Tiedätkö tai tunnetko ketään syntyperäistä helsinkiläistä, joka ei lapsuutensa ja nuoruutensa siellä viettäneenä jäänyt sinne asumaan?
Kommentit (21)
Itse asuin lapsuuden, nuoruuden ja varhaisaikuisuuden Helsingissä mutta muutin sitten Graniin.
Tiedän useampia helsingissä syntyneitä ja kasvaneita. Yksi muutti Espooseen, toinen Kirkkonummelle ja loput ulkomaille. En tiedä, muuttavatko koskaan takas Helsinkiin.
Ilman muuta, nainen löysi parisuhteen ja muutti miehen perässä Espoon Laaksolahteen.
Tiedän, esikoislapseni.
Muutettiin etutöölöstä kerrostalosta uuteen omakotitaloon kehyskuntaan.
Kertaakaan ei ole puhunut että haluaisi takaisin.
M42
Yksi tuttu muutti itä-suomeen, ei viihtynyt helsingissä vaikka paljasjalkainen ja monen sukupolven takaa.
En sinänsä pidä mitenkään mainittavana muuttoa sitä, etä muuttaa helsingistä espooseen, graniin tai vantaalle:D mutta olenkin junantuoma.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu muutti itä-suomeen, ei viihtynyt helsingissä vaikka paljasjalkainen ja monen sukupolven takaa.
En sinänsä pidä mitenkään mainittavana muuttoa sitä, etä muuttaa helsingistä espooseen, graniin tai vantaalle:D mutta olenkin junantuoma.
En minäkään pitä sitä merkittävänä mutta tuon Haagasta Laaksolahteen muuttaneen naisen lapsuiudenystävät ihmettelevät sitä yhä vaikka ikää on jo 60+.Kai nekin ovat eräänkaltaisia peräkammarintyttöjä.
Taidan tuntea tasan kaksi. Heille tilanne on osittain sattuman kauppaa ja vastentahtoista.
Kyllä. Itse muutin Espooseen ja lapsuudenystäviä löytyy Espoon lisäksi Kirkkonummelta, Vihdistä ja Keravalta. Myös ulkomailta. Sen sen sijaan ketään pk-seudun ulkopuolelle Suomessa muuttanutta en tunne. Muutama kävi opiskelemassa jossain yliopistokaupungissa ja palasi sitten takaisin Helsinkiin. Ja opiskeluuni syy oli ainoastaan se, ettei Helsinkiin päässyt.
Minun täysi-ikäinen lapseni muuttaa syksyllä pois opintojen perässä. Ei edes hakenut Hkiin, koska haluaa pois ihmisten keskeltä.
Kerroin tämän kollegalleni, niin hänenkin lapsensa haluaa muualle, johonkin jossa on homogeenisempaa väestöä. Ja jonkun kolmannenkin tarinan kuulin juuri.
Minusta tämä on uusi ilmiö.
Isovanhemmat muuttivat pois tsadista (onneksi) nyt voin puhua ilman sitä sössöttävää tsadimölötystä
Minä kävin syntymässä Suomi-neidon vyötäröllä, koska äitini oli kotiutunut sinne saatuaan yliopistosairaalasta huippuviran.
En ole paljasjalkainen stadin tyttö.
Henk.koht. tunnen yhden miespuolisen, joka muutti 35-vuotiaana länsirannikolle rakkauden perässä.
Tiedän myös 2 ihmistä, jotka syntyivät Hgissä, mutta jo taaperoiässä perhe muuttanut taloa rakentamaan huokeammille tonteille.
Minä. Asun kyllä pk-seudulla, mutta en Helsingissä.