Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäiletkö tunteneesi psykopaatin, millainen hän oli?

n34
07.09.2021 |

Omassa elämässä on tullut yksi tälläinen vastaan, joka oli hetken aikaa ystäväkin. Kuunteli mieshuoliani ja muita elämän asioita ja osasi olla tosi empaattisen oloinen. Jossain vaiheessa kuitenkin tuli fiilis, että esittääkö se. Sitten kerran oltiin kahdestaan ja luin uutisia älypuhelimesta niin kerroin, että on tapahtunut bussi onnettomuus missä on kuollut suomalaisia ja osa saanut vakavia vammoja niin tämän ilmekkään ei värähtänyt ja sitten pääsi semmoinen nauru ja minä katoin järkyttyneenä, että mikä naurattaa "ei mikään, et ymmärtäisi". Toinen kerta oli kun käveltiin ja nähtiin pojat kivittämässä pikku sorsia pahasti niin itse suutuin mutta tämä oli tyyni kuin mikä ja ihmetteli että miksi olen niin suutuksissa asiasta, että "eihän tuossa mitään". Hänellä oli myös taipumus manipuloida kaikkia saadakseen haluamansa, jonka jossain vaiheessa huomasin.

Sen jälkeen hiljalleen katkaisin välit. Olen 100% varma, että kaverini on psykopaatti. Alkujaan en olisi millään uskonut, kun hän vaikutti ihan keneltä tahansa naiselta.

Oletteko te törmänneet tai epäilleet törmänneenne psykopaattiin ja millainen käytös paljasti tai on saanut epäilykset nousemaan?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varma. Voikohan psykopaatti pitää eläimistä?

Tietysti voi. Psykopaattien lempieläin on koira. Koira on miellyttämishaluinen ja helposti manipuloitava. Kissoista psykopaatit ei välitä koska ovat itsepäisiä ja niiltä puuttuu miellyttämisen tarve.

Voi olla eläimille enkeli ja ihmisille hengenvaarallinen.

Vierailija
42/106 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varma. Voikohan psykopaatti pitää eläimistä?

Tietysti voi. Psykopaattien lempieläin on koira. Koira on miellyttämishaluinen ja helposti manipuloitava. Kissoista psykopaatit ei välitä koska ovat itsepäisiä ja niiltä puuttuu miellyttämisen tarve.

Sekoitat psykopaatin narsistiin. Kaikki psykot ovat narsisteja, mutta kaikki narsistit eivät ole psykoja. Oikea synnynnäinen psykopatia on harvinaisempaa kuin narsismi, ja sitä paitsi narsismi on jatkumo, koska kaikilla on vähän narsistisiakin piirteitä. Psykopaatit eivät yleensä välitä eläimistä, koska eivät kykene tuntemaan aitoa kiintymystä, eläimistä on vaikea hyötyä ja niiden välinearvokin on vähäinen. Ihmisistä psykopaatit ovat kiinnostuneita, koska ihmisten kautta voi saada haluamaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut diagnosoidun paatin (ASPD) ja hänen poikansa joka oli samallainen. Olivat muuten tyhmimpiä ihmisiä mitä olen koskaan tavannut. Ei mitään käsitystä miksi ihmiset toimivat kuin toimivat, pelkkää matkimista. Ympäristölle menivät kyllä täydestä.

Vierailija
44/106 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kuvaama henkilö ei välttämättä oli psykopaatti. Kyseessä voi olla esimerkiksi aspergerin oireyhtymää sairastava henkilö, jotka luonnostaan reagoivat eritavalla asioihin, vaikka tuntisivatkin empatiaa. On todella yleistä että aspergerin oireyhtymää sairastava sekoitetaan psykopaattiin, vaikka he eivät todellakaan niitä ole. He eivät vain meidän ns. tavallisten ihmisten lailla reagoi asioihin tai näytä tunteita ulospäin, vaikka tuntevatkin empatiaa.

Yksi tunnettu henkilö joka esitte tosi hyvin sitä psykopaattia elokuvissa niin on Anthony Hopkins, joka on tullut ulos sen kanssa että hänellä on aspergerin oireyhtymä.

Lukekaa aspergerin oireyhtymän oirelista ennen kuin tuomihette kaikki maailman onnettomuuksiin eri tavalla reagoivat psykopaateiksi. Se kuuluu lievempään päähän autismin kirjoissa ja monesti aspergerin oireyhtymästä kärsivät älykkäämmät (ns. high functional asperger) henkilöt esittävät myös tunteita että kuuluisivat joukkoon. He kyllä tuntevat kaiken, mutta vaan eri tavalla reagoivat.

T. Sairaanhoitaja

Ap:n kuvaama henkilö ei todellakaan ollut asperger. Olen asperger, tunnen muita asseja ja kaikilla on ihan normaali tunne-elämä ja jopa tavallista korkeampi empatiakyky. Assi saattaa nauraa omituisissa kohdissa, mutta ei käyttäydy manipuloivasti. Jos ap:n kaveri olisi ollut assi, hän olisi kysyttäessä alkanut selittää mikä sai hänet nauramaan, eikä vihjaillut tuolla tavalla. Monet tuntemani assit ovat myös hyvin eläinrakkaita, koska eläimiin saa kontaktia ilman uhkaavuutta ja sanallista monitulkintaisuutta.

Vierailija
45/106 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että entinen anoppi oli. Tai sitten paha narsisti, sadistinen nainen. Omat lapsensa ja yksi miniä pitivät jonain ihanneäitinä. En tiedä miksi mulle halusi näyttää kuka on. Kertoi ihan pokkana mulle kun olin raskaana miten oli tahallaan aiheuttanut keskenmenon itselleen esikoisen jälkeen. Tollasia juttuja, mitä ei kertonut kellekään muulle. Mulla ja toisella lapsellani on ruoka-ainesllergia, jonka takia meillä oli eri ruoka. Laittoi kuitenkin sitä allergisoivaa ainesta meidänkin ainekseen yms. Kun erosin pojastaan soitti mulle elämäni kamalimman puhelun: päästi itsensä täysin irti ja sain täysilaidallisen pa*kaa. Ihan täysi piru, ja rajua oli, että kukaan ei uskonut hänestä mitään pahaa.

Hurjan kuulonen tyyppi.

Todella, vieläkin kauhistuttaa, vaikka on kuollut jo jonkun aikaa sitten.

Vierailija
46/106 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut useankin psykopaatin entisessä työssäni. Diagnosoituja olivat kaikki. Tavallisen ihmisen on vaikea erottaa kuka on psykopaatti, kuten sairaanhoitaja tässä ketjussa aiemmin kirjoitti. Suhtaudun aina skeptisesti, jos joku kertoo tuntevansa psykopaatin (nykyisin yleisintä on tosin epäillä narsistiksi). Yleensä nämä kertomukset koskevat ex-puolisoa tai toisinaan kaveria, jonka kanssa on sittemmin mennyt välit poikki.

Ihmisellä on hyvin voimakas tarve suojata omaa psyykeään. Tekemällä omassa mielessään exästä psykopaatin (tai narsistin), ihminen voi jatkaa elämäänsä hyviksenä. Kaikki ihmissuhteessa olleet ongelmat voi näin kaataa exän ja hänen psyykkisen poikkeavuutensa syyksi. Tietysti joku on tästä huolimatta silloin tällöin oikeassa itse tekemässään diagnoosissa.

Vierailija
47/106 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Nainen kertoi itse saaneensa diagnoosin persoonallisuushäiriöstä jo kaksikymppisenä, mutta valehteli aina sen johtuneen vain lääkärin väärinkäsityksestä. Käytös oli aina "omaperäistä" mutta pintapuolisesti normaalia, kunnes keski-ikäisenä alkoi tulemaan esiin muutamassa vuodessa yhä oudompia asioita. Nainen esim. kehui lyöneensä toista potilasta sairaalassa ja kertoi kuinka silloin tällöin hyökkäsi nukkuvan seurustelukumppaninsa kimppuun ilman mitään syytä. Myöhemmin hän otti luokseen asumaan asunnottoman miehen, jonka heitti ilman mitään syytä ulos kodista parin kuukauden välein, kunnes suhde päättyi. Itse havahduin kerran kyläillessä yöllä lattialla nukkuessani siihen, kun nainen potkaisi kohti kasvojani, mutta pysäytti jalan vähän matkan päässä. (En ollut aluksi varma, olinko nähnyt vain unta enkä puhunut asiasta.) Muista syistä johtuen uskoin muutaman vuoden ajan naisen nuoruuden diagnoosin olleen narsistinen persoonallisuushäiriö, mutta lopulta tajusin kaiken väkivallan takia kyseessä olleen vielä vakavampaa. Ehkä nainen oli aluksi nuorena ollut narsisti, mutta joka tapauksessa lopulta oli jo kyse psykopaatista.

Nainen myös kertoi naureskellen pitkäaikaisen ystävänsä ongelmista ja kuinka tämä oli uskoutunut hänelle kaveriongelmistaan, ja suuttunut kun nainen oli nauranut hänen ahdistukselleen ja epätoivolleen. Siis nauranut päin naamaa, kun toinen kertoo huolistaan! Itse pääsin onneksi naisesta lopultakin eroon, todennäköisesti koska hän huomasi, etten uskonut enää sitä jatkuvaa valehtelua enkä erehtynyt nauramaan hänen "hauskoille" jutuilleen muiden huonosta kohtelemisesta.

Odotan pelolla koska nainen päätyy vankilaan. Nainen on onneksi vela. Nainen kertoili jo nuorena tehneensä tappolistan kaikista hänen mielestään ikävistä ihmisistä, minkä hän onnistui kertomaan jotenkin kuin merkkinä omasta epätoivostaan, mutta eipä sekään mitään normaalia ollut. Vaikka olisi normaalia fantasioida kostosta, kuka kertoo sellaisesta myöhemmin muille? Ja vielä niin, että esittää itse uhria?

Vierailija
48/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kuvaama henkilö ei välttämättä oli psykopaatti. Kyseessä voi olla esimerkiksi aspergerin oireyhtymää sairastava henkilö, jotka luonnostaan reagoivat eritavalla asioihin, vaikka tuntisivatkin empatiaa. On todella yleistä että aspergerin oireyhtymää sairastava sekoitetaan psykopaattiin, vaikka he eivät todellakaan niitä ole. He eivät vain meidän ns. tavallisten ihmisten lailla reagoi asioihin tai näytä tunteita ulospäin, vaikka tuntevatkin empatiaa.

Yksi tunnettu henkilö joka esitte tosi hyvin sitä psykopaattia elokuvissa niin on Anthony Hopkins, joka on tullut ulos sen kanssa että hänellä on aspergerin oireyhtymä.

Lukekaa aspergerin oireyhtymän oirelista ennen kuin tuomihette kaikki maailman onnettomuuksiin eri tavalla reagoivat psykopaateiksi. Se kuuluu lievempään päähän autismin kirjoissa ja monesti aspergerin oireyhtymästä kärsivät älykkäämmät (ns. high functional asperger) henkilöt esittävät myös tunteita että kuuluisivat joukkoon. He kyllä tuntevat kaiken, mutta vaan eri tavalla reagoivat.

T. Sairaanhoitaja

Ap:n kuvaama henkilö ei todellakaan ollut asperger. Olen asperger, tunnen muita asseja ja kaikilla on ihan normaali tunne-elämä ja jopa tavallista korkeampi empatiakyky. Assi saattaa nauraa omituisissa kohdissa, mutta ei käyttäydy manipuloivasti. Jos ap:n kaveri olisi ollut assi, hän olisi kysyttäessä alkanut selittää mikä sai hänet nauramaan, eikä vihjaillut tuolla tavalla. Monet tuntemani assit ovat myös hyvin eläinrakkaita, koska eläimiin saa kontaktia ilman uhkaavuutta ja sanallista monitulkintaisuutta.

Itse olen neurologi ja hoitanut paljon mm. aspergerista kärsiviä. Aloittajan kertomus voi hyvinkin viitata aspergeriin, sillä aspergerin vaikausasteita on hyvin laajasti. Se että sinä tai asperger kaverisi eivät ole juuri sellaisia kuin Ap:n viestissä ei tarkoita sitä etteikö joidenkin muiden oireinsiin ja luonteisin voisi kuulua muutakin. Tämä on tyypillistä myös aspergerissa, että hyvin ahtaasti nähdään maailma ja osa kuvittelee, että voi olla olemassa vain sellaisia aspergereita kuin itse tai tutut aspergerit ovat ja muut niin kuin ikään eivät sitten voisi olla aspergeita, vaikka lääketieteellisesti kyllä ovat.

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut useankin psykopaatin entisessä työssäni. Diagnosoituja olivat kaikki. Tavallisen ihmisen on vaikea erottaa kuka on psykopaatti, kuten sairaanhoitaja tässä ketjussa aiemmin kirjoitti. Suhtaudun aina skeptisesti, jos joku kertoo tuntevansa psykopaatin (nykyisin yleisintä on tosin epäillä narsistiksi). Yleensä nämä kertomukset koskevat ex-puolisoa tai toisinaan kaveria, jonka kanssa on sittemmin mennyt välit poikki.

Ihmisellä on hyvin voimakas tarve suojata omaa psyykeään. Tekemällä omassa mielessään exästä psykopaatin (tai narsistin), ihminen voi jatkaa elämäänsä hyviksenä. Kaikki ihmissuhteessa olleet ongelmat voi näin kaataa exän ja hänen psyykkisen poikkeavuutensa syyksi. Tietysti joku on tästä huolimatta silloin tällöin oikeassa itse tekemässään diagnoosissa.

Niin totta. Se on hyvin yleistä, että ihmiset kuvittelevat ex-kumppaninsa tai ihmiset joista eivät vaan tykkääpsykopaateiteksi ja narsisteiksi yms. Hyvin harvoin tämä on tilanne, että kohde olisi psykopaatti tai narsisti.

Monesti myös esimerkiksi erilaisista autismin kirjoista kärsivät, kuten aspergerin oireyhtymästä kärsivät, väärin käsitetään usein tunteettomina psykopaatteina, kun ei eivät reagoi samalla tapaa tunteisiin kuin neurologisesti "tavalliset" ihmiset.

Terveisin lääkäri

Vierailija
49/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle yksi kaveri tunnusti, että on psykopaatti. Järkytyin ja katkaisin välit. Se rupesi ihmettelee, että miksi en enää sille vastaa. No tietysti se sitten rupesi levittää, musta kaikkee että olin ollut sen miehen kanssa ja muutenkin pettänyt omaa miestäni ympäri kaupunkia yms.

Sitä on liikkeellä. Sen jälkeen, kun näin miten törkeästi toinen roolitettiin tuohon lokeroon, olen suhtautunut varaukselle noihin "tuo on se nainen joka yrittää teidän miehiä" - loanheittoihin. Selkeästi siellä jokin henkilökohtainen vendetta on taustalla, ja vähän liiankin kliseistä käyttää juuri jotain naisen seksuaalisuuteen liittyvää lyomäaseena. 

Vierailija
50/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille nyt vaan ei ole sopivaa näyttää tunteita julkisesti.

Luehen Ap:n kertomus uudestaan. Kyseessä oli nainen. Kyllä minä ainakin tuon kertomuksen perusteella vahvasti epäilisin, että kyse on psykopaatista.

Itsenkin tunsin yhden naisen joka muiden ystävien miehiä vikitteli, osan kanssa oli varmuudella maanut ja kun lopulta otettiin palaveri asiasta kun haluttiin kaikki katsoa häntä silmiin niin tämä vaan nauro, että miten hölmöjä oltiin, ei mitään katumusta. Kertoi myös että hänestä eläinten rääkkääminen on mukavaa niin tässä vaiheessa kaikki häipy. _Karmivin kokemus ikinä_. Jälkeenpäin vaikea tajuta miten se osasi niin hyvin esittää tavallista, vaikka jälkeenpäin miettii niin kyllä hän manipuloi meitä milloin minkäkin asian takia omaksi edukseen.

Onneksi niissä miehissä ei ollut vikaa! Paha psyko _vikitteli_ kunnollisia aviomiehiä - ettäs kehtasi niin!

Minä aina mietin näissä tarinoissa että miten ne miehet eivät tee stoppia niille vikittelyille. Siis jos ei suoraan tule ja käy kiinni niin miten ihmeessä noi tilanteet pääsee jatkumaan tuohon pisteeseen :D

Vierailija
51/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Sairaanhoitaja

Näinhän se on, että erilaisista neurologisista sairauksista kärsivät valitettavan usein leimataan psykopaateiksi ja narsisteiksi, kun he reagoivat eritavalla kuin valtaväestö tai eivät reagoi ollenkaan eri tapahtumiin. Harmi todella kun he kokevat empatiaa, mutta se ei reagoinnin takaa välttämättä näy ollenkaan. Varmasti moni joutuu koulukiusatuksikin tämän takia.

Vierailija
52/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 v tyttö, valehtelija, pahantekijä, varas, sai aina houkuteltua pojat tekemään puolestaan asioita. Oli tosi vaikea saada oma pieni poika pidettyä pois tytön seurasta, kun aina houkutteli leikkimään, mutta kun se oli muuta kuin leikkiä.

Vierailija
53/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille nyt vaan ei ole sopivaa näyttää tunteita julkisesti.

Luehen Ap:n kertomus uudestaan. Kyseessä oli nainen. Kyllä minä ainakin tuon kertomuksen perusteella vahvasti epäilisin, että kyse on psykopaatista.

Itsenkin tunsin yhden naisen joka muiden ystävien miehiä vikitteli, osan kanssa oli varmuudella maanut ja kun lopulta otettiin palaveri asiasta kun haluttiin kaikki katsoa häntä silmiin niin tämä vaan nauro, että miten hölmöjä oltiin, ei mitään katumusta. Kertoi myös että hänestä eläinten rääkkääminen on mukavaa niin tässä vaiheessa kaikki häipy. _Karmivin kokemus ikinä_. Jälkeenpäin vaikea tajuta miten se osasi niin hyvin esittää tavallista, vaikka jälkeenpäin miettii niin kyllä hän manipuloi meitä milloin minkäkin asian takia omaksi edukseen.

Onneksi niissä miehissä ei ollut vikaa! Paha psyko _vikitteli_ kunnollisia aviomiehiä - ettäs kehtasi niin!

Minä aina mietin näissä tarinoissa että miten ne miehet eivät tee stoppia niille vikittelyille. Siis jos ei suoraan tule ja käy kiinni niin miten ihmeessä noi tilanteet pääsee jatkumaan tuohon pisteeseen :D

Osan miehistä voi olla aika vaikea vastustella, jos vähintään ok näköinen nainen rupeaa ehdottolemaan kaikkea kivaa salaista intiimiä, kenties lähettää alastonkuvia, jolloin vastustus on tosi vaikeaa, kun miehet on geneettisesti ohjelmoitu jatkamaan sukua mahdollisimman monen kanssa eli harrastamaan seksiä mahdollisimman monen kanssa. Tässä tapauksessa selvästi osa miehistä oli kertonus tapahtumista naisille eli kaikkiin ei ollut viettely tehonnut. Miehet on iät ja ajat olleet heikkoja vastustelee naisen viettelyä, ei se mikään salaisuus ole miehen biologiassa.

Vierailija
54/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

neurologi45n kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sairaanhoitaja

Itse olen neurologi ja hoitanut paljon mm. aspergerista kärsiviä. Aloittajan kertomus voi hyvinkin viitata aspergeriin, sillä aspergerin vaikausasteita on hyvin laajasti. Se että sinä tai asperger kaverisi eivät ole juuri sellaisia kuin Ap:n viestissä ei tarkoita sitä etteikö joidenkin muiden oireinsiin ja luonteisin voisi kuulua muutakin. Tämä on tyypillistä myös aspergerissa, että hyvin ahtaasti nähdään maailma ja osa kuvittelee, että voi olla olemassa vain sellaisia aspergereita kuin itse tai tutut aspergerit ovat ja muut niin kuin ikään eivät sitten voisi olla aspergeita, vaikka lääketieteellisesti kyllä ovat.

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. Se on hyvin yleistä, että ihmiset kuvittelevat ex-kumppaninsa tai ihmiset joista eivät vaan tykkääpsykopaateiteksi ja narsisteiksi yms. Hyvin harvoin tämä on tilanne, että kohde olisi psykopaatti tai narsisti.

Monesti myös esimerkiksi erilaisista autismin kirjoista kärsivät, kuten aspergerin oireyhtymästä kärsivät, väärin käsitetään usein tunteettomina psykopaatteina, kun ei eivät reagoi samalla tapaa tunteisiin kuin neurologisesti "tavalliset" ihmiset.

Terveisin lääkäri

Boldattuun taidamme me ihmiset kyllä syyllistyä yleisesti, sekä neurotyypilliset että assit. Pientä ironiaakin sisältyy just tuohon kohtaan viestissäsi...

Vierailija
55/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni psykopaatin tunnistaa siitä, että hän kostaa aina jos joku on jostain eri mieltä. Kaikkein ankarin kosto tulee, jos joku on muiden kuullen eri mieltä. 

Olen tuntenut tällaisia muutaman, enemmistö naisia. 

Miehet ovat useammin vaikealuonteisia ja/tai vittumaisia tms, mutta psykopatia korostuu naisilla. 

Vierailija
56/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri.

Jos käyttäytyy täysin eri tavalla jos muita ei ole paikalla, ja jos muut ei ole paikalla, niin onhan siinä jotain vialla. En tiedä onko psykopaatti, sosiopaatti, vai muuten vaan paatti, mutta karmea ihminen.

Vierailija
57/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Sairaanhoitaja

Kyllä mutta aspergereilta ja autisteilta usein puuttuu sosiaalinen pelisilmä, kyky lukea muita ja havaita heidän heikkouksiaan ja ylpeydenaiheitaan, joita tarvitaan manipulointiin. Ap myös kirjoittaa, että kaveri oli manipulatiivinen ja sai tahtonsa usein läpi. Onnettomuudelle nauraminen ja eläinten satuttamisen hyväksyminen ei myöskään kerro piilevästä empatiasta kovin hyvin. Ei kaikki tunne samalla tavoin, jotkut ei tunne lainkaan, mutta heillä voi silti olla korostunut oikean ja väärän tunto sekä taipumus noudattaa sääntöjä ja lakeja. Tällaiset tyypit eivät olekaan psykopaatteja.

Psykopatia usein diagnosoidaan ns. Haren listan mukaan. Empatiakyvyttömyys on vain yksi piirre. Muita ovat mm. manipulatiivisuus ja piittaamattomuus sääntöjä ja lakeja kohtaan, ne kun eivät psykopaattia itseään koske.

Vierailija
58/106 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

neurologi45n kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sairaanhoitaja

Vierailija kirjoitti:

Terveisin lääkäri

Tämä. Itse olen psykiatrisena sairaanhoitajana nähnyt sekä ns. oikeita psykopaatteja (virallinen lääketieteellinen nimitys eri toki), narsisteja, autistisia ihmisiä sekä terveitä. Kaikki kykenevät manipuloimaan ja valehtelemaan, joten se ei vielä tee kenestäkään psykopaattia. On hyvin yleistä että entisestä kumppania esimerkiksi epäillään psykopaatiksi tai narsistiksi, vaikka valtaosassa tapauksissa ei siitä ole kyse. Olipas saanut paljon alapeukutuksia tuo kommenttisi. Ilmeisesti palstalaiset tykkäävät tuomita ihmisiä psykopaateiksi välittämättä siitä ovatko he sitä. Alla esimerkki oikeasta psykopaatista, jonka pystyi jo kirjoituksen perusteella päättelemään (mahdollisesti vielä sama henkilö josta olen kuullut kollegoilta, niin moni asia täsmäsi):

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri oli ainakin vahvasti epäempaattinen. 

Hän valitti minulle kuinka hänen miehensä on pehmo. Mies oli itkenyt. Samaa hän sanoi myös heidän vuoden ikäisestä pojastaan.

Hänen miehensä kuoli äkilliseen sairaskohtaukseen ja työkaveri oli kuin maidot olisi kaatuneet lattialle. Kyseessä ei ollut mikään järkytyksestä johtuva mielentila. Hän ei vain välittänyt.

Hänellä oli myös tapana sanoa "tappaisin itseni, jos olisin tuo" kommentteja puoliääneen, jotta kohde varmasti kuulee.

Onneksi hän muutti pois jo vuosia sitten. En ole koskaan tavannut ketään samanlaista. Enkä kyllä haluakaan.

Mulla oli ihan samanlainen työkaveri. Hän ei edes peitellyt pahoja tapojaan. Avoimesti kertoi miten nautti miehensä henkisestä musertamisesta nalkuttamalla keksityistä asioista. Piti sitä "ok tapana purkaa pahaa oloa". Parilla on myös lapsia niin nauro ettei miehensä pääse hänestä eroon ja miten vahva ote hänellä on tästä. Työyhteisössä uhkaili muita kostoila jos joku ei tehnyt niin kuin hän halusi. Kyseessä oli, oli sanalla, lähihoitaja, potilaita kävi sääliksi kun hän oli älyttömän julma, kunnes hän lopulta sai potkut. Hänen pikkuveli kuoli auto onnettomuudessa niin tämä vaan vihelteli ilosta. Todella karmiva.

Vierailija
59/106 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa Porilaiselta. Löytyy Sampolasta.

Vierailija
60/106 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myös työskennellyt muutamien mielentilassa psykopaatiksi todettujen kanssa. Useammalla psykopaattisia piirteitä. Maallikko ei tosiaan pysty diagnoosia tekemään, joskus se on vaikeaa ammattilaisellekin.

Kuten joku viisaampi kerran totesi, ihminen voi olla k...pää olematta psykopaatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä