Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Vierailija kirjoitti:
Kerro vaan Isabel kaikkia kuulumisiasi. Mukavaa, kun olet alkanut ratsastaa ja kerrot kokemuksiasi. Jutut on niin seikkaperäisiä, että melkein kuin itse olisi käynyt ratsastamassa. Hevoset ovat kyllä kauniita eläimiä. Se niissä harmittaa, että nw on saaliseläimiä ja saattavat luonnostaan säikähtää ja vauhkoontua.
Kiva kuulla, että olet kiinnostunut. Minusta tuntuu oma elämä vain tavalliselta ja arkiselta. Olen taas tilanteessa, jossa yhdessäolo toisen kanssa alkoi tuntua jotenkin painostavalta ja päätimme että emme jatka enää seurustelua. Tämä on tapahtunut minulle usein ja olen ehkä vähän jo tottunutkin lopareihin vaikka sen sanominen kuulostaa ihan kauhealta. Olin myös tämän viimeisen suhteen alussa todella toiveikas, koska kaikki vaikutti vähän aikaa aivan täydelliseltä. Lopulta sitten niin ei vain ollutkaan vaan jouduin päivittäin miettimään valitsenko oman tahdon vai sen toisen tahdon mukaan. Silloin elämä alkaa tuntua ahdistavalta ja raskaalta.
Tämä ratsastusharrastukseni alkoi sekin aiheuttaa vääntöä. Kumppanini rakasti moottoripyöriä ja olin useita kertoja hänen kyydissään ja meillä oli ihanaa. Mutta minä en silti oikein kuitenkaan tykkää pärinästä ja paukkeesta ja bensankatkusta, joten en halunnut siitä itselleni uutta harrastusta eli kieltäydyin harkitsemasta itselleni pyörää. Myöskään en tykännyt olla mukana kun hän halusi ajella kavereittensa kanssa, vaan olisin halunnut sitten mielummin kahdenkeskistä aikaa. Usein viikonloppuisin hän olisi halunnut istuttaa minut taakseen moottoripyörän satulaan kun minusta oli paljon elämyksellisempää istua hevosen selässä olevaan. Mutta tämmöistä tämä on. -Isa
Olin tänään kyllä Ringon kanssa ratsastamassa, vaikka tallille meno meinasikin jäädä väliin. Kirjoitan illalla tai huomenna kun lähden kohta Roosan kanssa viihteelle ja täytyy laittautua. :) -Isa
Sanoit jo aiemmin pitäväsi taukoa miesten suhteen, mutta niin vaan olit kohta taas rakastunut :)
Sinulla on niin paljon vientiä, ettei haittaa, vaikka nyt oikeasti pitäisit vähän taukoa miesasioissa. Kyllä se oikeanlainen kumppani sieltä kohdalle tulee.
Itse seurustelin autoja harrastavan miehen kanssa kerran. Ei ollut mukavaa, kun se harrastus tuntui täyttävän koko hänen elämänsä ja mua ei autoharrastus kiinnostanut. Siis entisöi vanhoja autoja.
Kokeilepa kysyä seuraavalta sinusta kiinnostuneelta mieheltä, lähtisikö hän kanssasi tallille. Eikös se olisi mainio kriteeri? Ei hänen pakko harrastaa olisi alkaa, mutta oliI kiinnostunut tulemaan joskus mukaasi.
Hauskaa lukea huomenna ratsastuskuulumisiasi. Hyvää iltaa.
Roosa heittää kanssa moikat!! Katson että Isasta pysyy tänään kaikki miehet kaukana. 😁
Ehdotin ettei kävisi suihkussa tallin kälkeen. Mutta ei sekään kyllä auttaisi. Isa on vaan niin upee!! Aito laatunainem!
Moiiiiiiii
No niin. Ystäväni piti sitten tulla olemaan nolo tänne palstalle. Kirjoitin viimeiset rivit eilen hänen tultuaan ja muutaman valkoviinilasin jälkeen hän näemmä päätti ottaa osaa. Mutta Roosa on Roosa. Älkää uskoko ihan kaikkea, mitä hän kirjoitti!
Ratsatusretkestä minun piti kertoa. Olin eilen vähän alamaissa ja päätin jättää tallille menon väliin. Äiti kuitenkin soitti vielä matkalta ja houkutteli minut lopulta kuitenkin lähtemään. Niin sitten keräsin äkkiä varusteet ja hyppäsin autoon. Outi oli pihalla Ringon kanssa jo odottamassa ja oli satuloinut sen valmiiksi. Äiti ei jäänyt odottamaan tuloani vaan oli mennyt mustan tammansa kanssa kentälle. Kun minun piti nousta Ringon selkään, huomasin sitten vielä unohtaneeni kiireessä kypärän ja Outin piti lähteä etsimään minulle lainakypärää.
Hän oli äidin kanssa jo äimistellyt Amadeuksen häviämistä ja kyseli minulta, tiedänkö asiasta enempää. En halunnut tätä viimeistä näköhavaintoa paljastaa, kun olisin joutunut kertomaan mistä olen siitä kuullut. Laurin kautta sentään oli kulkenut tieto tallille, että Amadeus oli kertaalleen nähty, joten henkilökunta suunnilleen tiesi, miten Aman laita oli. Outikin epäili, että Ama ilmaantuu jonnekin kyllä kun pakkaset alkavat ja syötävä vähenee. Hänen oli vain vaikea uskoa hevosen karkaavan niin pitkäksi aikaa. Tallilta kuulemma aina silloin tällöin karkaa hevosia. Joskus joku livahtaa laitumelta tai tarhasta ja myös ratsastuksen aikana voi käydä niin jos hevonen pelästyy ja ratsastaja putoaa tai pudottautuu maahan. Mutta aina karkulainen on saatu kiinni, yleensä jo samana päivänä, tai viimeistään seuraavana.
Itse retkemme oli mahtava. Tajusin heti tehneeni oikein kun sittenkin lähdin äidin mukaan. Kuljimme paljon ihanilla okranvärisillä sänkipelloilla mistä juuri oli leikattu vilja. Sää oli kaunis ja pellon tuoksu sai minut taas heräämään eloon ja tuntemaan asioita täysillä. Jos on huono päivä, minun ei kannata jäädä sisälle. Ja hevosista myös tulee niin hyvälle tuulelle!
Äiti opetti minua tänään nostamaan laukkaa kun pellolla oli tilaa harjoitella eikä autoja tai muita häiritsemässä. En saanut sitä kyllä koko päivänä sujumaan niin, että nosto olisi onnistunut joka kerta. Laukkaan siirtymiseksi tarvitsee ensin tehdä istunnan, pohkeitten ja ohjien yhteisvaikutuksesta niin sanottu puolipidäte, joka herättää hevosen siihen, että jotain on tapahtumassa. Tämä oli minulle jo yksinään aika kinkkistä! Sitten pitää pohkeitten avulla viestittää hevoselle, että sen kuuluu vaihtaa laukkaan. Mutta kun laukka voi olla vasenta tai oikeaa, pohkeet pitää asettaa oikealla hetkellä oikeille paikoille sen mukaan kumpaa haluaa hevosen kulkevan. Edempänä oleva pohje on satulavyön kohdalla ja toinen taaempana. Kaikesta yrityksestä huolimatta Ringo ei aina ymmärtänyt antamiani apuja ollenkaan, eli pysähtyi puolipidätteestäni tai sitten se nosti juuri toisen puolen laukan, mitä olin tarkoittanut.
Mutta kyllä minä silti laukkaamaan sen sain. Ja laukka oli jotain aivan fantastista! Vaikka vauhtimme ei tietenkään ollut mikään hurja, siinä on raviinkin nähden niin paljon voimaa ja lennokkuutta, että laukkaavan hevosen selässä on kerta kaikkiaan upeaa olla! Laukassa hevosen hengitys myös kuuluu kun se vähän hengästyy ja se on jotenkin niin villi ja voimaannuttava ääni! Kävimme siellä joenrannassa, mistä Amakin joskus kertoi. Minulla ei ollut eväitä, mutta äiti antoi osan omistaan. Juttelimme aika paljon minun asioistani siinä tauolla. Äiti osaa sanoa asiat sillä tavalla, että minunkin näkökulmani muuttuu usein hänen vaikutuksestaan valoisammaksi. Hän sanoi, ettei minun kannata kiirehtiä suhteisiin ja että minun pitäisi antaa itselleni aikaa järjestellä asiani kuntoon. Sitten asioita tapahtuu helposti ikään kuin itsestään. Eli ehkä minä nyt ainakin yritän elää sinkkuna jonkin aikaa. Sitähän tekin minulle sanoitte. Katsotaan nyt sitten, se voi kyllä olla minulle vaikeaa koska ihastun tosi helposti.
Eilisestä ei sen enempää. Outin kanssa juttelu nosti taas pintaan sen, kuinka paljon kaipaan Amaa. Nyt on jo kylmiä öitä, kunpa se tajuaisi tulla takaisin. Ja pian. - Isa
Hyvä, että kerrot yksityiskohtaisesti. Itse kun en hevosista paljoa ymmärrä, mutta ihailen. Ihanaa, että olet löytänyt hevosharrastuksen. Mukavaa lukea kertoilujasi.
Äitisi on oikeassa, samoin Roosa. Olet niin upea, että vedät miehiä puoleesi magneetin lailla, mutta toisaalta alat suhteisiin liian usein ja nopeaan. Pidä taukoa.
On mukavaa, että sulla on äitisi kanssa yhteinen harrastus.
Minkä näkönen Isabel oot? Ootko oikeesti kaunis?
Haha, Toosanin ottaa kantaa!
Opit nopsaan ratsastamaan! Ringo on sulle hyvä hevonen ja Amadeuksen kaveri vieläpä. Kyllä se Amadeus tietää, kuka on mukava! Sais sekin palata ihmisten ilmoille.
Perhonenkin saisi päivittää.
Vierailija kirjoitti:
Haha, Toosanin ottaa kantaa!
Opit nopsaan ratsastamaan! Ringo on sulle hyvä hevonen ja Amadeuksen kaveri vieläpä. Kyllä se Amadeus tietää, kuka on mukava! Sais sekin palata ihmisten ilmoille.
Perhonenkin saisi päivittää.
* Roosakin
Vierailija kirjoitti:
On mukavaa, että sulla on äitisi kanssa yhteinen harrastus.
Se on kivaa. Äiti on aina ollut minulle läheinen. Teininä en halunnut samaa harrastusta kuin hänellä oli, mutta nyt tuntuu, että voisin myöhemminkin ratsastaa yhdessä äidin kanssa. Sitä oppii. :) -Isa
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut että tämä on Amadeuksen ketju, pidetään se sellaisena. :) -Isa
Hyvä, että sinä päivität ketjua, Isabel.
Tykkään lukea, kun opettelet ratsastamaan yhä paremmin.
Luulisi jo sitä Amadeusta alkavan yksinäisyys vaivata, kun on sentään laumaeläin.
Kehuu suuntavaistoaan, joten löytää lähtöpaikkaansa.
Ai niin ja perhosen tekemiset kiinnostaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut että tämä on Amadeuksen ketju, pidetään se sellaisena. :) -Isa
Kerro ees pituutes. Ja onko hiukset vaaleet vai tummat.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja perhosen tekemiset kiinnostaa myös.
Kesä on perhosilta ohi. Yöhallat alkaneet, vetäydymme talvihorrokseen. Heipat kaikille, palaan toukokuussa🦋
Hei, huomasin muuten sattumalta, että tänään on kulunut tasan vuosi siitä kun tähän ketjuun kirjoitettiin ensimmäiset viestit! Itse löysin tämän vähän myöhemmin, mutta siis Aman ensimmäiset vastaukset olivat silloin. Paljon kaikkea on ehtinyt vuoden aikana tapahtua. Olisikin ollut ihanaa, jos Ama olisi ketjun "syntymäpäivän" kunniaksi tullut kotiin. Tai ainakin ihmisten ilmoille. Mutta mitään sellaista ei ole kuulunut. Ei se varmaan tiedosta tasan vuoden kuluneen edes, kun eihän se päiviä ja kuukausia sillä tavalla seuraa kuin me ihmiset. Mutta tämä vain irrallisena huomiona tästä ketjusta. Kiva myös kun se on saanut säilyä, eli isot kiitokset ylläpidolle! 🌻 -Isa
Hauska huomio, että Amadeuksen tänne tulosta on vuosi kulunut.
Tätä ketjua on niin mukava seurata, kun te kaikki olette niin kärsivällisiä ja ystävällisiä kaikille.
Perhonen, minne veräydyt talvihorrokseen? Kerro, miten syksy on kohdallasi edennyt. Muista sitten kans tulla takas toukokuussa!
Kerro vaan Isabel kaikkia kuulumisiasi. Mukavaa, kun olet alkanut ratsastaa ja kerrot kokemuksiasi. Jutut on niin seikkaperäisiä, että melkein kuin itse olisi käynyt ratsastamassa. Hevoset ovat kyllä kauniita eläimiä. Se niissä harmittaa, että nw on saaliseläimiä ja saattavat luonnostaan säikähtää ja vauhkoontua.