Valkoihoinen, oletko saanut rasistista kohtelua?
Kun täälläkin ollut juttua että valkoisena olisi rasistista kysyä että mistä päin Afrikkaa esimerkiksi puolituttu tummaihoinen tai mustaihoinen on kotoisin ja että onko käynyt siellä sukuloimassa viime aikoina, siltä varalta että kohteessa olisi ollut ebolaa, niin kävi mielessä että oletteko te valkoihoiset kokeneet mitään rasismia?
Minä olen.
USAn Georgian Atlantassa tuntematon musta mies haukkui ja nälvi minua julkisella paikalla valkoiseksi luuperseeksi (bony white ass) ilmeisesti kun en huomioinut häntä, ja Ranskassa tuntematon musta mies huusi perääni white russian whore slut kun sanoin kohteliaasti no thanks kun yritti tyrkyttäen myydä jotain rihkamakoruja vastaantulijoille ja tulla ihan iholle. En ole venäläinen vaan suomalainen, mutta miksi ihmeessä jotkut pitää venäläiseksi haukkumista loukkaavana kettuiluna? Minulle ihan sama luullaanko venäläiseksi, ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi mutta naista ei tulisi huoritella ja lutkitella!
Kommentit (87)
Mä oon syntynyt Suomessa, puoliks espanjalainen ja puoliks suomalainen. Mua on sanottu neekeriks, ählämiks, kebabiks ja ryssäks:D.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 17:07"]
Japanilaiset monesti alkavat puhua minulle englantia, vaikka itse puhun japania. En tiedä olettavatko, ettei tuo ulkomaalainen kuitenkaan osaa, vai ovatko vain innoissaan kun kerrankin saavat kokeilla englannin kielen taitojaan :D
[/quote]
Suomessa tehdään ihan samaa. :/
Viimeksi tänään joku mamu huusi että valkoinen huora kun en lähtenyt mukaansa.
Glasgow, Skotlanti. Jouduin rasismin kohteeksi vain siksi, että olin ulkomaalainen. Se riitti paikallisille skineille. Ja olen siis valkoihoinen suomalainen nainen.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:33"]Mä sain nuorempana turpaan, koska äitini on venäläinen. Itse olen kylläkin suomalainen, joten ihmetyttää tuo. Samoin, kun mun on käsketty painua takaisin sinne ryssälään, mistä oon tullutkin. Mitä helvettiä oikeesti? Asuin niin pienellä paikkakunnallakin, että kaikki kyllä tiesivät minun olevan suomalainen ja täällä syntynyt. [/quote] Älä yritä. Ryssä olet jos äitisi on. Sama jos kauempana suvussasi on mamu ja asia paljastuu. [/quote] olisin "ryssä" jos olisin syntynyt venäjällä, olisin venäjän kansalainen ja puhuisin äidinkielenä venäjää. Joten suksi sinä juntti suolle.
[/quote]
Good comeback!
Japanin kokemukset myös mielenkiintoisia.
T. "Palstapersu"
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:09"]
Viime viikolla metrosta poistuessa sain kuulla olevani suomi huora.
[/quote]
Sama täällä :( Kohta täällä ei uskalla enää käyttää polvipituista hametta, enkä ihmettelis jos nuo mamumiehet vaatii meille suomalaisillekin naisille jotkut huivit ja hunnut päähän ettei heitä vaan vahingossakaan ala haluttaan liikaa! :((((
[/quote]
Näin se homma etenee. Pikkuhiljaa täällä alkaa olemaan uudet herrat. Kyllä suomalaiset on tyhmiä päästäessään noita idiootteja maahan.
"Ei Suomessa syntyminen tai suomenkielisyys tee kenestäkään suomalaista, jos etninen tausta on jotain muuta. Suomalaisuus on uniikkia eikä sitä jaeta kaikille halukkaille."
Minkähän maalainen sellainen ihminen on? Suomessa syntynyt, suomi ainoa kieli ja kulttuuri mutta vähän väriä. Ei hän voi olla ranskalainenkaan, jos ei ole koskaan Ranskassa käynyt eikä osaa raskaa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:29"]
Työkaveri oli käymässä jossain Jenkkien etelävaltiossa (oliskos ollut Virginia) moikkaamassa sinne muuttanutta vanhaa suomalaista koulukaveriaan, ja olivat kaupungilla ja työkaveri oli nähnyt kivan näköisen ravintolan jonka yhteydessä herkkukauppa. Hän sanoi että mennään tuonne, mutta se vanha koulukaverinsa sanoi heti ettei me voida tuonne mennä koska se on mustien paikka ja että me voidaan pahimmassa tapauksessa saada turpiin jos mennään ovesta sisään. Aivan käsittämätöntä, ja vielä nykypäivänä!
[/quote]
Tuo on valitettavasti siellä ihan arkea joillain alueilla... New Yorkissa kerran eksyin vähän väärille kaduille ja sain osakseni tosi agressiivista huutelua, just tasoa fucking white whore. Pelotti.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:23"]
Viimeksi tänään joku mamu huusi että valkoinen huora kun en lähtenyt mukaansa.
[/quote]
Musta on jotenkin aina niin huvittavaa että ainut mitä tuossa tilanteessa joku keksii huudettavaksi (siis kun naiselta ei irtoa) on huora/lutka tms.
Minäkin olen vahingossa astunut liikkeeseen, johon valkoihoisilla ei selvästikään ollut mitään asiaa. Koko liikkeen asiakaskunta kääntyi tuijottamaan minua ja myyjä kysyi tiskin takaa agressiivisesti: "What do you want?"
No juu, voin viedä rahani suosiolla toiseen liikkeeseen, joten ihan apartheidiin en tätä kokemusta vertaa, mutta yllättävä kokemus kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:04"]
"Ei Suomessa syntyminen tai suomenkielisyys tee kenestäkään suomalaista, jos etninen tausta on jotain muuta. Suomalaisuus on uniikkia eikä sitä jaeta kaikille halukkaille."
Minkähän maalainen sellainen ihminen on? Suomessa syntynyt, suomi ainoa kieli ja kulttuuri mutta vähän väriä. Ei hän voi olla ranskalainenkaan, jos ei ole koskaan Ranskassa käynyt eikä osaa raskaa.
[/quote]
Sitä minäkin mietin. Itse olen suomalainen, mieheni ulkomaalainen. Lapsi on 50/50, mutta syntynyt ja varttunut mieheni kotimaassa, puhuu kieltä äidinkielenään, omaa kansalaisuuden... Mutta sai varsinkin lapsuudessa kuulla sitä "Painu sinne mistä oot tullutkin, ulkomaalainen!", vaikka ei ulkonäöltään tai nimeltään poikkea kantaväestöstä. Suomessa kehottivat myös painumaan hiiteen. Eli selvästikään lapsemme ei kuulu minnekään, joidenkin vajakkien mieIestä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:46"]
kaveri on Ruotsissa syntynyt chileläinen nainen eli normi latinon näköinen ja etenkin ne Östermalmin vanhat minkkiturkkikääkät saattoivat huitoa häntä kävelykepeillään ja huusivat perään että pois tieltä mutiainen (svartskalle = mustakallo) eikä tätä tapahtunut vain yhtä tai kahta kertaa vaan jossain vaiheessa viikottain! :-o järkyttävää! Ne on niitä samoja kuivahtaneita veemäisiä akkoja jotka fanittaa tosissaan Ruotsin kuningasperhettä joka on ranskalainen alunperin eli ei heitä näytä se kuninkaallisten ulkomaalaisuus yhtään haittaavan.
[/quote]
Eikös Ruotsin kuningatar Silvia ole buoliksi latino(brasilialainen) itsekin? Ironista.
Vähemmän olen kohdannut ulkomailla rasismia kuin täällä Suomessa. Eniten olen kokenut syrjintää Ahvenanmaalla, missä se oli jotain aivan älytöntä.
No kuule ihan täällä meidän omassa pikku lintukoto suomessa. Pari mamua huusi kerran Turun kauppatorilla perääni "vi..n suomihuora" kun en hypännyt heidän pimeän taksin kyytiin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:04"]
[/quote]
Oma sukuni on tullut tänne kampakeraamisen aikakauden jäleen. Olen siis mamu :D
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:09"]
Viime viikolla metrosta poistuessa sain kuulla olevani suomi huora.
[/quote]
Sama täällä :( Kohta täällä ei uskalla enää käyttää polvipituista hametta, enkä ihmettelis jos nuo mamumiehet vaatii meille suomalaisillekin naisille jotkut huivit ja hunnut päähän ettei heitä vaan vahingossakaan ala haluttaan liikaa! :((((
[/quote]
Näin se homma etenee. Pikkuhiljaa täällä alkaa olemaan uudet herrat. Kyllä suomalaiset on tyhmiä päästäessään noita idiootteja maahan.
[/quote]
Minusta näiden mamujen/pakolaisten naiset ovat suorastaan ihania ihmisiä, jaksavat hymyillä ja olla avuliaita, ystävällisiä ja vieläpä erittäin avarakatseisia meidän kulttuurin suhteen ja haluaisivat kovasti olla osa sitä lapsineen ja oppia meiltä kaikkea, mutta ne miehet ovat ihan näiden naisten vastakohta! Pelottavia, uhkaavia, tapoihin kangistuneita, ja edistyksellisiin vaimoihinsa verrattuna eivät mitään aikaansaavia tapauksia, ovat vihamielisiä ja käyttäytyvät niinkuin ohi kulkevien vaaleiden naisten tehtävä olisi olla heidän seksivälineitä ja omien vaimojensa oltava synnytys-kotitalouskoneita. Ikävää! :-/
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:23"]
Japanissa on ravintoloita, jonne ei haluta kömpelöitä länsimaalaisia sotkemaan ja sekoilemaan.
[/quote]voi luoja mitä rasisteja!
Jenkkimieheni, valkoinen siis otti kyllä nuorena useammankin kertaan turpiinsa mustilta.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:33"]Mä sain nuorempana turpaan, koska äitini on venäläinen. Itse olen kylläkin suomalainen, joten ihmetyttää tuo. Samoin, kun mun on käsketty painua takaisin sinne ryssälään, mistä oon tullutkin. Mitä helvettiä oikeesti? Asuin niin pienellä paikkakunnallakin, että kaikki kyllä tiesivät minun olevan suomalainen ja täällä syntynyt. [/quote] Älä yritä. Ryssä olet jos äitisi on. Sama jos kauempana suvussasi on mamu ja asia paljastuu. [/quote] olisin "ryssä" jos olisin syntynyt venäjällä, olisin venäjän kansalainen ja puhuisin äidinkielenä venäjää. Joten suksi sinä juntti suolle.
[/quote]
Ei Suomessa syntyminen tai suomenkielisyys tee kenestäkään suomalaista, jos etninen tausta on jotain muuta. Suomalaisuus on uniikkia eikä sitä jaeta kaikille halukkaille.
[/quote]
Vedä ny vittu päähäs ja leiki lentäjää. Ainut joka perheessäni ei ole suomalainen, on äitini.