Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäiletkö tunteneesi psykopaatin, millainen hän oli?

n34
07.09.2021 |

Omassa elämässä on tullut yksi tälläinen vastaan, joka oli hetken aikaa ystäväkin. Kuunteli mieshuoliani ja muita elämän asioita ja osasi olla tosi empaattisen oloinen. Jossain vaiheessa kuitenkin tuli fiilis, että esittääkö se. Sitten kerran oltiin kahdestaan ja luin uutisia älypuhelimesta niin kerroin, että on tapahtunut bussi onnettomuus missä on kuollut suomalaisia ja osa saanut vakavia vammoja niin tämän ilmekkään ei värähtänyt ja sitten pääsi semmoinen nauru ja minä katoin järkyttyneenä, että mikä naurattaa "ei mikään, et ymmärtäisi". Toinen kerta oli kun käveltiin ja nähtiin pojat kivittämässä pikku sorsia pahasti niin itse suutuin mutta tämä oli tyyni kuin mikä ja ihmetteli että miksi olen niin suutuksissa asiasta, että "eihän tuossa mitään". Hänellä oli myös taipumus manipuloida kaikkia saadakseen haluamansa, jonka jossain vaiheessa huomasin.

Sen jälkeen hiljalleen katkaisin välit. Olen 100% varma, että kaverini on psykopaatti. Alkujaan en olisi millään uskonut, kun hän vaikutti ihan keneltä tahansa naiselta.

Oletteko te törmänneet tai epäilleet törmänneenne psykopaattiin ja millainen käytös paljasti tai on saanut epäilykset nousemaan?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä montakin

Vierailija
82/105 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille nyt vaan ei ole sopivaa näyttää tunteita julkisesti.

Luehen Ap:n kertomus uudestaan. Kyseessä oli nainen. Kyllä minä ainakin tuon kertomuksen perusteella vahvasti epäilisin, että kyse on psykopaatista.

Itsenkin tunsin yhden naisen joka muiden ystävien miehiä vikitteli, osan kanssa oli varmuudella maanut ja kun lopulta otettiin palaveri asiasta kun haluttiin kaikki katsoa häntä silmiin niin tämä vaan nauro, että miten hölmöjä oltiin, ei mitään katumusta. Kertoi myös että hänestä eläinten rääkkääminen on mukavaa niin tässä vaiheessa kaikki häipy. _Karmivin kokemus ikinä_. Jälkeenpäin vaikea tajuta miten se osasi niin hyvin esittää tavallista, vaikka jälkeenpäin miettii niin kyllä hän manipuloi meitä milloin minkäkin asian takia omaksi edukseen.

Onneksi niissä miehissä ei ollut vikaa! Paha psyko _vikitteli_ kunnollisia aviomiehiä - ettäs kehtasi niin!

Onhan tuollainen ihminen paha. Miehissäkin vikaa totta kai.

Tuollaiset ystävät ansaitsevat koston. Sellaisen pitkällä tähtäimellä suunnitellun, huolellisesti valmistellun. Itselläni on paljon verkostoja, aion käyttää niitä ystävän paljastamiseen. TV-show, lehtiartikkeli, myös kirjan julkaiseminen on suunnitteilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Entinen pomoni, sairaanhoitaja oli täysin tunteeton ja kykenemätön keskustelemaan mistään mikä vähänkään viittasi ihmisoikeuksiin tai tunteisiin. Johtaminen oli kylmää, lapsellista ja itsekästä. Moni lähti myös jälkeeni eikä ole takaisin tullut.

84/105 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten, ketkä ovat aiemmin olleet läheisissä tekemisissä psykopaattien kanssa on huomattavasti helpompaa tunnistaa psykopaatti sellaisen kohdatessaan. Psykopaateista "väreilee tietynlainen aura", jota vielä vahvistaa tietyntyyppiset toimintamallit. Yksi näistä toiminta malleista on juuri tuo mainitsemasi viha sitä henkilöä kohtaan joka näkee hänen lävitseen. Tunnistaminen toimii nimittäin molempiin suuntiin. Psykopaatti on erittäin tietoinen siitä, kuka on nähnyt hänen todellisen minänsä ja tämän johdosta hän tekee kaikkensa tuhotakseen tämän ihmisen.

Eikös Nykoppin yksi uhri ollut nimenomaan työkaveri? Olisi mielenkiintoista tietää, mitä siinä oli taustalla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
85/105 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne, mutta kaveri kertoi jostain tytöstä joka oli outo ja esim kun lemmikkihamsterinsa kuoli niin heitti sen vaan roskiin ilman mitään mielenliikahdusta mihinkään suuntaan. Siis ei hautausta tai mitään edes kankaaseen tai pussiin käärimistä, suoraan roskiin kuin, no, roska. Jotain muutakin outoa se teki mut en muista.

Apn kertomukseen kommentoin sen verran, että bussionnettomuuden kauhistelun puute ei kyllä kerro suoraan psykopatiasta. Itse en yleensä järkyty, koska koko ajan maailmassa kuolee ihmisiä ja on hirveää kärsimystä aivan rajattomasti ja koen sen tekopyhänä, että kiinnostuisin bussikuormallisesta ihmisiä vaikka Porissa, kun samalla ignooraan ne miljardit muut. Se ei puolestaan auta mitään jos suren joka hetki jokaista kärsivää, joten suren vain lähinnä niitä joita jotenkin tunsin jos sen koen tarpeelliseksi.

Ihminen, joka vaikuttaa esittävän tunteita voi olla myös esimerkiksi autisti eikä psykopaatti. Se tunne-elämä ei välttämättä puutu, vaan on järjestynyt vähän eri logiikalla kuin toisilla. Ei sillä, voi AP n esimerkki tunnekylmäkin olla yhtä hyvin.

Tunsin aikoinaan typyn joka oli lapsena tappanut lemmikkinsä vasaralla. Kova deeku jo yläasteella. Viimeksi kuulin oli vankilassa.

Vierailija
86/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yhden arkkitehdin tunnen. On ainoa tapaamani oikea psykopaatti. a c.

Vierailija
87/105 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin vuosikymmenen kokemuksesta erään psykopaatin silmistä näkyy oikeasti ns hullun kiilto, jonka moni tulkitsee "valovoimaisuudeksi" tai "intohimoksi". Syttyy aina esimerkiksi jos saa tietää jotain millä kiristää, jos kokee saavansa ihailua tai pääsee käyttämään valtaa. Flirttailee esimerkiksi röyhkeän avoimesti puolison ollessa vieressä.

Sitten jos toisesta ihmisestä ei ole riittävästi hyötyä tai toinen näkee naamarin läpi seuraa se tyhjä ja tunnekylmä katse.

Sitä tunnetta on vaikea kuvailla kun tajuaa että kaikki merkit on vuosien aikana sulkenut pois mielestä ja tuolle toiselle on aivan oikeasti sama elätkö vai et jos sinusta ei ole riittävästi hyötyä.

Tässä oli niin hyvin kuvattu psykopaattia. Oikeasti kun tajuaa mitä ne psykon katseet tarkoittaa ja miten väärin niitä voi tulkita jos ei tiedä että sen todellinen pohja on välinpitämättömyys, tyhjyys ja sadistisuus... Ei "cooleus" tai "rationaalisuus". Epäinhimillisyys ja "teflonaivot", ei ihmisten tunnemaailma. Lämminkin katse onkin muahhahhaaahahahahaaa, sainpas tuotakin huijattua. Jos saa huomiota niin voi taivas sitä omahyväisyyden määrää! Jos näkee jotain mitä haluaa (esim. Jotain ruokaa) niin sellainen ovela hullunkiilto välähdys silmissä. Sitten on se ammottava hiljainen katse kun kuulee jotain haluaamansa tietoa uhrilta. Ja vielä se tyhjä tunteeton uhmakatse, kun uhri ei toimikaan niinkuin psyko haluaisi. Jos keerot psykolle jotain mitä "tämä ei tajua" niin se on vaan hiljaa ja vaihtaa aihetta, ei kerro että en nyt ihan hiffaa tätä esim. empatiajuttua. Sillä lailla näyttelee että ymmärtää. Kun näitä oppii läheisestään vihdoin lukemaan - kun tajuaa että jos sanoo psykolle että hei en nyt pidä tästä hommasta niin se vääntää kahta kauheammin sitä yllättäen vetäistyä puukkoa selässä ja nauttii siitä sillä se on sille elinehto - se on kyllä kauhistuttava hetki josta ei ole paluuta. Et näe tätä ihmistä enää koskaan samalla tavalla. Naamiot on riisuttu....

Vierailija
88/105 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin miellyttävän ja fiksun tuntuinen ihminen, mutta myöhemmin syyllistyi rikoksiin ja sai diagnoosin psykopatiasta. Tuntuu hassulta, että olen pitänyt sellaista ihmistä kaverinani. Nykyään en halua olla missään tekemisissä.

Vierailija
89/105 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä. Ilkeä. Kuulemma taitava peti puuhissa. Maalittaja. Alkomagneetti. Näyttelijä. Vihjailija. Kuulemma vainooja. Kuulemma pystyy luomaan maailman kilteimmästä ja tavallisimmasta ihmisestä jonkun täys hirviön, ja provosoi kunnes tulos on mieleinen ja targetoitu vähintäänkin lataamossa.

Paskaa, paskaa, paskaa.

Naiset on muuten pahempia kuin miehet. Saattaa hakata korkkarilla päähän.

Vierailija
90/105 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taas on sellainen kysymys että vaikka en ole lukenut yhtään kommenttia niin veikkaan että sadasta yhdeksänkymmentä kertoo tavanneensa tai tuntee psykopaatin ja jos näin on niin sehän on silkkaa huttua.

Suomessa kun aivan normaali ja naurettava tapa lähestyä joka asiaa negatiivisesti ja etsiä joka paikasta draamaa ja jossitella itsensä keskelle sitä ja muuta huvittavaa, niin tämä kysymys ruokkii tuollaista asennetta erittäin hyvin.

Totta kai se on hienoa että ystäväpiirissä on psykopaatti ja kumma kyllä suuri osa vastaajista on aivan jotain muuta kuin alan asiantuntijoita, mutta ovat silti varmoja asiasta kun on hieman tullut googlattua ja ystävän käytöstä seurattua.

Mutta kuten sanoin en ole lukenut kommentteja lainkaan enkä lue, voi vallan hyvin olla väärässä, tai mistä kukaan tietää… aivan - jos vaikka minä itse olen psykopaatti?

Vierailija
91/105 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käyttäytyvät mitä oudoimmilla tavoilla ja kun tavallinen kaduntallaaja alkaa lääkäriksi niin hänellä ei ole muuta mielessä kuin tunteiden ääripäät, hieman kärjistäen ihminen käytöksestä riippuen on joko aivan normaali mitä nyt vähän kilahti, tai varsin epätoivottava henkilö ja sairas.

Ihminen on outo eläin tarkkailkaa häntä niin kenties opitte myös itsestänne jotakin.

Vierailija
92/105 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset käyttäytyvät mitä oudoimmilla tavoilla ja kun tavallinen kaduntallaaja alkaa lääkäriksi niin hänellä ei ole muuta mielessä kuin tunteiden ääripäät, hieman kärjistäen ihminen käytöksestä riippuen on joko aivan normaali mitä nyt vähän kilahti, tai varsin epätoivottava henkilö ja sairas.

Ihminen on outo eläin tarkkailkaa häntä niin kenties opitte myös itsestänne jotakin.

Olen oppinut jotain.

Vierailija
93/105 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on aivan liian mustavalkoinen kuva psykopaatista ja kuullessaan sanan heille tulee mieleen Hannibal Lechter ja kuonokoppa sekä kalterit joiden taakse jokainen psykopaatti mukamas joutaisi.

Asia ei ole aivan noin naurettavan yksiselitteinen kuten moni teistä luultavasti tietääkin.

Vierailija
94/105 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä sitten luin lehdestä jutun jossa kerrottiin että tämän päivän muotisairaus on ADHD ja tosiaan, eipä tarvitse täälläkään kauaa luuhata niin johan alkaa tulla ADHD potilaita vastaan, tosin jokainen heistä on tehnyt itse itsestään sen diagnoosin kun on ensin hieman googlaillut miksi käyttäytyy niin hermostuneesti kun on juonut koko päivän energiajuomaa… - aha, mulla on ADHD!

Se on muotia nyt ja on niitä muitakin muotisairauksia kiitos sosiaalisen median missä turhanpäiväiset eritoten rapakon takaiset wannabeejulkimot valottavat elämäänsä ja se mitä siellä edellä niin tunnettuahan on että sitä seuraavaksi nimenomaan täällä.

Tässä psykopaatti kysymyksessä on hieman samanlaisia piirteitä ja mitä kauemmin tämä ketju pysyy kasassa niin kas-kas, sitä enemmän ilmestyy myös psykopaatteja keskuuteemme.

Vierailija
95/105 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen on nykyään epämuodikas, kaikkien pitää nykyään olla jotain aivan muuta ja taas kerran jommasta kummasta ääripäästä, jos luonteesta ja käytöksestä puhutaan.

Mä oon tosi vittumainen… tai mä oon tosi rauhallinen, istun vaa rannalla, mietin ja pidän jalkaa niskan takana… om-om-om… om-om-om…

Normaalista ihmisestä on leivottu sosiaalisen median myötä tylsä tyyppi, eihän normaalissa ihmisessä ole mitään kiinnostavaa… pitää olla kato särmää ja erottua joukosta.

Ihmeellistä sano.

Vierailija
96/105 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin joskus kuolleen lemmikkihamsterini roskiin ja olen muistaakseni heittänyt myös kuolleet gerbiilit roskiin. Tästä on jo pari vuosikymmentä. Olen käsittänyt että kuolleita eläimiä ei saa omin päin mennä hautaamaan muualle kuin omalle tontille, enkä omista omaa tonttia joten en ole osannut muutenkaan toimia. Uskon, että sielu jatkaa eteenpäin ja ruumis on vain kuori. 

Lemmikkihamsteriin en koskaan saanut oikein yhteyttä koska se oli venäjänkääpiöhamsteri joka ei tykännyt ihmisistä vaan sähisi ja puri jos yritti lähestyä. Sellainen elää vain vuoden. Myönnän siis että kun se kuoli, en tuntenut suurta surua.

Gerbiilejäni muistelen joskus edelleen lämmöllä. Surin niiden kuolemia mutta en ehkä kovin näkyvästi verrattuna siihen kun koirani kuoli. 

Outo voin olla mutta en psykopaatti tai muu empatiakyvytön. Olen elämään ja kuolemaan realistisesti suhtautuva. En ole osannut ajatella että lemmikkijyrsijöiden ruumiin hävitystapa voisi olla jonkun mielessä merkki vakavasta häiriintyneisyydestä. 

Vierailija
97/105 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappoi jonku naisen. 

Vierailija
98/105 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varma. Voikohan psykopaatti pitää eläimistä?

Tietysti voi. Psykopaattien lempieläin on koira. Koira on miellyttämishaluinen ja helposti manipuloitava. Kissoista psykopaatit ei välitä koska ovat itsepäisiä ja niiltä puuttuu miellyttämisen tarve.

Minä taas tunnen kissoja jotka on hyvin miellyttämishaluisia. Tuo lienee myytti joka odottaa kumoamista.

Vierailija
99/105 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaa paljon ihmisiä, tapaa myös psykopaatteja. Minulla on ollut niin paljon oppilaita, että mikäli tilastot pitävät paikkansa, olen opettanut urani aikana yhteensä luokallista. Psykopaattejahan noin prosentti väestöstä.

Jos minun pitäisi arvata, mieleen nousee viisi nimeä. He eivät kaikki olleet mitään hirveän vaikeita oppilaita tai rikollisia, tosin osa oli. Mutta yhteistä heille oli tunnekylmyys, kiusaamisesta nauttiminen, korkea status, hyvät puhetaidot ja pintapuoliset sosiaaliset taidot. Yleensä he pystyivät halutessaan antamaan itsestään miellyttävän kuvan ja puhumaan fiksusti ja "avoimesti".

Aikuiset saattoivat aluksi pitää heistä, koska he eivät olleet ahdistuneita jurottajia vaan keskustelutaitoisia ja hyvätapaisia. He voivat vaikuttaa ikäisekseen kypsiltä, koska he eivät jännitä sosiaalisia tilanteita tai esiintymistä toisin kuin muut murrosikäiset. Mutta pian sieltä alkaa se julmuus paljastua ja enemmän kun on tekemisissä, huomaa sen onttouden ja oikean tunne-elämän puuttumisen.

Osa jatkoi lukioon, joku taas otettiin jo yläkoulusta kiireellisesti huostaan rikollisen elämäntavan takia.

Mielestäni erotan kyllä pitkän kokemukseni avulla tavallisen murrosikäisen sekoilun vaikeasta persoonallisuushäiriöstä, vaikka diagnoosia ei alaikäiselle annetakaan. Kukaan ei kuitenkaan yhtäkkiä 18-vuotiaana herää psykopaattina.

Kaikkein raskaimmat oppilaat harvemmin näitä ovat vaan he ovat mielenterveysongelmaisia, epävakaita kärsiviä sieluja vaikeista taustoista ja sitten on vielä adhd tai oppimisvaikeuksia. Psykopaatti taas voi olla hyväkin oppilas ja sellainen, joka on opettajalle mielin kielin hyvät arvosanat saadakseen. Sitä ei siis tarvitse pelätä, että leimaisin murkkuhäröilijät psykopaateiksi. Kyse on ihan eri asiasta.

T. Yläkoulun opettaja 

Vierailija
100/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up