiivisen käytöksen sen piikkiin. Saattoi esim. Olla vastaamatta kolmeen päivään puhelimeen ja sitten ilmestyä ovellen, suudella ja päädyttiin aina seksiin. Olin tosi vihainen näistä kun mies sanoi, että tulee huomenna ja ei sitten vastaa puhelimeen päiviin, mutta oli tullessaan niin rakastava ja ihana, etten lopettanut suhdetta. Monesti aioin, mutta mies osasi olla tosi hurmaava. Mies ei koskaan valittanut, jos oli vähän sekaista ja laittoi ruokaakin luonani joskus.

Aikaa meni ja saatiin sitten lapsikin aikaiseksi. Elämä oli hirveää. Mies valehteli päin naamaa, katosi välillä koko viikonlopuksi, ei osallistunut lastenhoitoon, vaikka olin kuumeessa. Kerran painoi minut seinää vasten ja huusi jotain. En enää muista kun itkin ja sanoin pelkääväni häntä. Olin kuulemma säälittävä ämmä. Hermostui joskus niin, että hajotti jotain. Jos rahat oli loppu, oli se minun vikani ja lähti juomaan loputkin. Sanoin monta kertaa haluavani erota, mutta aina mies sai minut jäämään. Siitä hirviöstä muuttui maailman ihanin mies ja pyysi anteeksi ja syytti stressiä. Olin todella rakastunut, naiivi ja tosi herkkä.

Aikaa kului ja aloin selvittämään miehen käytöstä. Narsistin kuvaus sopi häneen. Hän oli kaikessa paras ja minä en tiennyt mitään.  Sain kasvatettua itsetuntoani paljon ja en enää aina itkenyt kun mies hyökkäsi sanoillaan. Olen paska äiti, en tee päivisin kotona mitään, kaikki on aina minun syyni. Ulkopuolisille näyttää että kaikki on kunnossa. Esittää täydellistä miestä muille ja on sosiaalisesti taitava. Muut kuvailevat häntä tosi mukavaksi. 

Pettämistäkin epäilin monta kertaa, oli öitään kavereillaan. Ei ainakaan koskaan myöntänyt. Nykyään ei ole öitä pois ja on lopettanut juomisenkin. 

Tällä hetkellä meillä on tosi kireät välit. Ei löytänyt lompakkoaan, kun lähti töihin ja a syy oli minun. En siivoa kuulemma koskaan (ttäällä on oikeasti suht siistia, pyykkiä on vasn vähän kertynyt pyykkikoriin). En kuulemma koskaan käy kaupassakaan. Haukkui myös taas kerran huoraksi. Sitähän minä aina olen kun jokin on vialla tai jääkaapista puuttuu jokin. Soitti 5 min päästä ja pyysi anteeksi. En sanonut mitään ja kuulostin edelleen vihaiselta joten mies suuttui ja suljin puhelimen. Soitti uudestaan ja sanoin hänelle että mukava kun pilaat munkin aamun ja tuntuu että hän pyytää vain anteeksi koska ei halua että olen vihainen, ei sen takia, että kokisi sanoneensa törkeästi. Suuttui ja sulki puhelimen. 

En oikeesti enää jaksa. Mies saa kohta palkan. Pakko odottaa sitä koska vuokra on maksamatta. Seuraavassa kuussa pärjään ilman miestä. 

Jos mieheni on narsisti, pelkään mitä tulee käymään jis yritän erota. Pelkään paikkojen hajottamista ja sitä että ei pystytä eroaman sovussa. Ja asunnon sopimus on vielä määräaikainen, koska vasta muutettiin. En voi muuttaa poiskaan.mies piyäisi saada täältä ulos, mutta miten?

Todennäköisesti myös pyörrän sanani kun mies tulee töistä ja osaa olla ihana ja kuvittelen kaiken johtuvan jostain stressistä ja siitä että varmasti omakin asenteeni on nyt tosi negatiivinen. Helvetti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksi asia, mikä tekee parisuhteessa narsistista eroamisen usein vaikeaksi on se, että useinkaan narsisti ei käsitä tai suostu ymmärtämään ollenkaan käsitettä ERO. Narsistin mielestä usein on kysymyksessä riita, joku häiriö uhrin mielenterveydessä, suuttuminen yms. vaikka eroava osapuoli selittäisi kuinka, mitä hän haluaa ja mistä on kyse.
Kun uhri on kaikkien vaikeuksien jälkeen päättänyt, että ei voi elää tunne-elämältään vammaisen kanssa menettämättä lopullisesti omaa elämäänsä, käsite ero tuntuu olevan narsistille mahdoton hyväksyä. Narsisti ei halua luopua "saavutetuista eduista" ja ilmeisesti haluaa pitää koukkuunsa saamaansa ihmistä OMAISUUTENAAN lopun elämäänsä. Jos ei saa enää tahtoaan perille suhteen jatkamisesta, luovii entisen kumppanin elämään vaatimalla ystävyyttä, ja jos uhri siihen suostuu, niin tällä tavalla haluaa kontrolloida uhrinsa elämää, sama manipulointi alkaa uudelleen, haluaa kaikenlaisilla pirullisilla ja ovelilla konsteilla ujuttaa uhrin päähän ajatuksen että uhrilla ei saa olla narsistin jälkeistä omaa elämää.
Joskus näyttäisi olevan sellaisiakin narsisteja, jotka jättävät rauhaan mutta harvemmin."

Tämän löysin suomi24:sta. Tätä pelkään, koska mies ei ole aiemminkaan suostunut puhumaan erosta. Hän odottaa että minä lopetan riitelyn ja mitäön muuta ongelmaa yleensä ei ole kuin se etten pidä turpaani kiinni.

Vierailija
2/4 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut ja omituisen viikonlopun jälkeen olen käynnistämässä avioeroa tänään. Pelottaa pirusti, mutta tukenani on hyvä tukiverkosto, psykiatrinen kriisipuhelin ja lääkäri. Lapsia on ja he ovat miehelle kaikki kaikessa, minä olen se jota vastaan taistellaan. Itsetuntoni on hyvä, tiedän mitä teen, olen töissä, mutta verenpaineeni on tapissaan tämän tulevan asian takia. En tiedä edes pääsenkö tästä elossa ulos tai jos pääsen, niin mitä kaikkea tapahtuukaan kun mies nostaa raivon huippuunsa. Minulle ei ole ongelma asua vuokrakämpässä, mutta se, että lähtisin, olisi miehelle todella valtava kolaus ja äärimmäisen noloa. Hän menettäisi siinä mielestään kasvonsa ja siitä raivosta voi syntyä mitä vain. Niinpä teen näitä valmisteluja hiljaisuudessa ja jatkan luovimista samaan tapaan kuin ennenkin.

Kokoa sinäkin siis tukiverkkosi kuntoon ja vahvoiksi, yritä miettiä miehen tavalla ja ennen häntä. Älä mene enää halpaan, vaikka siinä mies onkin mestari. Tee suunnitelmat päässäsi, älä kirjoita niitä ylös tai sitten lähetät tiedot aina ystävälle, joka tallentaa ne ja sinä saat tuhottua puhelimestasi asiat. Yritä kerätä rahaa vaikka ystävän luokse. Mies saattaa kyykyttää sinua rahalla, mutta yritä silti. Me emme ole ainoita tällaisessa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä tukiverkko, mutta miehestä en halua puhua ennen eroa. Kun eron otan ja hyväksyn ettei näin voi jatkua, voin avautua asioista muille ja kertoa syyn eroon. Odotan sitä miehen palkkapäivää, koska olisi tosi tärkeää saada tämän kuun laskut maksettua ja ens kuussa saan vaikka sossusta apua jos ei muuten. En jaksaisi sitä stressiä kun odottaa päätöksiä saako rahaa vai ei. Miehen holtittoman rahankäytön takia on myös 1 pikavippi mikä pitää paksaa. Sitä sossu ei maksaisi.

Pitää vaan olla puhelin lähellä ja soittaa vaikka poliisi jos alkaa riehumaan. 

Vierailija
4/4 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hankala tilanne. Narsistit ovat tosi vaikeita tyyppejä juuri tuon kaksijakoisuuden takia - välillä hurmaavia ja useimmiten kieroja paskoja. Pelasta itsesi niin pian kuin voit. Elämää ei kannata tuhlata narsistiin. Voimia oikean ratkaisun tekoon.

Mies yli 60 v