Onko sinulla SYÖPÄVAKUUTUS?
Onko sinulla syöpävakuutus tai ylipäätään sairausvakuutus? Oletko hankkinut sellaisen lapsillesi ja onko puolisollasi sellainen? Olga Temosella syöpävakuutus oli ja siksi hän pystyy käymään kymmeniä tuhansia, jopa yli 100 000 euroa maksavissa hoidoissa Saksassa. Suomessa näitä kyseisiä hoitoja eikä montaa muutakaan hoitoa ole saatavilla eikä iso osa niistä ole Kelan korvattavien hoitojen ja lääkitysten listallakaan.
Tulevaisuudessa hoitoja ja ilmeisesti hoitoa saa, kun on vakuutus. Jos vakuutusta ei ole, surkeaksi menee. Sekin pitää muuten muistaa, että kaikille vakuutusta ei myönnetä vaikka olisi varaa maksaakin. Yksi poissulkeva tekijä on, jos on ennen vakuutuksen ottamista sairastanut syöpäsairauden.
Kommentit (15)
Mitään vapaaehtoista vakuutusta ei kannata hankkia jos ei harrasta vakuutuspetoksia. Vakuutuksen ottamisessa, on yhtä paljon järkeä kuin loton pelaamisessa.
Ei ole. Syöpien hoito toimii Suomessa hyvin muutenkin.
Syöpävakuutukset lakkaavat yleensä juuri siinä iässä, kun syövät yleistyvät voimakkaasti. Miksiköhän???
Tuttavani, jolla oli syöpävakuutus, kuoli pari vuotta sitten ja hyvin, hyvin kivuliaasti. Joten ei se mikään pelastus ole.
Yleisesti tunnutaan olevan sitä mieltä, että nimenomaan erikoissairaanhoito on Suomessa julkisella puolella kohtuullisen hyvässä kunnossa verrattuna terveyskeskusten päivystysjonoihin.
Minulla on henkivakuutus ja vakuutus pysyvän invalideteetin ja työkyvyttömyyden varalta. Syöpävakuutusta en aio ottaa. Muutenkin nuo vakuutukset olivat ajankohtaisia nuorena, kun oli paljon asuntolainaa. Vaimo ei olisi joutunut asuntoamme myymään, vaikka olisin sairastunut tai kuollut. Nyt ei ole enää lainaa vaan pelkkää omaisuutta.
Hyvä aloitus, kiitos siitä! Suomessa on monen kerroksen väkeä, mitä oikeuteen saada hoitoa on. Helsingissä työryhmä on aloittanut pohdinnan siitä, että yli 60-vuotiaiden syöpähoitoja rajoitetaan tai ei ehkä anneta lainkaan. Terveyskeskukseen ei pääse kuin jonottamalla 1-3 kuukautta. Yksityiselle ei kaikilla ole varallisuutta tai ei ehkä haluakaan. Itse olen käynyt yksityisellä, enkä osaa suoralta kädetä sanoa, onko hoito tai lääkärin osaaminen ollut hintansa arvoista, yksityiselle pääsee vain nopeammin, mutta hoito ei mielestäni ole oikeastaan laadukkaampaa kuin julkisella, täytyy osata myös valita se yksityinen sektori oikein, eli niissäkin on isoja eroja, minkätasoisia ja laatuisia lääkäreitä on missäkin lääkärikeskuksessa. Vakuutus on hyvä, itselläni on, joten se turvaa hoidon saannin mutta ei valitettavasti takaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Syöpävakuutukset lakkaavat yleensä juuri siinä iässä, kun syövät yleistyvät voimakkaasti. Miksiköhän???
Missä iässä lakkaavat? Itse 64, ei ole ainakaan vielä lakannut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus, kiitos siitä! Suomessa on monen kerroksen väkeä, mitä oikeuteen saada hoitoa on. Helsingissä työryhmä on aloittanut pohdinnan siitä, että yli 60-vuotiaiden syöpähoitoja rajoitetaan tai ei ehkä anneta lainkaan. Terveyskeskukseen ei pääse kuin jonottamalla 1-3 kuukautta. Yksityiselle ei kaikilla ole varallisuutta tai ei ehkä haluakaan. Itse olen käynyt yksityisellä, enkä osaa suoralta kädetä sanoa, onko hoito tai lääkärin osaaminen ollut hintansa arvoista, yksityiselle pääsee vain nopeammin, mutta hoito ei mielestäni ole oikeastaan laadukkaampaa kuin julkisella, täytyy osata myös valita se yksityinen sektori oikein, eli niissäkin on isoja eroja, minkätasoisia ja laatuisia lääkäreitä on missäkin lääkärikeskuksessa. Vakuutus on hyvä, itselläni on, joten se turvaa hoidon saannin mutta ei valitettavasti takaa laatua.
Samoista opinahjoista ne yksityisen-, kuin julkisenkin puolen lääkärit ovat valmistuneet. Moni vielä tekee töitä samaan aikaan molemmilla. Eli kyse ei ole laadussa vaan siitä, miten nopeasti hoitoon pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Mitään vapaaehtoista vakuutusta ei kannata hankkia jos ei harrasta vakuutuspetoksia. Vakuutuksen ottamisessa, on yhtä paljon järkeä kuin loton pelaamisessa.
Niin. Osumatodennäköisyys vaan ihan eri tasolla.
Itselläni on lähisukulaisella ollut aikanaan gynegologinen syöpä. Pahanlaatuinen.
Otin vapaaehtoisen naisten yleisimmät syöpämuodot kattavan vakuutuksen melkein 20v sitten, kun alettiin rakentamaan taloa ja lapset oli pieniä. Sattui puhelinmyyjä soittamaan... Rahat saa tilille diagnoosista, jolloin hoitoon pääsee viiveettä, ja yksityiseenkin on varaa. Sen lisäksi tulee erilliskorvaus/sairauslomapäivä. Se on edelleen voimassa. Olen 50+ nyt. Hinta on 8e/kk. Tuon määrän hukkaa helposti ihan vaikkapa johonkin suoratoistopalveluun. Noin vertailun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Syöpien hoito toimii Suomessa hyvin muutenkin.
Tuttavani, jolla oli syöpävakuutus, kuoli pari vuotta sitten ja hyvin, hyvin kivuliaasti. Joten ei se mikään pelastus ole.
Syöpien hoito toimii Suomessa hyvin :D Eipäs nyt vitsailla, täällä Pohjolan Albaniassa et saa edes EU-tason hoito-ohjelman mukaista hoitoa säästösyistä.
Syöpälääkkeet on niin kalliita että 100000€ kustantaa puolenvuoden hoidot jos sitäkään.
Mitää terveysvakuutusta ei saa jos olet käynyt juttelemassa psykologille kerran pari vaikka läheisen kuoleman jälkeen. Muutenkin vakuutus pitää ottaa nuorena koska kaikki aiemmin esiintyneet terveysongelmat rajataan pois vakuutuksen piiristä. En ymmärrä miksei tästä puhuta enempää.
Olga on tuhlannut vakuutusrahat jo parin eka kk aikana
Ap levittää foliohattu disinformaariota interwebin välityksellä.
On AIG:n vakuutuksia (terveys, luunmurtuma, venähdys- ja nyrjähdys, sairaanhoito) sekä syöpävakuutus. Yksi vakuutus Turvassa sekä muut vakuutukset LähiTapiolassa (kotivakuutus,vuokranantajan vakuutus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä lakkaavat? Itse 64, ei ole ainakaan vielä lakannut.
Tarkistin vakuutusehdoista. Lakkaa näköjään sinä päivänä kun täyttää 65.
Muistan kuinka joku satunnainen asiakkaani kertoi että oli ottanut puolivahingossa joskus syöpavakuutuksen ja sairastui sittemmin syöpään ja tuo vakuutus itse asiassa pelasti hänen elämänsä. Olin itse unohtanut tämän mutta en enää ikäni takia tuollaista saa. Nuorempien kannattaa kyllä miettiä ihan vakavissaan.