Vierailija

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html

"Toimeentulotukea voi lähtökohtaisesti saada kuntakohtaiseen rajaan saakka, mutta neljässä tapauksessa viidestä Kela korvaa myös enimmäisvuokran ylittävän osuuden."

Miksi täällä aina virheellisesti väitetään että Kelalla on erittäin tiukat nuo rajat, kun se ei ollenkaan pidä paikkaansa?
80% tapauksista ylisuuri vuokra huomioidaan kokonaan.

• ylös 53
  • alas 9

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Jos halvempaa asuntoa ei yksinkertaisesti saa niin mitä muutakaan tuossa pitäisi tehdä?

• ylös 43
  • alas 21
Vierailija

Siksi asuntokupla. Sijoittajat ostaa asunnot, vuokralle ja vuokrat maksaa valtio tai kaupunki.

• ylös 62
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi pitäisi korvata? Emme ole vielä kehitysmaa, mutta pikkuhiljaa siihen olemme menossa, kun ei viittitä töissä käydä

• ylös 37
  • alas 23
Vierailija

Täällä pienemmillä paikkakunnilla tuo toimii niin että kela yksiinkertaisesti lopettaa maksut jos ei muuta halvempaan

• ylös 22
  • alas 10
Vierailija

Sehän riippuu asuinpaikasta otetaanko koko vuokra huomioon vai ei.
Pääkaupunkiseudulla ei uswin edes saa asuntoa jos on jo eikä niitä kelan normien mukaisia asuntoja edes ole olemassa. Jossain Pihtiputaalla voi olla tilanne aivan päinvastainen.

• ylös 25
  • alas 4
Vierailija

Asumistuet eivät ole järin korkeita, ne eivät vääristä vuokramarkkinoita.

Tuo harkinnanvaraisen toimeentulotuen antaminen vuokrakuluihin pitäisi kyllä sen sijaan lopettaa.

• ylös 31
  • alas 15
Vierailija

Olen asuntosijoittaja. Hinnoittelen vuokran silleen etten joudu käyttämään omaa rahaa asunnon pyörittämiseen. Hinnoittelen vuokran silleen että vuokra kattaa kaikki mitä asuntoon tulee vastike, lainan hoito kulut ja veron. Viime kädessä vuokralainen maksaa asuntoni.

• ylös 19
  • alas 21
Vierailija

En ole ikinä elänyt tuilla, mutta olen sitä mieltä, että jos KELA ei pysty osoittamaan halvempaa asuntoa, asiaa on turha puida. Ei todellakaan ole pk-seudulla tarjolla halpoja asuntoja.

• ylös 25
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen asuntosijoittaja. Hinnoittelen vuokran silleen etten joudu käyttämään omaa rahaa asunnon pyörittämiseen. Hinnoittelen vuokran silleen että vuokra kattaa kaikki mitä asuntoon tulee vastike, lainan hoito kulut ja veron. Viime kädessä vuokralainen maksaa asuntoni.

Siis työssäkäyvät verojen kautta

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on vapaana 3825 vuokra-asuntoa

Sijoittajille maksamista omasta pussista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu asuinpaikasta otetaanko koko vuokra huomioon vai ei.
Pääkaupunkiseudulla ei uswin edes saa asuntoa jos on jo eikä niitä kelan normien mukaisia asuntoja edes ole olemassa. Jossain Pihtiputaalla voi olla tilanne aivan päinvastainen.

3825 vapaata vuokra-asuntoa pitäisi riittää

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä elänyt tuilla, mutta olen sitä mieltä, että jos KELA ei pysty osoittamaan halvempaa asuntoa, asiaa on turha puida. Ei todellakaan ole pk-seudulla tarjolla halpoja asuntoja.

Ei ole Kelan tehtävä hommata ihmisille asuntoja.

Asumistuen tasot pitää asettaa silleen, että sillä on realistista maksaa suurin osa vuokrasta, mutta silti sen verran pitää olla omavastuuta, että on kannustimia valita kohtuuhintainen asuminen tai vaihtoehtoisesti joutuu tinkimään muista asioista jos haluaa asua hienommin.

• ylös 28
  • alas 5
Vierailija

Riippuu paikkakunnasta ja sen hintatasosta. Muista ettei se asiakas saa itse pitää sitä summaa vaan se menee vuokranantajalle. Asiakasta se raha ei siis ilahduta eikä taskuissa polttele.

Itse olen pieneltä paikkakunnalta mutta täällä on ison kaupungin hintataso eikä kelan maksimisumma siis riitä vuokrakuluihin halvimmassakaan asunnossa.

Älä ole köyhälle kateellinen vaan ole onnellinen ettet laske kolikoita että onko varaa ostaa leipää kaupasta vai ei.

• ylös 19
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole Kelan tehtävä hommata ihmisille asuntoja.

Asumistuen tasot pitää asettaa silleen, että sillä on realistista maksaa suurin osa vuokrasta, mutta silti sen verran pitää olla omavastuuta, että on kannustimia valita kohtuuhintainen asuminen tai vaihtoehtoisesti joutuu tinkimään muista asioista jos haluaa asua hienommin.

Ne onkin asetettu! Alueen asuntojen hintatason mukaan. Aina joutuu maksamaan yli sen, trust me!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin? Eikös tämä ole vähän niinkuin asuntosijoittamisen ideakin?

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Tuo aihetta käsittelevä juttu on kolme vuotta vanha, tilanne saattaa olla nykyään eri. Ja tosiaan, tukien saajat ovat usein asuntomarkkinoilla niin hankalassa asemassa, että asuntoa ei vaihdeta ihan tuosta vaan.

Vierailija

Pitäisikö ihmisen nääntyä nälkään jos ei löydä halvempaa asuntoa? Jos on luottotiedoton tai vuokravelkaa ei asuntoa noin vain vaihdeta!

• ylös 11
  • alas 13

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.