Epäiletkö tunteneesi psykopaatin, millainen hän oli?
Omassa elämässä on tullut yksi tälläinen vastaan, joka oli hetken aikaa ystäväkin. Kuunteli mieshuoliani ja muita elämän asioita ja osasi olla tosi empaattisen oloinen. Jossain vaiheessa kuitenkin tuli fiilis, että esittääkö se. Sitten kerran oltiin kahdestaan ja luin uutisia älypuhelimesta niin kerroin, että on tapahtunut bussi onnettomuus missä on kuollut suomalaisia ja osa saanut vakavia vammoja niin tämän ilmekkään ei värähtänyt ja sitten pääsi semmoinen nauru ja minä katoin järkyttyneenä, että mikä naurattaa "ei mikään, et ymmärtäisi". Toinen kerta oli kun käveltiin ja nähtiin pojat kivittämässä pikku sorsia pahasti niin itse suutuin mutta tämä oli tyyni kuin mikä ja ihmetteli että miksi olen niin suutuksissa asiasta, että "eihän tuossa mitään". Hänellä oli myös taipumus manipuloida kaikkia saadakseen haluamansa, jonka jossain vaiheessa huomasin.
Sen jälkeen hiljalleen katkaisin välit. Olen 100% varma, että kaverini on psykopaatti. Alkujaan en olisi millään uskonut, kun hän vaikutti ihan keneltä tahansa naiselta.
Oletteko te törmänneet tai epäilleet törmänneenne psykopaattiin ja millainen käytös paljasti tai on saanut epäilykset nousemaan?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Miehille nyt vaan ei ole sopivaa näyttää tunteita julkisesti.
Luehen Ap:n kertomus uudestaan. Kyseessä oli nainen. Kyllä minä ainakin tuon kertomuksen perusteella vahvasti epäilisin, että kyse on psykopaatista.
Itsenkin tunsin yhden naisen joka muiden ystävien miehiä vikitteli, osan kanssa oli varmuudella maanut ja kun lopulta otettiin palaveri asiasta kun haluttiin kaikki katsoa häntä silmiin niin tämä vaan nauro, että miten hölmöjä oltiin, ei mitään katumusta. Kertoi myös että hänestä eläinten rääkkääminen on mukavaa niin tässä vaiheessa kaikki häipy. _Karmivin kokemus ikinä_. Jälkeenpäin vaikea tajuta miten se osasi niin hyvin esittää tavallista, vaikka jälkeenpäin miettii niin kyllä hän manipuloi meitä milloin minkäkin asian takia omaksi edukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luehen Ap:n kertomus uudestaan. Kyseessä oli nainen. Kyllä minä ainakin tuon kertomuksen perusteella vahvasti epäilisin, että kyse on psykopaatista.
Itsenkin tunsin yhden naisen joka muiden ystävien miehiä vikitteli, osan kanssa oli varmuudella maanut ja kun lopulta otettiin palaveri asiasta kun haluttiin kaikki katsoa häntä silmiin niin tämä vaan nauro, että miten hölmöjä oltiin, ei mitään katumusta. Kertoi myös että hänestä eläinten rääkkääminen on mukavaa niin tässä vaiheessa kaikki häipy. _Karmivin kokemus ikinä_. Jälkeenpäin vaikea tajuta miten se osasi niin hyvin esittää tavallista, vaikka jälkeenpäin miettii niin kyllä hän manipuloi meitä milloin minkäkin asian takia omaksi edukseen.
Onneksi niissä miehissä ei ollut vikaa! Paha psyko _vikitteli_ kunnollisia aviomiehiä - ettäs kehtasi niin!
Itse tunsin sen miehen, joka oli huijannut naisilta isoja summia. Myöhemmin luin uutisista, että se oli jollekkin naiselle sanonut, ettei se tunne yhtään mitään, että on sisältä kuollut. Se oli varmaan psykopaatti.
Mulle yksi kaveri tunnusti, että on psykopaatti. Järkytyin ja katkaisin välit. Se rupesi ihmettelee, että miksi en enää sille vastaa. No tietysti se sitten rupesi levittää, musta kaikkee että olin ollut sen miehen kanssa ja muutenkin pettänyt omaa miestäni ympäri kaupunkia yms.
Vierailija kirjoitti:
Opistoinsinööri.
Sama.
En ole varma. Voikohan psykopaatti pitää eläimistä?
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää mikä sai epäilemään niin voidaan arvioida porukalla.
työelämäs epäillyt muutamien olevan psykopaatteja,yks nainen vaikutti aluks normaalilta ja hymyili aina kuin hangon keksi,myöhemmin selvis, et oli kiertävä työpaikka kiusaaja, valehteli esimiehel muista työntekijöistä, kaikkea paskaa,lähetteli joillekin kotiin uhkauskirjeitä ym. kaikki oli hänelle kilpailua ja nokittelua,normaali keskustelu ei onnistunut ystävällises merkeis.
tuttava joka työskenteli terveyden hoidos, kertoi hyytävästä työkaverista.tämä tyyppi laittoi lääkkeitä hoitajien kahviin. varasteli ,kiusasi, oli julma potilaille. esimiehel ilmoitettiin asiasta ,ei uskonut.
näitähän on työpaikoilla,kaikki ei ole rikollisia,mut ovat poikkeavia,oma etu aina mielessä ,empatiakyky on 0.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Psykopaattien lempieläin on koira. Koira on miellyttämishaluinen ja helposti manipuloitava. Kissoista psykopaatit ei välitä koska ovat itsepäisiä ja niiltä puuttuu miellyttämisen tarve.
Mun veljeni on todennäköisesti psykopaatti: tunnekylmä, manipuloiva, totaalisen itsekäs. Mitkään säännöt eivät häntä kosketa, varastelee, valehtelee (eikä myönnä mitään, vaikka on jäänyt kiinni vaikka mistä). Aviottomia lapsia, joista ei välitä, ex-tyttöystäviä, joiden mielenterveydet riekaleina jne jne. Katkera maailmalle, vaikka on itse pilannut omat mahdollisuutensa. Kostonhimoinen, ei välitä seurauksista. Ainut mitä en tiedä hänen tehneen, on eläinten kidutus. On ollut väkivaltainen ja alistava sekä minua että tyttöystäviään kohtaan. Hänellä ei ole ainuttakaan oikeaa ystävää. Ei ole kiinnostunut muista, vaan jauhaa vain omista asioistaan. Ei kestä minkäänlaista huumoria, jos se kohdistuu häneen. Vain hän saa vitsailla muista. Suuttuu, jos hänen ilmiselvät valheensa kyseenalaistetaan. Maailma ja muut ihmiset ovat olemassa vain häntä varten… jne.
En epäile, vaan tunnen, oma vanhempi kyseessä.
Exäni, hän nautti muiden kärsimyksestä
N18
Vierailija kirjoitti:
Millainen vanhempasi on?
Työkaveri oli ainakin vahvasti epäempaattinen.
Hän valitti minulle kuinka hänen miehensä on pehmo. Mies oli itkenyt. Samaa hän sanoi myös heidän vuoden ikäisestä pojastaan.
Hänen miehensä kuoli äkilliseen sairaskohtaukseen ja työkaveri oli kuin maidot olisi kaatuneet lattialle. Kyseessä ei ollut mikään järkytyksestä johtuva mielentila. Hän ei vain välittänyt.
Hänellä oli myös tapana sanoa "tappaisin itseni, jos olisin tuo" kommentteja puoliääneen, jotta kohde varmasti kuulee.
Onneksi hän muutti pois jo vuosia sitten. En ole koskaan tavannut ketään samanlaista. Enkä kyllä haluakaan.
Mahdollisesti. Pitkän linjan talousrikollinen. Ihailee avoimesti n*tseja. Valehtelee hyvin vaivattomasti. Makuasioissa tökerö, kuin ilman aisteja syntynyt. Tosin yksi pitempi seurustelusuhde joskus nuoruudessa ollut ja hetkittäin yllättävän sentimentaalinen, ei esim. halua ajaa pulujen päältä.
Joo, tunnen paljon kaikenlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen vanhempasi on?
On todella sadistinen, julma, väkivaltainen, käy jopa aikuisten lastensa päälle. Pahinta on silti myyräntyö, eli pyrkii tuhoamaan lastensa elämän. Mustaa mainetta, keksii valheita, soittelee työnantajalle, piinaa ja häiriköi, uhkailee, kiristää.
Ei auta täysin edes välirikko ja neron estot vaan se osaa köyttää välikäsiä. Joudun muuttamaan aina välillä uuteen kaupunkiin ”turvaan”.
Exäni hakkasi minua, petti, teki mitä lystäsi, manipuloi, jos hänelle rakkaudesta sokeana sanoin että rakastan häntä niin hän vain kylmästi katsoi, kahden edellisen exänsä kanssa hänellä oli lapsia joista ei huolta pitänyt
Vika kerta kun rakastun renttuun
Yhdestä olen aika varma. Röyhkeä, kaikista normeista ja säännöistä piittaamaton, alkuun yritti mielistelemällö saada mitä halusi ja kun ei onnistunut, halusi tuhota täydellisesti keinoja kaihtamatta. Epäili kaikkia muita niistä asioista mitä itse teki, nautti muiden kärsimyksestä ja halusi myös itse saada muut kärsimään. Jatkuvasti riidoissa lukuisten ihmisten kanssa, hautoi kostoa. Oli omasta mielestään ylivertaisen älykäs, tiesi kaikesta kaiken kaikista asioista. Toi muka nöyränä ja vähätellen omia aikaansannoksiaan muiden nähtäville osoittaakseen omaa erinomaisuuttaan ja haki lapsenomaisesti jatkuvaa ihailua. Haki huomiota hinnalla millä hyvänsä, hyvällä tai pahalla. Kaikista pahinta oli täydellinen huomiotta jättäminen. Kosti rikollisilla tavoilla niin, ettei jäänyt niistä kiinni. Jos häntä epäiltiin, väitti epäilijää hulluksi ja mielenvikaiseksi. Kertoi epäsuorasti etsivänsä haluamistaan ihmisistä kaiken olemassa olevan tiedon ja yritti onkia muiden salaisuuksia, jotta voisi käyttää muiden heikkouksia omaksi hyödykseen. Psykopaatti narsismilla ja sadismilla höystettynä, todellinen ihmis___jäte.