Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Lämmin kiitos isabelille tapahtumien kuvauksesta!
Oi, vikellys on ihana laji. Tykkään! Tarvitaan vaan heppa mikä on varma jaloistansa.
En ole koskaan kuullut tuollaisen lajin nimeä. Onko se samaa, mitä sirkushevosten kanssa tehdään.
Muistan, että Pelle Positiivi -tv-sarjassa oli joku venäläinen, joka temppuili hevosen satulassa.
Mikä siinä on ideana, että ei saa pitää kypärää? Tuohan on vaarallisempaa kuin tavallinen ratsastus. Epäloogista.
Perhonen, mites ne hevoset. Onko kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Perhonen, mites ne hevoset. Onko kuulumisia.
No himsatti, vai miten te Ihmuset sanotte. Kuulin Ihmisten puhuvan: kaksi Ponia tuotu hakaan, lisäystäkin tulossa. Mutta. Yhtään en ole nähnyt!... en tiedä miten on, päivittäispuuhien välillä lentelen ja kyselin Keltasirkultakin... ei näy hevosia... outoa on. Helle kuiventaa taas kukkasia, mettä vaikia löytää. Kiirettä on. Tsau!🦋
Perhonen, Onpa kummaa. Missä ne ponit viipyvät.
Perhonen, et kertonut, onko sulla usein sama lepopaikka.
Onko ystävänä yöperhosia. Mitä niistä tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Perhonen, et kertonut, onko sulla usein sama lepopaikka.
Onko ystävänä yöperhosia. Mitä niistä tykkäät.
Ai joo, hyvä Ihminen. Yöpyminenpaikka ja lepo vaihtelee. Joskus joudumme lentelemään pitkähköjä matkoja meden perässä, yövymme missä sun sattuu. Kotini on kyllä tavallaan liiteri hevoshaan naapurissa. Eri rytmit on meillä yöperhosten kaa, moikkaillaan toki tavatessa. Ystävyyksiä satunnaisesti kylläkin on.
Mitään hienoja perhosia ei ole näkynyt lähiaikoina, kaaliperhosia vaan. Mukavaa, kun tänne kirjoittelee perhonenkin.
Kohta se Amadeus tulee jo pois saaresta. Mitä kuuluu Isabelille?
Ihmettelen perhosten kykyä hallita liikkumisensa, vaikka tuulee.
Pelkäätkö sinä nokkosperhonen koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Pelko. Aika outo sana meillä luonnossa. Näin kerran Ihmisen, joka kauhistuneena kirkui Hämähäkille. Huusi: Pelkään Hämähäkkejä.
Ihminen, joka miljoona kertaa isompi. Joka halutessaan voi liiskata pikkuolennon.
Ei meillä Pelkoa ole, vaiston varassa kuljemme. Jos hirmu tuuli, pysymme suojassa.
Mitä te Ihmisolennot pelkäätte eniten?
Nokkosperhonen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelko. Aika outo sana meillä luonnossa. Näin kerran Ihmisen, joka kauhistuneena kirkui Hämähäkille. Huusi: Pelkään Hämähäkkejä.
Ihminen, joka miljoona kertaa isompi. Joka halutessaan voi liiskata pikkuolennon.Ei meillä Pelkoa ole, vaiston varassa kuljemme. Jos hirmu tuuli, pysymme suojassa.
Mitä te Ihmisolennot pelkäätte eniten?
En tiedä, mikä on pahin pelkomme.
Monilla ihmisillä on pelkoja.
Hei. Ette ehkä saata uskoa, mutta nyt on käynyt melkoisen surullinen juttu. Amadeus on kadonnut laidunsaarestaan jäljettömiin. Katoaminen tapahtui jo kaksi viikkoa sitten, mutta kirjoittelen nyt vasta asiasta tänne, koska olin varma, että se kyllä löydetään muutamassa päivässä jostakin lähistöltä. Näin ei kuitenkaan ole käynyt enkä enää ole ollenkaan varma päästäänkö sen jäljille ollenkaan.
Kummallista jutussa on se, että kukaan ei varmasti tiedä, onko se itse uinut saaresta pois vai onko se saatettu myös viedä jonkun ihmisen toimesta. Silloin lauantaina kun saareen mentiin katsomaan, muut hevoset olivat paikalla ja käyttäytyivät kuulemma normaalisti, mutta Amadeusta ei näkynyt missään. Saari on aika suuri, joten se etsittiin ensin läpi siltä varalta, että Amadeus olisi juuttunut johonkin kiinni tai halunnut muuten vain oleilla itsekseen. Etsinnät eivät kuitenkaan tuottaneet tulosta. Mysteeri vain syveni, kun hevosten paljon käyttämältä tallatulta alueelta löytyi suuria uria, jotka muodostivat selvästi joitakin numeroita ja kirjaimia. Minua harmittaa, etten ollut paikalla niitä näkemässä, koska niistä ei saatu valokuvaakaan. Kun talon emäntä oli lähtenyt hakemaan apujoukkoja etsintään ja palasi kolmen muun kanssa takaisin, lauma oli ehtinyt talloa jäljet aivan epäselviksi. Naisen mukaan hän olisi ensimmäisellä kerralla nähnyt maassa noin metrin mittaisia numeroita ja kirjaimia, jotka hänen mukaansa luettuina muodostivat 805MA tai jotakin sen suuntaista. Palattaessa enää viimeinen A oli sitten ollut selvästi näkyvissä.
Olen miettinyt pääni puhki, mitä merkit voivat tarkoittaa. Jos ne oli maahan kuopinut kaviollaan Amadeus, luulisi, että se olisi halunnut kirjoittaa jotain ymmärrettävää ja järkevää. Ja jos taas joku vieras ihminen oli ne tehnyt, olivatko ne vain hämäystä? Jos joku oli tietoinen Amadeuksen erityisyydestä ja halusi viedä sen, tuskin tarkoitus oli ainakaan antaa vihjettä sen kohtalosta tai tulevasta olinpaikasta. Olen aivan ymmällä. Ja samaan aikaan olen surullinen ja kiukkuinenkin. Kiukkuinen siksi, että kukaan voi haluta varastaa hevosen sen laidunsaaresta, koska se on aivan ala-arvoinen ja törkeä teko. Ja jos Amadeus on itse halunnut lähteä pakoon, olen kyllä kiukkuinen sillekin, koska minusta sillä ei ollut mitään syytä pettää omistajansa – ja minun, ja Isabelin ja ties kenen – luottamusta. Ilmoittelen kyllä, jos asiassa tapahtuu jotain merkittävää, mutta ikävän paljon tässä on jo ehtinyt kulua aikaa ilman mitään johtolankaa. Kertokaa nyt omia käsityksiännekin asiasta jos teille nuo kirjaimet jotakin pystyvät kertomaan. Olen joka tapauksessa lähdössä ensi viikolla hakemaan Pacoa ja Hassea kotiin. Toivon sydämestäni, että siihen mennessä Amadeuskin on löytynyt ja on terveenä ja täysissä voimissaan.
Lauri
Kamalaa!
Kyllä se vielä jossain pulpahtaa esiin. Saa ehkä kirjoitettua jotain. Joku tiesi sen erityisyydestä ja siksi varasti sen. Ei se niin tyhmä ole, että olisi uinut pois tietenkään.
Tarkastakaa nyt ainakin sen kieron venäläisen toiminta. Oliko se Elena ja sen isä. Ne on varmaan asialla. Toinen mahdollisuus on palstan pelottelija. Tosin hän sanoi, että ratsastus vaarantaa Isabelin, eli sitten ennustus ei toteudu.
Kummallinen teksti. Ei oikein auton rekkari noin päin.
Amadeus varmaan kirjoitti sen tietenkin.
Ketkä kaikki tiesi tarkalleen, minne arvokas hevonen vietiin.
Jestas. Jos joku aikoo tienata sillä, niin kyllä se tietenkin on esillä kohta.
Ei Amadeus itsekseen minnekään ole lähtenyt.
Onpa kurja tapaus.
Kiitos päivityksesräsi Lauri. Onpa ikävää kuulla.
Jos hevosista on ainoastaan se kirjoittaa osaava varastettu, niin ilman muuta tekijä tietää hevosen taidon.
Mitä ilmoititte poliisille? Miksei lehdissä ole tapauksesta mitään?
Huono koko saari-idea.
Varmaan pettyi hevonenkin, kun ei saanutkaan mukavia muistoja. Odotin tässä mukavia ja leppoisia kertomuksia saarella villihevosena loikoilusta.
Miten se sai aikaa kirjoitella hätäviestin maahan. Varsinkin kun varkaat tiesi sen osaavan kirjoittaa.
Mitä nyt tuollaista. Odotin kesäistä tarinaa.
Voiko tuo teksti olla veneen numero?
Isabel, minä haluaisin tutustua sinuun. Vaikutat suloiselta.