Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Lauri, miten on etsinnät edenneet. Mitä sinä Lauri ajattelet tuosta, joka tuntee Isabelin.
Ota selvää hänestä, sillä hänhän tietää Amadeuksen sijainnin.
Mitä Lauri ajattelee tuosta henkilöstä, joka tuntuu tietävän kaikki asiat.
Älä nyt vaan sinäkin vastaa siihen malliin, että jätän omaan arvoonsa tms. Onhan tuo nyt tärkeää ja vastuullista huomioida taho, joka suorastaan uhkailee ja toisaalta ei kerro, missä kadonnut hevonen on, vaikka tietää.
Pyydä isabelia pinnistelemään, jotta pystyy kokoamaan palaset, kuka henkilö voisi olla. Siten Amadeuskin löytyisi.
Hän ei suinkaan ole tyyppi, josta voi selvitä vain toteamalla, että "en piittaa, jätän omaan arvoonsa, en välitä."
Oleellista saada selville, kuka hän on.
Jos olet rehellinen Isabel, niin tuo tuntematon henkilö on hyvinkin lähellä sinua. Tietää kaikki asiasi.
Onko perhosella mitään kuulumisia omista asioistaan tai tietoja serkuiltaan hevosen asioista.
Ikävää, kun tää meni tällaiseksi.
Luulin lukevani mukavia juttuja kesältä. Ja ajattelin, että nyt vihdoin hevonen pääsee taas kirjoittamaan säännöllisesti ja usein.
Lauri, löytyikö mitään, kun olitte etsimässä?
On aivan selvää, että Isabel tietää tuon henkilön, joka tietää kaikki asiat. Tietää kaikki, joita isabel tapaa ja tietää, millä hevosella kulloinkin ratsastaa ja millä ei.
Hän tietää myös Amadeuksen asiat. Täysin mahdotonta, ettei Isabel jo tähän mennessä oliI päätellyt, kuka hän on.
Voisitko Idabel olla meille avoimempi. Kuka tuo henkilö on. (Sulunimeä ei toki tarvitse kertoa, mutta kerro hänen statuksensa tässä koko jutussa. Esim että hän on kaksoissiskosi Marja, jolla hiukan viiraa, mutta on ollut aina mukana kaikessa, mitä teet. Et vaan ole maininnut häntä tms.)
Entä, jos se asiosita perillä oleva onkin kirjoitustaitoinen lintu, joka on Isabelin entisen poikaystävän palkkaama?
Tuli vaan mieleen.
Amadeusta siis etsittiin eilen. Lauri voisi kertoa, mitä tuloksia etsinnöistä tuli.
Harmittaa kun hän kertoo asioita niin jälkijunassa. Häviämiseståkin vasta 2 viikon päästä.
Minä olen ollut ihan täydellisen sokea. Kirjaimellisesti sokea! Apua, en voi vieläkään uskoa tätä, vaikka kaikki on nyt aivan selvää ja ilmeistä. Minä tiedän nyt kuka tuo hullu varoittelija on. Olen itse kertonut hänelle suurimman osan niistä asioista, jotka hän on täällä julistanut totuuksina. Loput hän on sopivasti arvaillut vähän sinne päin ja osan keksinyt täysin omasta päästään. Esimerkiksi Amadeuksesta hän ei voi tietää mitään, niin ainakin vahvasti uskon. Mutta eilisen päivän minä mietin ja mietin kun te täällä koko ajan rummutitte, että hänen täytyy tuntea minut. Ja hyvä kun taoitte järkeä päähäni, muuten en olisi ehkä koskaan tajunnut missä tässä kuviossa mennään! Jotenkin se mitä hän sanoi Helenasta ja Estellestä jäi vaivaamaan minua. Se jäi vaivaamaan, koska todellakaan moni ihminen ei voinut tietää siitä, että Julia tosiaan soitti Helenalle ja kysyi missä sillä hetkellä olemme ja miten ratsastuksemme sujuu. Tajusin, että Helenan ja Julian ja ehkä Julian äidin lisäksi kukaan muu ei voinut tietää siitä soitosta. Paitsi, että minä olin kertonut siitä yhdelle ihmiselle pian retken jälkeen kun olin niin iloinen siitä, miten minut oli otettu Julian luona vastaan.
Silti en voi uskoa, että tämän henkilön asemassa oleva ihminen olisi voinut toimia näin. Tai uskon sen nyt, mutta siitä huolimatta se tuntuu täysin uskomattomalta. Syytä, miksi hän on niin tehnyt en varmasti tiedä, mutta minulla on siitä kyllä omat arvailuni. Minä taidan tehdä nyt niin, että teen vuorostani hänelle ehdotuksen. Hän saa tulla tänne palstalle kertomaan, onko minun epäilykseni osunut oikeaan ja jos on, selittämään, miksi hän on toiminut tavalla, mikä on aivan pöyristyttävää ja on vienyt kaiken luottamukseni häneen. Luulen, että minulla on oikein hyvät mahdollisuudet saada hänet tunnustamaan ja kertomaan omat motiivinsa täällä. Ja vaikka niin ei kävisikään, siitä olen varma, että ”näkijää” kaikkine varoitteluineen ja ehdotuksineen ja painostamisineen meidän ei tarvitse enää kärsiä! Mutta suurin kiitos siitä kuuluu teille, jotka olette jo kauan tajunneet asiasta enemmän ja nähneet kirkkaammin kuin minä! -Isabel
No vihdoin Isabel.
Mutta jäi epäselväksi, kuka hän siis on ja mikä on motiivi. Kerro kuka.
Mulla ainakin menee jo nuo nimetkin ihan sekaisin.
Helena taitaa olla Amadeuksen omistajan aviomiehen veljen tytär. Vai miten se oli. Julia on Helenan kaveri ja Julian hevonen on Estelle. Vaikea pysyä kärryillä.
Siis onko kyseessä joku kaverisi, josta ei täällä ole ollut puhe.
Miksi hän ei halua sun ratsastavan?
Mutta etkö sinä Isabel jossain vaiheessa sanonut (vai oliko se joku muu), että tuo tyyppi tiesi jotain amadeuksenkin tekemisiä, joita ei muut tienneet. Et sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
No vihdoin Isabel.
Mutta jäi epäselväksi, kuka hän siis on ja mikä on motiivi. Kerro kuka.
Mulla ainakin menee jo nuo nimetkin ihan sekaisin.
Helena taitaa olla Amadeuksen omistajan aviomiehen veljen tytär. Vai miten se oli. Julia on Helenan kaveri ja Julian hevonen on Estelle. Vaikea pysyä kärryillä.
Huomiseen iltaan mennessä asia on teilläkin tiedossa. Sain siitä lupauksen! :) :) :)
Aivan oikein muistat nimet! Yritän joskus koota tänne vaikka nimiä niitä varten, jotka eivät muista tai ole koko ketjua lukeneet. :) -Isa
Vierailija kirjoitti:
Mutta etkö sinä Isabel jossain vaiheessa sanonut (vai oliko se joku muu), että tuo tyyppi tiesi jotain amadeuksenkin tekemisiä, joita ei muut tienneet. Et sinäkään.
Täällä on niin helppo väittää asioita, joita muut eivät pysty tarkistamaan. Uskon hänen joissakin asioissa koettaneen kepillä jäätä ja silloinkin kun osui harhaan, kukaan ei vain pystynyt todistamaan niin käyneen.
Ellen väärin muista, hän mainitsi sen Saksassa Amadeuksen selästä pudonneen ja loukkaantuneen naisen nimen, (en enää muista mikä se oli), mutta ainakaan sitä hän ei ole kuullut minulta, koska en ole sitä koskaan kuullutkaan. Luultavasti hän vain keksi jonkin nimen. Muuta ainakaan minulle ei nyt tule mieleen enkä kyllä sellaisia jaksa nyt enää alkaa kaivamaan esiinkään. :) -Isa
Tuohan ratkaisisi aika paljon, jos hän tosiaan tiesi nimen oikein.
Edellisen kirjoittaja täsmentää, että Isabelin kannattaisi tarkastaa, tiesikö tuo henkilö oikein sen saksalaisen tytön nimen.
Vierailija kirjoitti:
Amadeusta siis etsittiin eilen. Lauri voisi kertoa, mitä tuloksia etsinnöistä tuli.
Harmittaa kun hän kertoo asioita niin jälkijunassa. Häviämiseståkin vasta 2 viikon päästä.
Amadeuksen omistaja vasta äsken päivitti tietoja. Hevoset on eilen tuotu saaresta pois. Saarilaitumen omistajien ystävä oli tarjoutunut tulemaan etsintäkoiran kanssa tutkimaan saaresta hajujälkiä ja tänään he olivat kahdestaan olleet paikan päällä. Amadeuksen riimusta oli annettu haju koiralle ja sitä oli kuljetettu ympäriinsä saaressa. Vaikka katoamisesta on kulunut jo todella pitkä aika, koira oli kuitenkin merkannut rannasta jonkun kohdan. En tiedä, merkitseekö se mitään, mutta kun huomenna menen itse paikalle, voin ainakin yrittää tehdä johtopäätöksiä asiasta eli esim. miltä paikka näyttää, miten syvää vesi on jne. Olisi kyllä toiveita herättävää löytää joku vihje, vaikka pienikin. Pitäkää peukalot pystyssä!
Isabelin puolesta olen todella iloinen, jos se sinun häiritsijäsi lopultakin on selvillä ja lopettaa umpihullujen vaatimustensa esittämisen. Ja kieltämättä täällä ollaan aika uteliaitakin kuulemaan, kenestä on kysymys. Sen verran oudosta käytöksestä on ollut kyse. Odottelen!
Lauri
Luulin laieon menneen sinne jo toissapäivänä, kun piti mennä jo ennen hevosten hakemista.
Olipa mielenkiintoisia tietoja. Aika hitaasti se etsintäkoira sinne saatiin.
Isabel, kerro sinä meille, kuka tuo tyyppi on. Tietenkin sinä tiedät hänet. Pystyt päättelemään siitä, mitkä tiedot hän sinusta tietää.
Hänhän tietää Amadeuksen kirjoittavan ja tietää sinun poikaystäväsi nimen ( vaikkei nyt ihan sitä, mikä on kutsumanimi) ja vaikka mitä muuta.
Miksi karttelet kertomasta meille hänestä. Pyörittelet vaan, että mieluummin jättäisit omaan arvoonsa ja huomioimatta kokonaan jne.
Me lukijat kuitenkin haluamme tietää, kuka hän on. Ja helposti pystyt sen tietämään, kun vähän mietit, mitä kaikkea hän sinusta tietää. Eikö olisi tärkeää hevosen löytymisen kannalta. Ei päätä voi aina vaan tunkea puskaan.