Suomen Kaunein Koti ja ...
... Ja Hanna Sumari! Kokeeko muutkin myötähäpeää noista mukahauskoista heitoista? Outoa juttua, muut juontajat vaikuttavat kuolevan häpeästä.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:01"]
Missä tää bloggaaja asuu? On niin tutun näköinen..
[/quote]
Kyllähän se tossa ohjelmassa mainittiin, että Helsingin Itä-Pakilassa.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 07:55"]
Eilisessä ohjelmassa oli Suvisvilla blogistin koti. Ei varmasti osannut blogisti arvata jumbosijaa. Tuomarit kritisoivat kommenteissaan levotonta sisustusta ja rumaa valaistusta ja jokainen voi kuvitella mistä asioista sisustusblogisti on ylpeä. Juuri niistä mitä kritisoitiin.
[/quote]
Blogissa oli juttua siitä:
http://suvisvilla.casablogit.fi/
Oli ihan outo blogi mulle ennen ohjelmaa.
No nyt kun luin enemmän tuota Suvisvillan blogia, niin olen kyllä samaa mieltä tuomareiden kanssa. Bloggaaja on vissiin kuvitellut asuvansa hyvinkin tyylikkäässä kodissa ja olevansa taitava sisustaja.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:08"]
Miksi muuten kodin tai jonkun tavaran pitäisi kertoa jotakin tarinaa omistajista ulkopuolisille? Kenelle niitä tarinoita itsestään oikein kerrotaan? Minä itsen tiedän itseni ja tarinani, samoin läheisimmät ystäväni. Ketä varten tarinat? Ehkä en vaan osaa suhtautua materiaan kovin tunnepitoisesti, enkä ylipäätään kiinny tavaroihin juuri lainkaan, vaikka nautinkin kauneudesta ja miellyttävistä tiloista. Taidan kuitenkin olla vähemmistössä tämän mielipiteeni kanssa.
[/quote]
No ei tarvitse mitään erityisiä tarinoita kertoa, kunhan on esillä jotain, mitä ei ole nähnyt jo sataan kertaan kaupassa/lehdissä/blogeissa. Se on vaan ihan jumalattoman tylsää, kun mitään erilaista tai huomionarvoista ei ole. Siis jos itse tykkää, niin mikäs siinä, mutta jos sillä luulee kilpailuja voittavansa, niin on kyllä auttamattomasti pihalla. Eipä tee mieli äänestää, jos ei mitään positiivista jää mieleen, eikä mikään aiheuta ihastusta. Ihan sama minulle, kuinka hyvin talon asukkaat itse viihtyvät sisustuksensa keskellä.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:16"]
No nyt kun luin enemmän tuota Suvisvillan blogia, niin olen kyllä samaa mieltä tuomareiden kanssa. Bloggaaja on vissiin kuvitellut asuvansa hyvinkin tyylikkäässä kodissa ja olevansa taitava sisustaja.
[/quote]
Paljon kivoja juttuja tuossa Suvisvillan kodissa. Liian paljon. Erikoinen 50/50 sekoitus ultramodernia ja romanttista. Itse pidän enemmän siitä, että tyyli "rikotaan" poikkeavalla elementillä. Esim. modeni korkeakiiltoinen olohuone (esim. kalusteet tuota Ikean Beståta) ja sitten vaikka seinällä suuri taulu palsuissa krumeluurikehyksissä. Lisäksi tuolla oli mielestäni mittasuhteissa ja toimivuudessa hiottavaa: esim. olohuoneessa syvät löhösohvat ja pienet pöydät jalkopäässä. Mitä hyötyä pöydistä on kun niihin ei ylety?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:01"]
Missä tää bloggaaja asuu? On niin tutun näköinen..
[/quote]
Kyllähän se tossa ohjelmassa mainittiin, että Helsingin Itä-Pakilassa.
[/quote]
Niinhän siinä muuten sanottiinkin, on siis ilmeisesti muuttanut pois Hämeenlinnasta?
Eivät ole tainneet stadin ulkopuolella koskaan. Päivittelivät taannoin sen cangan talon kelta-punaista väritystä kuin eivät olisi koskaan nähneet. Täällä sstakunnassa ainakin varsin yleinen väritys.
Hannako sitä Tampereen porodiscon taloa kuvaili sanalla "rappioromantiikka"? Joo, olihan se satavuotias talo, mutta en nyt ihan rappioromantiikkaa siinä kauniissa rakennuksessa nähnyt.
Ei saakeli se makkari missä oli se kenkähylly taimikälie :-) huutonaurua oikeesti, kuka HELKKARI nyt laittaa omaan himaansa tollasen esittelyständin???
Suvisvillan koti on just sellanen mitä on kolmetoista tusinassa. Ei mitään erikoista. Haalittu kaikki sellanen peruskaura mitä kaikki paikat on pullollaan. Ihan hyvä ettei mennyt jatkoon.
Minusta taas se kenkähylly oli hauska, naisellinen idea. Laitetaanhan muitakin kauniita esineitä esille ihailtavaksi kuten vaikkapa kukkamaljakoita, keramiikkaa, keräilykokoelmia tms. Miksi ei sitten kauniita kenkiä? Niin kuin itse sanoikin, että on sellainen walk-in-closetin korvike. Haluaisin itsellenikin sellaisen kauniin, myymälätyyliin sisustetun vaatehuoneen.
Minusta olisi tylsempää kuunnella kolmea kuivaa, muka kaikentietävää ja täydellisen maun omaavaa hymistelijää, joille kelpaa vain se, mikä on sillä hetkellä sisustuksessa pinnalla. Yksi sanoo suoraan mitä ajattelee, tietysti sieltä tulee sammakoita välillä, kun ei arvioi ja asettele jokaista sanaansa puolta päivää. Tämäkin on niitä, ei ole pakko katsoa, jos on noin vaikeaa -ohjelmia, meillä ainakin näkyy useampi kanava ja tv:n saa jopa kokonaan kiinni.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:13"]Suvisvillan koti on just sellanen mitä on kolmetoista tusinassa. Ei mitään erikoista. Haalittu kaikki sellanen peruskaura mitä kaikki paikat on pullollaan. Ihan hyvä ettei mennyt jatkoon.
[/quote] Minusta koti oli tyylikäs, vaikka en itse sellaisessa kodissa viihtyisikään.
Se on pakko sanoa, että ne suvisvillan harmaat sohvat oli kauheat istua. Mietin, että jos olisin vieraana en tietäisi miten istua niissä. Tai jos joku vanhempi ihminen tulisi vieraaksi niin miten sekään voisi istua niissä?Siinä huoneessa ei kai ollut muita tuoleja tai en ainakaan huomannut. Vaikka oma perhe voisikin lojua sohvilla miten sattuu niin en mä vieraana tykkäisi ja mulle tulisi selkä kipeäksi jos pidempään yrittäisi olla. Muuten sen kämppä oli lajissaan ihan jees mutta vähän epäkäytännöllinen ja hiukan liian aneeminen mun makuuni.
Jaa se olikin (casa)blogikoti se yksi. Ilmankos siellä oli kaikki niiden kliseet, beståt, puppyt ja tuplakuplat.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:08"]
Mun pahin painajainen taas olisi se eilinen voittajakoti. Niin paljon värejä ja tavaraa että en pystyisi asumaan sellaisessa hetkeäkään.
Ilmeisesti sellaiset sillisalaattikodit on niitä persoonallisia mitä täällä aina peräänkuulutetaan ja vaaleasävyiset kodit on automaattisesti persoonattomia ja kylmiä eikä ne mitenkään voi olla kodikkaita...?
[/quote]
Voiko sellainen koti olla persoonallinen, jollaisia on 13 tusinassa. Kaunis ja viihtyisä sellainen toki voi olla, mutta ei persoonallinen. Ei siihen sillisalaattia tarvita, mutta ehkä sitä, että erottuu massasta jollain tavalla, mieluusti tietysti posittivisesti.
Mutta kaikki ei edes halua erottua tai tykkää erityisemmin omaperäisyydestä ja se heille toki sallittakoon.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:24"]Eivät ole tainneet stadin ulkopuolella koskaan. Päivittelivät taannoin sen cangan talon kelta-punaista väritystä kuin eivät olisi koskaan nähneet. Täällä sstakunnassa ainakin varsin yleinen väritys.
[/quote]
Ihmettelin eilisessä jaksossa myös etteivät muka ole ennen nähneet suomalaisen Pihlgren&Ritolan tapetteja. Edes se sisustussuunnittelija.
Minua ehkä ärsytti eniten se, että jaksossa esiteltiin "kompakteja" koteja. Joopa joo, olivat kuitenkin aika tilavia. Ja huhheijaa se miesraatilaisen kommentti, kuinka on kiva nähdä, että nelihenkinen perhe pystyy elämään alle sadan neliön kodissa... Mikä on määritelmä kompaktille kodille? Noin sata neliötä?????
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 07:55"]
Eilisessä ohjelmassa oli Suvisvilla blogistin koti. Ei varmasti osannut blogisti arvata jumbosijaa. Tuomarit kritisoivat kommenteissaan levotonta sisustusta ja rumaa valaistusta ja jokainen voi kuvitella mistä asioista sisustusblogisti on ylpeä. Juuri niistä mitä kritisoitiin.
[/quote]
Blogissa oli juttua siitä:
http://suvisvilla.casablogit.fi/
Oli ihan outo blogi mulle ennen ohjelmaa.
[/quote]
Joo koville oli ottanut. Eivät ilmeisesti ole edes ajatelleet tällaisen lopputuloksen mahdollisuutta :D