Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Hyvä, että lähdette etsimään. Teidän olisi pitänyt etsiä tehokkaammin jo silloin alkuun.
Facessa ei kaikki ole. Jos on pieni kyläpahanen, voi naapureilla olla havaintoja.
Ainakin niillä, jotka asuvat lähellä kohtaa, josta matkustetaan saareen.
Ihmettelen, kuka uskaltaa jättää hevoset vahtimatta saareen jonne näkyy joka puolelta. Ja josta hevosen voivat karata.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että lähdette etsimään. Teidän olisi pitänyt etsiä tehokkaammin jo silloin alkuun.
Facessa ei kaikki ole. Jos on pieni kyläpahanen, voi naapureilla olla havaintoja.
Ainakin niillä, jotka asuvat lähellä kohtaa, josta matkustetaan saareen.Ihmettelen, kuka uskaltaa jättää hevoset vahtimatta saareen jonne näkyy joka puolelta. Ja josta hevosen voivat karata.
Hevoset yleensä pysyvät laumana, eikä niillä ole tarvetta poistua laidunsaaresta, jos niillä on riittävästi ruokaa eikä mikään uhkaa niitä. Varsinkaan yksittäinen hevonen ei hevillä jätä laumaansa, sellainen ei ole niille lajityypillistä käytöstä. Tietysti Amadeus siinä suhteessa on oma lukunsa.
Tuolla alueella ei esiinny juurikaan susia eikä varsinkaan laumaa, joten sen uhan mahdollisuus on minimaalinen. Ja luonnonnurmen lisäksi niillä oli heinää ja myös väkirehua vietynä eli pulas ravinnosta ei ollut.
Näkyvyys on periaatteessa hyväkin asia. Vaatii melkoista pokkaa lähteä siirtämään veneellä tai lautalla hevosta valoisana kesäyönä, kun muutama kesämökkikin on näköetäisyydellä. Hevoset eivät myöskään ole helppoja tuntemattoman ottaa kiinni ja noin vain lähteä kuljettamaan. Melkein uskon, että mukana olisi täytynyt olla joku, jonka Amadeus tuntee, ja jonka se antaa ottaa itsensä kiinni. Ja sekään ei taas tunnu mahdolliselta, millään. Käsittämätöntä tämä on.
L
Minulla on kova työ saada kaikki sujumaan niin, ettei kenellekään satu mitään. Luulen, että minun on sinulle Isabel, esitettävä nyt ehto, koska et kallista korvaasi suosituksilleni.
Anna ratsastusharrastuksen kokonaan olla, päätä lopettaa se. Sitten voin järjestää Amadeuksen paluun. Sillä ei ole juuri tällä hetkellä erityistä hätää, mutta koska teillä kaikilla, Amadeus mukaan lukien, tuntuu olevan omaakin tahtoa, en pysty lupaamaan jatkoa koskien mitään varmaa. Voit siitä huolimatta käydä äitisi mukana tapaamassa sitä, mutta älä enää nouse sen selkään. Tämä kaikki on nimenomaan sinun omien etujesi mukaista. Koska sinulla on nyt lupaavalta vaikuttava seurustelusuhde T.B.:n kanssa, elämässäsi on paljon muutakin sisältöä kuin hevoset. Eikö kannatakin harkita ehdotustani? Eikö turvallisuus menekin kaiken edelle?
Tiedätte kuka
Ei minulla ole edes mitään velvollisuutta vastata sinulle, mutta teen sen nyt kuitenkin. Jos se auttaisi sinua pysymään poissa täältä.
En ota sinulta vastaan yhtään ehdotusta, koska olet pelkkä kiusantekijä. Jos jotain kautta olet saanutkin tietoosi minulle läheisen ihmisen nimen, sen vertaa et ole perillä, että tietäisit hänen käyttävän kaikissa yhteyksissä toista etunimeään!
Sinä tuskin tiedät Amadeuksestakaan yhtään mitään. Ilman minkäänlaista myötävaikuttamistasi (tai vastustustasi) uskon sen kyllä tulevan takaisin, ennemmin tai myöhemmin. Tiedän, ettei se ei jättäisi meitä, kävi mitä tahansa.
Sinun sen sijaan toivoisin jättävän. Voisitko olla niin ystävällinen? En tiedä mistä sinä olet kiinnostunut, mutta et varmasti minun turvallisuudestani.
-Isa
Isabel, voisitko kertoa meille palstaa lukeville, kuka tuo outo asioita tietävät ja määräävä on!!!!
Mistä hänet tunnet?
Mikä motiivi hänellä voisi olla siihen, että haluaa, että et ratsasta Amadeukselle.
Kerro ihmeessä. Harmittaa olla pimennossa oleellisesta asiasta.
Hevoset eivät osallistu yhtään mihinkään itsenäisesti, onko selvä.
Paljasta kaikki, mitä tiedät tuosta määräilijästä Isabel. Sehän se tässä meidän kiinnostaa.
Siis kaikki tiedot julki vaan (Paitsi nimi)
Vierailija kirjoitti:
Hevoset eivät osallistu yhtään mihinkään itsenäisesti, onko selvä.
Miksi sinusta eivät voisi osallistua? Tämä palstan hevonen on kertonut hoitavansa työnsä kyllä, niin miksi ei voisi vapaa-ajallaan tänne kirjoitella!
Tavan takas tänne kirjoittaa joku tyyppi, joka väittää tietävänsä asiat. Hän väittää myös, että hän on Isabelin tuttava.
Ei enää mitään epämääräisiä ja ympäripyöreitä vastauksia Isabel. Kerro hänestä selkeästi. Kerro syy, miksi et saisi ratsastaa Amadeuksella.
Vierailija kirjoitti:
Paljasta kaikki, mitä tiedät tuosta määräilijästä Isabel. Sehän se tässä meidän kiinnostaa.
Siis kaikki tiedot julki vaan (Paitsi nimi)
Olen jo kertonut, että en tunne häntä tai ainakaan tiedä, kuka hän on. En edes haluaisi kiinnittää häneen huomiota, koska hän on ihan perustrolli, joka vain nauttii siitä. Eikö hän alun perin halunnut lopettaa koko ketjun jatkamisen ja kun niin ei tapahtunut, siirtyi sitten painostamaan minua? Mutta kävin Julian luonakin, vaikka sekin kuulemma oli vaarallista. No, mitään ei tapahtunut! Päinvastoin minulla oli oikein hauskaa! Nämä hänen "ennustuksensa" ovat aivan naurettavia.
Totuus kyllä on, että tekisin oikeastaan mitä vain, että Amadeus todella löydettäisiin ja saataisiin kunnossa takaisin. Sitä ennen minun kuitenkin pitäisi saada takeet siitä, että lupauksella on katetta - ja niitähän en tule saamaan. Vai oletteko muka sitä mieltä, että tämän jumalaa leikkivän sekopää kiristämisiin pitäisi suostua? -Isa
Ei sinänsä pitäisi suostua kiristäjän vaatimuksiin,.
Mutta kyllä sinun pitää tuntea hänet, sillä niin paljon hän koko ajan sinusta tietää.
Mieti tarkkaan ja kerro sitten, kuka hän on. Hän tietää kaikesta kaiken.
Isabel, enpä ole koskaan tavannut ketään, jota kiinnostaisi oma hyvinvointi niin vähän kuin sinua! Olet sanalla sanoen uppiniskainen. Et esiintyisi ollenkaan niin itsevarmana ja uhmakkaana jos tietäisit vähän enemmän. Esimerkiksi, kuinka lähellä Helena oli ehdottaa sinulle onnistuneen retkenne lopuksi, että olisit koettanut ratsastaa myös Estellellä. Se ei olisi päättynyt lainkaan hyvin. Vain yksi puhelinsoitto pelasti sinut. Muistat varmaan, että Julia soitti kysyäkseen onko kaikki hyvin. Muistathan?
Suurimman harmin olet kuitenkin itsepäisyydelläsi aiheuttanut Katrina-paralle, joka juuri nyt pakkaa tavaroitaan lähteäkseen kolmannen kerran etsimään hevostaan. Ihmiset luulevat, että kaikki on joko sokeaa sattumaa tai tietoisia päätöksiä. Mutta sille välille mahtuu niin paljon muutakin! Minä vetäydyn nyt vaikuttamasta ainakin joksikin aikaa, koska hyväntahtoisuuteni ei saa täällä mitään vastakaikua. Ja kyllä, minäkin toivon, että Amadeus päätyy vielä takaisin. Tällä hetkellä en vain näe sen lähiaikoina tapahtuvan.
Teen siis kuten toivot ja poistun palstalta. (Toisin kuin sinä, minä saatan totella ystävällistä kehotusta.) Ilmoitathan kuitenkin minulle, jos tulet toisiin ajatuksiin. Vilpitön lupaus riittää.
Näkijä
Kerro syy, miksi tietävät asiat. Kerro myös tällä palstalla, mistä tunnet Isabelin. Onko se epätotta, kun hän sanoo, ettei tiedä , kuka olet.
Kirjoita toki useammin tänne. Hiukan ihmetyttää, miksi Isabelia ei kiinnosta tietosi. Selvästi olet hyvinkin lähellä häntä, kun tiedät kaiken noin hyvin.
Ja miksi olet niin kiinnostunut Isabelin hyvinvoinnista. Ja miksi tiedät niin tarkkaan, mitä hänelle tapahtuu
Isabel selvästi tuntee sinut hyvin läheisesti.
Miksei Isabel tai sinä itse kerro, kuka oikeasti olet, kun kaiken tiedät.
Ihme meedio. Kerro kanssa missä Amadeus on ja mitä sille on tapahtunut. Jos kerran tiedät.
Voi teitä uteliaita. Minä en ole täällä vastailemassa, sitä varten teillä on/oli täällä hevonen. Ja onpa muutama sen ystäväkin osoittanut vastaushalukkuutta. Minäkään en sentään voi rikkoa kausaalilakia eli syyn ja seurauksen ketjutusta. Katsotaan siis mitä itse kunkin kohdalla tuleman pitää.
Jos joku on huolissaan Amadeuksesta, sen voin kertoa, ettei sillä toistaiseksi ole hätää. Juuri tällä hetkellä se seisoo umpeenkasvavalla metsätiellä viiden metrin päässä toisesta hevosesta ja ratsastajasta ja miettii kovasti mitä sen pitäisi seuraavaksi tehdä.
Näkijä
Kerro edes se, miksei isabel kerro, kuka sinä olet, vaikka ihan selvästi hän tietää.
Hän kyllä pystyy päättelemään, kuka tietää ne kaikki tiedot hänestä.
Miksi et halua Isabelin ratsastavan amadeuksella?
Olen ensi lauantaina lähdössä hakemaan hevosia. Amadeuksen omistaja ajaa vielä ylihuomenna ennakkoon paikan päälle tarkoituksenaan löytää jotakin tietoa sitä koskien ja saatan olla yhden päivän hänen apunaan. Yritämme kartan ja maaston perusteella yrittää selvittää, mikä olisi todennäköisin reitti joko ulkopuolisten viedä hevonen saaresta tai sitten Amadeuksen itsensä uida ja omin jaloin poistua alueelta.
Katoamisesta on muuten jo heti tuoreeltaan tehty sikäläiseen paikalliseen fb-ryhmään tiedotus ja yhteydenottopyyntö jos joku jotakin havaitsee. Mutta kuulemma yhtäkään vihjettä ei ole saapunut.
L