Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5089)

Vierailija
4481/5089 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hauskaa, että Lauti antoi hevosen yllättäen kirjoittaa!

Menitkö hevonen pelkästään auringon mukaan, vai onko sulla se magneettiaisti. Minä, joka kysyin siitä, tulin sattumoisin juuri nyt heti kirjoituksiesi jälkeen paikalle.

Se saa tähänkin vastata kunhan vain sopiva sauma siihen löytyy! Nyt vain kopioin koneeltani sen tämänpäiväiset kirjoitukset tänne palstalle. Amadeus on siis jo omassa tallissaan paneutumassa makuulle. Pienen pätkän kesäkuulumisista jätän liitettäväksi ensi kertaan, kun tosiaan kirjoittaminen katkesi äsken mainitusta syystä kesken.

L

Vierailija
4482/5089 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kyllä liian harvoin, jos vain kerran ennen joulua kirjoittaa.

Hauskaa silti lukea myös teidän Amadeuksen hoitajien juttuja.

Looginen selitys sille vaatteelle, että sillä yritettiin ottaa kiinni. Miten hevonen tiesi, keneen sitten lopulta pystyi luottamaan.

Kamalaa olla jo toistamiseen epämääräisen tyypin pyydystämisen kohteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4483/5089 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, Amadeus osoitti tarvitsevansa lisää vapautta ja aikaa kirjoitella.

Vierailija
4484/5089 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli monessa kohtaa tarinaasi, Amadeus, se tunne että olisinpa ollut matkallasi mukana sinua auttamassa ja rauhoittamassa! Tuntuu, että viime kesän tekemisesi olivat oikeastaan vain järkyttävän stressaavia sinulle! Ei ole kyllä ihme, että olitkin tolaltasi noiden tapahtumien jälkeen ja kesti aikansa tottua luottamaan edes tuttuihin ihmisiin. Mutta ihanaa kun kaikki kuitenkin päättyi hyvin ja olet jo toipunut niin fyysisistä vammoistasi kuin peloistasikin. Älä vain koskaan enää haudo moisia yltiöpäisiä ja hulluja suunnitelmia mielessäsi!

Lauri, kiitos taas sinullekin! Ilmeisesti selkäsi on jo paremmassa kunnossa. :) Minulle tuli tuosta käynnistänne mieleen muuan juttu ja kysynkin sinulta nyt, olisiko minun mahdollista päästä mukaan silloin kun menet Amadeuksen kanssa sille "live-keikalle"? Mietin vain, että jos minun olisi joskus tulevaisuudessa tarkoitus antaa samalla tapaa Amadeuksellle mahdollisuus kirjoittaa, niin näkisin mitä minun käytännössä pitää ottaa siinä tilanteessa huomioon. Kävisikö tällainen? Jos tämä ei tunnu sinusta hyvältä ehdotukselta niin ymmärrän kyllä enkä halua väkisin tunkea mukaan. Mutta olisi tosi kiva myös nähdä Aman kirjoittavan, minä kun en ole sitä koskaan päässyt vierestä todistamaan! Terkuin, Isabel

Vierailija
4485/5089 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli monessa kohtaa tarinaasi, Amadeus, se tunne että olisinpa ollut matkallasi mukana sinua auttamassa ja rauhoittamassa! Tuntuu, että viime kesän tekemisesi olivat oikeastaan vain järkyttävän stressaavia sinulle! Ei ole kyllä ihme, että olitkin tolaltasi noiden tapahtumien jälkeen ja kesti aikansa tottua luottamaan edes tuttuihin ihmisiin. Mutta ihanaa kun kaikki kuitenkin päättyi hyvin ja olet jo toipunut niin fyysisistä vammoistasi kuin peloistasikin. Älä vain koskaan enää haudo moisia yltiöpäisiä ja hulluja suunnitelmia mielessäsi!

Lauri, kiitos taas sinullekin! Ilmeisesti selkäsi on jo paremmassa kunnossa. :) Minulle tuli tuosta käynnistänne mieleen muuan juttu ja kysynkin sinulta nyt, olisiko minun mahdollista päästä mukaan silloin kun menet Amadeuksen kanssa sille "live-keikalle"? Mietin vain, että jos minun olisi joskus tulevaisuudessa tarkoitus antaa samalla tapaa Amadeuksellle mahdollisuus kirjoittaa, niin näkisin mitä minun käytännössä pitää ottaa siinä tilanteessa huomioon. Kävisikö tällainen? Jos tämä ei tunnu sinusta hyvältä ehdotukselta niin ymmärrän kyllä enkä halua väkisin tunkea mukaan. Mutta olisi tosi kiva myös nähdä Aman kirjoittavan, minä kun en ole sitä koskaan päässyt vierestä todistamaan! Terkuin, Isabel

Voit hyvin tulla mukaan, Isabel. Ratsain tulemisessa on se ongelma, että toisen hevosen olisi odotettava pitkään tyhjän panttina. Niille on myös otettava sinä päivänä rehua mukaan. Mutta jos saapuisit autolla, ongelmaa ei olisi ja pystyisit ehkä samalla tuomaan rehun. Saat tarvittaessa lainata minun autoani. Miltä kuulostaa?

Lauri

Vierailija
4486/5089 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan rohkee yksilö

Vierailija
4487/5089 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit hyvin tulla mukaan, Isabel. Ratsain tulemisessa on se ongelma, että toisen hevosen olisi odotettava pitkään tyhjän panttina. Niille on myös otettava sinä päivänä rehua mukaan. Mutta jos saapuisit autolla, ongelmaa ei olisi ja pystyisit ehkä samalla tuomaan rehun. Saat tarvittaessa lainata minun autoani. Miltä kuulostaa?

Lauri

Sekin käy hyvin! Ilmoittelet varmaan ajankohdan ja paikan niin tiedän sitten tulla. Ja sen miten minun tulee toimia Aman rehun kanssa. Hienoa, kiitos! -Isa

Vierailija
4488/5089 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa sitten täällä palstallakin että koska hevonen vastailee. Siis jo vähän etukäteen kiitos.

Vierailija
4489/5089 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauri

Sekin käy hyvin! Ilmoittelet varmaan ajankohdan ja paikan niin tiedän sitten tulla. Ja sen miten minun tulee toimia Aman rehun kanssa. Hienoa, kiitos! -Isa

Se halli on pääosin käytössä arkisin, joten viikonlopusta nyt puhutaan. Vähän kiireistäni riippuen 10. tai 17. päivä tätä kuuta voisi olla sopiva. Voimme aloitella sitten vaikka kymmenen tienoilla aamulla tai miten sinulle vain sopii. Ennen kahdeksaa en viitsi Amaa hakea kuitenkaan ja siirtymisessä hallille menee vajaa puoli tuntia.

L

Vierailija
4490/5089 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin tulla jo vaikka 9.00 paikalle jos on tosiaan lauantai kun olet menossa. Onkin ihanaa tämän koronan kanssa taistelun keskellä saada innoissaan odottaa jotakin! Olen edelleen aika väsyväinen ja paleleva. Sitten jo varmaan terveempi, mutta otan riittävästi lämmintä vaatetta mukaan. Meidänkin varmaan on hyvä ottaa syötävää itsellemme ja kuumaa kahviakin termokseen. Minä voin pitää siitä puolesta huolen! Mahtavaa, ensimmäistä kertaa melkein kuukauteen tuntuu, että on jotain kivaa sisältöä päivissä. Tämä sairaus on koetellut kropan ohella myös mielenterveyttä. -Isabel

Vierailija
4491/5089 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioin tänään pystyväni puolen tunnin ratsastusretkeen. Koska Helena oli joka tapauksessa lähdössä, päätin sitten liittyä hänen seuraansa. Puin useamman kerroksen vaatteita, koska en halunnut palella ja se teki minusta niin topatun, että kaikki liikkuminen oli kankeaa. Mutta minulla oli siitä huolimatta kivaa!

Helena antoi minun ensin valita itselleni ratsun. Kun niin pitkä aika oli kulunut Aman näkemisestä, valitsin yhtään empimättä sen. Talutimme hevoset vuoron perään tarhasta talliin satuloitaviksi. Minä varustin ensin Aman ja vaikka viime kerrasta on kulunut yli kuukausi, valmistelut sujuivat molemmilta hyvin. Juttelin sille ihan tauotta, koska minullakaan ei pahemmin ole ollut keskusteluseuraa sairastaessani. Helena oli silloin vielä tarhassa Pacon kanssa, joten saatoin puhua enempiä miettimättä.

Etupäässä kerroin Amalle mitä päitsien, satulavyön, leukahihnan ja muitten kanssa kulloinkin puuhasin. Se kuunteli minua korvat ääneni suuntaan pyörien ja kärsivällisesti paikallaan seisten. Pakkasen kylmettämät kuolaimet lämmitin käsissäni ennen kuin tarjosin niitä Amalle suuhun, koska senkin muistan äidin opettaneen. Jäinen metalli ei varmasti tunnukaan mukavalta huulilla ja kielellä! No, Ama vaikutti tyytyväiseltä eikä yhtään empinyt niitä ottaa, mutta lopputuloksena minun sormeni kylmenivät niin, ettei veri koko ratsastuksen aikana tuntunut niissä kiertävän.

Vierailija
4492/5089 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko nyt sokerin , vai kauraa ?

Vierailija
4493/5089 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaloittelin Aman kanssa pihalla kun Helena laittoi Pacoa kuntoon. Patrik piipahti sillä aikaa ulkona juttelemassa kanssani. Hän kertoi että Hassella sai jo laukatakin jos joskus halusin ratsastaa sillä. Sanoin mielelläni vaikka jo ensi kerralla tekeväni niin. Kysyin mitä Katrille kuului ja hän kertoi alun raskauspahoinvoinnin jo hellittäneen ja Katrin nauttivan nyt jokaisesta päivästä. Patrik totesi äitipuolensa myös selvästi pyöristyneen ja sanoi sen näyttävän aika hassulta. Kysyin vielä, mitä hän itse odottaa tulevalta, mutta ei hän omaa mielipidettään kertonut, sanoi vain olevansa tyytyväinen kun isä ja Katri olivat niin onnellisen tuntuisia. Lopuksi hän sanoi toivovansa, että saa veljen. Se oli ehdottomasti parempi vaihtoehto, vaikka siskokaan ei olisi "täysi katastrofi". :D

Sitten Helena jo tulikin ja lähdimme maastoon. Tai suuremman osan ajasta kuljimme kyllä teillä ja minä topattuna olin tyytyväinen vain verkkaiseen käyntiin. Vain yhden suoran verran pyysimme Amaa ja Pacoa ravaamaan. Kun olimme parikymmentä minuuttia ratsastaneet, minä totesin Helenalle palaavani suunnitelmani mukaisesti takaisin tallille. Hän varmisti, että minulle oli ok palata yksin ja sanoi aikovansa itse vielä jatkaa, kun kerran ilmoitin pärjääväni. Niinpä erosimme eräässä tienhaarassa ja katsoin hänen menoaan, kunnes Paco oli rivakasti ravaten hävinnyt metsänreunan taakse.

Totesin Amalle olevani ensimmäisen kerran sen selässä ollessamme todella kahden. Se nyökäytti päätään ja katsoi sitten minua kääntämällä kaulaansa sivulle. Sitten se purki sieraimistaan höyryä ja käytti päätään ylhäällä ikään kuin odottaen minulta jotakin toimintaa. Kun totesin sen luultavasti haluavan jatkaa matkaa, se jälleen nyökäytti. Sitten se jäi rauhallisena odottamaan, mitä tekisin. En voinut olla kertomatta, että olin Laurin kanssa sopinut tulevani katselemaan sen kirjoituspuuhia heti kun Laurille vain sopisi. Ama katsoi minua taas ja nosteli hetken vuorotellen etujalkojaan. Arvelin sen odottavan tuota hetkeä melkoisen kärsimättömänä, joten pyysin sitä lähtemään liikkeelle. Täytyy todeta, että olen kyllä itsekin melko malttamaton. Toivottavasti Lauri pian ilmoittaa, mikä lopullinen ajankohta tulee olemaan! -Isa

Vierailija
4494/5089 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko nyt sokerin , vai kauraa ?

Mielummin kauraa Amadeukselle, kiitos! Vaikka se sokeria mielellään syökin, kovin terveellistä purtavaa se ei ole hevosellekaan. (Jos kysyt saman Amadeukselta itseltään uudelleen, se epäilemättä vastaa kyllä sokeri!) 😊 -Isa

Vierailija
4495/5089 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju ilmiannettu.

Vierailija
4496/5089 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilmiannettavaa tässä ketjussa oikein on? 🤔

Vierailija
4497/5089 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kirjoituksesta. Oli hauskaa lukea!

En vaan millään muista sit ajankohtaa kuitenkaan, kun olette Amadeuksen kanssa kirjoituskunnossa.

Mutta kertokaa silloin kaikkea mahdollista.

Vierailija
4498/5089 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ensi viikonloppu on myyty. Eli Amadeuksen ja Isabelin kanssa olemme 17.12. sitten koolla ja Amadeus voi vastata kysymyksiin. En minä tiedä, vaikka Isabelkin voisi vastata johonkin. Mutta kysykää nyt kuitenkin etupäässä Amalta. 😅

Lauri

Vierailija
4499/5089 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin pöhkylä, Lauri! :D En minä halua vastata mihinkään ja tuskin minun asiani ketään kiinnostavatkaan! Mutta kiitos tiedosta, olen tuolloin yhdeksältä tallilla. Ehkä on tosiaan helpointa että vaihdamme autoja jos se sinulle sopii. Odotan nyt tätä aivan älyttömästi! -Isa

Vierailija
4500/5089 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hauskaa, jos myös Isabel ja Lauri vastaisivat, mutta pääasiassa Amadeus.

En kyllä luultavasti itse ehdi tuolloin kyselemään, mutta kaikkea tietoa luen mielelläni silloin kun sitten ehdin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme