Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5065)
Miksi erään kasvin nimi on hevonhierakka. Tykkäättekö syödä niitä vai miksi?
Olen apache taisteluhelikopteri. Aletaaks olee?
Vierailija kirjoitti:
Etkö pelkää kirmatessasi niityllä, että kaviosi osuukin johonkin kiveen (joka ei näy heinän joukosta) ja taitat koipesi.
Onko sinulla usein punkkeja. Saako hevoset niistä tauteja.
Juokseminen on ihmisille vaarallisempaa kuin minulle. Se on kai tavallaan minun ammattini ja koska minulla on neljä jalkaa, tasapainoni on mainio. Joskus käy pieniä haavereita mutta en pelkää niitä.
En pelkää punkkejakaan enkä kiinnitä niin pieniin otuksiin paljon huomiotakaan. Paitsi paarmoihin ja kärpäsiin, jotka ovat kyllä rasittavia. Saan muutamia kertoja vuodessa lääkäriltä pistoksen. Ehkä ne estävät minua myös sairastumasta.
Huh, kuinka paljon kysymyksiä, kivaa! Nyt joudun muutamaksi tunniksi töihin, mutta lupaan vastata teille illalla. Siihen asti, iih-haa!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on maksimikilomäärä, mitä ratsastajasi saa painaa?
Minulla rajana on 100 kiloa ratsastuksessa ja 80 kiloa hypyissä. En tiedä tietenkään ratsastajien painoja, mutta tallin henkilökunta huolehtii niistä asioista. Tähän asti ei ole ollut ainakaan minulla ongelmaa.
Taas yksi tuntini peruttiin. Jos edellisen tytön niiskutuksesta pitää päätellä niin jotain nuhaa on varmaan liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö keskustelemaan muiden eläinlajien kanssa? Esim hirvet.
Miten ihmeessä sulle on annettu netti käyttöön? Miten ne keksi, että osaat käyttää?
En pysty keskustelemaan muiden eläinlajien kanssa, mutta ymmärrän niiden ääniä jonkun verran, esimerkiksi lehmien ja hirvien varoitushuutoja. Ihmisten kanssa en myöskään pysty puhumaan, mutta tämän kirjoitetun kielenne oppiminen on kyllä ollut mielettömän avartavaa!
Oletko kohdannut hevoskuiskaajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokenut vihamielisyyttä kehollisissa kohtaamisissa muiden lajien edustajian kanssa? Näistä asioista ei tarpeeksi puhuta.
Anteeksi, mutta nyt en edes kaikkitietävän laitteen avulla ymmärrä kysymystä. Minun kohtaamiseni muitten lajien kanssa rajoittuvat ihmisten kosketuksiin ja painoon selässäni silloin kun kuljetan teitä sekä tallikissan hassuun tapaan ilmestyä joskus yöllä kylkeni päälle nukkumaan ja kehräämään. Kumpikaan näistä ei aiheuta minussa yhtään vihamielisyyttä!
Minusta on ilmiselvää, että joudut alistumaan hierarkkisessa järjestelmässä vihamieliseen keholliseen kontrolliin. Olet käytännössä orja, joka joutuu tekemään mitä toisen lajin edustaja pakottaa sinut tekemään. Keholliset kohtaamisesi ovat väkivaltaa ja sortoa. Nouse barrikadeille hyvä hevonen! Olet sentään rakentanut tämän maan.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö keskustelemaan muiden eläinlajien kanssa? Esim hirvet.
Miten ihmeessä sulle on annettu netti käyttöön? Miten ne keksi, että osaat käyttää?
Ai niin, tämä osaamiseni. Teidän voi olla vaikea uskoa, mutta olen oppinut kielenne nähdessäni sitä kirjoitettuna ja kuultuani puhuttuna. Ihan oikeasti en olisi osannut tänne palstalle ellei eräs tallilla työskentelevä nuori mies olisi pannut hassutellakseen tätä ketjua alulle. Hän vain sattui unohtamaan tietokoneen tuohon aitauksen portin viereiselle pöydälle ja kun vierellä oli myös kynä jonka toinen pää on kumia, niin päätin yrittää jatkaa siitä mihin hän oli jäänyt. Oikeasti vasta tuo 9. viesti ja siitä eteenpäin olevat ovat minun kirjoittamiani.
Hän kyllä on käynyt lukemassa vastauksiani ja on ilmeisesti niin kiinnostunut tästä taidostani että tuo laitteen aina takaisin kun se on ensin levännyt. En kyllä sitä tiennyt että tietokoneittenkin äytyy nukkua! Mutta tosiaankaan k a v i o i l l a n i en pystyisi näitä näppäimiä painelemaan!
Missä suomenkielisessä hevosaiheisessa laulussa on mielestäsi mukavimmat sanat?
Onko niskaharjaksista hevoselle jotain hyötyä? Entä hännästä?
Hännällä voi kai luokan yrittää huiskia peppu kärpäsiä, mutta joskus sitten taas se palmikoidaan, samoin harjas. Eikö se haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sanoa, mistä juontaa juurensa, että hevosenkenkäö pidetään onnea tuottavana?
Ja sinulla on niitä 4. Olet onnekas!
Kiva kysymys! En tiedä vastausta, mutta ehkä joskus aiemmin ne ovat olleet arvokkaampia ja löytäjä on saanut olla onnellinen saadessaan ilmaiseksi hevoselleen kengän? Ja ehkä jaloistamme pudonneita kenkiä on ollut niin vähän että niitä ei ole usein tullut vastaan.
Miksi ette makoile aina levätessänne. Kerroit aiemmin, että joskus olet montakin yötä nukkunut seisten.
Onko se sitä, että voi paeta nopeammin tarvittaessa vai mitä. Vai onko pehkut liian viileitä betonilattialla.
Mikä on mieliruokasi tai herkkusi!?
Mitä juttelette toisten hevosten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö aika käy pitkäksi siellä pilttuussa ollessa talvisin? Miten siedät sitä?
Sinä osaat ajatella asiaa minun näkökulmastani. Ilahduin siitä! Kyllähän aika talvisin käykin pitkäksi, mutta huomaan silloin odottavani tylsiäkin tunteja tosi paljon ja jaksan keskittyä niillä paremmin kuin kesällä. Nyt kun olen huomannut osaavani muuttaa ajatuksia kieleksi, aikani kuluu myös tuumaillessa paremmin. Tätä laitetta en varmaan saa kauan enää pitää.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaatko synnyinseutujasi?
Vietin siellä vain kaksi ja puoli vuotta, joten en enää osaa kovasti kaivata takaisin. Mutta omistajani on syntynyt saksassa ja h ä n taisi kaivata jotakin kotimaastaan, koska minut tuotiin saksasta nimenomaan häntä varten. Olen täällä suomessa oikein tyytyväinen.
Kaipaatko synnyinseutujasi?