Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäiletkö tunteneesi psykopaatin, millainen hän oli?

n34
07.09.2021 |

Omassa elämässä on tullut yksi tälläinen vastaan, joka oli hetken aikaa ystäväkin. Kuunteli mieshuoliani ja muita elämän asioita ja osasi olla tosi empaattisen oloinen. Jossain vaiheessa kuitenkin tuli fiilis, että esittääkö se. Sitten kerran oltiin kahdestaan ja luin uutisia älypuhelimesta niin kerroin, että on tapahtunut bussi onnettomuus missä on kuollut suomalaisia ja osa saanut vakavia vammoja niin tämän ilmekkään ei värähtänyt ja sitten pääsi semmoinen nauru ja minä katoin järkyttyneenä, että mikä naurattaa "ei mikään, et ymmärtäisi". Toinen kerta oli kun käveltiin ja nähtiin pojat kivittämässä pikku sorsia pahasti niin itse suutuin mutta tämä oli tyyni kuin mikä ja ihmetteli että miksi olen niin suutuksissa asiasta, että "eihän tuossa mitään". Hänellä oli myös taipumus manipuloida kaikkia saadakseen haluamansa, jonka jossain vaiheessa huomasin.

Sen jälkeen hiljalleen katkaisin välit. Olen 100% varma, että kaverini on psykopaatti. Alkujaan en olisi millään uskonut, kun hän vaikutti ihan keneltä tahansa naiselta.

Oletteko te törmänneet tai epäilleet törmänneenne psykopaattiin ja millainen käytös paljasti tai on saanut epäilykset nousemaan?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, mutta kaveri kertoi jostain tytöstä joka oli outo ja esim kun lemmikkihamsterinsa kuoli niin heitti sen vaan roskiin ilman mitään mielenliikahdusta mihinkään suuntaan. Siis ei hautausta tai mitään edes kankaaseen tai pussiin käärimistä, suoraan roskiin kuin, no, roska. Jotain muutakin outoa se teki mut en muista.

Apn kertomukseen kommentoin sen verran, että bussionnettomuuden kauhistelun puute ei kyllä kerro suoraan psykopatiasta. Itse en yleensä järkyty, koska koko ajan maailmassa kuolee ihmisiä ja on hirveää kärsimystä aivan rajattomasti ja koen sen tekopyhänä, että kiinnostuisin bussikuormallisesta ihmisiä vaikka Porissa, kun samalla ignooraan ne miljardit muut. Se ei puolestaan auta mitään jos suren joka hetki jokaista kärsivää, joten suren vain lähinnä niitä joita jotenkin tunsin jos sen koen tarpeelliseksi.

Ihminen, joka vaikuttaa esittävän tunteita voi olla myös esimerkiksi autisti eikä psykopaatti. Se tunne-elämä ei välttämättä puutu, vaan on järjestynyt vähän eri logiikalla kuin toisilla. Ei sillä, voi AP n esimerkki tunnekylmäkin olla yhtä hyvin.

Vierailija
22/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varma. Voikohan psykopaatti pitää eläimistä?

Kerro lisää mikä sai epäilemään niin voidaan arvioida porukalla.

Pitää koirista enkä usko että ikinä satuttaisi eläimiä. Suosittu ja hyvä ihmisten kanssa mutta joitakin ihmisiä kohtaan julma. Puhuu pahaa muista selän takana. Eksästään puhuu rumasti muille vaikka itse petti häntä ollessaan parisuhteessa. Vastakkaista sukupuolta kohtaan kontrolloiva, pelottavan mustasukkainen ja suuttuu helposti. Osaa valehdella hyvin ja manipuloida kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri oli ainakin vahvasti epäempaattinen. 

Hän valitti minulle kuinka hänen miehensä on pehmo. Mies oli itkenyt. Samaa hän sanoi myös heidän vuoden ikäisestä pojastaan.

Hänen miehensä kuoli äkilliseen sairaskohtaukseen ja työkaveri oli kuin maidot olisi kaatuneet lattialle. Kyseessä ei ollut mikään järkytyksestä johtuva mielentila. Hän ei vain välittänyt.

Hänellä oli myös tapana sanoa "tappaisin itseni, jos olisin tuo" kommentteja puoliääneen, jotta kohde varmasti kuulee.

Onneksi hän muutti pois jo vuosia sitten. En ole koskaan tavannut ketään samanlaista. Enkä kyllä haluakaan.

Mulla oli ihan samanlainen työkaveri. Hän ei edes peitellyt pahoja tapojaan. Avoimesti kertoi miten nautti miehensä henkisestä musertamisesta nalkuttamalla keksityistä asioista. Piti sitä "ok tapana purkaa pahaa oloa". Parilla on myös lapsia niin nauro ettei miehensä pääse hänestä eroon ja miten vahva ote hänellä on tästä. Työyhteisössä uhkaili muita kostoila jos joku ei tehnyt niin kuin hän halusi. Kyseessä oli, oli sanalla, lähihoitaja, potilaita kävi sääliksi kun hän oli älyttömän julma, kunnes hän lopulta sai potkut. Hänen pikkuveli kuoli auto onnettomuudessa niin tämä vaan vihelteli ilosta. Todella karmiva.

Vierailija
24/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kirjoittaa, ihan asiallista ja kuvaavaa esimerkkiä, mutta ilmeisesti kaikki aihetta kuvaavat sanat ovat sillä listalla, mistä kommentteja ei julkaista….tässä ei ole enää mitään järkeä millä tavalla tekstiä ja sanoja seulotaan.

Vierailija
25/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvaama henkilö ei välttämättä oli psykopaatti. Kyseessä voi olla esimerkiksi aspergerin oireyhtymää sairastava henkilö, jotka luonnostaan reagoivat eritavalla asioihin, vaikka tuntisivatkin empatiaa. On todella yleistä että aspergerin oireyhtymää sairastava sekoitetaan psykopaattiin, vaikka he eivät todellakaan niitä ole. He eivät vain meidän ns. tavallisten ihmisten lailla reagoi asioihin tai näytä tunteita ulospäin, vaikka tuntevatkin empatiaa.

Yksi tunnettu henkilö joka esitte tosi hyvin sitä psykopaattia elokuvissa niin on Anthony Hopkins, joka on tullut ulos sen kanssa että hänellä on aspergerin oireyhtymä.

Lukekaa aspergerin oireyhtymän oirelista ennen kuin tuomihette kaikki maailman onnettomuuksiin eri tavalla reagoivat psykopaateiksi. Se kuuluu lievempään päähän autismin kirjoissa ja monesti aspergerin oireyhtymästä kärsivät älykkäämmät (ns. high functional asperger) henkilöt esittävät myös tunteita että kuuluisivat joukkoon. He kyllä tuntevat kaiken, mutta vaan eri tavalla reagoivat.

T. Sairaanhoitaja

Vierailija
26/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen koulukiusaaja ja -pahoinpitelijä, täysin empatiakyvytön työpaikkakiusaaja, omasta mielestään suurin, kaunein ja mahtavin! Ollut kolme kertaa naimisissa, lapsia joka miehen kanssa, manipuloi, valehtelee täysin avoimesti, syyttää muita, itsessä ei tietysti mitään vikaa! Työskentelee hoitoalalla!

Vierailija
27/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että entinen anoppi oli. Tai sitten paha narsisti, sadistinen nainen. Omat lapsensa ja yksi miniä pitivät jonain ihanneäitinä. En tiedä miksi mulle halusi näyttää kuka on. Kertoi ihan pokkana mulle kun olin raskaana miten oli tahallaan aiheuttanut keskenmenon itselleen esikoisen jälkeen. Tollasia juttuja, mitä ei kertonut kellekään muulle. Mulla ja toisella lapsellani on ruoka-ainesllergia, jonka takia meillä oli eri ruoka. Laittoi kuitenkin sitä allergisoivaa ainesta meidänkin ainekseen yms. Kun erosin pojastaan soitti mulle elämäni kamalimman puhelun: päästi itsensä täysin irti ja sain täysilaidallisen pa*kaa. Ihan täysi piru, ja rajua oli, että kukaan ei uskonut hänestä mitään pahaa.

Vierailija
28/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että entinen anoppi oli. Tai sitten paha narsisti, sadistinen nainen. Omat lapsensa ja yksi miniä pitivät jonain ihanneäitinä. En tiedä miksi mulle halusi näyttää kuka on. Kertoi ihan pokkana mulle kun olin raskaana miten oli tahallaan aiheuttanut keskenmenon itselleen esikoisen jälkeen. Tollasia juttuja, mitä ei kertonut kellekään muulle. Mulla ja toisella lapsellani on ruoka-ainesllergia, jonka takia meillä oli eri ruoka. Laittoi kuitenkin sitä allergisoivaa ainesta meidänkin ainekseen yms. Kun erosin pojastaan soitti mulle elämäni kamalimman puhelun: päästi itsensä täysin irti ja sain täysilaidallisen pa*kaa. Ihan täysi piru, ja rajua oli, että kukaan ei uskonut hänestä mitään pahaa.

Hurjan kuulonen tyyppi.

Vierailija
29/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasti ja valehteli helposti lapsena, käytti seksuaalisesti hyväkseen teininä ja nuorena, oli poikakissa levottomuuden takia, (yritti r**skata allekirjoittaneen 15-vuotiaana, itse olin vajaa 10 v), syyllistyi henkirikokseen ja yritti vierittää syytä veljelleen kun oli ilmiselvää että uhri ei kuollut kaatumalla. Sittemmin leuhki asialla.

Melkein musersi vaimonsa henkisesti, ennen kuin jätti tämän ja lapsensa. Onnistui siis huijaamaan itselleen kulissit.

Lipevä, liian kiva. Puhuu lähinnä itsestään. Ei tunnusta ikinä, ennen kuin on pakko.

Suvussa on toinen rikollinen ja vaikeaa adhd:ta.

Vierailija
30/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasti ja valehteli helposti lapsena, käytti seksuaalisesti hyväkseen teininä ja nuorena, oli poikakissa levottomuuden takia, (yritti r**skata allekirjoittaneen 15-vuotiaana, itse olin vajaa 10 v), syyllistyi henkirikokseen ja yritti vierittää syytä veljelleen kun oli ilmiselvää että uhri ei kuollut kaatumalla. Sittemmin leuhki asialla.

Melkein musersi vaimonsa henkisesti, ennen kuin jätti tämän ja lapsensa. Onnistui siis huijaamaan itselleen kulissit.

Lipevä, liian kiva. Puhuu lähinnä itsestään. Ei tunnusta ikinä, ennen kuin on pakko.

Suvussa on toinen rikollinen ja vaikeaa adhd:ta.

Poikakissa = POIKAKODISSA .

Vierailija
31/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori ja naiivi, lähestyi baarissa, vanhempi mies, lupasi heittää kotiin koska ei ollut juonut. Tehtiin lähempää tuttavuutta ja kertoili yksityiselämästään todella nopeasti. Jälkeenpäin mietittynä tuskin edes puolet oli totta. Oli tosi ihana ja mukava, haki töistä, osti eväitä, päästin lähemmäs.

Pikkuhiljaa alkoi jotenkin manipuloimaan et olisin masentunut yms. Ja sai houkuteltua mut yksityiselle lääkärille ja puhu mun puolesta lääkärille ja koitti saada mut uskomaan etten voinut hyvin.

Lopulta homma meni ihan pimeeks, itse tajusin aika nopeesti et mä olin ihan terve mielestäni mut tää mies ei. Hänellä oli ihme suuruuskuvitelmia ja kun aloin kyseenalaistaa hänen juttujaan niin kavereita löyty sit niin poliiseista kuin lääkäreistä yms.

Vei paikkoihin missä ei ollu ketään ja halus harrastaa seksiä, en uskaltautunut kieltäytyä. Nautti siitä kun sai mut itkemään ja oli ajeluttanut mua sitä ennen just ihan ihme syrjäkylille, näiden asioiden jälkeen vihelsin pelin poikki. Soitteli vielä perään ja selitti ummet/lammet mut annoin mennä menojaan.

Asuin sillon yksin, olin alle 20-vuotias, hieman pelotti iskeekö jonnekkin oven taakse yms mut onneks jätti rauhaan.

Vierailija
32/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työelämäs epäillyt muutamien olevan psykopaatteja,yks nainen vaikutti aluks normaalilta ja hymyili aina kuin hangon keksi,myöhemmin selvis, et oli kiertävä työpaikka kiusaaja, valehteli esimiehel muista työntekijöistä, kaikkea paskaa,lähetteli joillekin kotiin uhkauskirjeitä ym. kaikki oli hänelle kilpailua ja nokittelua,normaali keskustelu ei onnistunut ystävällises merkeis.

tuttava joka työskenteli terveyden hoidos, kertoi hyytävästä työkaverista.tämä tyyppi laittoi lääkkeitä hoitajien kahviin. varasteli ,kiusasi, oli julma potilaille. esimiehel ilmoitettiin asiasta ,ei uskonut.

näitähän on työpaikoilla,kaikki ei ole rikollisia,mut ovat poikkeavia,oma etu aina mielessä ,empatiakyky on 0.

Olen kuullut vastaavasta esimerkistä, samoin hoitoalalla. Pomot sulkivat silmänsä, ja sanoivat etteivät nähneet mitään.

Hänestä päästiin lopulta. Työpaikka oli kehitysvammaisten hoitokoti.

Vierailija
33/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on mahdoton kirjoittaa mitään kun kaikki sanat sensuroitu!!!

Vierailija
34/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni väsymys iski kun luin otsikon, enemmänkin siis narsisti henkilö. T. Ylempi 31

Vierailija
35/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on psykopaatti, ihan psykiatrin toteama. Kulissit kunnossa, mutta täysin empatiakyvytön, kylmä, on aina oikeassa eikä koskaan pyydä anteeksi mitään. Henkistä ja fyysistä väkivaltaa käytti. Aivoinfarktin jälkeen muuttui siedettävämmäksi.

Vierailija
36/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuori ja naiivi, lähestyi baarissa, vanhempi mies, lupasi heittää kotiin koska ei ollut juonut. Tehtiin lähempää tuttavuutta ja kertoili yksityiselämästään todella nopeasti. Jälkeenpäin mietittynä tuskin edes puolet oli totta. Oli tosi ihana ja mukava, haki töistä, osti eväitä, päästin lähemmäs.

Pikkuhiljaa alkoi jotenkin manipuloimaan et olisin masentunut yms. Ja sai houkuteltua mut yksityiselle lääkärille ja puhu mun puolesta lääkärille ja koitti saada mut uskomaan etten voinut hyvin.

Lopulta homma meni ihan pimeeks, itse tajusin aika nopeesti et mä olin ihan terve mielestäni mut tää mies ei. Hänellä oli ihme suuruuskuvitelmia ja kun aloin kyseenalaistaa hänen juttujaan niin kavereita löyty sit niin poliiseista kuin lääkäreistä yms.

Vei paikkoihin missä ei ollu ketään ja halus harrastaa seksiä, en uskaltautunut kieltäytyä. Nautti siitä kun sai mut itkemään ja oli ajeluttanut mua sitä ennen just ihan ihme syrjäkylille, näiden asioiden jälkeen vihelsin pelin poikki. Soitteli vielä perään ja selitti ummet/lammet mut annoin mennä menojaan.

Asuin sillon yksin, olin alle 20-vuotias, hieman pelotti iskeekö jonnekkin oven taakse yms mut onneks jätti rauhaan.

Ja AP:hän se siellä taas satuilee. Eilen olit 34 vuotias mies, nyt nainen. Kirjoitusasustasi ei voi erehtyä ja nainen olet.

Nainen kyllä mutten aloittaja. En tiedä kuka satuilee ja mitä, kerrotko minullekin? Yritin vaan tiivistää oman kokemukseni lyhyesti tänne kirjoitettavaksi.

Vierailija
37/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisesti. Pitkän linjan talousrikollinen. Ihailee avoimesti n*tseja. Valehtelee hyvin vaivattomasti. Makuasioissa tökerö, kuin ilman aisteja syntynyt. Tosin yksi pitempi seurustelusuhde joskus nuoruudessa ollut ja hetkittäin yllättävän sentimentaalinen, ei esim. halua ajaa pulujen päältä.

Joo, tunnen paljon kaikenlaisia ihmisiä.

Tuo tökerö maku on hyvä huomio. Jos olette panneet merkille, aika moni diktaattori on mauton ja tökerö. Tyyliin kuuluu esim. "Stalinin torahampaat", rumat ja möhkälemäiset rakennukset. Moni harrastaa mauttomia ja arvottomia arvomerkkejä. Karkean pompöösi kuvanveisto ja muistomerkit, halpa ja tökerö maalaustaide jne.

Vierailija
38/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika monta saman kirjoittajan juttua nyt tässä ketjussa. Sama kirjoitustyyli näyttäisi olevan.

Vierailija
39/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittää kyynelehtivää herkkistä silloin kun kokee sen jotenkin hyödylliseksi. On "ymmärtäväinen" ja "kuuntelee" mutta oikeasti todella kylmä ja laskelmoiva paskanpuhuja.

On kuulemma "sisimmiltään kiltti" mutta menee oma etu edellä aivan sumeilematta jos kokee sen itseään hyödyttävän. Ei piittaa pätkääkään mitä muut ajattelevat hänen toiminnastaan ja ei kuuntele kenenkään muun mielipidettä.

Kelkka kääntyy heti kun huomaa, että hyöty loppuu.

Tämä kiltteys jotenkin muka hänen valttikorttinsa, mutta ei taida ymmärtää että oikeasti kiltti ei toimi yleensä itseään ensin ajatellen missään tilanteessa.

Esittää sen verran uskottavasti tuota herkkistelijää ja tunteilijaa, joka on aina muiden apuna, että jos ei psykopaatti niin joku diagnoosi löytyy.

Vierailija
40/105 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tuolla lääkäriin viemisellä tarkoitus pohjustaa ettei sinun kertomustasi olisi jälkeenpäin uskottu, jos tilanne olisi kärjistynyt hyväksikäyttönä pahemmaksi.