Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5065)

Vierailija
4861/5065 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, no aika noloa Evalle.

Vierailija
4862/5065 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vähennä kirjoitteluasi täällä!

Mitä se Elena sitten teki sunnuntaina?

Edelliselle kirjoittajalle, että Amadeus on ruuna. En tosin tiedä, poistetaanko siinä kivekset vai katkaistaanko vain johtimet.

Siemenjohtimien katkaisua kutsutaan steriloinniksi ja sen vaikutuksena ainoastaan lisääntyminen estyy (käytetään miehillä). Orihevosien ruunaamisella pyritään tämän lisäksi tekemään niistä rauhallisempia, muita hevosia kohtaan säyseämpiä ja ylipäänsä helpommin käsiteltäviä. Siksi niiltä poistetaan kivekset, jolloin toimenpiteen vaikutus ulottuu lisääntymisen estämisen lisäksi hormonituotantoon ja siten käyttäytymiseen. Orin ja ruunan erottaakin helposti vain "alakertaan" vilkaisemalla. Orilla on pallukat tallella, ruunalla ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4863/5065 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saataisiin uusi hevonen tähän ketjuun! Joku suokki tai shettis vaikka...

Vierailija
4864/5065 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos kives-vastauksesta.

Vierailija
4865/5065 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu?

Vierailija
4866/5065 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, onko kuulumisia?

Vierailija
4867/5065 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee Isabelilla ja kumppaneilla?

Vierailija
4868/5065 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää hevosteluista ja muutenkin!

Vierailija
4869/5065 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva päivä tänään! Lauri oli tullut perjantaina pariksi päiväksi luokseni yökylään ja järjesti meille yhteisen ratsastusretken. Hän oli saanut Peteriltä mökin saunan avaimet ja saimme käyttää sitä ja myös grilliä. Kun päivä oli vielä upea niin retkemme oli aivan uskomattoman ihana!

Ratsastimme ensin puolitoista tuntia metsäteillä ja kävimme muun muassa siellä kauniilla paikalla, missä rakkaani kosi minua. Lauri näytti minulle myös sen talon autotallin, jossa Amadeus muutaman kerran oli kirjoittamassa. Siitä tuli kyllä hetkeksi haikea fiilis kun muistelimme ystäväämme. Vaikka Hasse ja Paco ovat hienoja hevosia, niissä ei tietenkään voi olla samaa ulottuvuutta mikä Amassa oli. Olisin valmis maksamaan paljon saadakseni sen takaisin, mutta sellaisen miettiminen on kyllä täysin turhaa. Jos sen Mozartin kanssa syntyisi jotakin samanlaista, sekin auttaisi, mutta en oikein siihenkään pysty uskomaan. Aika näyttää, hankkiiko Katri sitä edes.

Ratsastus oli joka tapauksessa mahtavaa! Kuljimme melkein pelkästään käyntiä kun tiet olivat aika karkeaa uutta soraa. Muutamalla tasaisemmalla osuudella ravasimme ja kerran sänkipellolla annoimme poikien kunnolla laukata. Katri oli ostanut Hasselle uuden satulan, joka oli kyllä ihan hyvän tuntuinen, mutta ilmeisesti vähän erilainen aikaisempaan nähden, sillä sain siitä peffani aivan hemmetin kipeäksi. :D No, kaikella on hintansa.

Petrin mökillä laitoimme hevoset vähän kauemmas kiinni ja grillasimme maissia, paprikaa ja kanaa. Nälkä olikin siinä kohtaa jo kova ja kokkaukset maistuivat taivaallisen hyviltä. Lauri lämmitti ruuan jälkeen saunan ja minä keitin nuotiolla kahvit. Kävin myös juottamassa uskolliset ratsumme ja ne olivatkin janoisia, koska päivä oli syyskuiseksi tosi lämmin. Rapsutin niitä harjan sivulta ja juttelin niille kuin Amalle ikään. Ne kyllä hassusti pyörittelivät korviaan kuten hevosilla tapana on, mutta tuskinpa muuta ymmärsivät kuin äänensävyni ystävällisyyden. Ne seisoivat juuri sellaisella etäisyydellä toisistaan, ettei Paco ylettynyt näykkimään Hassea, mutta en tänään muutenkaan huomannut kovasti mitään kiusantekoa Pacon taholta. Toki se suurimman osan ajasta kulkikin edellä eikä Lauri sille ratsastettaessa muutenkaan anna mahdollisuutta pomottaa.

Kaikki hauska päättyy aikanaan, niin myös tämänpäiväinen hevostelu ja yhdessäolo. Nyt Lauri on jo matkalla Espooseen ja minä mietin huomisia opiskelukuvioita. (Niinpä tosiaan, kun kirjoitan tänne!) Odotan marraskuuta ihan hulluna. Odotan vaikka sen jälkeen paluuta tänne Hassen ja Pacon seuraan ei enää olekaan. Mutta eiköhän oma koti sitten korvaa vähemmälle käyvän hevosharrastuksen. -Isa

Vierailija
4870/5065 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jälleen ihanasta viestistäsi. Luen niitä aina aivan innolla.

Voit sinä muutakin kuin hevosista kirjoittaa, kun osaat niin ihmeen elävästi tehdä tarinaa. Käyttehån te kai nyt sentään Laurin vanhempien luona ja äitisi luona ja tällöin tapaatte Pacoa ja Hassea.

Harmittaa, ettei se Katri ole ostanut sinne kolmatta hevosta, kun se Paco on aina niin ilkeä Hasselle eikä 2 oikein lauma vielä ole.

Minä ainakin luulen, että Mozart saattaa hyvinkin olla perinyt Amadeuksen kaltaiset geenit ja on oppivainen kirjoittamaan ja lukemaan! Houkutelkaa ihmeessä, että Katri ostaisi sen. Tai ostakaa itse. Kun valmistut, kai saat sen verran palkkaa.

Vierailija
4871/5065 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos kives-vastauksesta.

Hih, sen on täytynyt olla Lauri, koska minä se en ollut enkä edes vastaisi noin. Tai sitten joku muu palstailija, joka tuntee hevoset. Mutta luulen, että Lauri. -Isa

Vierailija
4872/5065 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jälleen ihanasta viestistäsi. Luen niitä aina aivan innolla.

Voit sinä muutakin kuin hevosista kirjoittaa, kun osaat niin ihmeen elävästi tehdä tarinaa. Käyttehån te kai nyt sentään Laurin vanhempien luona ja äitisi luona ja tällöin tapaatte Pacoa ja Hassea.

Harmittaa, ettei se Katri ole ostanut sinne kolmatta hevosta, kun se Paco on aina niin ilkeä Hasselle eikä 2 oikein lauma vielä ole.

Minä ainakin luulen, että Mozart saattaa hyvinkin olla perinyt Amadeuksen kaltaiset geenit ja on oppivainen kirjoittamaan ja lukemaan! Houkutelkaa ihmeessä, että Katri ostaisi sen. Tai ostakaa itse. Kun valmistut, kai saat sen verran palkkaa.

Näillä näkymin valmistun tammikuun lopussa tai helmikuussa. Työpaikastakin on kyllä alustava lupaus, mutta se tietysti ensin koeajalla jos ei jotakin estettä tule muuten. Joka tapauksessa meillä ei valitettavasti ole pitkään aikaan mahdollisuutta ostaa eikä pitää omia hevosia, niin ihanalta kuin sellainen unelma kuulostaakin. Laurin toisella enolla on maatila, jota hän on tarjonnut Laurille joskus lunastettavaksi, mutta sellainenkin ajatus tuntuu kauhean kaukaiselta. Laurilla menee nyt opiskellessa vähintään kolme ja puoli vuotta ja sinä aikana ainoa päämäärä on asettua omaan kotiin asumaan ja saada arki pyörimään ihan omin voimin ja taloudellisestikin pärjätä ilman muitten apua. -Isa

Vierailija
4873/5065 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, hauskaa, että Laurikin osallistui!

Hyvä, että Laurin eno on tarjonnut maatilaansa lunastettavaksi sitten myöhemmin. Toivottavasti sinun ammattiasi voi harjoittaa sieltä käsin.

Toivottavasti käytte paljon myös siellä kotimaisemissa viikonloppuina, mutta kirjoittakaa toki muutakin. Teillä kun näyttää molemmilla olevan mahdottoman hyvät kirjoittamisen taidot.

Vierailija
4874/5065 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että siihen amadeus-hevosen veljeen mozartiin on epävirallinen varauksentapainen. Se kyllä pitää ehdottomasti saada Suomeen ja testattavaksi. Tai joku muu sisaruksista.

Toivottavasti se Katri ostaa sen tai sitten äitisi ostaa Kallen tilalle. (Kalle vaikuttaa vähän vaaralliselta) Parhain olisi, jos sinä ja Lauri ostaisitte sen, kun rahaa kertyy.

Vierailija
4875/5065 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä palstan hevonen vastailee? Vai jouduttiinko se myymään?

Vierailija
4876/5065 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tämä palstan hevonen vastailee? Vai jouduttiinko se myymään?

Ihahaa! Puheet kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja!!!!!! 🤣😆😂

Vierailija
4877/5065 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu?!

Vierailija
4878/5065 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

Ihmiset on sairaita.

Vierailija
4879/5065 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu.

Ihmiset on sairaita.

Tämähän on vallan paras ketju aiha vapaalla.

Vastaavat aina niin hyväntahtoisesti kaikille. Erityisesti se Amadeus-hrvonen olo ihku.

Vierailija
4880/5065 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hevonen oli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä