Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5065)

Vierailija
141/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas monen tunnin maastoretki edessä! Odotan niin malttamattomana että seison vain aitauksen nurkassa ja katson milloin tuttu auto kaartaa pysäköintialueelle.

Toivottavasti olen vastannut kaikkien kysymyksiin, joita tulikin eilen valtavast! Niskani on aika jäykkä kurkottelusta ja tästä pitkäkestoisesta ja tarkkuutta vaativasta puuhasta, johon en oikein vielä ole tottunut. Mutta kysykää vain, yritän kyllä vastata kaikille kun työltä ehdin. Ja mielelläni kuulen myös mielipiteitä meistä ja kokemuksia joita teillä on ollut kanssamme.

Vierailija
142/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä palstalla vastannut parhaan kykyni mukaan teidän ihmisten kysymyksiin. Se on ollut mukavaa vaihtelua joskus vähän pitkäveteisiin päiviini!

Voisinkohan nyt vuorostani itsekin esittää teille kysymyksen? Sellaisen joka on jo aika kauan minua ihmetyttänyt. Nimittäin että miksi te ihmiset haisette niin erikoiselle? Ette aina edes ihan samalle, mutta yleensä kuitenkin voimakkaasti ja ihan erilaiselta kuin me hevoset. Ihan rehellinen jos olen niin minulla on ollut aika tottuminen siihen. Tunnin jälkeen se ei sitten enää tunnu niin voimakkaalta ja haju on muutenkin muuttunut paljon miellyttävämmäksi. Mutta mikä haju se on ja miten se päätyy teihin?

Minäpä kerron! Me ihmiset käytämme keinotekoisia hajuja peittämään oma ominaishajumme. Me pelkäämme haisevamme hielle ja siksi saatamme suihkuttaa ihollemme esimerkiksi kukkien, hedelmien, marjojen, yrttien tai itse kehittelemiemme aineitten tuoksua.

Miksi emme sitten halua hien haisevan, sitä on vaikea selittää. Ennen kuin rakensimme kaupunkeja ja muutimme niiden uudenaikaisiin taloihin, asuimme alkeellisissa oloissa ja haisimme reilusti milloin miltäkin: maalta, mullalta, kalalta, lannalta, viljalta, hieltä jne. Kun nykyisin meistä enää harva asuu lähellä luontoa, olemme ehkä halunneet katkaista siteemme tuohon aiempaan elämään ja luonnollisiin hajuihin jotka muistuttavat siitä.

En halua pahoittaa mieltäsi, mutta useimmat ihmiset taitavat vierastaa myös teistä hevosista tulevaa tuoksua ja nuuhkivat siksi mielummin omia deodoranttejaan. Minä olen kyllä siitä asiasta eri mieltä ja minusta teidän hevosten kuuluu tuoksua juuri siltä miltä tuoksuttekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hauskin ketju pitkään aikaan.

Sellainen hyvän mielen ketju.

Haluaisin kysyä, mikset opeta myös kavereillesi tätä tietokoneen käyttöä. Kai hekin ovat oppineet ihmiskieltä ainakin jonkin verran?

Sitten kysyisin, että kun joskus on ihan mahdoton hyttyskesä, niin miten siedät ne tuhannet puremat ja yritätkö niitä jotenkin estää. Et varmaan pysty. Taitaa olla aika kurjaa.

Vierailija
144/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkän matkan jaksaisit laukata yhteen menoon?

Vierailija
145/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teitä täytyy aina harjata niin valtavasti?

Ymmärrän, jos olet kieriskellyt hiekassa, mutt muuten.

Vierailija
146/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko joskus hepulikohtauksen.

Vierailija
147/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vanhuus sinua odottaa? Minkä ikäinen olet?

Vierailija
148/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti millään pysty oppimaan sisäsiistiksi.

Onko täysin mahdoton olla pissaamatta ja kakkaamatta muuta kuin silloin kun haluaa.

Vierailija
149/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä hevosista juuri mitään. Onko sinulla leluja, kuten koirilla ja Kissoilla?

Mitä teet pilttuussa, kun on tylsää. Saatko kävellä vapaasti tallissa, kun kerran tietokoneellekin pääsit kurkkimaan?

Vierailija
150/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko kavioiden vuoleminen vai onko se niin kuin ihmisen kynsien leikkaus?

Vierailija
151/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut Nummelan Ponitalli -sarjaa tai muita hevoskirjasarjoja?

Vierailija
152/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.o. kirjoitti:

Hyvä Hevonen, koska sinä kerrot meille kaikenlaista, niin minä kerron sinulle jotakin, olen joskus ollut hevoskuljetusauton kyydissä, joten tiedän miltä tuo kyyti hevosesta tuntuu. Olin hyvin, hyvin lähellä hevosta.

Hevonen ei kyllä pitänyt siitä, ettei saanut matkustaa yksin, mutta matka oli lyhyt ja edessä ei ollut tilaa kaikille.

Ehkä se oli myös hevoselle outoa ja uutta, nähdä edessään matkan ajan ylimääräinen matkustaja.

Vierailija
153/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ellet saa tikkuja kieleesi.Pidätkö kuolaimista ja  onko sukulaisissasi sodankäyneitä?-Entäpä se pesupuoli sekä  piehtarointi?

Vierailija
154/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hauskin ketju pitkään aikaan.

Sellainen hyvän mielen ketju.

Haluaisin kysyä, mikset opeta myös kavereillesi tätä tietokoneen käyttöä. Kai hekin ovat oppineet ihmiskieltä ainakin jonkin verran?

Sitten kysyisin, että kun joskus on ihan mahdoton hyttyskesä, niin miten siedät ne tuhannet puremat ja yritätkö niitä jotenkin estää. Et varmaan pysty. Taitaa olla aika kurjaa.

Voisin ehkä opettaakin mutta he eivät tunnu olevan kiinnostuneita. Kun yritän itse keskittyä tähän he vain puskevat minua kylkeen tai lautasille ja se tarkoittaa että he haluavat minun lopettavan. En edes usko että he juuri ymmärtävät kieltä muutamia ratsastamiseen liittyviä sanoja lukuun ottamatta tai sitten he pitävät taitonsa omana tietonaan.

Loimi auttaa minua kesällä myös hyttysiä vastaan. Siinä taitaa olla jotain ainettakin mistä hyttyset eivät pidä. Mutta hyttyset eivät muutenkaan minua kiusaa niin paljon kuin paarmat ja kärpäset. Hyttyset eivät pidä avoimesta aurinkoisesta paikasta, jollainen laitumeni on ja niitä voi välillä laukata pakoonkin.

Vierailija
155/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkän matkan jaksaisit laukata yhteen menoon?

Jos nyt pystyn arvioimaan kilometrit edes suunnilleen oikein niin ehkä täyttä vauhtia vajaa kaksi. Sitten kevyempää neljä tai viisikin, mutta jos ei ole varsinaista pakkoa, vaihdan jo paljon aiemmin raviin ja käyntiin.

Vierailija
156/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä täytyy aina harjata niin valtavasti?

Ymmärrän, jos olet kieriskellyt hiekassa, mutt muuten.

Minua harjataan ja suitaan paljon ja pidän siitä. Puhdistamisen lisäksi se vastaa vähän kuin kevyttä hierontaa.

Mutta ei harjaaminen meille itsellemme välttämätöntä ole. Se taitaa kanssa liittyä samaan ulkonäköasiaan kuin harjan ja hännänkin palmikointi eli siihen että te haluatte meidän näyttävän siistiltä ja kauniilta.

Vierailija
157/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko joskus hepulikohtauksen.

Saan toki vielä joskus vaikka nuorena niitä oli enemmän. Kevät on minun hepuliaikaani, mutta myös vastasatanut lumi aiheuttaa samaa kuin tuore vihreä laidun. Myös ystävieni näkeminen tauon jälkeen on ehdoton hepulin paikka!

Vierailija
158/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä kaviokuumeen aikana?-Pitäisikö näppäimistö tällöin olla jäinen sekä pehmustettu?-Oletko koskaan ollut poissa töistä pää-taikka räkätaudin takia?

Vierailija
159/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti millään pysty oppimaan sisäsiistiksi.

Onko täysin mahdoton olla pissaamatta ja kakkaamatta muuta kuin silloin kun haluaa.

Minun suolistoni ei ole ruuan ja varsinkaan heinän kanssa kovin tehokas ja siksi minun on sekä syötävä että kakattava paljon. Pidättäminen ei oikein edes onnistuisi. Kun sellaiseen ei koskaan ole ollut tarvetta niin kykyäkään ei ole sitten kehittynyt. Sama pätee myös pissaamiseen.

Mutta ymmärrän kyllä mitä tällä ajat takaa. Eli että kuivikkeitani ei tarvitsisi juurikaan vaihtaa jos tekisin kasat ja lammikot aina ulos. On asioita, joille en vain voi mitään ja tämä ei kyllä taida jatkossakaan onnistua.

Vierailija
160/5065 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä hevosista juuri mitään. Onko sinulla leluja, kuten koirilla ja Kissoilla?

Mitä teet pilttuussa, kun on tylsää. Saatko kävellä vapaasti tallissa, kun kerran tietokoneellekin pääsit kurkkimaan?

Kyllä minulle on tallissa oma pilttuu, missä vietän aikani. Joskus aiemmin kyllä pitkästyin ja saatoin pureskella puisia laitoja aikani kuluksi. Nyt käytän tallissa aikaa myös asioitten ajattelemiseen, koska se on tavattoman hauskaa!

Ei minulla ole käyttöä leluille koska jalkani eivät ole sillä tavalla osaavaiset kuin teidän kätenne. Mutta totta kai tykkään virikkeistä eli vaikka radiosta tai tallikissamme seurasta tai naapuripilttuun ystäväni hörähtelyistä. En tarvitse siinä suhteessa kovin paljon viihtyäkseni jos olosuhteet ovat muuten mukavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi