Valkoihoinen, oletko saanut rasistista kohtelua?
Kun täälläkin ollut juttua että valkoisena olisi rasistista kysyä että mistä päin Afrikkaa esimerkiksi puolituttu tummaihoinen tai mustaihoinen on kotoisin ja että onko käynyt siellä sukuloimassa viime aikoina, siltä varalta että kohteessa olisi ollut ebolaa, niin kävi mielessä että oletteko te valkoihoiset kokeneet mitään rasismia?
Minä olen.
USAn Georgian Atlantassa tuntematon musta mies haukkui ja nälvi minua julkisella paikalla valkoiseksi luuperseeksi (bony white ass) ilmeisesti kun en huomioinut häntä, ja Ranskassa tuntematon musta mies huusi perääni white russian whore slut kun sanoin kohteliaasti no thanks kun yritti tyrkyttäen myydä jotain rihkamakoruja vastaantulijoille ja tulla ihan iholle. En ole venäläinen vaan suomalainen, mutta miksi ihmeessä jotkut pitää venäläiseksi haukkumista loukkaavana kettuiluna? Minulle ihan sama luullaanko venäläiseksi, ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi mutta naista ei tulisi huoritella ja lutkitella!
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:21"]
Ainakin germaanit kokevat rasismia Suomessa.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1370829848003
[/quote]
Eikö "Apartheid-Tom" muka ole rasisti? Painu sveduihin mittaamaan kalloasi!
Aiheettoasti rasistiksi haukkuminen on rasismia. Sitä saa joka päivä, kun avaa päivän lehdet.
Ei ole rasisimia se, ettei anna hakata ja raiskata itseään. Mutta kuten viime päivien otsikot taas osoittavat, niin Suomen median mukaan se on rasismia. Ollaan niin huolissaan, kun suomalaiset yrittävät pistää kampoihin mamujengeille. Ei olla yhtään huolissaan mamujengeistä.
Tämä on rasismia, jos mikä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:41"]
Aiheettoasti rasistiksi haukkuminen on rasismia. Sitä saa joka päivä, kun avaa päivän lehdet.
Ei ole rasisimia se, ettei anna hakata ja raiskata itseään. Mutta kuten viime päivien otsikot taas osoittavat, niin Suomen median mukaan se on rasismia. Ollaan niin huolissaan, kun suomalaiset yrittävät pistää kampoihin mamujengeille. Ei olla yhtään huolissaan mamujengeistä.
Tämä on rasismia, jos mikä.
[/quote]
Painu Brysseliin musupatja-jussi!
Oletko ap japanilainen, vai mitä tarkoitat valkoihoisella? Oma ihoni on vaaleanpunainen. Joten en kuulu "kategoriaasi".
Olen kokenut vain positiivista syrjintää :)
Olen. Ihan pk-seudulla, kun olen liikkunut. En suostunut lähtemään yhden junassa minua ahdistelleen tummaihoisen, englantia puhuvan miehen matkaan, jatkoille hänen asunnolleen. Lähdin kävelemään pois tilanteesta ja tämä huusi jälkeeni ties mitä suomihuoraa ja valkohuoraa, että olen "selvästi" kunniaton huora, joka joutuu helvettiin.
Hiukan pelottavaa, olin silloin vasta 17-vuotias.
Kyllä. Asun Englannissa ja Lontoon mellakoiden aikaan jouduin mustien naisten tönimäksi kaupassa. Työnsivät kirjaimellisesti pois tieltä. Myös juustonaamaksi on haukuttu, ilmeisesti koska olen harvinaisen vaaleaihoinen. Eniten on kuitenkin ilmennyt seksuaalissävytteistä ahdistelua, ja olenkin oppinut olemaan hymyilemättä yhdellekään tummemmalle miehelle. Jutteluyritykset lopetan kohteliaasti mutta nopeasti. Pahimpia ovat Afrikan maiden miehet sekä intialaiset ja pakistanilaiset.
Asuin nuorena ruotsissa. Omakotitalomme seinät täyttyivät todella usein heitetyistä kananmunista. Ei ollut muilla naapureilla tätä ongelmaa. Koulussa minua myös kiusattiin, koska puhuin vähän hassusti ruotsia.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:23"]Japanissa on ravintoloita, jonne ei haluta kömpelöitä länsimaalaisia sotkemaan ja sekoilemaan.
[/quote]
Baareja, ainakin enimmäkseen, ja hyvin harvinaisia. Ovella lukee "only japanese", mutta usein tämä ymmärretään väärin, sillä tarkoitus on ilmaista ettei palvelua ole tarjolla kuin japaninkielellä, japanilaisten huonon englanninkielentaidon takia. Toki on niitäkin mestoja, jotka kieltävät ulkomaalaisia astumasta sisään rasistisin perustein, mutta ne ovat laittomia ja parhaillaan kitkettävänä pois katukuvasta.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:30"]Ulkomailla useinkin, sillä länkkärille maksaa usein enemmän kuin natiiveille enemmän. M40
[/quote]
Miksi sitten reissaat turistialueella?
Viime viikolla metrosta poistuessa sain kuulla olevani suomi huora.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:44"]
Rasismi valkoihoisia kohtaan ei ole rasismia.
[/quote]
Tuo on otettu suoraan sen vihervassareihin kallellaan olevan anti-nuivan kirjoituksesta. Selkäänpuukkottaja!
en niin paljon rasistista kohtelua, mutta suomalaisilta naisilta miesvihaa sitäkin enemmän.
Suomessa en ikinä. Nyt Aasiassa asuessa kyllä, mutta enimmäkseen olen törmännyt vain typeriin ennakkoluuloihin, en mihinkään vakavaan. Esimerkiksi kun anoppini kuuli uutisen poikansa ulkomaalaisesta miniäehdokkaasta, hän varoitti ns. "sham marriagesta" sen sijaan että olisi ilahtunut tai udellut lisää. Sain todistella olevani kunnollinen ja että olemme yhdessä rakkaudesta, kun taas järjestetty avioliitto jonkun natiivin kanssa olisi ollut sillä selvä. Myös mieheni kavereita tuntuu hiertävän se kuinka keski-ikäinen mies (ei mikään ökyrikas) saa nuoren ja sievän ulkomaalaisen naisen rinnalleen. He kyselevät mieheltä miten meidän suhde voi kun kansainvälisten parien erotilastot ovat niin korkeat. Kiitos hyvin ja kiitos luottamuksesta...
Suomessa mamujen toimesta kyllä .Ahdistelua yms.,(sekin rasismia)
Kerran vanha mies Nairobissa haukkui minua siirtomaa-akaisista jutuista. Yökerhossa pari mustaa naista kävi haukkumaan ihonväristä.
No mieheni saa kuulla samaa monta kertaa viikossa suomessa.
Vaikka Thaimaalaiset on päällepäin kohteliaita ja hymyileviä, he pitävät länsimaalaisia ihan paskasakkina, jolta kuuluu lypsää rahaa. Tietysti poikkeuksia on kaikkialla. Ihmiset ovat luonnostaan ennakkoluuloisia erilaisuutta kohtaan. Siis rasismia esiintyy kaikkialla. Myös valkoisia kohtaan. Ei siinä ole mitään sen kummallisempaa kun suomalaisten ulkomaalaisia kohtaan tuntemissa ennakkoluuloissa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:23"]Japanissa on ravintoloita, jonne ei haluta kömpelöitä länsimaalaisia sotkemaan ja sekoilemaan. [/quote] Baareja, ainakin enimmäkseen, ja hyvin harvinaisia. Ovella lukee "only japanese", mutta usein tämä ymmärretään väärin, sillä tarkoitus on ilmaista ettei palvelua ole tarjolla kuin japaninkielellä, japanilaisten huonon englanninkielentaidon takia. Toki on niitäkin mestoja, jotka kieltävät ulkomaalaisia astumasta sisään rasistisin perustein, mutta ne ovat laittomia ja parhaillaan kitkettävänä pois katukuvasta.
[/quote]
Joo, mutta kyllä valkoihoisena saa Japanissa kokea rasismia ihan päivittäin. Pahinta on, jos sattuu jokin konflikti, ja satut olemaan porukan ainut tunnistettavasti ulkomaalainen - saat takuulla kaikki syytökset niskaasi. Rasismia ei edes erityisemmin häpeillä, tai eivät japanilaiset ehkä pidä sitä rasismina ts. on vain luonnollista että ulkomaalaiset ovat erilaisia (ehkä jopa alempiarvoisia kuin natiivit) ja heidän kustannuksellaan voi hassutella, mikä taas saa ulkomaalaisen tuntemaan olonsa jonkin sortin sirkusapinaksi.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:55"]
Minä olen vaaleahiuksinen, sinisilmäinen, suomen kieltä täydellisesti puhuva erään Baltian maan kansalainen ja olen kokenut rasismia Suomessa.
[/quote]Eli..