Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni ja hänen ex ja heidän yhteiset lapsensa

Vierailija
13.10.2014 |

En tiedä mitä tulisi ajatella seuraavanlaisesta, olen seurustellut jonkin aikaa miesystäväni kanssa. Hänellä on edellisestä suhteestaan (josta aikaa noin 4-6vuotta) 1 lapsi. Lapsi ja hänen äitinsä asuvat 500km päässä, ja miesystäväni käy tapaamassa lastaan olemalla satunnaisia viikonloppuja exänsä luona. Tulisko minun tämä järjestely hyväksyä. Mielipidettäni hän ei ole kysynnyt mutta tiedän, että muitakin vaihtoehtoja on lapsen tapaamiseen. Olen myös keskustellut asiasta mutta hänen mielipiteensä on asialle että näin on, ja näin tullaan tekemään. Miesystäväni myös syyttävään sävyyn käskee minun vain luottaa häneen, muuta vaihtoehtoa hän ei asialle nää. Luulen että asia ei tule olemaan minulle ok, joten koittaisiko keskustella asiasta ja etsiä muita vaihtoehtoja. Vai olenko minä tässä se vanhanaikainen ajattelija ja hyväksyisin heidän käytäntönsä vain luottamalla. Kaipaisin mielipiteitä!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ei luota mieheen, että antaisi lapsen hänen luo. Ikävä tilanne.

Vierailija
42/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:09"]

Jossain vaiheessa voit varmaan sinäkin lähteä mukaan? Olethan lapsen äitipuoli.

[/quote]

Ap ei ole millään logiikalla pääteltynä lapsen äitipuoli. Jos mies käy tapaamassa lastaan aina siellä 500km päässä, miten ap:sta tulee lapsen äitipuoli, jos ei ole edes tavannut lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:15"]

[/quote]

Mies varmaan haluaa tuolloin omistautua lapselleen eikä hyysätä mustankipeää aikuista pikkutyttöä.

Siihen on varmaan syy miksi ovat aikanaan eronneet. Jos haluaisivat edelleen sutinaa niin varmaan sitten olisiveat yhdessä. Ei auta kuin luottaa. Jos ei voi luottaa niin suhde on muutenkin jo tuhoon tuomittu.

[/quote]

Yhtä lailla miehen pitäisi luottaa, jos ap haluaisi yöpyä exänsä luona. Harva se päivä jotkut kerran eronneet viettävät eroottisia hetkiä yhdessä. Eivät yhteiset lapset sitä mitenkään estä. Sanoisin jopa päinvastoin. Luottamusta ja lupia pitää olla molemmin puolin. 

Vierailija
44/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiset lapsensa? yksi?

Vierailija
45/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:15"]

[/quote]

Mies varmaan haluaa tuolloin omistautua lapselleen eikä hyysätä mustankipeää aikuista pikkutyttöä.

Siihen on varmaan syy miksi ovat aikanaan eronneet. Jos haluaisivat edelleen sutinaa niin varmaan sitten olisiveat yhdessä. Ei auta kuin luottaa. Jos ei voi luottaa niin suhde on muutenkin jo tuhoon tuomittu.

[/quote]

Yhtä lailla miehen pitäisi luottaa, jos ap haluaisi yöpyä exänsä luona. Harva se päivä jotkut kerran eronneet viettävät eroottisia hetkiä yhdessä. Eivät yhteiset lapset sitä mitenkään estä. Sanoisin jopa päinvastoin. Luottamusta ja lupia pitää olla molemmin puolin. 

[/quote]

Sanoiko tuo miehensä kieltävän tällaiset?

Tosiaan, jos järjestely on ollut tällaista vuosia, niin paha sitä on ulkopuolisen mennä muuttamaan.

Tuohon eroottisiin vivahteisiin: tätähän juuri luottaminen on. Uskotaan toisen sanaan siitä, ettei mitään sopimatonta tapahdu. Jos tapahtuu ja se selviää, niin ainahan sitä voi erota. Millaista elämää te oikein vietätte? Itse luotan siihen ettei vaimo petä. Saa käydä missä haluaa, milloin haluaa. Se on sitten hänen asiansa pettääkö, siihen en voi itse vaikuttaa mitenkään. Enkä todellakaan ala edes yrittämään rajoittaa aikuisen ihmisen menoja. C´moon.

Vierailija
46/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vonkaat muiden hylkäämiä jämämiehiä? Sellaiset eivät tuo mukanaan mitään muuta kuin ison kasan ongelmia.

Vierailija
47/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:09"]Jossain vaiheessa voit varmaan sinäkin lähteä mukaan? Olethan lapsen äitipuoli.
[/quote]
Öh..? Mistä lähtien isän naisystävä on ollut lapsen äitipuoli?

Vierailija
48/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen on monenlaisia mileipiteitä, eli ei ole sitä yhtä ja oikeaa vastausta tähänkään ongelmaan. Jokainen siis tekee ja elää niinkuin itse parhaakseen näkee ja tuntee itsensä onnelliseksi. Jos ongelmat eivät selviä on vaihdettava tien suuntaan ja katsoa elämää uusin silmin taas eteenpäin.

Vierailija
49/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:09"]Jossain vaiheessa voit varmaan sinäkin lähteä mukaan? Olethan lapsen äitipuoli.
[/quote]
Öh..? Mistä lähtien isän naisystävä on ollut lapsen äitipuoli?
[/quote]

No missä vaiheessa näitä äitipuolia ilmestyy lapsen elämään? Yhdessä asuessa? Papin aamen? Kenties silloin kun syntyy sisarpuolia?

Vierailija
50/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:09"]Jossain vaiheessa voit varmaan sinäkin lähteä mukaan? Olethan lapsen äitipuoli. [/quote] Öh..? Mistä lähtien isän naisystävä on ollut lapsen äitipuoli? [/quote] No missä vaiheessa näitä äitipuolia ilmestyy lapsen elämään? Yhdessä asuessa? Papin aamen? Kenties silloin kun syntyy sisarpuolia?

[/quote]

Yhdessä asuessa, vaatii tietty senkin, että lapsi ja uusi tapailevat yhtälailla kuin isäkin :)

Vierailija
51/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap tämän hyvin. Olen joskus ollut sinisilmäinen, mutta en enää tällaisten asioiden suhteen. Mies voi kyllä varmaan asustella jossain muuallakin lastaan tavatessaan. Riski, että vahingossa eksyy exän punkkaan pienenee huomattavasti. Ei pidä asettaa itseään kiusaukselle alttiiksi. Ja pitää hänen huomioida sinunkin tunteesi jos tosissaan on suhteesi.

Meillä kävi niin, että kun miehen ex tajusi että oli tullut tosissaan otettava nainen kuvioihin alkoi miehen takaisin pyydystys. Kyllä siinä käytettiin kaikki naiselliset avut ja keinot. Hänellä oli myös miesystävä, mutta ilmiselvästi nautti kuin mehiläiskuningatar kun ex oli siinä myös. Alkoi tulla kutsuja kahville, illalliselle, viettämään juhlapyhiä ja itkupuheluita. Kun virittelyt eivät onnistuneet alkoi kiristäminen lapsen avulla. Tapaamiset eivät onnistuneet, piti muuttaa yhteishuoltajuutta yksinhuoltajuudeksi, vaihtaa lapsen sukunimi, korottaa elatusmaksuja ja isä ei missään nimessä saanut tavata lasta...

Todella höhlää, että aikuiset ihmiset teeskentelevät että ero ei vaikuta lapseen ja lapsen vuoksi tehdään niin tai näin. Jos sitä lasta olisi ajateltu olisi joko jätetty lapsi tekemättä tai tehty ihan kaikki mahdollinen, että lapsella on ehkä koti. Maito on maahan kaatunut ja ikävä kyllä koko perhe siitä jollain tavalla maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi