Valkoihoinen, oletko saanut rasistista kohtelua?
Kun täälläkin ollut juttua että valkoisena olisi rasistista kysyä että mistä päin Afrikkaa esimerkiksi puolituttu tummaihoinen tai mustaihoinen on kotoisin ja että onko käynyt siellä sukuloimassa viime aikoina, siltä varalta että kohteessa olisi ollut ebolaa, niin kävi mielessä että oletteko te valkoihoiset kokeneet mitään rasismia?
Minä olen.
USAn Georgian Atlantassa tuntematon musta mies haukkui ja nälvi minua julkisella paikalla valkoiseksi luuperseeksi (bony white ass) ilmeisesti kun en huomioinut häntä, ja Ranskassa tuntematon musta mies huusi perääni white russian whore slut kun sanoin kohteliaasti no thanks kun yritti tyrkyttäen myydä jotain rihkamakoruja vastaantulijoille ja tulla ihan iholle. En ole venäläinen vaan suomalainen, mutta miksi ihmeessä jotkut pitää venäläiseksi haukkumista loukkaavana kettuiluna? Minulle ihan sama luullaanko venäläiseksi, ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi mutta naista ei tulisi huoritella ja lutkitella!
Kommentit (87)
Työkaveri oli käymässä jossain Jenkkien etelävaltiossa (oliskos ollut Virginia) moikkaamassa sinne muuttanutta vanhaa suomalaista koulukaveriaan, ja olivat kaupungilla ja työkaveri oli nähnyt kivan näköisen ravintolan jonka yhteydessä herkkukauppa. Hän sanoi että mennään tuonne, mutta se vanha koulukaverinsa sanoi heti ettei me voida tuonne mennä koska se on mustien paikka ja että me voidaan pahimmassa tapauksessa saada turpiin jos mennään ovesta sisään. Aivan käsittämätöntä, ja vielä nykypäivänä!
Ulkomailla useinkin, sillä länkkärille maksaa usein enemmän kuin natiiveille enemmän. M40
Mä sain nuorempana turpaan, koska äitini on venäläinen. Itse olen kylläkin suomalainen, joten ihmetyttää tuo. Samoin, kun mun on käsketty painua takaisin sinne ryssälään, mistä oon tullutkin. Mitä helvettiä oikeesti? Asuin niin pienellä paikkakunnallakin, että kaikki kyllä tiesivät minun olevan suomalainen ja täällä syntynyt.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:30"]
Ulkomailla useinkin, sillä länkkärille maksaa usein enemmän kuin natiiveille enemmän. M40
[/quote]No tämähän ei koske vain kehitysmaita vaan ihan Etelä- ja Keski- Eurooppaakin (Italia, Ranska).
Pariisissa, mutta en usko että se perustui ihonväriin vaan siihen, että ranskankielen intonaatio ei ollut puhtaan pariisilainen.
Etelä-Koreassa en tuntenut olevani kovin toivottu vieras.
Rasismi valkoihoisia kohtaan ei ole rasismia.
Olin Ruotsissa kesätöissä ja työpaikalla sain paljon todella huonoa kohtelua. Esim. esimies puhui minulle tooooodellla hitaaaaasti. :(
Asun ulkomailla ja täytyy sanoa että suomessa olessani en koskaan ajatellut mitään pahaa Afrikkalaisista tai muista ei valkoisista kansakunnista. Valitettavasti nykyisin karastan mustia miehiä ja marokolaisia, turkilaisia yms. Naiset ovat useimmiten mukavia, ystävällisiä,äänekkäitä ja vähän hassuja johtuen kulttuuri eroista ja koulutuksen puutteesta. Mutta olen saanut miehiltä erittäin epämiellyttävää kohtelua jonka miellän rasistiseksi kohteluksi valkoista naista kohtaan.
Puheestani kuule tietenkin että olen ulkomaalainen, ja ihmiset luulevat minua venäläiseksi tai puolalaliseksi ja jälkimmäiseen suhtaudutaan erittäin negatiivisesti joten teen aina selväksi että olen Suomalainen.
Briteissä yhet mua vähän nuoremmat pojat (olin silloin itsekin alaikäinen) kuulivat mun puhuvan puhelimeen suomea ja rupesivat sitt huutamaan mulle kaikkia ilkeyksiä ja lähtivät peräänkin vähäks aikaa..Olin onneks lenkillä eli helppo oli lähtee juoksee vaan vähän kovempaa nii sain ne karistettua.
Toi ebola muuten, tuttuni tapas pari viikkoa sitten afrikkalaista kaveriaan, joka siis Afrikasta tuli tänne Suomeen käymään, niin pikkasen ahistaa ku ko. tuttu on nyt kipeenä ja vertakikn vuotaa nenästä :P No, se afrikkalainen ei kylläkään ole kotosin ebola-alueelta mutt silti hermostuttaa, enpä ois näin vainoharhainen!!!
Minä olen vaaleahiuksinen, sinisilmäinen, suomen kieltä täydellisesti puhuva erään Baltian maan kansalainen ja olen kokenut rasismia Suomessa.
Olen kokenut rasismia turkissa asuessani. Vaaleana naisena sain usein kuulla tuota huorittelua, mutta en ns. haukkumistarkoituksessa vaan siten, että minun ajateltiin olevan prostituoitu. Miehet saattoivat tulla tarjoamaan rahaa vaikka bussipysäkillä. Ja olen huomannut saman, että valkoisiin kohdistuvaa rasismia ei sanota rasismiksi. Korkeintaan puhutaan stereotypioista.
Israelissa ei-juutalaisena saa todella huonoa kohtelua. Se näkyy ihan kaikessa. Asenne, puhetapa ja selkään puukotus. Ja kaupassa nyhdetään helposti tuplahintaa yms.
Parhaimmat kaverit sain Amerikan juutalaisista, jotka olivat itsekin emigrantteja.
Opiskelin siellä hepreaa ja minulle sanoi eräs rabbi, että vaikka juutalaiseksi kääntyisit ja elisit täysin nuhteetonta elämää ja tekisit päivittäin puhdistautumisrituaalit, olisit silti saastainen koska äitisi ei ole juutalainen! Vasta lastesi lapset voisivat kuvitella olevansa syntymässä puhtaita.
Että olenko kokenut rasismia valkoihoisena. KUULKAA KYLLÄ!
Ainakin germaanit kokevat rasismia Suomessa.
Olen saanut rasistista kohtelua tummaihoiselta, joka väitti minua rasistiksi. Kauppa oli sulkeutunut ja ovet lukossa ja tulin ulos kaupasta enkä tullut siitä ovesta, niin että hän olisi päässyt kauppaan vaikka kauppa oli kiinni. Eikö ole rasismia syyttää toista rasistiksi syyttä?
Ei nyt rasismia, mutta Suomen puhuminen hieman humaltuneena poikaporukassa ravintolassa sai naapuripöydässä istuneen (valkoihoisen) perheenisän Arizonassa valistamaan jälkikasvuaan: "Don't look at those guys, they're Nazis". Nauratti kyllä.
Olen matkustanut vain ruotsiin, viroon ja alanyaan, en ainakaan ulkomailla muistaakseni ole kokenut. Suomessa mieheni (turkkilainen) äiti oli alussa mua kohtaan tosi varautunut kun ajatteli et kaikki muutkin naiset on lutkia ja ties mitä kun on mieheni elämässä ties mitä naikkosia ollut. Lopulta sitten hyväksyi mut kun paljastuin kunnolliseksi. En oikeastaam kauheesti välitä tommosesta koska rasismia on eikä sille mitää voi ihmiset on idiootteja. En kumminkaan hyväksy rasismia millää muotoa, vaikka itse en otakaan nokkiini. Kuulin että yks marokkolainen nainen kuka suomessa asuu, niin vihaa suomalaisia naisia kun sen pojalle tehty ilkeästi. En tiedä sit siitä
Oletko saannut? Kysymys osoittaa ap.n olevan kaikista älykkäin "maahanmuuttokriittinen". Aurinkoa saadaan.
Japanissa on ravintoloita, jonne ei haluta kömpelöitä länsimaalaisia sotkemaan ja sekoilemaan.