Sukulaisperhe tuli 70-vuotispäiville verkkareissa ja farkuissa
Joskus ihmettelen, mikä osaa sukulaisista vaivaa. Meillä oli 70-vuotispäivälliset, vähän juhlavammat. Ei mitkään kamalan jäykät kuitenkaan. Suurimmalla osalla miehistä oli päällä suorat housut, kauluspaidat ja solmio, osalla puku, naisilla jotain nättiä mekkoa ja korkkaria. Sitten paikalle ilmestyy lähisukulaisia lössi: miehillä päällä kuluneet verkkarit ja vanha neulepaita tungettuna verkkareihin, toisella farkut, huppari ja tennarit. Naisilla farkkuhameet ja t-paidat sekä crocsit. Olin ehkä hieman hämilläni.... Pahinta oli, että tässä jengissä tuotiin miniäehdokas "näytille", ja hän selvästi nolosteli asuaan, kun muut olivat hienona. Ei se hänen vikansa ollut, kun oli selvästikin käsketty pukemaan rennosti. Parka. Niin ja mistään rahanpuutteesta tässä ei ollut kyse, näillä ihmisillä kyllä on paremmatkin vaatteet.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:58"]
Noita juntteja riittää..
[/quote]Olemme junttisukua koko joukko, mutta jonkinlaiset ihan perustavanlaatuiset peruskäytöstavat sentään löytyy. En tiedä oliko tuo sitten olevinaan joku mielenosoitus? Ei sellaisia ole kyllä ollut tapana järjestää.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:02"]
Mikä mää oon mittää sanomaa, mä oon puoliks orava.
[/quote]Oikea vai vasen puoli?
Voi miten noloa, itse kyllä mainitsisin jotain tai multa pääsis merkitseviä katseita tai ilmeitä ihan tahtomattanikin. En oikeen osaa pitää mielipiteitäni salaisina.
Näitä juntteja tosiaan riittää, jotka eivät arvosta toisen juhlia paskankaan vertaa :(. Ja useimmiten ei todellakaan ole rahasta kiinni!
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:02"]
Mikä mää oon mittää sanomaa, mä oon puoliks orava.
[/quote]Oikea vai vasen puoli?
[/quote]
Ei kun ylä- vai alapuoli :)
Meillä kans on ihan lähisukulaiset tulleet milloin mihinkin juhliin kuten he itse joskus ovat joidenkin vaatteista puhuneet eli arkivaatteissa. Sitten ovat olleet loukkaantuneita kun joku, emme me, on puhunut jälkeenpäin siitä miten he olivat arkivaatteissa tilaisuudessa jossa oli selvästi juhlat. Kun on arkivaatteet päällä niin ne on arkivaatteet eikä ne muuksi muutu. Ei tietenkään tarvitse yli mennä ja ihan halvat jne riittää mutta juhla on juhla.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:49"]
Joskus ihmettelen, mikä osaa sukulaisista vaivaa. Meillä oli 70-vuotispäivälliset, vähän juhlavammat. Ei mitkään kamalan jäykät kuitenkaan. Suurimmalla osalla miehistä oli päällä suorat housut, kauluspaidat ja solmio, osalla puku, naisilla jotain nättiä mekkoa ja korkkaria. Sitten paikalle ilmestyy lähisukulaisia lössi: miehillä päällä kuluneet verkkarit ja vanha neulepaita tungettuna verkkareihin, toisella farkut, huppari ja tennarit. Naisilla farkkuhameet ja t-paidat sekä crocsit. Olin ehkä hieman hämilläni.... Pahinta oli, että tässä jengissä tuotiin miniäehdokas "näytille", ja hän selvästi nolosteli asuaan, kun muut olivat hienona. Ei se hänen vikansa ollut, kun oli selvästikin käsketty pukemaan rennosti. Parka. Niin ja mistään rahanpuutteesta tässä ei ollut kyse, näillä ihmisillä kyllä on paremmatkin vaatteet.
[/quote]
Aika iäkkäitä tänne näkyy kirjoittavan, kun ihan 70 vuotiaita. Sillä omista juhlistaan täytyy puhua, kun puhuu meillä ja on vielä loukkaantunut vieraiden vaatteista.
Itse asiassa tämäkin on jo vanha aloitus. Eikö ihmiset keksi enää uusia. Tänään oli jo "sinkku teki ruokaa lapsiperheelle ja lapset oli nirsoja" ja tämä ja joku anoppialoitus. Samat aloitukset pyörii päivästä toiseen.
Mä olen ollut synttäreillä missä päivänsankari oli verkkareissa. Jotta saisi olonsa tuntemaan paremmaksi piti tietysti kaikille pukeutuneille vieraille päivitellä minkä ihmeen takia on pitänyt ihan turhaan laittaa niin hienot vaatteet päälle, että turha elvistellä...
No mikä tuossa. Kunhan ei perse paljaana. Oottako manneja vai mikä närästää?
Samaa meilläkin miehen suvussa, hupparit ja fleecetakit päällä vaikka juhlitaan päivänsankarin pyöreitä vuosia...
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:02"]Mikä mää oon mittää sanomaa, mä oon puoliks orava.
[/quote]
Niin hyvää puuta.
ONKO TÄLLÄ PALSTALLA JOKU IKÄRAJA,KAI TÄÄLLÄ SAA VANHEMMATKIN VALITTAA......
Oliko heidän tarkoitus osoittaa mieltä jostain? En ymmärrä noin epäkohteliasta käytöstä.
Vihaan mekkoja. En tule juhliin ollenkaan, jos oletetaan jotain typerää akkojen kaapua.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:23"]
ONKO TÄLLÄ PALSTALLA JOKU IKÄRAJA,KAI TÄÄLLÄ SAA VANHEMMATKIN VALITTAA......
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:02"]Mikä mää oon mittää sanomaa, mä oon puoliks orava.
[/quote]
Älä nyt jokaiseen ketjuun tunge tuota hokemaan, jooko?
Noita juntteja riittää..