Biologinen kello huutaa, ahdistaa ihan hirveästi
Löytyykö vertaistukea tai tsemppiä? Ikää 32v ja kesällä tuli ero ihan puskista. Tai jollakin tavalla kyllä osasin odottaa asiaa, mutta oli se silti järkytys. Olen jo pitkään halunnut lapsen ja tuntuu kuin kaikki olisi romuna. Voiko tässä iässä vielä löytää uuden suhteen ja perustaa perheen? Ahdistaa ihan älyttömästi. Yksin lapsen hankkiminen on nyt pois vaihtoehdoista.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ehdit erittäin todennäköisesti. Suurin osa raskautta yrittävistä onnistuu yli 35-40 vuotiaanakin. Mediassa liioitellaan hedelmällisyyden laskua, ihan yhtä lailla voi tärpätä nopeastikin. Otat vaan aikaisessa vaiheessa asian puheeksi tapailemasi miehen kanssa sitten niin tiedät että haluatte samaa asiaa.
Enemmänkin kolmekymppisen ja sitä vanhemmat mammat turhan usein provosoituvat valtavasti lukiessaan jostain, että iön myötä raskaaksitulon todennäköisyydellä laskee samalla kun keskenmenojen riski kasvaa. Niin tämä on sitten heti "hedelmällisyyden laskun liioittelua kun moni silti saa lapsen yli 35-vuotiaana..." Ei missään ole liioiteltu sen olevan mitenkään harvinaista. On se silti ikävämpää jos joutuu pitkään yrittämään ja kokemaan enemmän keskenmenoja. Se on ihan julkista tietoa, josta saa kirjoittaa. Myös ilmastonmuutoksesta saa kirjoittaa. Jotkin aiheet herättävät toisissa toisia enemmän ahdistusta. Silti, sananvapaus sallii asioista kertomisen eli "liioittelun".
Ei kannata sitten enää tuhlata aikaa sellaiseen mieheen joka ei halua perhettä vaan avivaimon ilmaiseksi piiaksi. Pitää otta se lapsiasia esiin niin aikaisin kun kehtaa. Pitkä seurustelu ja pitkitetty nuoruus johtaa hedemällisyysklinikalle, muillekin tiedoksi. Olin erikoinen ja halusin lapsen jo 19 vuotiaana. Onnea matkaan. Älä ole liian valikoiva, miehet ovat 10 vuoden kuluttua kaikki samanlaisia. Älä sitten ala hoitaa miestä ja passaamaan. Anna hoitaa itse sukunsa , vaattensa, ja omat ostoksensa ja kaverinsa.
Koska olet päässyt parisuhteeseen joskus, todennäköisyydet ovat puolellasi.
Onhan se totuus todella myönnettävä ,että lasten hankintaa estetään 17 vuotiaasta sinne 34 ikävuoteen ja ihan vaan mukavuudenhalusta. Hesari n . 4 vuotta sitten julkaiseman kyselytutkimuksen mukaan pitää olla muka 3h + keittiö kaunissa talossa kallimmalla alueella , 120 maata koluttu matkoila, uusi auto ja tietenkin kesämökki siellä missä mummola 150 vuotta sitten oli. Vakituinen hyvä työpaikka. Kun ei ole sen vertaa osaamista ja luottoa omiin kykyihin että edes sen yhden Molla-maija vauvan osaisi hoitaa vaikka Saton kaksiossa.Meillä on hyvä elintaso , lämmitä vettä suihkussa ja kaikille ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se totuus todella myönnettävä ,että lasten hankintaa estetään 17 vuotiaasta sinne 34 ikävuoteen ja ihan vaan mukavuudenhalusta. Hesari n . 4 vuotta sitten julkaiseman kyselytutkimuksen mukaan pitää olla muka 3h + keittiö kaunissa talossa kallimmalla alueella , 120 maata koluttu matkoila, uusi auto ja tietenkin kesämökki siellä missä mummola 150 vuotta sitten oli. Vakituinen hyvä työpaikka. Kun ei ole sen vertaa osaamista ja luottoa omiin kykyihin että edes sen yhden Molla-maija vauvan osaisi hoitaa vaikka Saton kaksiossa.Meillä on hyvä elintaso , lämmitä vettä suihkussa ja kaikille ruokaa.
Ymmärrätkö, että ihmisen elämässä voi tapahtua yllättäviä asioita joilla ei ole mitään tekemistä mukavuudenhalun kanssa?
Eihän kukaan voi sanoa, paljonko sinulla on aikaa. Itse olen 32v, 165cm 54kg,terveet elämäntavat. Sain yhden lapsen 25v ongelmitta ja opiskelin sen jälkeen yliopistossa. Nyt ei ole enää lapsen saanti onnistunutkaan ja sain kesällä keskenmenonkin. Ei se ole huuhaata, että lapsen saanti vaikeutuu iän myötä ja 40v naisista suurin osa ei enää luomuna raskaaksi tule. Joku tulee, joku ei.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan voi sanoa, paljonko sinulla on aikaa. Itse olen 32v, 165cm 54kg,terveet elämäntavat. Sain yhden lapsen 25v ongelmitta ja opiskelin sen jälkeen yliopistossa. Nyt ei ole enää lapsen saanti onnistunutkaan ja sain kesällä keskenmenonkin. Ei se ole huuhaata, että lapsen saanti vaikeutuu iän myötä ja 40v naisista suurin osa ei enää luomuna raskaaksi tule. Joku tulee, joku ei.
Ei tässä taidettu nyt sitä kysyäkään paljonko on aikaa biologisesti.
Aivan hyvin ehtii, moni eroaa nykyään kolmekymppisenä ja perustaa perheen.
Etsi mies, joka haluaa lapsia. Älä mieti edes muita miehiä.
Etsi ikäisesi mies, joka TIETÄÄ, että haluaa lapsia. Älä edes tapaile muunlaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sitten enää tuhlata aikaa sellaiseen mieheen joka ei halua perhettä vaan avivaimon ilmaiseksi piiaksi. Pitää otta se lapsiasia esiin niin aikaisin kun kehtaa. Pitkä seurustelu ja pitkitetty nuoruus johtaa hedemällisyysklinikalle, muillekin tiedoksi. Olin erikoinen ja halusin lapsen jo 19 vuotiaana. Onnea matkaan. Älä ole liian valikoiva, miehet ovat 10 vuoden kuluttua kaikki samanlaisia. Älä sitten ala hoitaa miestä ja passaamaan. Anna hoitaa itse sukunsa , vaattensa, ja omat ostoksensa ja kaverinsa.
Kannattaako miehen tuhlata aikaansa sellaiseen naiseen, joka on miehen kanssa vain siksi, koska haluaa lapsia?
Otat siitä kellosta patterit ja pistät ne dildoon, kaikki pysyy tyytyväisinä!
Vierailija kirjoitti:
Katkera nainen joka ei ole saanut tahtoonsa läpi alkaa katkeroituu kaikille miehille
Feminismin jälkeinen maailma tulee olemaan julma paikka, ei kannata lapsia edes tehdä tähän maailmaan.
Onneksi olet kuitenkin vielä riittävän nuori, joten kaikki on hyvinkin vielä mahdollista, mutta jos olisit 42v niin tilanne olisi todennäköisesti erittäin paha.
Tsemppiä ja jaxuhalit, uskon että löydät kyllä itsellesi miehen joka on lisääntymiskykyinen ja Haluinen.
Vierailija kirjoitti:
Ehdit kyllä vielä, mutta tapaile vain miehiä, jotka haluavat samoja asioita kuin sinä. Eli lapsitoiveet melko pian kyselyyn tapailun alussa. Jos mies tuollaisia kysymyksiä pelästyy, hän ei ole riittävän valmis muutenkaan. Älä jatka tapailua, jos vastaus on tyyliä "ehkä sitten joskus". Ja tämä ei tarkoita, ettet ehtisi vielä pariakin vuotta seurustella ennen raskautta, mutta päämäärän pitää olla sama.
Hyvä neuvo, yksi deittimarkkinoiden ongelma on, että naiset valittavat että miehet eivät halua sitoutua - koska he deittailevat juuri ei-sitoutumishaluisten miesten kanssa. Pätee varmasti toisinkin päin.
Sama tilanne, mutta olen nelikymppinen. Ahdistaa. En tiedä kestäisikö talous hedelmöityshoitoja yksin. Tai pääsisinkö ehkä edes psykologin haastattelusta läpi.
Voiko sinua tulla lykkimään nyt samantien? Varoituksena vaan, että jos tuut paksuksi, niin luikin poterooni karkuun enkä maksa elareita.
- Se aito todellinen jännä mies
Hyvin ehdit vielä. Mistä ero johtui? Uutta matoa koukkuun vaan.