Nainen, miksi nuorempi nainen ärsyttää sinua?
Ensiksi sanon, että en todellakaan pidä itseäni mitenkään ihmeellisenä. Jos menisin missikisoihin, he varmaan saisivat parhaat naurut ikinä (ei sillä että ikinä menisin) :D Mutta siis. Aloitin reilu kuukausi sitten uudessa työpaikassa. Paikan miehet ovat tosi mukavia ja voi heittää läppää kaikesta. Paikan naiset (suurin osa keski-ikäisiä) taas... No, JOS moikkaavat mulle niin ei voi edes katsoa silmiin. Jos kysyn ystävällisesti jotain niin tulee kyllä todella töykeä vastaus. Ensin ajattelin, että ehkä kuvittelen vaan. Ehkä itsessäni on sitten vikaa. Eilen olin sitten tauolla yhden "Juhon" kanssa ja heitin sitten, että onneksi edes susta saa juttukaverin. Sitten "Juhokin" kysyi että tarkoitatko näitä meidän naistyökavereita. Vähän epäröiden myönsin ja yritin vitsailla asiasta. No sitten "Juho" totesi, että ihmekös tuo kun yhtäkkiä 180-senttinen sinisilmäinen urheileva blondi tulee taloon. Voiko oikeasti olla??? :D Onko jotkut näin säälittäviä? Ja ei ollut eka kerta. Vähän aikaa sitten olin lenkillä kun känninen keski-ikäinen naisparivaljakko totesi verkkosukkiksissa, että onko mun pakko esitellä itseäni näissä mun juoksuhousuissa? Oivoi. On elämä hankalaa joillain :D
Kommentit (83)
Koska av-mammat vihaa nuoria naisia. Ne vie miehet. Ja työn. Kaiken!!!1
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:24"]Nuorissa naisissa häiritsee tuollainen itsekeskeisyys ja omahyväisyys kuten sinulla. Kuvittelet, että ulkonäkö on kaikki kaikessa ja kaikki pyörii sen ympärillä. Onneksi ikä yleensä laajentaa katsantokantaa ja tuo enemmän syvyyttä ajatteluun.
[/quote] Eikö ap juuri sanonut ettei ole mikään kummoinen :p
Jep, voin sanoa omasta kokemuksesta että nää vanhat haahkat on kateellista sakkia. Oon saanut nuoren ikäni takia ja nätin ulkomuodon (alapeukuttakaa toki?) takia AINA paskahommat ja jumalattomasti vittuilua näiltä. Mikä siinä on? Ei tulis kokeeneenpana mieleenkään alkaa kiusaamaan ja vittuilemaan epävarmalle tulokkaalle! Hyh.
Jaa-a. Voisiko taustalla olla kateus, tai pelko siitä että viet heidän työnsä?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:24"]Nuorissa naisissa häiritsee tuollainen itsekeskeisyys ja omahyväisyys kuten sinulla. Kuvittelet, että ulkonäkö on kaikki kaikessa ja kaikki pyörii sen ympärillä. Onneksi ikä yleensä laajentaa katsantokantaa ja tuo enemmän syvyyttä ajatteluun.
[/quote] Ai :D Ihan ekasta päivästä lähtien ollut näin. Ja tosiaan, en kuvittele olevani kauniimpi. Välillä mietin miten olen ikinä saanut avomieheni :D ap
[/quote]
:D Itsekeskeisyys? Kun meen töihin niin pyrin hoitamaan hommani. Jos pitää huolta ulkonäöstään niin on itsekeskeinen niin okei, mä sitten olen itsekeskeinen. Käyn syihkussa, laitan hiukset, meikkaan ja puen naiselliset vaatteet. Jos et kestä sitä niin ei siinä mitään. Mutta ole hyvä ja käyttäydy ikäsi mukaisesti ja niele katkeruutesi ja ole ammattimainen.
Minua ei ärsytä yhtään nuoremmat naiset. Pitäiskö ja miksi?
Provo. Ei naiset automaattisesti ajattele mitään nuoremmasta naisesta. Tietysti siinä tapauksessa, että tämä on bimbo niin voi tulla jonkun näköistä dissaamista. Mulla on kokemusta itse nuorena naisena olosta ja nyt vanhempana naisena olosta. Ja vaikka mäkin olin nuorena melkoisen nätti ja hoikka niin en voi sanoa, että mua varsinaisesti olisi syrjitty tai haukuttu mitenkään mainittavasti naisvaltaisellakaan alalla.
Nainen, miksi vanhempi nainen ärsyttää? Olen 48 vuotias, 171 cm pitkä ja 68kg painava. En mikään nätti, mutten rumakaan. Heitän läppää ja olen iloinen luonne. Meillä naisvaltaisella työpaikalla on itseni lisäksi kaksi muuta ikäistäni naista, loput ovat 20-35 vuotiaita. Aina käy niin, että nämä nuoret kerääntyvät keskenään juttelemaan ja tuskin heitä sanovat. Käyvät yhdessä baarissa, mutta kutsua mukaan ei ole koskaan tullut? Tämä on tosi ja sitä paitsi jumppaan ja pyöräilen töihin sekä itselläni on siniset silmät ja vaaleat hiukset. Siis missä vika?
Se on ihan omasta asenteesta kiinni. Jos olet ystävällinen, helposti lähestyttävä ja osaat small talkia, niin kukaan ei välitä iästäsi, saati ulkonäöstä. Meille tuli taloon nuori tyttö ja ai että, miten hankala häneen on ottaa kontaktia kahvitauolla. Hän ei puhu mitään, vastaa takaisin muutamalla sanalla, lukee päivän sanomalehteä ja asenne paistaa "sä olet vanha käpy, ei kiinnosta tutustua", vaikka olen vain 10 vuotta vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:32"]
Nainen, miksi vanhempi nainen ärsyttää? Olen 48 vuotias, 171 cm pitkä ja 68kg painava. En mikään nätti, mutten rumakaan. Heitän läppää ja olen iloinen luonne. Meillä naisvaltaisella työpaikalla on itseni lisäksi kaksi muuta ikäistäni naista, loput ovat 20-35 vuotiaita. Aina käy niin, että nämä nuoret kerääntyvät keskenään juttelemaan ja tuskin heitä sanovat. Käyvät yhdessä baarissa, mutta kutsua mukaan ei ole koskaan tullut? Tämä on tosi ja sitä paitsi jumppaan ja pyöräilen töihin sekä itselläni on siniset silmät ja vaaleat hiukset. Siis missä vika?
[/quote]
Eikö ole ihan luonnollista, että samanikäiset naiset viettävät aikaa keskenään? En minä ainakaan odota, että nuoret naiset yrittäisivät lähemmin ystävystyä kanssani. Pitäisikö niiden nuorten naisten ottaa mukaansa neljä-viisikymppisiä naisia? Niillä on eri jutut.
[/quote]
Saatoin toki käsittää väärin, mutta minusta lainaamasi kirjoittaja vihjasi vähän sarkastisesti juuri tähän. Että ehkä ne erilaiset jutut eri-ikäisillä ovat kyseessä myös ap:n tapauksessa...
En tunnista tätä ilmiötä. Olen ollut nuori ja nyt olen keski-ikäinen nainen. Joku taas provoilee. Joskus mulla on ollut veemäisiä työkavereita ja esimiehiä, mutta veemäisyys ei ole ollut ikään tai sukupuoleen sidottua.
Vastaukseksi riittää yksi sana: kateus.
Omasta nuoruudestani muistan, että vanhemmat naiset työpaikalla olivat aina tyhmiä lehmiä ja osasin itse aina kaiken paremmin. Nyt olen itse se tyhmä vanha lehmä. Kyseessä ei ap:n kohdalla liene kateus, vaan ap:n oma asenne vanhempia naistyökavereita kohtaan.
Mulla ei ole mitään nuoria työkavereita vastaan. Ei ole koskaan ollut. Sen sijaan inhoan ilkeitä, pahaapuhuvia, liian työkeskeisiä, pingottavia ja pätemisen tarpeessaan rimpuilevia työkavereita. Kaikenlaisia on nähty työvuosien aikana, suurin osa näistä ärsyttävistä on ollut pikemminkin 5- kuin 2-kymppisiä. Onneksi suurin osa työkavereista on kivoja. Olen naisvaltaisella alalla, joten kaikki mun entisetkin miespuoliset työkaverit voi laskea yhden käden sormilla.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:53"]
Nuoret naiset ovat nykyään kuin BB Jenna. Avoimen vattuilevia vanhempia naisia kohtaan ja sitten heitä pitäisi vaan silittää myötäkarvaan? Sorry, mutta jokainen meistä on ollut nuori tyttönen, jolloin oma kaikkivoipaisuus oli niin ihmeellistä ja muut täysiä kalkkiksia. Nythän se lähinnä huvittaa nähdä vaikkapa täällä palstalla näiden nuorten naikkosten kuvitelmat vanhempien naisten kateudesta.. kun lähinnä heidän käytöksensä joko huvittaa tai toki ärsyttääkin.
Kohta olet sinäkin ''vanhempi'' nainen ja saat kertoa samat asiat sinua nuoremmille ;)
[/quote]
Tämä ja 35. ("Jokainen muistaa oman nuoruutensa päivät ja sen ylimielisyyden mitä koki vanhempia naisia kohtaan...Koska vartalo ja nuoruus ovat helppo nakki")
Ei voi olla todellista. Kiitos. Annoit(te) täydellisen selityksen miksi jotkut vanhat naiset ovat ärsyyntyneitä nuoremmista naisista. Olet ollut nuorena täysi kusipää, kaikkivoipainen ja ylimielinen joille kaikki vanhemmat ovat olleet kalkkiksia. Kuvittelet muidenkin nuorten olevan samanlaisia kuin itse olit nuorena, ja siksi luulet siis että he ajattelevat automaattisesti vanhemmista pahaa, joten varalta ajattelet heistä pahaa.
Eivät kaikki ihmiset ole nuorena samanlaisia kuin sinä olet ollut.
Itse nuorena kunnioitin suuresti kaikkia ihmisiä (kuten teen edelleenkin), myös minua vanhempia. Oma kokemukseni nykynuorista on positiivinen, ja ketjun aloittajakin vaikuttaa kaikin puolin hyvältä tyypiltä. Hän vain ihmettelee, miksi saa osaksensa tylyä kohtelua vaikkei ole mitään tehnytkään.
Olen huomannut saman ilmiön myös muutamissa ikätovereissani. Jostain syystä ollaan nokka nyrpällään nuoria kohtaan, ilman mitään syytä. Ja kun syytä kysyy, ne kaivetaan niin ihmeellisistä asioista, ja mielikuvituksesta. Samankaltaisista perusteluista kuin tässä tuli jo esille.
Ystävälläni on työkavereina vain häntä noin 20 vuotta vanhempia naisia. Hän on itse todella positiivinen, erittäin kaunis ihminen. Ei koskaan puhu kenestäkään ilkeästi.
Viimeaikoina hän on purkanut minulle pahaa mieltänsä siitä, kuinka hänestä tuntuu, ettei voi laittaa mitään kivaa päällensä, kun työkaverit jo töksäyttelevät "kyllä on taas tälläydytty, ihanko vain näitä lapsia varten?"(tekemisissä lasten kanssa) "aivan turhaa sinä tänne laittaudut" tms. Kuulemma tuulipuku on ainut asu joka ei kirvoita kärkeitä kommentteja. Tavallinen farkut ja bleiseri kivan t-paidan kanssa on jo liikaa. Sama asia hiusten kanssa. Jos jotain muuta kuin tavallinen ponnari, heti saa siitä kuulla.
Tekisi mieli joskus mennä ja puhua suuni puhtaaksi näille akoille. Ystäväni on hyvin aito ja rakastava ihminen, en tosissaan ole koskaan kuullut hänen puhuvan rumaa kenestäkään toisesta henkilöstä, ja tällaista kohtelua hän saa vastaukseksi. ARGH.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:40"]
Se on ihan omasta asenteesta kiinni. Jos olet ystävällinen, helposti lähestyttävä ja osaat small talkia, niin kukaan ei välitä iästäsi, saati ulkonäöstä. Meille tuli taloon nuori tyttö ja ai että, miten hankala häneen on ottaa kontaktia kahvitauolla. Hän ei puhu mitään, vastaa takaisin muutamalla sanalla, lukee päivän sanomalehteä ja asenne paistaa "sä olet vanha käpy, ei kiinnosta tutustua", vaikka olen vain 10 vuotta vanhempi.
[/quote]
ei pidä paikkaansa. Siihen ei auta edes se vaikka päällään seisoisi, jos toinen osapuoli ottaa sen asenteen että olet vain kakara lehden takana.:P
[/quote]
Niin. Tai voihan se olla, että ko. "Tyttö" ei halua tutustua keneenkään. En minäkään hirveämmin juttele kahvitauoilla, kun ne ovat niin lyhyitä. Lisäksi pidän kahvitaukoja vähän turhina. Aivan hyvin voisi tehdä työt ihan vain putkeen, pitää vähän pidemmän lounastauon tai lähteä aiemmin töistä pois.
Mutta joo. Tuo tytöttely kertoo jo ensimmäisen lainauksen kirjoittajasta paljon. Jos omaa noin vähättelevän asenteen, ei ole ihmekään jos kohtaa vähättelyä itseään kohtaan.
Ja juujuu. Kyllä minä tutustun sen pakollisen verran työkavereihin, mutta kaikki eivät oikeasti halua tehdä niin. Ja kaikilla on omat syynsä. Olen itsekin ollut sairaalloisen ujo ja onpa helvettiä kun joku tulee nenään kiinni pakkotutustumaan. Aino ajatus siinä tilanteessa on, että jos en vastaa kunnolla niin ehkä se menee pois..
Nuorissa naisissa häiritsee tuollainen itsekeskeisyys ja omahyväisyys kuten sinulla. Kuvittelet, että ulkonäkö on kaikki kaikessa ja kaikki pyörii sen ympärillä. Onneksi ikä yleensä laajentaa katsantokantaa ja tuo enemmän syvyyttä ajatteluun.