Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan liekeissä uuden LV-laukkuni takia!!!

Vierailija
05.09.2021 |

Joka on siis Louis Vuitton Alma BB.

https://eu.louisvuitton.com/eng-e1/products/alma-bb-damier-ebene-006420

Kertokaa muutkin ihanista laukuistanne:)

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olis 6000€ ylimääräistä, niin teettäisin keittiörempan tai vaihtaisin ikkunat ja ovet taloon. Hurja ajatella että joku tavis suomalainen ostaa samalla summalla laukun, joka ei eroa laadullisesti mitenkään muista nahkalaukuista. Joita muuten saa ihan satasella tai jopa alle.

Tilanne taitaa olla siis se että kaikkea jo on ja rahaa täytyy sitten vain työntää johonkin. Vai mikähän on taustalla oleva ajatus?🤔

No sepäs se kun oikeastaan kaikkea jo on kun on 40+ ikään ehtinyt. Mä en tarvitse keittiöremonttia kun asun 2018 rakennetussa talossa. Mulla on työsuhdeauto. Matkusteluun ei ole liiemmin aikaa ja tietty tämä korona-kausi vaikuttaa myös. En osaa ajatella että paljo tavara toisi onnea, oikeastaan olen aika minimalisti. Vaatteiden osto on loppujenlopuksi epäkiitollista. Vaatteiden jälleenmyyntiarvo on olematon. Miksi en siis silloin tällöin piristäisi itseäni esim juuri uudella laukulla, josta tiedän että saan suurinpiirtein omani pois jos sen myydä haluan. Väitän että tappio 100-500 euron laukusta on isompi kuin 2000 euron laukusta. Jälleenmyyntibisnes on todella suurta maailmalla. Design brändit nostaa hintojaan kokoajan ja menekkiä on silti, liikkeisiin jonotetaan. Näin tämä nyt vaan menee vaikka on teitä jotka tätä laukkuharrastusta halveksitte.

Niin totta:) Ja kun sillä parin vuoden välein vaihdettavalla markettilaukulla ei ole muuta kuin käyttöarvo. Esimerkiksi juuri Chanelin laukkujen arvo on noussut huimasti muutaman viime vuoden aikana. Eli jos nyt havittelisin hankkimiani laukkuja, joutuisin maksamaan niistä tuplasti enemmän. Mitä taas hankkimaani LV:n Almaan tulee, canvas-versio tuntui hyvältä valinnalta Britannian sateisiin syyssäihin. Nahkalaukkuja kun joutuu enemmän varoa:)

Ap

Juurikin näin. Ja nyt jos myyt 10v sitten ostamasi chanelin klassikon, saat siitä enemmän kuin tuplasti sen mitä olet maksanut. Hermèsin laukuista nyt puhumattakaan. Mun mielestä osoittaa vain täydellistä sivistymättömyyttä tulla tänne kertomaan "kaikki LV:n laukut ovat susirumia" kun kuitenkin suurin osa LVn laukkumalleista on sellaisia mitä nää ei edes tunnistaisi. Ihmetyttää se ylitseampuva angsti mitä käsilaukut tietämättömissä aiheuttaa.

Vierailija
102/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soma!

Minulla on yksi Fendi, joka ei heavyuserin käytössä kärsimättä kestä, ja useita Mulberryjä, jotka kestävät äidiltä tyttärentyttärelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olis 6000€ ylimääräistä, niin teettäisin keittiörempan tai vaihtaisin ikkunat ja ovet taloon. Hurja ajatella että joku tavis suomalainen ostaa samalla summalla laukun, joka ei eroa laadullisesti mitenkään muista nahkalaukuista. Joita muuten saa ihan satasella tai jopa alle.

Tilanne taitaa olla siis se että kaikkea jo on ja rahaa täytyy sitten vain työntää johonkin. Vai mikähän on taustalla oleva ajatus?🤔

No sepäs se kun oikeastaan kaikkea jo on kun on 40+ ikään ehtinyt. Mä en tarvitse keittiöremonttia kun asun 2018 rakennetussa talossa. Mulla on työsuhdeauto. Matkusteluun ei ole liiemmin aikaa ja tietty tämä korona-kausi vaikuttaa myös. En osaa ajatella että paljo tavara toisi onnea, oikeastaan olen aika minimalisti. Vaatteiden osto on loppujenlopuksi epäkiitollista. Vaatteiden jälleenmyyntiarvo on olematon. Miksi en siis silloin tällöin piristäisi itseäni esim juuri uudella laukulla, josta tiedän että saan suurinpiirtein omani pois jos sen myydä haluan. Väitän että tappio 100-500 euron laukusta on isompi kuin 2000 euron laukusta. Jälleenmyyntibisnes on todella suurta maailmalla. Design brändit nostaa hintojaan kokoajan ja menekkiä on silti, liikkeisiin jonotetaan. Näin tämä nyt vaan menee vaikka on teitä jotka tätä laukkuharrastusta halveksitte.

Kuka niitä uusia sitten ostaa? Miksi taas joku miljonääri myisi oman vanhansa ja tienaisi siitä muutaman euroa?

Vierailija
104/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö meidän miesten sitten innostua työkalupakeistamme, jee ostinpa tonnin työkalulootan, ei ollut sitten enää rahaa työkaluihin...

Vierailija
105/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta:) Ja kun sillä parin vuoden välein vaihdettavalla markettilaukulla ei ole muuta kuin käyttöarvo. Esimerkiksi juuri Chanelin laukkujen arvo on noussut huimasti muutaman viime vuoden aikana. Eli jos nyt havittelisin hankkimiani laukkuja, joutuisin maksamaan niistä tuplasti enemmän. Mitä taas hankkimaani LV:n Almaan tulee, canvas-versio tuntui hyvältä valinnalta Britannian sateisiin syyssäihin. Nahkalaukkuja kun joutuu enemmän varoa:)

Ap

Juurikin näin. Ja nyt jos myyt 10v sitten ostamasi chanelin klassikon, saat siitä enemmän kuin tuplasti sen mitä olet maksanut. Hermèsin laukuista nyt puhumattakaan. Mun mielestä osoittaa vain täydellistä sivistymättömyyttä tulla tänne kertomaan "kaikki LV:n laukut ovat susirumia" kun kuitenkin suurin osa LVn laukkumalleista on sellaisia mitä nää ei edes tunnistaisi. Ihmetyttää se ylitseampuva angsti mitä käsilaukut tietämättömissä aiheuttaa.

Pikkurahoja noilla tienaa.

Vierailija
106/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä negailua. Käyttäähän moni autoonkin kymmeniä tuhansia euroa, vaikka käytetty parin tonnin auto tekee saman asian. Aistin pientä naisvihaa, että miesmäisistä asioista innostuminen on eleganttia ja fiksua rahan käyttöä, mutta estetiikasta innostuminen akkamaista, turhamaista ja lapsellista.

Autoissa maksetaan teknologiasta. Laukuissa merkistä. Yhtä laadukkaita tai laadukkaampia saa jo satasella. En silti arvosta sitäkään, että ihmiset ostelee jotain ökyautoja, jolla pääsee tuhatta ja sataa ja kyytiin ei mahdu kuin apukuski.

Vierailija
107/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä negailua. Käyttäähän moni autoonkin kymmeniä tuhansia euroa, vaikka käytetty parin tonnin auto tekee saman asian. Aistin pientä naisvihaa, että miesmäisistä asioista innostuminen on eleganttia ja fiksua rahan käyttöä, mutta estetiikasta innostuminen akkamaista, turhamaista ja lapsellista.

Se on täsmälleen näin. Ihmiset ei hyväksy että myös naiset päättää nykyään mikä on arvokasta. Kysynnän ja tarjonnan laki. Bisnes pyörii tasan niin kauan kun pyörittäjiä riittää. Näin se on kaikessa muussakin.

Vierailija
108/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleenmyyntibisnes on todella suurta maailmalla. Design brändit nostaa hintojaan kokoajan ja menekkiä on silti, liikkeisiin jonotetaan. Näin tämä nyt vaan menee vaikka on teitä jotka tätä laukkuharrastusta halveksitte.

Näinhän se on, koska aina löytyy tuollaisia ihmisiä, jotka on valmiita maksamaan jostain logosta ja brändistä ja omalla toiminnallaan ruokkii tuota järjetöntä hintojen nousua ja rahan syytämistä jo ennestään superrikkaille. Kantamalla noita laukkuja mainostaa sitten tätä toimintaa ja omaa osallisuutta siinä. Muilla ihmisillä onkin sitten toisenlaisia arvoja.

Ja siksi ne laukut on armotta noloja 😬 Paljon mieluummin tukee pieniä käsityöläisiä ostamalla heidän valmistamia tuotteita.

Vierailija
109/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta jos keittiö, ikkunat ja ovet on kunnossa, niin se nyt vasta typerää olisikin lähteä niitä uusimaan…

Vierailija
110/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te keski-ikäiset ette ole tajunneet että LV-laukkujen aika on jo mennyt.

Älä sä tuu sanomaan keski-ikäiselle että mistä mun kuuluu tykätä ja mistä ei. LV on perustettu 1800-luvulla. Sen arvokkuutta ei trendi-ihmisten mielipiteet muuta. Pue sä päälles viimeisintä muotia, mä puen sitä mitä itse haluan.

Vierailija
111/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän jos joku tykkää jostain laadukkaasta asiasta joka tuottaa itselleen iloa ja on ehkä jopa hyödyllinen. se, että mun silmään Vuittonin laukut ei oo kovin kauniita, ja itse vierastan tosi paljon merkkipalvontaa, on vaan mun oma henkilökohtainen asia. Muut tekee niin kuin tekee, mutta jotenkin toivooisi, että jos on laittaa rahaa tonneja laukkuun, kiinnittää oikeasti huomiota siihen miten ja missä se on tehty ja ostaa vastuullisesti, eikä niin että vaan se omistaminen ois se pääasia. En siis sano että ap toimisi niin tai näin, useat vaan tuntuu olevan enemmän semmosta statuksen ja merkin hehkutusta, ei lainkaan sitä estetiikkaa, laatua, vastuullisuutta tms.

Itse käyn tosi vähän missään enää nykyään, mulla on laadukas vanha nahkalaukku ja tietysti tilaisuuksiin eri jutut, ne riittää mulle. Ulkoiluun/veneilyyn oon sitten laittanut enemmän rahaa varusteisiin.

Vierailija
112/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittiläinen muotiguru Sophie Shohet esittelee Alma BB -laukkuaan.

Kamala tyhjäpäinen ylimeikattu maalipytty sössöttämässä pinnallisia ja typeriä jonninjoutavuuksia.

Hyvä esimerkki brittien mauttomuudesta ja itselleen epäedullisen väsyneen sutturalookin meikkaamisesta.

Ja kuitenkin on yli 300 000 seuraajaa, joo...

Mitä sitten? Peesarit hakevat ja löytävät palvottavat idolinsa. Lemuavin p****kasa houkuttaa perskärpäset.

Miksi käsilaukkuharrastajien skene aiheuttaa tällaista vihaa? Dumataanko auto-, drone- tai vaikka keppihevosharrastajia tällä tavalla?

Aiheuttaa tai ei aiheuta, vihasta ei kuitenkaan ole kysymys kuin korkeintaan ihan marginaalitapauksissa.

Yhtä tyhmyyttä ei kuitenkaan tee vähemmän tyhmäksi se, että joku muu(t) typerehtisi vielä typerämmin.

Yritä nyt vain hyväksyä, että ihmisillä on eri mielenkiinnon kohteita, eikä se ole mitään "yhyynyyhvihaa."

Etkö pärjää ilman r i n k i r u n k k a a m i s t a ja "influensserien" peesaamista, missä omalaatuisuutesi?

Kyllä tämä nyt aika katkeransuolaista tekstiä on. Jos sua ei kiinnosta laukut niin miksi olet tässä ketjussa nönnöttämässä? Vähän taitaa kuitenkin kiinnostaa. Samalla sua ärsyttää ihan hitosti että mun taloutta ei heilauta pätkääkään tuhannen euron laukku. Ne piirtää joilla liitua.

Ei ärsytä yhtään, mutta voit vapaasti halutessasi kuvitella niin ja epätoivoissasi vakuuttua 100% harhastasi.

Vierailija
113/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo olivat tyylikkäitä 2003-2008. Nykyään aivan jäätävän mauttomia. Vielä pahempi olisi Burberry.

Näin ajattelee trendien perässä juoksija. Eikö jo Jacqueline Kennedy käyttänyt almaa.

Vierailija
114/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin turhaa hifistelyä moinen. Joskus tunsin naisen, joka oli hassannut 3000 € johonkin merkkilaukkuun ja ulkonäkö oli hänelle muutenkin maailman tärkein asia. Parin pari kertaa ja lopetin tapailun. Järjetöntä puuhaa.

Olikin varmaan mukava uni.

Kommenttisi myös paljastaa miksi provoilet vauvapalstalla etkä ole niitä naisia löytänyt, sillä kuka nyt noin negatiivista ja ennen kaikkea pihiä miestä kauan katselisi.

Sinulleko naisen pitäisi omat rahansa antaa?

Vierailija
115/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pikkurahoja noilla tienaa.

Kerropa mulle mikä harrastus tuottaa edes niitä pikkurahoja.

Vierailija
116/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää LVn laukuista uleensä, mutta toi on kyllä sievä. Kelpaisi 🙂 Paljonko maksoi?

Mun kallein laukku on vaan logoton 400 euron tavallinen nahkaolkalaukku. On se "merkkilaukku", logo vaan ei näy. On sitä kehuttukin.

Välillä haaveilen noista hienoista laukuista, mutta en millään raaski ostaa. En edes käy missään ikinä.

Vierailija
117/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugardadykö osti?

Vierailija
118/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä trendipellejetsettersättääjillä koville ottaa, että eivät saa tarvittavan suurta r i n k i r u n k k u a. 

Kuluneet, epäpätevät kortit (kateus ja viha, jne) viuhuvat. Asioistahan ei voi muuten olla keskustelua.

Vierailija
119/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleenmyyntibisnes on todella suurta maailmalla. Design brändit nostaa hintojaan kokoajan ja menekkiä on silti, liikkeisiin jonotetaan. Näin tämä nyt vaan menee vaikka on teitä jotka tätä laukkuharrastusta halveksitte.

Näinhän se on, koska aina löytyy tuollaisia ihmisiä, jotka on valmiita maksamaan jostain logosta ja brändistä ja omalla toiminnallaan ruokkii tuota järjetöntä hintojen nousua ja rahan syytämistä jo ennestään superrikkaille. Kantamalla noita laukkuja mainostaa sitten tätä toimintaa ja omaa osallisuutta siinä. Muilla ihmisillä onkin sitten toisenlaisia arvoja.

Ja siksi ne laukut on armotta noloja 😬 Paljon mieluummin tukee pieniä käsityöläisiä ostamalla heidän valmistamia tuotteita.

Tottakai. Meitä mahtuu tähän maailmaan monenlaista kuluttajaa. Kuulostaa tosi suvaitsemattomalta että sä pidät mun ranskalaisten huippumuotitalojen laukkuja armottoman noloina mutta mä en pidä sun käsityöläisen tekemää laukkua lainkaan nolona. Kumpi meistä onkaan kivampi toiselle?

Vierailija
120/201 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä trendipellejetsettersättääjillä koville ottaa, että eivät saa tarvittavan suurta r i n k i r u n k k u a. 

Kuluneet, epäpätevät kortit (kateus ja viha, jne) viuhuvat. Asioistahan ei voi muuten olla keskustelua.

Asiallinen keskustelu on niin kovin vaikeata kun vastapuoli heittäytyy alatyyliseksi.