Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtuuton taakka kodinhoidosta.

Vierailija
15.10.2014 |

Meillä on 6 henkilöä, mies tekee todella pitkää päivää töissä. Lapset 10v, 8v, 1,5v ja 1kk. Pyöritän kotitalouden yksin ja välillä tuntuu, että olen aivan poikki. Vanhemmat lapset katsovat ainoaksi velvollisuudekseen hoitaa koulutyö hyvin, mutta siivous ei heille näköjään kuulu. Kuinka saisin organisoitua heille kotitöitä TAI edes oman huoneen siistinäpidon? En jaksa tehdä kaikkea yksin, mutta tässä kahelissa hullunmyllyssä mulla ei ole voimavaroja organisoida tai saati tapella heidän kanssa asioista :( huoh! Antakaa vinkkejä, kodin tehohengettäret!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ja 8 vuotiaat varmaan tykkäävät jo omasta taskurahasta. Ihan puhtaasti käteisellä mä olen innostanut lapset pitämään mm. huoneensa siistinä. Heille on kk-rahat jota ei tipu jos ei huoneet ole siistejä ja muutenkin osallistuttu kodin siivoukseen kun on käsketty/pyydetty. 

Nuorempi sluibailee mieluiten, vanhempi tekee enempi jo kotitöitä vapaaehtoisestikin. Olen myös muistanut aina kiittää ja kehua kun ovat jotain tehneet. Koulutyön sujumisen oon vielä varmistanut sillä että koenumeroista saa rahaa, mutta ei 8,5 huonommasta enää. Eli 8,5 tuo 2 euroa ja ne rahat maksetaan mahdollisen kk-rahan kanssa samaan aikaan, lisänä. 

On meillä ollut kuukausia kun oon säästänyt kk-rahan verran itselleni, eli lapset eivät todellakaan ole rahaansa saaneet kun eivät ole tehneet mitä on pitänyt. Mutta olen myös n. viikkoa ennen maksupäivää muistuttanut että kk-rahaa ei tipu jos ei kotityöt maita. Eli olen antanut heille mahdollisuuden kyllä hoitaa homma kotiin. Jos ei oo maittanut, niin ei oo rahojakaan oikeasti tullut, mikä on tarkoittanut myös sitä etteivät todellakaan saa mm. leluja jotka olisivat muuten ostaneet omilla rahoillaan. 

Vierailija
2/3 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tietty voisi taas olla jälkiviisas ja kysyä miksi noin paljon lapsia ja miksi miehesi tekee pitkää päivää? Äitiyslomalla tietty 2 pienen kanssa on hankalaa selvitä kaikesta.

Kouluikäiset voi kyllä nakittaa viemään roskiksia tai täyttämään astianpesukonetta, pakkohan niiden on joskus oppia. Tosin taitavat oppia isältään että on vain naisten hommia:( Tai sitten palkkaat siivoajan vaikka kerran kuukaudessa.

Meilläkin on ollut 4 lasta (enää 1 kotona) mutta perhe ja koti on ollut prior 1 ja työ vasta sen jälkeen. Pitkää päivää on tehty ja työmatkoja kummallakin mutta kotona kaikki velvollisuudet hoidettu yhdessä - myös äitiyslomien aikana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommille lapsille viikkoraha, jonka saannin edellytys on se, että tietyt työt on tehtävä: vaatteet pyykkiin, omat astiat tiskiin, huone siistiksi. Jos viikkoraha on vaikka 10€, joka päivä tarkistetaan, onko vähennyksiä tiedossa, jotta lapsilla on aikaa korjata tilanne. Minun mielestäni parempi tarkistaa viikottain kuin kuukausittain.

Ei se johda mihinkään, että sinä juokset aina edellä tekemässä ne työt, että lapset eivät edes ehdi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän