Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Oriina saat varmasti naista, kun haarovälissä roikkuu juhlakunnossaan metrinen kulli!
Viestisi on pöhkö. Ketjun hevonen on ruuna.
Vierailija kirjoitti:
Edellisen kirjoittaja täsmentää, että Isabelin kannattaisi tarkastaa, tiesikö tuo henkilö oikein sen saksalaisen tytön nimen.
Lauri sanoi, ettei hänkään tiedä naisen oikeaa nimeä. Minulle asialla ei ole suurtakaan merkitystä, koska epäselvyyttä häiritsijästä ei enää ole. Mutta voin joskus kysyä Aman omistajalta, jos se teistä on kiinnostavaa. Jonkun pitäisi vielä selata viestejä taaksepäin ja etsiä, mitä nimeä hänestä käytettiin. Mikäli nyt muistan oikein ja se todella on mainittu.
Tulin itse asiassa katsomaan, joko tämä ikävä juttu on saatu päätökseen, mutta vielä ei kirjoitusta ole tullut. -Isa
Eikös se olisi kiinnostavaa tietää, että tietääkö tuo henkilö asioita, joiden ei pitäisi olla kenenkään tiedossa. Niinhän hän väittää, että tietää.
Siis odottaako Isabel sen henkilön kirjoittavan tänne palstalle, kuka hän on vai mitä hän odottaa. En ymmärrä.
Miksi hän paljastaisi itse kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se olisi kiinnostavaa tietää, että tietääkö tuo henkilö asioita, joiden ei pitäisi olla kenenkään tiedossa. Niinhän hän väittää, että tietää.
Siis odottaako Isabel sen henkilön kirjoittavan tänne palstalle, kuka hän on vai mitä hän odottaa. En ymmärrä.
Miksi hän paljastaisi itse kaiken.
Hän lupasi kirjoittaa ja minulla on hyvä syy uskoa, että hän myös sen tekee. Hänen oma etunsa on kysymyksessä.
Kun ymmärrätte, mistä tässä on ollut kysymys, hänen kommenttinsa voi sen jälkeen unohtaa. Koska hän ei millään muotoa ole kuitenkaan tyhmä, hän on kyllä aika taitavasti onnistunut antamaan vaikutelman, että tietää kaikesta kaiken. Mutta harhautuksesta siinä silti on kysymys, ei mistään yliluonnollisesta. Sen voin vakuuttaa. -Isa
Kiinnostuksella odotamme tuon Isabelin tuttavan paljastumista.
Mutta tässä samalla kyllä kiinnostaa, mitä Amadeuksen etsinnöissä tapahtuu!
Entä mitä perhoselle kuuluu.
Minun täytyy myöntää totuuden tulleen ilmi. Olen vastuussa ”sen Jonkun” ja ”Näkijän” kirjoituksista. Ne ovat olleet asiattomia, ja vaikka palstan anonymiteetti periaatteessa takaa turvallisuuteni, pyydän niitä anteeksi. Pyydän syvästi anteeksi etenkin sinulta, Isabel, koska viestit ovat koskettaneet sinua henkilökohtaisesti.
Voin vilpittömästi vakuuttaa, että alkuperäinen tarkoitukseni todellakin oli auttaa sinua. Kun viime syksynä kerroit uskomattoman asian astuneen elämääsi ja tuoneen sinulle iloa ja lohdutusta vaikeuksien keskellä, olin totta kai aluksi iloinen puolestasi. Kaikesta sinussa näki, ettei kyseessä ollut mikään vähäpätöinen asia. Kun sitten jatkossa kerroit asiasta lisää ja kerran puolivahingossa kävi ilmi, että sinua ilahduttava asia oli hevonen, jonka kanssa pystyit kommunikoimaan, minä huolestuin. Kysyin sinulta asiasta jollakin kerralla ohimennen lisää ja kerroit tästä ketjusta. Omalla ajallani sitten etsiydyin tänne ja luin kaiken läpi. Silloin huolestuin yhä enemmän. Jaan voimakkaasti asiakkaideni ilon heidän havaitessaan vointinsa paranevan, mutta jos syyksi siihen osoittautuu harhainen kuva todellisuudesta, joudun toteamaan ilon ainakin omalta osaltani katteettomaksi. Tässä tapauksessa kävi juuri näin.
Minä yritin henkilökohtaisesti vaikuttaa sinuun vastaanotollani ja hienovaraisesti kehottaa sinua hankkiutumaan harrastuksiin, ystäviesi pariin ja keskittymään opintoihisi - sen sijaan, että olisit jatkanut kuvitteellisen keskustelun käymistä hevosen kanssa. Kun yritys ajautui umpikujaan, minä todellakin yritin saada tämän ”hevosen” lopettamaan palstansa. Ja tein sen saadakseni sinut elämässäsi takaisin raiteillesi, vain sinun parastasi ajatellen...
Sitten minä itse sorruin. Kun talvella tulit käyntikerroillesi onnellisempana kuin koskaan ja kerran jopa mainitsit miettineesi mahdatko enää kauan tarvita terapiaa, minä tunsin rinnassani pistoksen, joka oli yhtä vähän epäitsekäs kuin ammatillisesti hyväksyttävä. En enää ajatellut sinun parastasi vaan omaani. Totuus on, että sinä olet miellyttävin ihminen, jonka kanssa koskaan olen toiminut. Minulla on ollut ajoittain suuria vaikeuksia salata todellisia tunteitani sinua kohtaan, ja ehkä olet joskus sen saattanut havaitakin. Joka tapauksessa havaitsin olevani täysin valmistautumaton luopumaan viikoittaisista tapaamisista kanssasi. Täysin absurdilla tavalla huomasin myös olevani kateellinen tälle mielikuvitushevoselle. Todellinen se varmaankin on, mutta puhun nyt näistä sen mielikuvituskyvyistä. Siispä minä kirjoitin tänne palstalle kehotuksia vähentää kanssakäymistä sen kanssa ja jopa keksin varoittaa sinua uhkaavasta vaarasta jos alat harrastaa ratsastamista. Kun sinulle sitten helmikuussa sattui harmittava vastoinkäyminen ja sitä vähän myöhemmin seurasi vielä paljon järkyttävämpi tapahtuma, kauhistuin paitsi sinun puolestasi, myös omasta puolestani. Kauhistuin omia kirjoituksiani ja sitä, miten varoitukseni olivat ikään kuin osuneet oikeaan. Siitä huolimatta silloin tällöin vielä jatkoin kirjoittamistani. Ja sain vielä hetken oikeuden tavata sinua.
Olen ollut epäkypsä, epäeettinen, epäammatillinen ja epä- aivan kaikkea. Pyydän sinulta sydämestäni anteeksi ja vannon, että et tule taholtani kohtaamaan enää häirintää tai mitään muutakaan asiatonta. Olen rangaistukseni saanut ja sitä pahempaa en juuri nyt saata kuvitella. Olen kuitenkin sinulle kiitollinen siitä, että lupasit tätä kirjoitusta vastaan antaa halpamaisuuksieni jäädä tänne, typerää typerämmiksi nimettömiksi kirjoituksiksi ja pystyit kuittaamaan tekoni ihastumisen sokaiseman miehen inhimillisenä erehdyksenä. Yritän ottaa tapahtuneesta opikseni. Toivon sydämestäni kaikkea hyvää sinulle ja antoisia ratsastushetkiä Amadeuksen kanssa sitten kun se on palannut kotiin. Käytän sanaa kun, vaikka luonnollisestikaan en tiedä sen kohtalosta. Hyvästit myös muille ketjua seuraaville.
”Näkijä”
Ymmärsinkö oikein. Eli varoittelija oli Isabelin terapeutti, joka oli ihastunut Isabeliin.
Olipa kerrassaan erikoinen tarina tuon varoittelijan takana. Isabel uskalsi paljastaa palstan, kun luuli voivansa luottaa terapeutin vaitiolovelvollisuuteen.
Olikin kyllä kummallinen varoitus, että juuri Amadeuksella ei saisi ratsastaa.
Onpa sulla isabel paljon vipinää miesrintamalla. Ensin se pahis-poikaystävä, sitten terapeuttikin ihastuu ja sulla on uusikin poikaystävä.
No ohhoh.
Luulin tämän jatkuvan niin, että kohta Lauri kirjoittaa Idabelinkin kadonneen (Kun sitä kirjoitusta ei kuulunut) Mutta näemmä edelleen vain Amadeus on kadoksissa.
Kiitos, tämä riittää. Nyt toivon, etten koskaan enää näe sinua tai kuule sinusta mitään. Ikinä. Terv. entinen asiakkaasi
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein. Eli varoittelija oli Isabelin terapeutti, joka oli ihastunut Isabeliin.
Olipa kerrassaan erikoinen tarina tuon varoittelijan takana. Isabel uskalsi paljastaa palstan, kun luuli voivansa luottaa terapeutin vaitiolovelvollisuuteen.
Olikin kyllä kummallinen varoitus, että juuri Amadeuksella ei saisi ratsastaa.
Onpa sulla isabel paljon vipinää miesrintamalla. Ensin se pahis-poikaystävä, sitten terapeuttikin ihastuu ja sulla on uusikin poikaystävä.
Näemmä minulla on taipumus vetää puoleeni ainakin tasapainottomia, epäluotettavia ja väkivaltaisia miehiä. Ehkä tarvitsisin jonkun kertomaan siihen syyn. Mutta mistä sellainen sitten ikinä johtuukin, toivon että sitä lajia jo riittäisi. -Isabel
Minusta tuo oli hiukan suloistakin. Terapeutti niin rakastunut, että alkoi tuollaiseen.
Mutta täysin väärin rakastua asiakkaaseen. Toivottavasti Isabelille ei nyt jää tuosta traumoja. (Tuollaisesta varmaan jotkut tekisi kantelun jopa.)
Minusta teidän pitäisi vielä tavata ja keskustella asiasta oikein kunnolla. Ja sitten lopettaa terapiasuhde tietenkin.
Oli erikoinen juttu tuon näkijän takana. Hyvä, ettei kuitenkaan mitään yliluonnollista.
Onko Amadeuksesta kuulunut?
Merkillinen taho paljastui Isabelin tarkkailijaksi.
Onpa se nähnyt vaivaa keksiessään tänne satua.
Haluaisin lisäksi tietää, onko Amadeuksen etsinnöistä tullut lisätietoja?
Eikös ne toiset hevoset kohta jo haeta sieltä saaresta poiskin.
Miettikää tarkoin, keille olette kertoneet saaren sijainnin. Varsinkin ne, joilla on ollut mahdollisuus keksiä sen osaavan puhua.
Ne tiedot sitten epäilyksistä poliisille.
Lisään: perhonen, kirjoita sinäkin jotain.
Toivottavasti Isabel saat ihmisluottamuksesi takaisin. Ole itsekin luotettava ja luota muihin.
Kaikille satunnaisille lukijoille: seuraan tätä säännöllisesti, kun tämä ketju on niin leppoisa ja mukava.
Tiivistän: täällä Amadeus-hevonen vastailee kysymyksiin ihan kaikille. Hevonen vietti muutaman viikon saaressa ja sitä nyt etsitään. Se on kadonnut eikä sillä ole nettiyhteyttä mukana.
Tänne voi kirjoittaa kuka vaan, tulkaa satunnaiset lukijat mukaan. Hevonen on kiva.
Hevosen luku-ja kirjoitustaidosta tietää vain hevoshoitaja Lauri ja hevosella ratsastustunteja ottava Isabel. Eivät muut. (Paitsi Isabelin terapeutti)
Lauri on lainannut hevoselle tablettia ja Idabelkin on luvannut lainata.
Todella hienoa, että palstahäirikön henkilöllisyys on tullut ilmi ja hänen kirjoittelulleen saatiin nyt piste! Tässä on ongelmia yhdellä ja toisella, niin kaikkein vähiten enää kaivataan minkäänlaisia pelotteluita ja painostamisia. Hienosti hoidit, Isabel, minusta tilanteen!
Heposet ovat nyt turvallisesti perillä eli Paco ja Hasse ovat omassa tallissaan. Hienosti pojat jaksoivat, vaikka matka onkin aika pitkä kun eivät välillä pääse jaloittelemaan. Välillä tietysti tsekattiin, että kaikki on kunnossa samalla kun itse vähän tankkasin.
Mutta yksi on joukosta poissa, mikä on kovasti surullista. Vaikka kaikkemme teimme, kovin vähän saimme villoja. Tutkimme laidunsaarta, ajoimme veneillä mökkirantoihin tiedustelemaan havaintoja, autoilimme yli 300 kilometriä kyselemässä ja kiinnittämässä yötä myöten katoamisilmoituksia sähkötolppiin ja puhelinpylväisiin. Amadeuksen omistaja oli niitä teippaillut jo aiemmilla käyntikerroillaan, mutta yhteydenottoja, jotka olisivat johtaneet mihinkään on tullut masentavat nolla kappaletta.
*Laurin