Mistä asioista ajattelette että ei ole vanhemmat paljon lapsiaan miettineet
Kommentit (13)
Jatkuva muuttaminen.
Vanhana tehdään lapsia.
Harvinaiset nimet lapsilla.
Vanhemmat pistää oman mukavuuden lasten tarpeiden edelle. Näitä minä minä-vanhempia on nykyään aina vaan enemmän. Todella surullista.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 11:25"]
- kun lapsen täytyy harrastaa ja menestyä harrastuksissaan vaikkei haluaisikkaan harrastaa koko lajia
- kun vanhemmat lomailevat ilman lapsiaan (ei yhteisiä lomia)
- kun tehdään apsia ja jokainen on eri isälle
- kun perustetaan sinun, minun ja meidän perheitä
- kun tehdään lapsi kojatakseen parisuhde
- kun tehdään lapsia yli 50v
ym.ym.
[/quote]
Me lomaillaan ilman lasta. Mieheni kanssa käymme kaksin lomamatkoilla. Vain ihan siistä syystä, että lapsi ei ole matkustuskykyinen.
Ei ole kaikki aina niin mustavalkoista.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 11:35"]
- kun lapsen täytyy harrastaa ja menestyä harrastuksissaan vaikkei haluaisikkaan harrastaa koko lajia
ym.ym.
[/quote]
Me lomaillaan ilman lasta. Mieheni kanssa käymme kaksin lomamatkoilla. Vain ihan siistä syystä, että lapsi ei ole matkustuskykyinen.
[/quote]
Millainen lapsi ei ole matkustuskykyinen?
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 11:37"]
ym.ym.
[/quote]
[/quote]
Millainen lapsi ei ole matkustuskykyinen?
[/quote]
Erittäin vaikea erityislapsi. Agressiivinen, impulssiivinen jne.
t ilman lapsia matkalle
Noh ainahan toisten elämässä on sellaista, mistä ei itse tiedä sen kummemmin, joten varmaan väärässä olen monestikin kun ajattelen että toiset eivät ole miettineet kovinkaan lasten kannalta lisääntymistään, mutta näistä tulee mieleen:
-Kun lapset tehdään "vauhdilla", eli liian nopeaa esim parisuhteen kestoon tai yhtdessä asuttuun aikaan nähden
-Kun lapset tehdään huonoon parisuhteeseen
-Kun lapsia tehdään useampi vaikka ei ole työpaikkaa yms taloudellista turvaa
-Kun lapsia tehdään vaikka ei ole mitään -ei koulua käyty, ei työpaikkaa
-Kun lapsia tehdään vaikka päihteitä käytetään liikaa
jne
Mutta onhan esimerkiksi tuossa ekassakin ihan ymmärrettävää, jos vaikka jo plus 35 pariskunta tapaa, niin en ihmettele että aletaan tekemään lapsia esim vuoden seurustelun jälkeen. Sen sijaan parin kuukauden seurustelun jälkeen tarkoituksellista lisääntymistä en ymmärrä minkään ikäisillä. Tai ymmärrän miksi itse haluaa lapsen, mutta en ymmärrä miten se ikinä voisi olla lapsen etu syntyä vanhemmille jotka eivät tunne vielä toisiaan. Ja kyllä lasten teossa pitäisi ainakin yrittää ensisijaisesti lähteä siitä mitä itsellä on tarjottavaa (henkisesti ja fyysisesti) lapselle, eikä siitä kuinka se lapsi tarjoaa rakkautta ja suvun jatketta itselle. Mutta suurin osa maailmassa kuitenkin lisääntyy lähinnä ajatellen vain itseään, joten en jaksa tuomita tai miettiä liikoja toisten päätöksiä. Loputon päänsärkyhän siitä seuraisi.
ym.ym.
[/quote]
[/quote]
Ehkei mustavalkoista, mutta saa sitä silti ajatella etteikö lapsi saa viettää lomaa vanhempien kanssa :)
Ketjussa kysyttiin asioita joista miettii ettei vanhemmat ole ajatelleet lapsiaan.... yksityisiä mielipiteitä. Älkää nyt vetäkö hernettä nenään ja puolustelko ratkaisujanne.
Ennemmin olisit voinut vastata että ihmettelet miksei vanhemmat lomaile ilman lapsiaa, sen jälkeen jaksaa taas laspen kanssa eri tavalla...tai jotain.
Vanhemmat pistävät omat työt, harrastukset ja muut menot ykkössijalle. Lapset kärrätään isovanhemmille, kummeille, naapureille tms. Sitä lyhyttä aikaa, kun lapsi on pieni, ei jakseta/viitsitä hänelle antaa.
- vaihdetaan kumppania kuin sukkia, lapsen elämässä saattaa pyörähtää vuoden aikana montakin uutta "isää" tai "äitiä"
- tehdään lapsi päihdeongelmaisen ja/tai väkivaltaisen kumppanin kanssa
- tehdään lapsi, vaikka vanhemman oma elämänhallinta ei ole kohdillaan (esim. mielenterveysongelmien vuoksi) tai ei ole oikein mitään pysyvyyttä omassa elämässä (opiskelu- tai työpaikkaa, välttämättä kotiakaan, rahaa omaan tai saatikka tulevan lapsen ruokaan jne)
- eron sattuessa ei pystytä toimimaan kuin aikuinen vaan esimerkiksi hakutaan toista vanhempaa lapselle yms toiminnalla ei pistetä lapsen etua etusijalle
Tabu mutta iltatähden tekeminen peitelläkseen työttömyyttä tai käytännössä katsoen työmarkkinoiden ulkopuolelle tipahtamista (esim. pitkän kotiäitiyden jälkeen). Vauva-ajan jälkeen alkaa selittely kuinka halutaan olla kotona kunnes lapsi aloittaa koulun, sitten kuinka ei haluta että alakoululainen tulee iltapäiväillä tyhjään kotiin...
- Lapsi tehdään huonoon parisuhteeseen
- Lapsi tehdään, vaikka on sellaisia mielenterveydellisiä ongelmia, ettei tulla arjesta selviytymään
- Lapsia tehdään sinne tänne (usealle eri isälle)
Kun lapselle annetaan kaikki periksi ja pelätään omaa vanhemmuutta, rajojen asettamista, rangaistusten antamista ja kasvattamista. Ihan hirvee tulevaisuus lapsella kun joutuu vasta aikuisena oppimaan, ettei maailma pyöri hänen ympärillään.
ym.ym.