Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö tai tunnetko ketään syntyperäistä helsinkiläistä, joka ei lapsuutensa ja nuoruutensa siellä viettäneenä jäänyt sinne asumaan?

Vierailija
24.05.2025 |

Eikö hän ole koskaan edes harkinnut muuttoa takaisin pääkaupunkiin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Asun kyllä pk-seudulla, mutta en Helsingissä.

Vierailija
2/21 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin lapsuuden, nuoruuden ja varhaisaikuisuuden Helsingissä mutta muutin sitten Graniin.

Vierailija
4/21 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Muutin Länsi-Suomeen, enkä aio palata takaisin Helsinkiin.

Vierailija
5/21 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useampia helsingissä syntyneitä ja kasvaneita. Yksi muutti Espooseen, toinen Kirkkonummelle ja loput ulkomaille. En tiedä, muuttavatko koskaan takas Helsinkiin.

Vierailija
6/21 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, nainen löysi parisuhteen ja muutti miehen perässä Espoon Laaksolahteen.

Vierailija
7/21 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja äitini.

Vierailija
8/21 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, esikoislapseni.

Muutettiin etutöölöstä kerrostalosta uuteen omakotitaloon kehyskuntaan.

Kertaakaan ei ole puhunut että haluaisi takaisin.

M42

Vierailija
9/21 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä. Itseni lisäksi pari kaveriani.

Vierailija
10/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meidän maalle tahdon muuttaa takaisin.

Vierailija
11/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Muutin Lappiin.

Vierailija
12/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaduilla ja kujilla on vaarallista. t. Riikka

Vierailija
13/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELLsinki.

Vierailija
14/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu muutti itä-suomeen, ei viihtynyt helsingissä vaikka paljasjalkainen ja monen sukupolven takaa. 

En sinänsä pidä mitenkään mainittavana muuttoa sitä, etä muuttaa helsingistä espooseen, graniin tai vantaalle:D mutta olenkin junantuoma.

Vierailija
15/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu muutti itä-suomeen, ei viihtynyt helsingissä vaikka paljasjalkainen ja monen sukupolven takaa. 

En sinänsä pidä mitenkään mainittavana muuttoa sitä, etä muuttaa helsingistä espooseen, graniin tai vantaalle:D mutta olenkin junantuoma.

En minäkään pitä sitä merkittävänä mutta tuon Haagasta Laaksolahteen muuttaneen naisen lapsuiudenystävät ihmettelevät sitä yhä vaikka ikää on jo 60+.Kai nekin ovat eräänkaltaisia peräkammarintyttöjä.

Vierailija
16/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tuntea tasan kaksi. Heille tilanne on osittain sattuman kauppaa ja vastentahtoista.

Vierailija
17/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse muutin Espooseen ja lapsuudenystäviä löytyy Espoon lisäksi Kirkkonummelta, Vihdistä ja Keravalta. Myös ulkomailta. Sen sen sijaan ketään pk-seudun ulkopuolelle Suomessa muuttanutta en tunne. Muutama kävi opiskelemassa jossain yliopistokaupungissa  ja palasi sitten takaisin Helsinkiin. Ja opiskeluuni syy oli ainoastaan se, ettei Helsinkiin päässyt.

Vierailija
18/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täysi-ikäinen lapseni muuttaa syksyllä pois opintojen perässä. Ei edes hakenut Hkiin, koska haluaa pois ihmisten keskeltä.

Kerroin tämän kollegalleni, niin hänenkin lapsensa haluaa muualle, johonkin jossa on homogeenisempaa väestöä. Ja jonkun kolmannenkin tarinan kuulin juuri.

Minusta tämä on uusi ilmiö. 

Vierailija
19/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat muuttivat pois tsadista (onneksi) nyt voin puhua ilman sitä sössöttävää tsadimölötystä

Vierailija
20/21 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin syntymässä Suomi-neidon vyötäröllä, koska äitini oli kotiutunut sinne saatuaan yliopistosairaalasta huippuviran.

En ole paljasjalkainen stadin tyttö.

Henk.koht. tunnen yhden miespuolisen, joka muutti 35-vuotiaana länsirannikolle rakkauden perässä.

Tiedän myös 2 ihmistä, jotka syntyivät Hgissä, mutta jo taaperoiässä perhe muuttanut taloa rakentamaan huokeammille tonteille.