Oletteko eron jälkeen pitäneet yhteyttä ex-puolison sukulaisiin, jos teillä on exän kanssa yhteisiä lapsia?
Itse en pidä, mutta ollaan nähty yhteisissä suvun juhlissa.
Kommentit (17)
Olen silloin tällöin yhteyksissä lasten isovanhempiin. Ihan mukavia ihmisiä, ei siinä mitään.
Olen tietenkin, miksi en olisi.
Ollaan käyty uuden kumppanini kanssa ex-anoppilassa syömässä ja miehen siskon kanssa nähdään silloin tällöin. Olivat osa elämääni reilu 19v, en näe syytä miksi ei voisi olla väleissä
Veljeen eksä ottaa yhteyttä ja minä häneen. Olen hänen kanssaa enemmän tekemisissä kuin veljeni kanssa.
Olen jonkinlaisissa väleissä lasteni tädin ja hänen lastensa kanssa. Käyvät meillä ehkä kerran vuodessa kylässä. Ex-mieheni pyynnöstä en ole yhteydessä hänen äitiinsä. Voisin muuten olla.
Veljen exän näen veljen tyttären juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jonkinlaisissa väleissä lasteni tädin ja hänen lastensa kanssa. Käyvät meillä ehkä kerran vuodessa kylässä. Ex-mieheni pyynnöstä en ole yhteydessä hänen äitiinsä. Voisin muuten olla.
Miksi sinä ex-miehen mielipidettä kuuntelet? Ota vaan yhteyttä anoppiin ja mene lasten kanssa hänen luokse kylään.
Olen tekemisissä ex appivanhempien kanssa. Viime jouluna mm olivat meillä. Lapset ilmoittivat tulevat meille myös ensi jouluna. Ex n siskon kanssa en ollut juurikaan tekemisissä missään vaiheessa, mutta olen tosi iloinen siitä, että on aina ollut täti lapsilleni, edelleenkin, vaikka erosta on hyvin pitkä aika.
Hyvin yksipuolista on, toisaalta aooivanhemmat ovat iäkkäitä. Eron jälkeen he tyhjensivät mökkinsä tarpeettomasta, sain kirppisroinaa ja viime jouluna kysyivät kelpaako. Toivat autollisen. Ovat muuttamassa pienempään ja sanoivat karsiminen on näin helppoa. Nyt asunto on myyty ja ex sanoi hänen työpaikalla on useita kymmeniä laatikoita, ne pitää tuoda minulle. Ex ei ollut riemuissaan, mutta onpa muutto helpompaa
Olen velvollisuudentunnosta pitänyt yhteyttä ex-anoppiin niin että hän ja poikani eli ex-anopin lapsenlapsi voivat tavata. Välimatkaa useampi sata km. Poikani isä hylkäsi meidät eikä huolehtinut pojan ja mummin tapaamisesta. Minäkin lakkasin parin vuoden kuluttua kun poika kertoi mulle miten mummi haukkui mua pojalle. Mm kodinrikkojaksi ja itsekkääksi. Ilmoitin mummille että jos aikuisilla on riitoja tms niin niistä ei pidä puhua lapsille. Poika ei halunnut tämän jälkeen mennä mummilaan. Sääli, nyt lapsella yksi läheinen sukulainen vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ex-miehen mielipidettä kuuntelet? Ota vaan yhteyttä anoppiin ja mene lasten kanssa hänen luokse kylään.
Hankaloittaisi minun ja lasten isän välejä sellainen omaehtoinen päätös. Välit eivät ole kovin hyvät muutenkaan. Tuo ex-anoppi ei myöskään ole helppo ihminen.
En ole kenenkään kanssa tekemisissä. Erottiin 1995 ja siihen päättyi. Liitosta on kaksi lasta.
En ole koskaan pitänyt mitään yhteyttä mieheni sukulaisiin. Hänenhän ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Olen velvollisuudentunnosta pitänyt yhteyttä ex-anoppiin niin että hän ja poikani eli ex-anopin lapsenlapsi voivat tavata. Välimatkaa useampi sata km. Poikani isä hylkäsi meidät eikä huolehtinut pojan ja mummin tapaamisesta. Minäkin lakkasin parin vuoden kuluttua kun poika kertoi mulle miten mummi haukkui mua pojalle. Mm kodinrikkojaksi ja itsekkääksi. Ilmoitin mummille että jos aikuisilla on riitoja tms niin niistä ei pidä puhua lapsille. Poika ei halunnut tämän jälkeen mennä mummilaan. Sääli, nyt lapsella yksi läheinen sukulainen vähemmän.
Ymmärrän hyvin. Jotainhan se kertoo tuosta äidistäkin, kun poikansakin toiminut noin, että hylännyt perheensä. Ei ole voinut kasvatus onnistua kovin hyvin.
Lapsen ex anoppilaan menosta olen sopinut viesteitse, joulun toivotus viestillä. Syntymäpäiväonnittelu. Siinä ne, hyvin vähäistä. Sukujuhlia ei ole, kaikki pidetään erillään. Ehkä lapsen häissä sitten?
Saattaisin minä sinne esim. Lapsen käydä viemässä jos muuten ajelisin suunnalla ja kahvit juoda.
Ex anoppi on mukava. Ex appiukko kaksnaamanen liero.
Exän sisaruksen kanssa ollaan hyviä ystäviä. Ja se kestää.
Ero ei tarkoita sotaa. Monissa eroperheissä myös se entinen pariskunta on keskenään ystäviä.
Ex anopin ja appiukon kanssa ollaan säännöllisesti yhteydessä: käyn lasten kanssa siellä kylässä jne
X-miehen siskon kanssa ollaan ystäviä ja nähdään säännöllisesti: käydään konserteissa, teatterissa, ravintolassa jne. Pääsääntöisesti silloin kun lapset on isällään.
X-miehen tädin ja sedän kanssa lähetellään joulu- ja synttärikortit ja kun nähdään suvun juhlissa, niin on mukava jutella ja vaihtaa kuulumisia
Exä toivoi, että pidän appivanhempiin yhteyttä, mutta kun heiltä ei ensimmäistäkään puhelua tullut, en ollut minäkään yhteydessä. Yli kymmennen vuoden liitto oli meillä takana ja mies siis löysi uuden.
Sukujuhlissa nähdään.