Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Kaunein Koti ja ...

Vierailija
13.10.2014 |

... Ja Hanna Sumari! Kokeeko muutkin myötähäpeää noista mukahauskoista heitoista? Outoa juttua, muut juontajat vaikuttavat kuolevan häpeästä.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin kattoa netistä tää jakso!

Vierailija
62/87 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meistä varmaankin jokainen hiukan mielensä pahoittaa jos oma sisustustyyli "lykätään" täysin. Mutta itse ajattelen ettei kaikkia voi miellyttää, pääasia että itse tykkään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:21"]

Kyllä meistä varmaankin jokainen hiukan mielensä pahoittaa jos oma sisustustyyli "lykätään" täysin. Mutta itse ajattelen ettei kaikkia voi miellyttää, pääasia että itse tykkään. :)

[/quote]

Joo, sehän on ihan selviö. Ja ihan ok se oli se sen blogipostaus aiheesta. Ihan nätisti kirjoitti siitä, että pettyi. Olisi ollut kummallisempaa jos ei olisi sitä myöntänyt.

Vierailija
64/87 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun koti oli mielestäni näistä ehdottomasti paras. Kaksi muuta oli uuvuttavan tylsiä. Kakkonen kuin kopio kaikista maailman sisustuslehdistä. Kolmas vain karsea, joka huoneessa eri tehosteväri, jotka keskenään ristiriidassa. Mietin, kun vaikutti kesällä jo synkältä, että millaista siellä on talvella. 

Vierailija
65/87 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suu auki tuijottanut noita nykyisten talojen kokoja!
Monta sataa neliötä ja mitä enemmän kerroksia sen parempi.
on spa osastoa ym ..ei vaan tajua mihin helvattaan normaali perhe tarvitsee noin paljon tilaa, spa osastoa ym hirvityksiä.

Vierailija
66/87 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/87 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:36"]

Mä olen suu auki tuijottanut noita nykyisten talojen kokoja! Monta sataa neliötä ja mitä enemmän kerroksia sen parempi. on spa osastoa ym ..ei vaan tajua mihin helvattaan normaali perhe tarvitsee noin paljon tilaa, spa osastoa ym hirvityksiä.

[/quote]

Niin, tuntuu, että omakotitalossa pitää olla vähintään 160 neliötä. Yleensä päälle 200. Minun lapsuudessani meidän 5-henkinen perhe asui n. 100 neliön talossa ja se tuntui minusta ihan tilavalta. Olohuonekin oli todella iso. Mihin ihmeeseen sitä tilaa tarvitsee niin älyttömän paljon? Enemmän vain siivottavaa ja lämmitettävää. Tuo Oulun 88 neliötä kuulostaa ihan sopivalta kahdelle aikuiselle ja kahdelle pikkutytölle. Ei mitenkään erityisen "kompaktia" mielestäni.

Vierailija
68/87 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin surettaa toi ohjelma. Tuntuu pahalta osallistujien puolesta, jotka tykkäävät sisustaa ja selvästi ajattelevat, että heidän tyylinsä on laajasti pidettyä. Sitten saavat palautetta, joka romuttaa nämä kuvitelmat. Kuten jotkut aiemmat kirjoittajat tässä ketjussa näen joka kerta, mistä tuomarit tulevat tykkäämään ja mistä eivät, ja olen kyllä yleensä heidän linjoillaan. Silti harmittaa osallistujien puolesta.. Mutta kaipa ovat tienneet mihin ovat ryhtyneet. Rohkeita ihmisiä.

Vierailija
69/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kritiikki oli varsin aiheellista. Se sisustus oli järkyttävän sekainen ja juurikin täysin epäsuhdassa asuntoon.

Vierailija
70/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuomarit päästää kotiinsa valtakunnalliseen ohjelmaan, ja ne sanoo kodista että se on lavastus, kulissi, galleria, kliininen, eikä anna edes hyvää hyvyyttään kuin 8 tai 7 pisteitä, niin mä en kehtais enää naamaani näyttää kylillä ollenkaan. 

Vierailija
71/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä suomalaiset tuomarit ovat liiankin hellämielisiä arvioinneissaan. asteikko tuntuu olevan 7-10. Ja todella kaunein sanankääntein arvioivat koteja. Mä uskon, että monet katsojat ja sisustusalan ammattilaiset mielessään antaisivat aivan muunlaisia arviointeja... 

Jos on huono sisustus, on  huono sisustus. Toinen juttu on sitten se, että onko ohjelmaan ollut pakko valita noita koteja, kun varmaan vähän parempiakin olisi tarjolla.

Vierailija
72/87 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Onpas tänne tullut viestejä. Viime viikon asunnot olivat tosiaan minustakin melko epäonnistuneita verrattuna aiempien jaksojen tasoon. Mitäs mieltä olette eilisen jaksosta? Itse katson sitä vasta nyt nauhalta, kaksi ekaa kotia ovat ainakin kivoja! Ja Hanna taas ihkuttaa kaikkea epäolennaista (esim. lastenhuoneen keinutuolia) ;)

- AP

Vierailija
73/87 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvisvilla myy noita huijari zinzino kahvikeitin juttuja! Yök! Kodista tykkäsin..

Vierailija
74/87 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan viime maanantain jaksossa aivan hirvittävä asunto, jossa samaa tunkkaista  ruskeaa parkettia oli seinät ja lattia täynnä. Vieläpä keittiö oli samaa paneelia. Arkkitehti ja sisustaja olivat aivan haltioissaan ja antoivat 10 hirvitykselle. Onneksi Hanna oli sentään ajantasalla ja antoi 7, joka sekin oli kyllä yläkanttiin. Voiko olla järjettömämpää ajatusta kuin verhoilla koko asunto samalla materiaalilla?? Yhtään mattoa ei ollut lattialla ja muutenkin asunto oli kuin kuppainen 70-luvun toimisto. Vaikka makuja on erilaisia tuo asunto oli kyllä mauttomuuden huippu. Onneksi paras voitti eli se espoolaisasunto.

http://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/suomen-kaunein-koti/kohteet/artikkeli/arkkitehdin-piirustuslaudalta-oulu/4440156

Vierailija
75/87 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se maanantain Taipalsaaren koti, se lasihökkeli Saimaan rannalla.  Ei jumalauta miten kamala: ei verhoja missään eli pimeällä näkee suoraan sisään joka puolelta.  makuuhuoneessakin oli maasta lattiaan ikkunat ja ei verhoja.

Mikähän tuon hökkelin lämmityslasku on talvella ?  Arkkitehtien koulutuksessa on jotain pahasti vialla 

Vierailija
76/87 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:01"] Missä tää bloggaaja asuu? On niin tutun näköinen.. [/quote] Kyllähän se tossa ohjelmassa mainittiin, että Helsingin Itä-Pakilassa. [/quote] Niinhän siinä muuten sanottiinkin, on siis ilmeisesti muuttanut pois Hämeenlinnasta?

Kyllä

[/quote]

Vierailija
77/87 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ärsyttää mies, joka on muka arkkitehti, mutta päivittelee usein rakenteita ja materiaaleja, aivan kuin ei olisi ikinä niistä kuullut ja jotka ovat maija meikeläiselle tavisrakentajalle aivan tuttuja.

Vierailija
78/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 18:28"]

mun mielestä suomalaiset tuomarit ovat liiankin hellämielisiä arvioinneissaan. asteikko tuntuu olevan 7-10. Ja todella kaunein sanankääntein arvioivat koteja. Mä uskon, että monet katsojat ja sisustusalan ammattilaiset mielessään antaisivat aivan muunlaisia arviointeja... 

Jos on huono sisustus, on  huono sisustus. Toinen juttu on sitten se, että onko ohjelmaan ollut pakko valita noita koteja, kun varmaan vähän parempiakin olisi tarjolla.

[/quote]

Mua ärsyttää että ne ei uskalla/kehtaa antaa huonoja pisteitä, onko mikään kohde saanut seiskaa huonompaa? 

Vierailija
79/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millan asteikko on 8-9. Sanoisivat kunnolla. Vapaaehtoisuuteenhan tuo ohjelma perustuu. Ei sinne ketään ole pakotettu.

Viimeisessä ohjelmassa Oulun asunnossa kuultolakatut katot eivät sopineet taloon lainkaan, tapettivalinnat olivat tosi jees ja sisustus linjassa taloon. Vaikka sisustus oli omaan makuuni runsas, se oli onnistuneesti toteutettu. Antaisin arvosanan 8

Toinen asunto oli ihan kammottava. Mikään ei ollut linjassa minkään kanssa. Siellä oli kauniita yksittäisiä elementtejä, mutta yhdessä täysi sekamelska. Ja lavastajan pitäisi tietää, että lavastukseltahan se näyttää, jos asunnon arkkitehtuuria ei oteta sisustuksessa huomioon. Ei tarvitse näyttää kasarilta esim. värien kanssa, mutta mittasuhteet ja kalusteiden muodoissa kannattaisi ottaa huomioon. Antaisin arvosanan 6

Kolmas oli todella nolo kasariamissisustus suoraan jostain postimyyntikatalogista. Hengetön. Ruma ja kalsea. Ei mitään elämää, ei mitään kerrostumaa. Jos talo olisi ollut kasari ja huonekaluissa ja tekstiileissä kulumaa, olisi tuokin voinut mennä. Antaisin arvosanan 5

Vierailija
80/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas on älytöntä kilpailla tällaisessa lajissa. Ja sitten ollaan sitä mieltä, että kun kolme TUOMARIA on ollut tätä mieltä niin näin se on. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Luulen, että yksikään näistä tuomareista ei saisi aikaiseksi sellaista kokonaisuutta, jonka olisin valmis valitsemaan Suomen kauneimmaksi kodiksi. Ihmisiä hekin vain ovat.

Propsit näille ohjelmaan osallistuneille. On iso juttu päästää ventovieraat arvioimaan omaa kotia. Sitten vielä tulevat keskustelupalstan mollaus keskustelut... Kivoja ovat olleet kaikki. Tasaisesti antaisin jokaiselle 9 pistettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä