Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni ja hänen ex ja heidän yhteiset lapsensa

Vierailija
13.10.2014 |

En tiedä mitä tulisi ajatella seuraavanlaisesta, olen seurustellut jonkin aikaa miesystäväni kanssa. Hänellä on edellisestä suhteestaan (josta aikaa noin 4-6vuotta) 1 lapsi. Lapsi ja hänen äitinsä asuvat 500km päässä, ja miesystäväni käy tapaamassa lastaan olemalla satunnaisia viikonloppuja exänsä luona. Tulisko minun tämä järjestely hyväksyä. Mielipidettäni hän ei ole kysynnyt mutta tiedän, että muitakin vaihtoehtoja on lapsen tapaamiseen. Olen myös keskustellut asiasta mutta hänen mielipiteensä on asialle että näin on, ja näin tullaan tekemään. Miesystäväni myös syyttävään sävyyn käskee minun vain luottaa häneen, muuta vaihtoehtoa hän ei asialle nää. Luulen että asia ei tule olemaan minulle ok, joten koittaisiko keskustella asiasta ja etsiä muita vaihtoehtoja. Vai olenko minä tässä se vanhanaikainen ajattelija ja hyväksyisin heidän käytäntönsä vain luottamalla. Kaipaisin mielipiteitä!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos he ovat tätä käytäntöä harrastaneet tuon 4-6vuotta, on sun varmaan aika paha vaatia muutosta. TOttahan voit ehdottaa muita tapaamistapoja, mutta et kyllä voi juuri muuta.

Vierailija
2/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että sinusta lapsen pitäisi matkustaa tuo matka tapaamaan omaa isäänsä?! Jos et lapsen vanhempien katsomaa lapsen parasta hyväksy suhde ei ole sinua varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa miehen tapoja, mutta eipä voi mieskään vaatia, ettet sinä saisi yöpyä muiden miesten kanssa. "Luotat vain", sanot miehelle. 

Vierailija
4/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen etu ratkaisee ja vanhempien näkemys asiasta, jos se on tuo se on sinun hyväksyttävä, koska et ole lapsi enää vaan iso tyttö jo!

Minkä ikäinen lapsi on?!

Vierailija
5/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa voit varmaan sinäkin lähteä mukaan? Olethan lapsen äitipuoli.

Vierailija
6/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kehnot lähtökohdat, itse ehkä lähtisin tuollaisesta suhteesta.  

Vierailija
7/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää se lapsi, kun isä on niin kaukana. Voi näitä nykyajan lapsiparkoja.

Vierailija
8/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yhdessä miesystävän kanssa? Miksi se on sinulle ongelma että mies käy heidän luona? Minulla on tuttu jolla on samanlainen järjestely, ja mies tulee pari kertaa kuukaudessa käymään. Äiti lähtee sitten muualle siksi aikaa. Käy risteilyllä, vanhempiensa luona jne jne. Joskus ovat yötä yhdessä, mutta jompikumpi nukkuu lastenhuoneessa patjalla. Tämä järjestely toimii ihan hyvin ja lapsen ei tarvitse siirtyä minnekään. Saa olla omassa kodissa ja omat kaverit. Näkee myös että vanhemmat tulevat kuitenkin toimeen.

Etkö luota miesystävään? Oletko muutenkin mustasukkainen? Kuinka kauan olette ollut yhdessä? Kuinka vanha lapsi on? Tässä on aika monta kysymystä johon sinun kannattaa itse vastata. Onko se niin, että sinä haluat muuttaa tapaamisjärjestelyita, vaikka jos se onkin lapsen etu että ne järjestään näin. Sitten vielä yksi asia, sinun ei tulisi asiaa millään tavalla puuttua jos et asu miesystävän kanssa. Se on vanhempien asia päättää. Sittenkin kun asutte, niin tulisi aina huomioda lasten etu. Ei aikuisten.

Vierailija
9/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:09"]

[/quote]

Mies varmaan haluaa tuolloin omistautua lapselleen eikä hyysätä mustankipeää aikuista pikkutyttöä.

Siihen on varmaan syy miksi ovat aikanaan eronneet. Jos haluaisivat edelleen sutinaa niin varmaan sitten olisiveat yhdessä. Ei auta kuin luottaa. Jos ei voi luottaa niin suhde on muutenkin jo tuhoon tuomittu.

Vierailija
10/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex on joskus meillä yötä. Pari viikkoa sitten kävi meillä, mun mies taas oli työmatkalla. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
11/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hyväksyt tai vaihdat miestä.

Vierailija
12/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverillä oli samanlainen mies Lapissa. Kunnes se "exä" sitten yhtenä päivänä rimpautti. Kävi ilmi, ettei tiennyt olevansa exä. Luuli miehen olevan työmatkalla.

Vierailija
13/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehesi tulee hylätä lapsi kokonaan. Näinkö? Toivottavasti teillä ei ole lapsia, jos ero teille tulee eteen.

Saattaa se seuraavakin nainen olla samanlainen narsisti kuin sinä.

Vierailija
14/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole kysymys kenenkään hylkäämisestä vaan olemassa olevissa vaihtoehdoista, onko ehdoton myös yöpyä exän luona? Jos on yhteinen/yhteisiä lapsia niin onko se ihan sääntöihin kirjoitettua että ex puolisot voivat myös asua satunnaisesti toistensa luona, uusien kumppaneiden mielipiteistä huolimatta?

Vierailija
15/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:29"]

Eihän tuossa ole kysymys kenenkään hylkäämisestä vaan olemassa olevissa vaihtoehdoista, onko ehdoton myös yöpyä exän luona? Jos on yhteinen/yhteisiä lapsia niin onko se ihan sääntöihin kirjoitettua että ex puolisot voivat myös asua satunnaisesti toistensa luona, uusien kumppaneiden mielipiteistä huolimatta?

[/quote]

Juuri näin. Näissä ex-kuvioissa on usein takana se, että vedotaan lapsen etuun. Sehän on niin pyhä juttu, että kaikki muu on sille alisteisia. Useinmiten kuitenkin kyse on vanhempien mukavuudesta/edusta. Jos lapsen etu olisi niin tärkeä olisi se liittokin saatu toimimaan.

Aika moni huijaa itseään näillä lapsen etu -höpinöillään. Yritetään rauhoitella omaatuntoa, että kyllä tässä ollaan vastuuntuntpisia ja hyviä ihmisiä vaikka ehjää kotia en lapselleni halunnutkaan tarjota. 

Vierailija
16/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt, piloille hemmoteltu nykybeibe. Joka asiasta ei tarvitse urputtaa ja ruveta kaivelemaan sitä omaa napaa ja omia oikeuksia. Lapsen edun kannalta on hienoa että hänen ei tarvitse matkustaa sitä 500km. Tai tapailla isäänsä muiden nurkissa tai kahviloissa. Hänen etunsa todellakin on se että saa rauhassa kotona tavata isäänsä. Ja jopa nähdä vanhempansa vaikka yhdessä puistossa, syömässä yms hänen kanssaan. Siitä on vielä aika pitkä matka mihinkään suhteeseen. On monesti tutkittu, että lapselle olisi lähes kaikissa tapauksissa suuri etu saada viettää aikaa yhdessä vanhempiensa kanssa, edes hetkittäin. Mutta sehän ei yllensä onnistu, aikuisten etujen tähden. Sun etusi on se, että säästyyhän rahaa, ettei sun nyxän tarvii yöpyä hotellissa. ja voin lohduttaa sua; kun erosin, todellakin erosin. Sen sijaan yhteinen vanhemmuutemme jatkuu monin tavoin. Olen ollut exän mökillä yötä- ääks- samaan aikaan kun hän on siellä. Exä on useammankin kerran istunut ruokapöytään hakiessaan lapsiaan. Olemme käyneet yhdessä lasten kanssa kahvilla, olemme yhdessä koulun tapahtumissa jne. Istumme alas keskustelemaan käytännön järjestelyistä ja raha-asioista silloin tällöin. Hän on lasteni isä, sekä ihminen. Mutta ikinä en menis hänen kanssaan sänkyyn, en kaipaa häneltä läeisyyttä enkä mitään muutakaan parisuhteeseen liittyvää. Jos kaipaisin, en olis eronnut. Olemme kaksi aikuista ihmisitä jotka kykenevät olemaan toistensa kanssa tekemisissä. Ja kaiken muun ajan hän voi sitten omistaa sille nyxälleen, luulis riittävän. Ja on riittänytkin, onneksi nyxäkään ei ole mikään itsetunnoton teini. Enkä minä ole hänelle mustasukkainen äitiydestäni, vaan kiitolinen siitä, että hän hoitaa lapsiani hyvin ja vieläpä pitää heistä. Ja jostain syystä kaikki toimii. Ja lapset ovat tyytyväisiä ja tasapainoisia. Että koetapppas potkaista itseäsi persuksille ja olla vinkumatta turhista sinäkin.

Vierailija
17/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:15"]

[/quote]

Mies varmaan haluaa tuolloin omistautua lapselleen eikä hyysätä mustankipeää aikuista pikkutyttöä.

Siihen on varmaan syy miksi ovat aikanaan eronneet. Jos haluaisivat edelleen sutinaa niin varmaan sitten olisiveat yhdessä. Ei auta kuin luottaa. Jos ei voi luottaa niin suhde on muutenkin jo tuhoon tuomittu.

[/quote]Ja sen luoton saa selvitettyä kun tarjoutuu menemään mukaan.

Vierailija
18/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli elelevät ihan perhe-elämää noina viikonloppuina?

Vierailija
19/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:15"]

[/quote]

[/quote]Eihän ap:n tarvitse mukana roikkua koko aikaa. Shoppailee kaupungilla kun isukki on lapsen kanssa jne. Illat ja yöt ovat yhdessä.

Vierailija
20/51 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämellä: kuinka moni olisi valmis tällaiseen kuvioon? Mies tai nainen? Minä en. Enkä vaatisi ketään muutakaan tällaista hyväksymään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi