Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun perintöjä jätetään suoraan lapsenlapsille, ne voi laittaa 18-vuotiaana kaiken menemään. Linkki

Vierailija
07.09.2021 |

Ottaako monikaan tätä huomioon. Ei ehkä ole hyvä saada kovin paljon omaisuutta tuossa iässä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008219117.html

Mieheni peri nuorena isovanhempansa. Mieheni ei ole hulttio millään tavalla, mutta laittoi omaisuuden velan pantiksi ja teki huonoja sijoituksia. Lähes kaikki varat meni. Häntä harmittaa hyvin paljon. Uskoi pankkien sijoitusneuvojia.

Miettikää, ennen kuin annatte 18-vuotiaille käyttöön suuria määriä rahaa tai omaisuutta.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kasvattaa lapsi niin ettei perseile ja törsää.

42/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää luottako pankin sijoitusneuvojiin. Leipäpappeja ovat

Ärsyttää kun lottovoittajaakin suositellaan ottamaan pankin sijoitusneuvojaan yhteyttä.

Itse minä sijoitan osakkeisiin ja vuoden aikana  sijoitus on mukavasti nostanut arvoaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt noita vain rahan vuoksi tehtäviä kikkailuja.

Miksi sivuuttaa oma lapsi, se läheisin?! Et ole kasvattanut lapsenlastasi, eikä hän todennäköisesti rakasta sinua lähellekään niin kuin omat lapsesi tekee.

Lapsenlapsi perii kyllä aikanaan vanhempansa.

No tuo on ”näpäytys” vainajalta omalle lapselle. Monet boomerikäiset - myös omat vanhempani - vielä aikuisia lapsiaankin ”kasvattavat” ja rankisevat ja kurittavat. Meilläkin tehty tuollainen samanlainen testamentti (perintö suoraan lapsenlapsille), rangaistus siitä etten totetellut isääni.

Vierailija
44/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta voiko lapsen puolesta kieltää ottamasta vastaan perintöä? En jaksa avata nyt enempää kuin sen että mun vanhempi on sadistinen lapsenhakkaajanarsisti jonka syntipukkilapsi olen. On tehnyt testamentin jonka mukaan minä en saa perinnöstä mitään, vaan kaikki menee lapsilleni suoraan.

En halua ottaa mitään vastaan tuolta hullullta jota parhaani mukaan välttelen enkä halua että lapsenikaan on mitenkään sidoksissa tuohon psykoon.

Onko siis vaan pakko sit antaa perintö lapsilleni?

Kuka sitten edes maksaa perintöverot alaikäisten lasten perinnöstä?

Narsku on kohta 80 eli asia pian edessä.

Kuulostaa siltä, että sinä olet tuossa tilanteessa se pahis. Kovin ikävään sävyyn puhut vanhemmistasi.

Vanhempasi eivät halua antaa perintöä sulle, mutta toivovat lastesi sentään olevan empaattisempia.

Ei ole sun asiasi estää lapsiasi saamasta perintöä. Mitä järkeä siinä olisi.

Ihan vaikuttaa siltä, että omaa narsistisuuttasi epäät lapsiltasi perinnön.

Anteeksi vain

Huono ärsytysyritys. Narsistivanhempi on hakannut, kaltoinkohdellut, pitänyt nälässä, alistanut ja nöyryyttänyt vuosikymmenet, koko sen ajan mitä olin lapsi/nuori.

Kertoo todella paljon sinusta että sun mielestä MINÄ olen pahis. En halua penniäkään tuolta hirviöltä enkä olla missään tekemisissä. Edes perinnön osalta. Sun kaltaisen typeryksen on varmaan vaikea asiaa tajuta…

En yritä ärsyttää.

Ihmettelen vaan, miten olet noin täynnä kaunaa vanhempiasi kohtaan. Eikö olisi anteeksiannon aika.

Ei ole. Sillä se vaarallinen käytös jatkuu yhä. Olen aikuisenakin joutunut tän vanhemman pahoinpitelemäksi. Tää ei ikävä kyllä jäänyt lapsuuteen. Tuskin itsekään antaisit tällaista anteeksi, miksi vaadit sitä muilta?

Vierailija
45/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös suhtautua kriittisesti väitteisiin, että joku kadotti perinnön pankin sijoitusneuvojien takia. Todennäköisemmin henkilö on kyllä ihan itse sössinyt asiansa ja tarvitsee syntipukin.

Vierailija
46/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin on selvästi vaikea ymmärtää että on tuhoisia vanhempia jotka haluaa vahingoittaa lastansa kaikin tavoin. Tuollaiset on itse piruja ja vielä kuolemansa jölkeen haluavat satuttaa sitä lastaan testamentilla. Tällaisia vanhempia on yllättävän paljon.

47/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta voiko lapsen puolesta kieltää ottamasta vastaan perintöä? En jaksa avata nyt enempää kuin sen että mun vanhempi on sadistinen lapsenhakkaajanarsisti jonka syntipukkilapsi olen. On tehnyt testamentin jonka mukaan minä en saa perinnöstä mitään, vaan kaikki menee lapsilleni suoraan.

En halua ottaa mitään vastaan tuolta hullullta jota parhaani mukaan välttelen enkä halua että lapsenikaan on mitenkään sidoksissa tuohon psykoon.

Kuulostaa siltä, että sinä olet tuossa tilanteessa se pahis. Kovin ikävään sävyyn puhut vanhemmistasi.

Vanhempasi eivät halua antaa perintöä sulle, mutta toivovat lastesi sentään olevan empaattisempia.

Anteeksi vain[/quot

Jos et ole vanhempaasi vastaan tehnyt rikosta, ei ole oikeutta kieltää lakiosaa sinulta. Enpä ole kuullut, että voisit kieltää lapsiasi perimästä. Eri asia, jos lapsesi kieltäytyy ottamasta perintöä. Voit vain itse kieltäytyä ottamasta perinnön, jolloin se siirtyy lapsillesi 

Vierailija
48/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain[/quot

Jos et ole vanhempaasi vastaan tehnyt rikosta, ei ole oikeutta kieltää lakiosaa sinulta. Enpä ole kuullut, että voisit kieltää lapsiasi perimästä. Eri asia, jos lapsesi kieltäytyy ottamasta perintöä. Voit vain itse kieltäytyä ottamasta perinnön, jolloin se siirtyy lapsillesi 

En ole tehnyt todellakaan mitää rikosta. Vanhempni sen sijaan on tehneet satoja ellei tuhansia rikoksia pahoinpitelemällä lapsiaan vauvasta täysi-ikään. Erikoista että av näkee asian niin että minä olen tässä se ilkimys. No, mitäpä voi odottaa av mammoilta :)

Vierailija
49/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös narsistin aikuinen lapsi. Tuo on narsistien vakio toimintamalli että yksi on suosikki ja yksi inhokki, ja se päähän potkittu inhokkilapsi on aina se kiltein ja tunnollisin.

Ja testamentti tehdään ihan aina just niin että inhottu lapsi ei saa mitään. Narsisti tarvii sen inhokin siihen että siihen narsisti projisoi omat huonot piirteensä ja ulkoistaa ne lapselleen. Tämä on tuttua kaikille narsistiperheissä kasvaneille… ikävä kyllä.

Vierailija
50/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on fiksua varsinkin jos omat lapset on jo rahoissaan. Säästää yhden kierroksen perintöveroa.

Kannattaa toki kasvattaa ne lapset niin ettei ne rahat katoa viikossa "makeaan elämään".

Vierailija
51/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulipallo-lapsuuden eläneet ei tajua tippakaan miten paljon suomessa on vihamielisiä vanhempia jotka tahallaan kikkailee perinnöillä ja testamenteilla.

Meillä ei ole tehty tuollaista ”et saa mitään” testamenttia vaan asia hoidettiin toisin: lahjoitettiin kaikki omaisuus sisarukselle. Tehtiin vielä lahjakirja jossa luki ”tämä ei ole ennakkoperintö”. Jotain lahjaveroa kai maksettiin.

Perinnönjaossa ei ole enää mitään perittävää. Kaikki mökit ja metsät on jo ennakkoon annettu suosikille.

Vierailija
52/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä täällä kirjoittavistakin osa on narsisteja, psykopaatteja ja pahoja lapsilleen!

Vierailija
53/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä täällä kirjoittavistakin osa on narsisteja, psykopaatteja ja pahoja lapsilleen!

Luonnevikaisia on 15% väestöstä. Sun tuttavissakin näitä löytyy!

Vierailija
54/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puoliso sijoituksellaan osti? Talvivaaraa? Sijoittamalla on vaikea hävittää kokonaan omaisuus ellei laita kaikkea kiinni yhten tai muutamaan yritykseen. 

Kuulostaa siltä, että mies ei noudattunut sijoitusneuvojana saamiaan oppeja, vaan luuli tietävänsä paremmin. Jokainen vähänkään sijoittamista opiskellut tietää, että hajauttaminen (ajallinen, eri toimialoille, maantieteellisesti, eri sijoitusinstrumentteihin) ja aika poistavat ison osan riskeistä. 

Vierailija
55/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös narsistin aikuinen lapsi. Tuo on narsistien vakio toimintamalli että yksi on suosikki ja yksi inhokki, ja se päähän potkittu inhokkilapsi on aina se kiltein ja tunnollisin.

Ja testamentti tehdään ihan aina just niin että inhottu lapsi ei saa mitään. Narsisti tarvii sen inhokin siihen että siihen narsisti projisoi omat huonot piirteensä ja ulkoistaa ne lapselleen. Tämä on tuttua kaikille narsistiperheissä kasvaneille… ikävä kyllä.

Miksei narsisti projisoi huonoja piirteitään siihen narsistiseen lapseensa.

Miksi kilteimpään.

Vierailija
56/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsille ole pakko antaa perintöä?

Vierailija
57/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei narsisti projisoi huonoja piirteitään siihen narsistiseen lapseensa.

Miksi kilteimpään.

Kiltein on helpoin alistaa. Usein narsisti liittoutuu sen ”ilkeän” lapsensa kanssa ja ne yhdessä kiusaa inhokkilasta. Narsisti ei siis palkitse kilttiä ja rankaise tuhmaa. Vaan päinvastoin.

Vierailija
58/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä puoliso sijoituksellaan osti? Talvivaaraa? Sijoittamalla on vaikea hävittää kokonaan omaisuus ellei laita kaikkea kiinni yhten tai muutamaan yritykseen. 

Kuulostaa siltä, että mies ei noudattunut sijoitusneuvojana saamiaan oppeja, vaan luuli tietävänsä paremmin. Jokainen vähänkään sijoittamista opiskellut tietää, että hajauttaminen (ajallinen, eri toimialoille, maantieteellisesti, eri sijoitusinstrumentteihin) ja aika poistavat ison osan riskeistä. 

Hän kuunteli monen pankin sijoitusneuvojia. Kaikki lauloivat samaa neuvoa. Hän tunsi heitä, kun tosiaan itsekin oli pankissa töissä.

Tuo oli tosin silloin hankalaan aikaan, kun oli 80-luvun lopussa. Silti.

Loput perityt rahansa hän menetti sitten vielä, kun oli perustanut yrityksen ja yksi liikekumppani huijasi täysin. Nuorena liian luottavainen. Tuolloin olin jo paremmin tutustunut häneen ja varoittelin.

Vierailija
59/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän nuo polvenylitykset on asuntoja jotka ei mene kaupaksi.

Vierailija
60/79 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kuunteli monen pankin sijoitusneuvojia. Kaikki lauloivat samaa neuvoa. Hän tunsi heitä, kun tosiaan itsekin oli pankissa töissä.

Tuo oli tosin silloin hankalaan aikaan, kun oli 80-luvun lopussa. Silti.

Loput perityt rahansa hän menetti sitten vielä, kun oli perustanut yrityksen ja yksi liikekumppani huijasi täysin. Nuorena liian luottavainen. Tuolloin olin jo paremmin tutustunut häneen ja varoittelin.

Ok, eli puhutaan yli 30 vuotta vanhasta asiasta. Sijoitusosaaminen ja tiedon hankkiminen on ihan toisenlaista tänä päivänä.

Jos mies olisi ostanut 10 isointa kotimaista yhtiötä ja pitänyt rahansa niissä tiukasti kiinni, niin olisi tänä päivänä rikas mies. Eniten ihmiset häviävät myymällä, ei ostamalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä