Mikä miehelleni on tullut?
Olen raskaana 28 viikolla, olin hetki sitten viikon sairaalassa supistuksien takia, mutta kotiuduin sieltä pari päivää sitten. Tämän aikana kun olin sairaalassa mies on muuttunut todella kylmäksi minua kohtaan. Haukkuu, vähättelee ja yrittää selkeästi loukata. Ja eilenkun aloin puhumaan lapsen nimestä niin mies vain tokaisi että " SINUN lapsihan se on". Mies siis on ruvennut sanomaan myös lastamme "minun" lapseksi vaikka ennen on puhunut "meidän" lapsesta. Lapsi on siis saanut alkunsa molempien tahdosta ja sovittiin yhdessä että jätetään ehkäisy pois.
Olen yrittänyt kysellä mieheltä mikä hänelle on tullut sen aikana kun olin sen viikon sairaalassa, mutta saan vastaukseksi vain että "ei mikään". Mistä tässä nyt oikeen kiikastaa että lapsi on yks kaks "minun"? Ja miksi hän on ruvennut kylmäksi minua kohtaan?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:11"]
Itse taas näin miehenä on vaikea uskoa että kyseessä olisi klassinen pettäminen, jos siitä oireilee näin. Itse ainakin aina jos olen vähän esim. ihastunut johonkin toiseen naiseen (ei koskaan kestä kauaa eikä johda mihinkään enkä kerro kellekään) niin päinvastoin vaimo on ihmeissään kun koko ajan roikun kiinni, halin, pussailen, lääpin, kehun, rakastan, jne. En sitten tiedä reagoiko joku mies täysin päinvastaisesti, ehkä niitäkin on?
[/quote]
Ihana mies! Juuri oikea tapa purkaa turhat ulkopuoliset ihastumiset: kääntää ne siihen omaan puolisoon ja osoittaa hänelle rakkautensa. Siten myös nuo turhat tunteet ulkopuolisiin hälvenevät ja mies putoo takaisin maan pinnalle niistä ihastuksen pilvilinnoista, jotka usein sortuvat myöhemmin, jos niille alkaa mitään rakentamaan, tai sortuu jotain muuta: oma perhe. Mutta varmaan se vaimokin ihmettelee, mikä miestä vaivaa, kun nyt noin innokas on, taitaa vaan kyllä olla onnellinen, jos tajuaa, että mies pitää muut naiset siten loitolla suhteestaan! Minä olisin vaimona ainakin, jos tuollaista huomaisin.
Olet oikeasti hieno mies, kun noin toimit!
Kannattaisi kysyä mieluummin siltä mieheltä itseltään kuin täältä av-palstalta.
Jonkinlainen luottamuspula miestäsi vaivaa, mutta mikä tai liittyykö se pettämiseen (vai onko kyseessä väärinkäsitys), se kannattaa selvittää kysymällä suoraan. Jos mies ei vastaa/halua puhua, yritä antaa aikaa tai hiljaa pienillä, rakkautta osoittavilla eleillä kannustaa avautumaan.
Jos ei auta, suutu, loukkaannu ja ryhdy marttyyriksi. Uhkaile vaikka erolla jos mikään muu ei auta. Jos miehesi ei tässäkään vaiheessa osoita tunteita, saattaa tulevaisuutenne näyttää synkältä.
Voit yrittää toki miettiä itsekin, oletko tehnyt mitään mikä voisi suututtaa miehesi. Jos omatunto on puhdas, tiedät ainakin ettei vika ole sinussa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:55"]
No 10: valitettavasti täällä on paljon meitä naisia joilla on kokemusta asioista. Ap:n miehen käytös on erittäin tyypillistä pettäneelle miehelle tai miehelle jolla on suhde toiseen
[/quote]
Kuinkahan suuri otanta tässä on, että voit puhua "faktana". Jos vaikka tuhannen naisen kohdalle on osunut neljä pettäjää, niin puhutaan 4000 pettävästä miehestä. Mielestäni tuo on melko pieni otanta koko miesväestöstä.
Itse uskon enempi tuohon epävarmuuteen ja siten "puolustautumiseen".
[/quote]
Siis hetkinen - väitätkö, että vain neljä tuhannesta naisesta (tai miehestäkään) tulee petetyksi?
[/quote]
Jos noin haluat tulkita viestini, niin mennään sillä. Voit myös lukea viestin uudestaan. :D
[/quote]
Minä ymmärsin sen myös samalla tavalla, vaikka luinkin sen pariin kertaan. Sun ehkä olisi syytä selventää, jos tarkoitit jotain muuta.
Mulle tuli ensimmäisenä mieleen piditkö miehen ajan tasalla ollessasi sairaalassa vai suljitko häntä ulkopuolelle? Viikko on pitkä aika pelätä ja olla huolissaan ja olla se osapuoli joka ei edes omalla ruumiillaan voi suojata tulevaa lasta. Jos minä olisin tuollaisessa tilanteessa joutunut kokemaan olevani millään tasolla ulkopuolinen ja pelkäämään useita päiviä yksin biin minäkin alkaisin miettimään että pitäköön lapsensa. Eihän minylla näytä täsdä olevan mitään sijaa joten miksi piinaisin itseäni ja tunteitani.
Joskushan lähestyvä psykoosiin sairastuminen voi oireilla oudoksi muuttuneena käytöksenä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:23"]
No 10: valitettavasti täällä on paljon meitä naisia joilla on kokemusta asioista. Ap:n miehen käytös on erittäin tyypillistä pettäneelle miehelle tai miehelle jolla on suhde toiseen
[/quote]
Kuinkahan suuri otanta tässä on, että voit puhua "faktana". Jos vaikka tuhannen naisen kohdalle on osunut neljä pettäjää, niin puhutaan 4000 pettävästä miehestä. Mielestäni tuo on melko pieni otanta koko miesväestöstä.
[/quote]
Siis hetkinen - väitätkö, että vain neljä tuhannesta naisesta (tai miehestäkään) tulee petetyksi?
[/quote]
Jos noin haluat tulkita viestini, niin mennään sillä. Voit myös lukea viestin uudestaan. :D
[/quote]
Minä ymmärsin sen myös samalla tavalla, vaikka luinkin sen pariin kertaan. Sun ehkä olisi syytä selventää, jos tarkoitit jotain muuta.
[/quote]
ja luit pilkun jälkeisen lauseen?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:47"]
Kyllä mies nyt jostain syystä epäilee että SINÄ olet pettänyt, koska painottaa lapsen olevan sinun. Onko mitään syytä miksi hän voisi niin luulla?
[/quote]
Tämäkin on hyvin mahdollista. Lukenut jotain av-palstaa tms, missä on näitä isä-epäilyjä, ja miettinyt, että jos se ei olekaan hänen! Tähän sinä kyllä voisit sanoa, että "
muistatko, kun yhdessä sovittiin, että jätetään ehkäisy ja tehdään lapsi, ja sinä olit heti hommassa mukana? Mikä se nyt alkoi kiikastaa? Epäiletkö, ettei lapsi ole ainun? Siinä tapauksessa teemme heti isyystestit, kun vauva syntyy, niin sun ei tarvi kantaa mitään mörköjä mielessäsi."
Ja silloin olet itse varma, että lapsi ei voi olla kenenkään muun. Se saa miehen luottamaan sinuun. Ja jos on pettänyt, tulee ehkä itse tunnontuskiin, kun sinä olet niin avoin ja luottavainen häneen päin. Mieti, miten suhtaudut, jos niin käy. Mieti jo nyt, voitko antaa anteeksi, jos katui ja pyytää, vai onko se sitten siinä. Jos nyt petti, pettääkö myös, kun olet synnyttämässä? N?itä kantsii miettiä, ja jos tulee tilaisuus, myös puhua avoimesti.
Jos tuon isyystesti-ehdotuksen jälkeen jatkuu samanlainen käytös miehellä, niin sitten varmaan jää vain se pettäminen vaihtoehdoksi. Oireet on sen sorttiset, mutta käyvät kyllä isyysepäilyksiinkin.