Epäiletkö tunteneesi psykopaatin, millainen hän oli?
Omassa elämässä on tullut yksi tälläinen vastaan, joka oli hetken aikaa ystäväkin. Kuunteli mieshuoliani ja muita elämän asioita ja osasi olla tosi empaattisen oloinen. Jossain vaiheessa kuitenkin tuli fiilis, että esittääkö se. Sitten kerran oltiin kahdestaan ja luin uutisia älypuhelimesta niin kerroin, että on tapahtunut bussi onnettomuus missä on kuollut suomalaisia ja osa saanut vakavia vammoja niin tämän ilmekkään ei värähtänyt ja sitten pääsi semmoinen nauru ja minä katoin järkyttyneenä, että mikä naurattaa "ei mikään, et ymmärtäisi". Toinen kerta oli kun käveltiin ja nähtiin pojat kivittämässä pikku sorsia pahasti niin itse suutuin mutta tämä oli tyyni kuin mikä ja ihmetteli että miksi olen niin suutuksissa asiasta, että "eihän tuossa mitään". Hänellä oli myös taipumus manipuloida kaikkia saadakseen haluamansa, jonka jossain vaiheessa huomasin.
Sen jälkeen hiljalleen katkaisin välit. Olen 100% varma, että kaverini on psykopaatti. Alkujaan en olisi millään uskonut, kun hän vaikutti ihan keneltä tahansa naiselta.
Oletteko te törmänneet tai epäilleet törmänneenne psykopaattiin ja millainen käytös paljasti tai on saanut epäilykset nousemaan?
Kommentit (105)
Tunnen, olen...
Tällä nähdään psykopaatit siten kuin televisiosta on opittu, oikeasti on paljon monitahoisempaa ja ette tunnistaisi psykopaattia vaikka hän kairaisi pyllykoloanne.
Melko vahvasti epäilys edellisen työpaikan työkaverista. Oli aina mitä parhainta kaveria kenenkään tahansa kanssa josta saattoi hyötyä. Otti itselleen erilaisia vastuutehtäviä, jotka kuulosti hyviltä, mutta ei oikeasti tehnyt mitään mäiden eteen. Hankki toisia ongelmiin jos koki että joku oli häntä vastaan, mutta teki samoja asioita itsekin, uhrautui jos tästä joku erehtyi sanomaan. Pelottava ihminen. Kun lähdin pois työpaikasta, kerroin tämän tyypin tekemästä vilpistä, koska muut eivät uskaltaneet. Yritti saada kiristettyä minua vielä viimeisinä työpäivinä perumaan puheeni ja jälkikäteen yritti saada minulle ongelmia. Onneksi olen itsekin vähän häijy, joten varmistin selustani, jotta tämä kerrankin joutui itse selittämään tekemisiään.
Juu. Valehteli silmät päästään ja pyöritteli ihmisiä omien halujensa mukaisesti, tuhosi elämiä. Narsistinen. Hymyili kun toiset kärsivät ja omasi fetissin toisten sairauksiin ja ongelmiin. Pahoinpiteli ja petti lapsensa äitiä ja lasta sekä muita naisystäviään esiintyen itse uhrina.
Epäilen kuitenkin, että hänen isänsä oli pääpiru, pedofiili ja murhaaja. Näin hänestä tällaista unta useamman kerran ja toistaiseksi uneni ovat olleet aina totta. Juoksin tietysti karkuun heti kun pääsin enkä jäänyt keräilemään todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muutamakin työkaveri, jotka ovat olleet Aino Nykopp-Kosken työkavereita eri paikoissa. Heidän mukaansa kukaan ei olisi ikinä uskonut naisesta, hän olo ystävällinen ja työteliäs. Toisessa työpaikassa oli joku hoitajista nähnyt tämän "läpi " ja sanonut muille, että tässä naisessa on jotain pahasti vialla. En tiedä mistä huomasi. Tätä naista Nykopp-Koski tietysti vihasi. Mielenkiintoista on, millaiset ihmiset pystyvät näkemään psykopaatin ulkokuoren lävitse?
Tietyt, ehkä hieman autistisia piirteitä omaavat, jotka eivät pelaa sosiaalisia pelejä, on yleensä niitä, jotka saa joka paikassa jonkun narsistin vihat päällensä. Muutkin saattavat huomata sen, että se yksi ei voi sietää tätä piirteistä ihmistä ja kohtelee tätä huonommin kuin muita, ilman syytä. Varmasti sanantyyppinen kuvio osittain tässäkin.
Tunnistamisessa varmasti on se, että tällä ihmisellä on ehkä jotain herkkyyttä lukea toisen ihmisen energiaa ja elekieltä, osin alitajuisestikin. Ikä ja kokemus auttaa myös, mutta olen itse tunnistanut nuorenakin ihan satunnaisesta ihmisestä juuri tuon, että hänessä on jotain vikaa ja pidin erittäin vastenmielisenä. Myöhemmin selvisikin, että hän oli hyvin karmea rikollinen ja muistaakseni ihan psyko, mutta vähintään narsisti. Ihan sellainen lehdissä mainittu tapaus, siitä tiedän.
Yhden olen tavannut teurastamossa missä olin töissä. Pieni mies mutta kun tuli taukotupaan niin ex-vankilakunditkin piti turpansa kiinni. Pikku narsistisosiopaatit kalpenee aidon psykopaatin edessä. Se (huom.ei hän) ei pelännyt koskaan. Ei missään.