Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5065)

Vierailija
4901/5065 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hevosia siellä vanhalla tallilla tällä hetkellä on?

Täytyi nämä kysyä Laurilta, kun hän on paremmin perillä tallin asioista. Aman aikaisista ovat jäljellä Ringo, Moona ja Freesia. Ringo oli Aman paras kaveri ja Moona toinen suomenhevonen. Freesia on siis friisiläistamma, jolla toissapäivänä ratsastin. Aman aikaan tallissa ollut Inga, islanninhevonen, myytiin viime keväänä. Pohjoisruotsinhevonen Tomba hankittiin suunnilleen niihin aikoihin kun Ama siirtyi Katrin ja Peterin luo.

Lisäksi siellä on Frida eli toinen friisiläistamma ja sen keväällä syntynyt varsa Danilo sekä suomenhevostamma Riija ja sen varsa Evina, friisiläisorit Lukas ja Krischan, ja suomenhevosori Viljami. Vähän aikaa sitten kuollut suomenhevostamma oli otettu väliaikaisesti sijoitukseen, kunnes sille olisi löydetty uusi koti, mutta nyt sitten se raasu ei enää tallia tarvitse. Surku tuollaista.     -Isa

Vierailija
4902/5065 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ihanasta kuvauksesta. Lauri antoi sinulle erittäin romanttisen lahjan. Luin sen todella mielelläni. Siitä tuli iloinen mieli minullekin. 

Hän oli vielä järjestänyt matkan varrelle lisää elämyksiä. 

Ihan pakko kuitenkin kysyä, millaisia huolia ja epäilyksiä sinulla Laurista oli. (Ei ole pakko kertoa.)

Ja minäkin haluaisin kuulla, keitä siellä Amadeuksen tallissa vielä on. Uudi yalli kai on valmis. Mitä sielläkin on? Ja Freesiahan kai oli Amadeuksen ihastus  mutta oliko se aiemmin mainitsemasi kuollut suomenhevonen se Amadeuksen paras kaveri? Mikä sen nimi oli?

Meidän "ryppy" johtui kuinkas muuten kuin pikkujouluista, joissa Lauri oli opiskelukaveriensa kanssa. Kirjoitin siitä kyllä jotain, mutta oli ehkä vain hyvä, että kirjoitus jäi syystä tai toisesta julkaisematta. Ymmärrän nyt, ettei syy ollut oikeastaan Laurissa, mutta joka tapauksessa hän oli juhlissa juonut liikaa. Joku nainen oli sitten änkeytynyt hänen syliinsä eikä edes ihan täysissä pukeissa, jolloin Laurin olisi pitänyt torjua hänet, mutta hän ei ollut sitä tehnyt. Siitä minä hänelle suutuin ja hitosti suutuinkin, mutta nyt asia on sovittu enkä ala sitä enempää täällä avata. Kaikki toimivat joskus tyhmästi, varsinkin kun harkintakyky ei ole kunnossa. -Isa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4903/5065 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa Amadeuksen talliin tullut paljon uusia hevosia! Harmi kun silloin oli niin vähän. Nyt olisi paljon isompi lauma.

Vierailija
4904/5065 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi hevoset vissiin ovat siis samassa rakennuksessa keskenään ja sitten on se uusi rakennus vielä lisäksi ja siellä lisää hevosia. Ymmärsinkö oikein. 

Inhottavia tuollaiset tilanteet, mitä Laurille kävi. Toivottavasti otti opikseen! Ei kannata juoda niin paljon. 

Vierailija
4905/5065 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsemasi hevoset vissiin ovat siis samassa rakennuksessa keskenään ja sitten on se uusi rakennus vielä lisäksi ja siellä lisää hevosia. Ymmärsinkö oikein. 

Inhottavia tuollaiset tilanteet, mitä Laurille kävi. Toivottavasti otti opikseen! Ei kannata juoda niin paljon. 

Lauri sanoi, että tuossa ovat kaikki hevoset. Orien tallissa pidetään niiden lisäksi yhtä ruunaa. Nyt kun varsat on vieroitettu, niille on saatu vanhasta tallista yhdistettyä kaksi karsinaa omaksi tilaksi. Eli uusia hevosia ei nykyisellään voida ottaa, ennen kuin varsat ensi syksynä myydään. -Isabel

Vierailija
4906/5065 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos tiedosta!

Kesällä niillä on ihanaa laitumilla, kun niitä on niin paljon. 

Vierailija
4907/5065 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosen kuolemasta tuli vuosi. Kauhean nopeasti kuluu aika! Oletko Isabel kuullut mitään uutta?

Vierailija
4908/5065 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirk. Keltasirkku tässä... poikkesin pihaan, kun kaverit kertoi, et tääl on ruokaa tarjolla. Ei oo siemeniä, joku rasvapötkylä vaan. Palaan metsään, siel on suojaisempaa ja löytyy kyl ruokaaki. Ihmisiä näin, kuulin puheita paukkupakkasista, mitähän lienee sellaiset???

Vierailija
4909/5065 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltasirkulle:

Hauskaa kun kirjoitit talvielostasi. 

Ihmettelen, miksi et löytänyt lintulaudoilta siemeniä. Kyllå jollain olisi ollut. Etkö tykkää rasvapötkylästä. Mitä ruokaa löydät metsästä? Olen huomannut, että punatulkutkin tulevat metsästä esiin aina tähän aikaa ja olen ajatellut, että onko metsästä ruoka loppu. 

Oletko metsässä kaveriporukassa vai yksin?

Paukkupakkanen lienee se, että puutalojen seinät ja rakenteet paukkuu, kun on kovin kylmä. Ikävämpi termi on tulipalopakkanen, kun taloja palaa, kun niitä yritetään lämmittää liialla voimalla. 

Vierailija
4910/5065 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan metsään siksi, että siellän on suojaisaa ja lämmintä. Silmuja, siemeniä, puunkuorta syön. Meitä on parvi samassa puuryhmäss, minä rohkeimpana käyn ihmisten luon. Nyttenkii kirjottelen, kun mies lähti lumikelkaltaan ja jätti kännynnkkännsä penkille. Tekee kuulema "latuja", miks ihmeessä. Eikö Ihminen osaa metsässä kulkea ilman merkittyä tolaa???

Keltasirkk

Vierailija
4911/5065 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauskaa, kun keltasirkkukin osallistuu. 

Latuja tehdään, kun on kivaa mennä liukuen lumen päällä. Ja paikka on katsottu yleensä hyvin, ettei liike lopu kiveen tai kantoon. 

Tänään kuulin ekaa kertaa lintujen laulavan. Ei ne vielä pitkiä säkeitä tehneet, mutta hiukan pidempiä kuin tsirp. 

Isabelinkin tietoja olisi hauska taas lueskella!

Vierailija
4912/5065 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen puuhevonen . Lapset minulla joskus ratsastivat , mutta siitä on aikaa . Sain kuitenkin olla lasten kanssa samassa huoneessa , ei tarvinnut tallissa palella . Olisiko siitä nyt jo kymmenen vuotta kun  laittoivat minut kylmään vintiin . Minkähänlaiset olot on serkullani keppihevosella , niillä on kuulema kysyntää ?

Vierailija
4913/5065 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olen puuhevonen . Lapset minulla joskus ratsastivat , mutta siitä on aikaa . Sain kuitenkin olla lasten kanssa samassa huoneessa , ei tarvinnut tallissa palella . Olisiko siitä nyt jo kymmenen vuotta kun  laittoivat minut kylmään vintiin . Minkähänlaiset olot on serkullani keppihevosella , niillä on kuulema kysyntää ?

Voi polo sinua, ollaankohan samalla vintillä? Olen Molla-Maija, tyttö sai upean barbin joululahjaksi, minä jouduin kotipalikoiden kanssa ullakolle tarpeettomana. Siellä kuuluu alakerrassa aah ja ooh, barbilla on niin ihanat vaatteet, nyyh. Minun mukavat villasukat ja kokoesiliina ei enää kelpaa. Legot kolisee, puupalikat on blääh.

Airakin kuoli, hän kyllä tykkäsi meistä vanhemmistakin nukeista💕

Vierailija
4914/5065 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lempileluni oli leikkihevonen, jolla oli pyörät alla. Sama oli lapseni lempilelu. 

Kyllä teille ullakon asukeille varmaan vielä leikkijä löytyy. Teidät on kuitenkin säästetty. 

Vierailija
4915/5065 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lempileluni oli leikkihevonen, jolla oli pyörät alla. Sama oli lapseni lempilelu. 

Kyllä teille ullakon asukeille varmaan vielä leikkijä löytyy. Teidät on kuitenkin säästetty. 

No joudun aina kaivautumaan tavaran alta esiin... pelkään ettei minua kukaan löydä tai muista edes olemassaoloani... tiedän kyllä, että joku tyttönen tahtoisi minut leikkeihinsä ja letittäisi toisen purkautuneen lettini.

Mitä tarkoitit: Teidät on kuitenkin säästetty? Kuullostaa peloittavalta, miun mielestä

Molla-Maija

Vierailija
4916/5065 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei molla-maija. 

Olette tallella, olemassa. Teitä rakastetaan. Jossain vaiheessa ullakolle tulee joku lapsi ja löytää sinut ja ottaa leikkeihin. 

Vierailija
4917/5065 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Isabelille kuuluu?

Vierailija
4918/5065 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole muuta jäljellä kuin ruosteinen hevosenkenkä... kumpa minua joku joskus muistelisi

Leimu

Vierailija
4919/5065 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää Leimu on?

Vierailija
4920/5065 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää Leimu on?

Hänestä jäi vain ruosteinen hevosenkenkä...