Mitkä vaatemerkit antavat kuvaa hyvästä mausta?
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:06"]
Seppälän LINK, H&M:n L.O.G.G, Kapp Ahlin kaikki, Lindexin kaikki, Gerry Weber, onhan näitä...
[/quote]
Seppälä, hm, kappahl, veromoda, ginatrikoo onkin sellaisia paikkoja, missä asioi todella hyvin pukeutuvat, tyyli- ja laatutietoiset ihmiset. Paitsi että ei.
Hyvällä maulla ja tyylikkäästi ei pukeuduta mihinkään halpaketjujen huonolaatuisiin mökkikuteisiin, joissa saumat vetää, kankaat kulahtaa ensimmäisessä pesussa ja langanpäät roikkuu merkkinä "laadukkaasta" työstä. Gerry Weber on jo suht laadukas ja silti edullinen, tosin hieman tätimäinen. Se nyt vaan menee niin, että alennusmyyntejä lukuunottamatta halvalla saa halpaa, koka myös näyttää siltä. Eikä vaikutelmaa kohenna se koppura kopioveska, jonka senkin oikeasti tyylikkäät ihmiset tunnistaa kopioksi vilkaisulla.
[/quote] Ja tämänkö kirjoitti tätipissis, joka kantaa samaan aikaan Vuittonin laukkua, Guessin farkkuja, Hollisterin paitaa sekä Chanelin korkokenkiä? On pakko olla merkki, ihan sama miltä näyttäö, mutta merkki on se tärkein? Ei hyvää makua mitata sillä, onko halpa vai kallis merkki. Se, miltä lopputulos näyttää ja kokonaisuus, on tärkeintä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:06"]
Seppälän LINK, H&M:n L.O.G.G, Kapp Ahlin kaikki, Lindexin kaikki, Gerry Weber, onhan näitä...
[/quote]
Nuoko on jonkun mielestä MERKKIvaatteita? Ehheh :D
[/quote] Kysyttiinkö tässä kallista merkkiä?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:58"]No Nanso. Nanson trikoot on trikoiden parhaimmistoa. Mallit vaan eivät vaikka nykyisin niilläkin on jokunen parempikin vaate ollut. Mutta siis nanson käyttämät kankaat ovat melkoisen kestäviä ja pysyvät hyvänä pesusta pesuun. Finnwearin kankaat ei ole yhtä hyviä. Jos nyt ihan vaan kankaiden laadusta halutaan puhua. Ostan itselleni nanson vaatteita kotikäyttöön.
[/quote]
Minusta trikoovaatteet ovat harvemmin tyylikkäitä olipa valmistaja mikä tahansa. Nanson kuosit ovat lisäksi pääasiassa karmeita.
Cos on samaaketjua kuin henkkamaukka, on niiden kalliimpi liike
Ostan lähes kaikki vaatteet ulkomailta, Suomesta saa esim. H&M:ltä helposti nukkaan meneviä huonolaatuisia lumppuja kun taas ulkomailta löytää yli puolet halvemmalla parempilaatuisista kankaista tehtyjä vaatteita. Suomessa vaatteet ovat usein ylihinnoiteltuja laatuun nähden ja nukkaan meneviä kankaita myydään joka puolella! ei ole sellaista vaatekulttuuria Suomessa kuin muualla.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:58"]No Nanso. Nanson trikoot on trikoiden parhaimmistoa. Mallit vaan eivät vaikka nykyisin niilläkin on jokunen parempikin vaate ollut. Mutta siis nanson käyttämät kankaat ovat melkoisen kestäviä ja pysyvät hyvänä pesusta pesuun. Finnwearin kankaat ei ole yhtä hyviä. Jos nyt ihan vaan kankaiden laadusta halutaan puhua. Ostan itselleni nanson vaatteita kotikäyttöön. [/quote] Minusta trikoovaatteet ovat harvemmin tyylikkäitä olipa valmistaja mikä tahansa. Nanson kuosit ovat lisäksi pääasiassa karmeita.
[/quote]
Niinpä. Siksi ostankin niitä kotivaatteiksi mutta olisi mukavaa jos olisi joku merkki, jonka vaatteet olisivat tyylikkäitä ja yhtä hyvälaatuisia. Ei ole mulle vielä tullut vastaan.
Nansolla on hyvälaatuisia vaatteita, joita ei ilmeisesti tehdä enää Suomessa, kaikkea ainakaan, mutta tuskin kovin kaukanakaan (Virossa?). Nansolla on myös tyylikkäitä vaatteita niiden perustrikoopaitojen lisäksi, Katri Niskasen suunnittelemia esim. Itse ostan miljoona kertaa mieluummin Nansoa, kun jossain Intiassa tehtyjä vaatteita...ja kyllä niitä töissäkin voi käyttää, kun ostaa sellaista mitä voi. Harva varmaan kulkee jatkuvasti jakkupuku päällä...joten tyylikäs voi olla rennommissakin riennoissa.
Meni vähän ohi aiheen. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että tyylikäs on ihminen, joka on löytänyt tyylinsä ja käyttää siistejä (ei kulahtaneita...) vaatteita, ja värit ovat suunnilleen harmoniassa keskenään. Typerää taas on esim. ostaa tonnien merkkilaukku, joka tehdään Intiassa lapsityövoimalla samassa tehtaassa, missä feikitkin. Siksi en itse ostaisi ikinä esim. LV: n laukkua. Sen sijaan olen esim. tilannut Italiasta siellä tehtyjä, ns. merkittömiä nahkalaukkuja, ja olen saanut niistä kehuja paljon.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:58"]No Nanso. Nanson trikoot on trikoiden parhaimmistoa. Mallit vaan eivät vaikka nykyisin niilläkin on jokunen parempikin vaate ollut. Mutta siis nanson käyttämät kankaat ovat melkoisen kestäviä ja pysyvät hyvänä pesusta pesuun. Finnwearin kankaat ei ole yhtä hyviä. Jos nyt ihan vaan kankaiden laadusta halutaan puhua. Ostan itselleni nanson vaatteita kotikäyttöön.
[/quote]
näissä ärsyttää kaameat printit, olisi kiva, jos olisi enemmän hillitympiä, niin menisivät jakun alla, mutta ne isot kuviot on vaan kotikäyttöön
Mun mielestä mollaatte H&M:ää ihan turhaan. Nehän on tehneet viime vuosina hurjssti töitä eettisyyden eteen ja ovat tänä päivänä huomattavasti eettisempiä tuotteita kuin esim. Camvin Kleinit. Ei se hinta kerro lapsityövoimasta, siellä ne on idässä merkkivaatteiden ja halpisketuujen tehtaat vieri vieressä.
Mulla on neljä DNKY:n laukkua ja kaikki ovat kovasti käytöstä huolimatta kuin uusia. En ole koskaan ennen kuullut kenenkään moittivan niitä huonolaatuisiksi ja kyllä ne ainakin ihan oikeaa nahkaa on.
Itse olen tuo kammottava idiootti, joka kehtasi väittää, että LV:n laukkuja tehdään halpatuotantomaissa. Olen oikeasti pahoillani, jos olin noin väärässä. :o( En kuitenkaan keksinyt asiaa omasta päästäni, vaan luin joskus pari vuotta sitten jonkun netissä olleen artikkelin, jossa kerrottiin, miten luksuslaukkuja valmistetaan halpatuotantomaissa, ja jostain syystä mieleeni jäi juuri LV, mutta saatan hyvin muistaa väärin, jos näin ei kerran ole. Sen ainakin muistan, että tuolloin osa Mulberryn laukuista tehtiin muualla kuin Englannissa, jossain halpatuotantomaassa siis, ei missään Italiassa, jonka jälkeen laukkutuotantoa vissiin siirrettiin ainakin osittain takaisin Britteihin.
Joka tapauksessa ainakin yleisesti ottaen, ainakin osa luksusmerkeistä teettää laukkuja halpatuotantomaissa. Ei ehkä kaikkia, onhan merkin sisälläkin kalliimpia ja halvempia laukkuja, mutta ainakin osa merkeistä ja ainakin osan laukuistaan. Muistan tuohtuneeni tuosta tiedosta aika lailla, ja jostain syystä mieleeni jäi LV, en tiedä miksi. Toivon olevanikin väärässä, sillä musta sellainen toiminta on todella epäeettistä!
En jaksa lukea kuin pari sivua, mutta kallliita merkkivaatteita ostaa ne joilla ei ole omasta takaa tyylitajua, luulevat sitten muka olevansa tyylikkäitä. Ja nämä samat ihmiset puolustelee kalliiden vaatteiden mukatyylikkyyttä, koska niillä käy oikeasti kateeksi muut joila on sitä tyylitajua jota heillä ei ole, he yrittävät mitätöidä sen muiden tyylitajun. Sori, mutta ne kaikki kalsarikuosisest laukut yms. on todella oksettavia ja kaukana tyylikkäästä, oli niillä sitten hintaa mitä tahansa.
Lisäksi voisin mainita että se Lacosten krokotiili-merkki on todella lapsellinen, ja saa vaatteet kuin vaatteen vaikuttamaan lastenvaatteelta, ja Burberryn ruutukuosit ovat todella mummomaisia ja ällötystä herättävän värisiä
-103
Armani ei kyllä voi mennä vikaan, niiltä ei löydy mitään sellaisia yhdistelmiä että niistä saisi aikaan jonkun kassialma-lookin vaikka yrittäisi...
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 04:59"]
Armani ei kyllä voi mennä vikaan, niiltä ei löydy mitään sellaisia yhdistelmiä että niistä saisi aikaan jonkun kassialma-lookin vaikka yrittäisi...
[/quote]
Jaa-a, en nyt menis vannomaan. Sen verran hirveiltä nuokin näyttää: http://wonderfulfashions.com/wp-content/uploads/2012/11/Armani-Clothing.jpg
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 05:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 04:59"]
[/quote]
Jaa-a, en nyt menis vannomaan. Sen verran hirveiltä nuokin näyttää: http://wonderfulfashions.com/wp-content/uploads/2012/11/Armani-Clothing.jpg
[/quote]
Meillä on vissiin erilainen maku, kun nuo ei kyllä näytä yhtään kassialmoilta mun mielestä. Toisin kuin monen muun muotitalon catwalk-tyylit :D
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:24"]Itse olen tuo kammottava idiootti, joka kehtasi väittää, että LV:n laukkuja tehdään halpatuotantomaissa. Olen oikeasti pahoillani, jos olin noin väärässä. :o( En kuitenkaan keksinyt asiaa omasta päästäni, vaan luin joskus pari vuotta sitten jonkun netissä olleen artikkelin, jossa kerrottiin, miten luksuslaukkuja valmistetaan halpatuotantomaissa, ja jostain syystä mieleeni jäi juuri LV, mutta saatan hyvin muistaa väärin, jos näin ei kerran ole. Sen ainakin muistan, että tuolloin osa Mulberryn laukuista tehtiin muualla kuin Englannissa, jossain halpatuotantomaassa siis, ei missään Italiassa, jonka jälkeen laukkutuotantoa vissiin siirrettiin ainakin osittain takaisin Britteihin.
Joka tapauksessa ainakin yleisesti ottaen, ainakin osa luksusmerkeistä teettää laukkuja halpatuotantomaissa. Ei ehkä kaikkia, onhan merkin sisälläkin kalliimpia ja halvempia laukkuja, mutta ainakin osa merkeistä ja ainakin osan laukuistaan. Muistan tuohtuneeni tuosta tiedosta aika lailla, ja jostain syystä mieleeni jäi LV, en tiedä miksi. Toivon olevanikin väärässä, sillä musta sellainen toiminta on todella epäeettistä!
[/quote]
Mulberryn tehtaita oli Turkissa. Miten se on epäeettistä? Valmistusmaa oli tuotteissa näkyvissä, kuluttajaa ei harhautettu. Turkkilaiset saivat työtä ja investointeja, miten se oli epäeettistä? Alihankkijalle valmistuttaminen toki voi olla epäeettistä, jos palkka ei ole asianmukainen tai työolot ovat huonot. Näin on joissakin tilanteissa, mutta ei automaattisesti kaikissa, joten pelkästään sen perusteella, että valmistusmaa ei ole se rikkain länsimaa, ei voi puhua epäeettisyydestä.
Miten muuten Aasian tai Afrikan teollisuus voi koskaan nousta, jos niitä boikotoidaan pelkän maan perusteella epäeettisenä?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:31"]
Kengissä tod's, nero giardini, Hogan, ferragamo Takeissa peuterey, colmar, moncler, fay, blauer, woolrich. Neuleissa ja pikee paidoissa gant, lacoste, perry ellis, Ralph Lauren. Puvuissa armani, canali, ermenegildo zenga. Koruissa bvlgari. Kello tag heuer, tissot, omega Housuissa ehkä henry cotton, gant, malboro classic
[/quote]
Joo ehkä 20- 30v sitten... Ja jos on edelleen jämähtänyt preppy- tyyliin
[/quote]
Armani kelpasi Clooneyn päällee häissä. En kyllä väittäisi että monclerin takissa näyttää tyylittömältä. Vai onko prinsessa Madeleine ihan tyylitajuton. Entäs noi olympialaisten jenkkien puvut? Ralph Laurenin käsialaa. Ei varmaan kaikkein tyylitajuttomimmat niissä kisoissa.
Meinaatko että tod'sin kengät antavat kuvan huonosta halvasta ja mauttomasta?
Ehkä noissa vaatteissa ei näytä viimeisimmän trendin perässä juoksijalta, mutta ihan varmasti perustyylikkäältä, kuten vaikka Ruotsin prinsessat.
Se että on trendikäs, ei sitten välttämättä tarkoita, että on tyylikäs. Kuten esim. jotkut hip hop trendit hyvin osottavat.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:06"]
[/quote]
Seppälä, hm, kappahl, veromoda, ginatrikoo onkin sellaisia paikkoja, missä asioi todella hyvin pukeutuvat, tyyli- ja laatutietoiset ihmiset. Paitsi että ei.
Hyvällä maulla ja tyylikkäästi ei pukeuduta mihinkään halpaketjujen huonolaatuisiin mökkikuteisiin, joissa saumat vetää, kankaat kulahtaa ensimmäisessä pesussa ja langanpäät roikkuu merkkinä "laadukkaasta" työstä. Gerry Weber on jo suht laadukas ja silti edullinen, tosin hieman tätimäinen. Se nyt vaan menee niin, että alennusmyyntejä lukuunottamatta halvalla saa halpaa, koka myös näyttää siltä. Eikä vaikutelmaa kohenna se koppura kopioveska, jonka senkin oikeasti tyylikkäät ihmiset tunnistaa kopioksi vilkaisulla.
[/quote] Kyllä H&M:ssäkin on satojen eurojen vaatteita. Vero Modassa todella hyvälaatuisia ja kalliita farkkuja. Eivät nämä toki laatumerkkejä ole, mutta jokunen laadukas vaatekappale sieltä aina silloin tällöin löytyy.