Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saa sanoa ääneen, että kotiäideillä on helpompaa?

Vierailija
11.10.2014 |

Huvittaa facebookissakin pari kaveria, joilla tiedoissa työn kohdalla "Kotiäiti yrityksessä koti". Ei helkkari... Ei omien lasten hoitaminen ole AMMATTI! Varmasti lasten kanssa on välillä rankkaakin, mutta ei niitä lapsia ole pakko hankkia. Sitten jos taas lapsia päättää tehdä, pitäisi niistä ihan itse pystyä huolehtimaan. Ei kuulu yhteuskunnalle ja veronmaksajille, jos joku jää kotiin hoitamaan omia lapsiaan, ihan samoin kuin ei kuulu kotityöt tai lemmikin hoitokaan. Kyllä sen toisen työssäkäyvän vanhemman tulisi elättää sitten kotiin jäävä vanhempi, eikä yhteiskunnan maksaa mitään kotihoidontukia. Valitettavasti töihin paluukaan ei monen kotona vietetyn vuoden jälkeen ole niin helppoa. Kotiäideiksi ryhtyvät ovat monesti vain laiskoja, kotona pääsee helpommalla. Sitten kateellisena haukutaan uraäitejä, etteivät muka välitä lapsistaan. Kotimammat eivät tajua, että juuri ne paljon veroja maksavat uraäidit mahdollistavat heidän kotona makoilunsa. Kotiäidit töihin veroja maksamaan ja lapset tarhaan!

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hommaa jota on tehty miljoona vuotta eli ei liene mahdoton homma lainkaan. Koulutustahan se ei vaadi. Nykyään myöskään elatusta ei tarvitse itse hankkia ja elämä muutenkin monella tavalla helpompaa.

Vierailija
122/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:17"]

Jos ja kun kotiäitiyden hoitaa kunnialla, niin se käy työstä. Kun huolehtii lapselle riittävästi virikkeitä, leikkikavereita, hyvän päivärytmin ja riittävästi liikuntaa, niin siinä se aika menee. Ihan kuin päiväkodissa niillä hoitajilla, joiden työtä kukaan tuskin väittää lomailuksi. Meillä oli joka päivä useampi lapsi omien lisäksi pyörimässä, ja olihan se ihanaa aikaa. Mutta, töissä on kyllä helpompaa. Ei tarvitse olla samalla lailla emotionaalisesti läsnä koko ajan, ennakoida toisten tarpeita, huolehtia turvallisuudesta ja selvitellä lasten välisiä toistuvia ja jatkuvia pieniä ristiriitoja. 

Ihmettelen tätä joidenkin kovaa halua vähätellä sitä, että joku kasvattaa ja hoitaa itse lapsensa. Se on yhteiskunnalle edullista ja lapselle hyväksi. Useimmilla naisilla ei sitäpaitsi ole mitään uraa, vaan he tekevät ihan tavallista työtä. Ei ketään hyödytä kilpailu siitä, kenellä tässä on rankinta. Ei elämän pointti ole vaan sinnitellä päivästä toiseen elämäänsä vihaten. Toivon että jokainen saa elää elämänsä niin, että voi olla onnellinen. Silloin ei ole tarvetta tuollaiselle takakireälle ilkeilylle, mitä ap tässä aloituksessa harrastaa. 

[/quote]

Minun puolestani jokainen saa itse päättää, onko kotiäitinä vai töissä KUNHAN MIES SITTEN ELÄTTÄÄ. Mielestäni yhteiskunnan ei tarvitse omien lasten hoitamisesta maksaa mitään tukea ikään kuin palkaksi. Ei kukaan maksa minullekaan siitä, että petaan oman sängyn, käyn suihkussa ja pyyhin pyllyni, kun käyn vessassa. 

[/quote]

Mutta sitten yhteiskunta maksaa lapsen hoidon päiväkodissa ja kalliimmaksi se yhteiskunnalle tulee kuin kotihoidontuki.

[/quote]

Sinun logiikallasi kaikkien äitien tulisi jäädä kotiin, kun sehän suorastaan säästää yhteiskunnan rahoja! Oletko vähän hölmö? Se hoitaja hoitaa siellä tarhassa aika montaa lasta, kun monilla suomalaisilla on vain yksi tai kaksi lasta. Jos on oikeasti todella suuri perhe, voi kotiin jääminen olla järkevääkin. Tämäkään ei kuitenkaan kuulu yhteiskunnalle, koska ei kukaan ole pakottanut hankkimaan niin montaa lasta. Kotiäitiyden ongelma on juuri se, että monesti äiti putoaa täysin työelämästä, eikä töihin siis palata, vaikka lapset jo kouluikäisiä.

[/quote]

Sen takiahan sitä kotihoidontukea maksetaan että se on yhteiskunnalle halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:18"]

Kaverini on kotiäiti ja valittaa, että joutuu heräämään joka päivä "tosi aikaisin". Kysyin sitten moneltako herää, niin vastasi, että klo 7. Itse herään klo 5.30, kun olen sairaalassa töissä ja vähän seitsemän jälkeen tulisi olla paikalla katsomassa valmiiksi päivän potilaat. Tuo on kyllä totta, että töitä on erilaisia ja niin on lapsiakin. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kotiäideillä on keskimäärin helpompaa kuin työssäkäyvillä äideillä. Työssäkäyvä kun hoitaa ne lapset ja kodin töiden lisäksi. Ihan turha myöskään syyllistää, ettei tulisi hyviä välejä lapsiin, vaikka käy töissä. Minä ainakin haluan opettaa lapsilleni työssäkäynnin mallin ja ettei raha kasva puussa, en että nainen voi lojua kotona miehen elätettävänä.

[/quote]

No, itse kirjoitin tossa aiemmin, että töissä on helpompaa kuin kotiäitinä. Ja ansaitsen kuitenkin töissä kaksi kertaa enemmän kuin mieheni (joka on keskipalkkainen) ja hoitovapaani rahoitettiin säästöilläni. Tätä on ehkä hoiva-alan pienipalkkaisen vaikea käsittää. Haluan opettaa lapsilleni, että uran ja äitiyden yhdistäminen on mahdollista ei joko-tai. Ja kyllä, lapsiin pystyy luomaan läheisemmän suhteen, kun niiden kanssa on vuosien ajan lähes koko niiden valveillaoloajan, se nyt on ihan selvä. Ei se etänä sieltä töistä käsin ihan samalla tavala hoidu.

[/quote]

En ole pienipalkkainen hoitaja vaan lääkäri, mutta kyllä henkilökohtaisesti arvostan niitä pienipalkkaisia hoitajiakin enemmän kuin kotiäitejä. Kyllä sinäkin sen hoitovapaasi aikana nostit kotihoidontukea, jota mm. ne niin kovasti halveksimasi pienipalkkaiset hoitajatkin veroina sinulle tienaavat.

Vierailija
124/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin korkeasti koulutettuna naisena annan suurta arvoa kotiäideille. Pienille lapsille ei ole hyväksi viettää pitkiä päiviä hoidossa, varsinkaan suurissa ryhmissä. On äärimmäisen itsekästä viedä lapset sinne aamusta iltaan ja kuvitella että lapset sopeutuvat mihin vain. Lapsille se ei ole paras ratkaisu. Tästä on tehty tutkimuksiakin. Ja voihan sen jokainen vanhempi kuvitella, jos yhtään aivojaan käyttää. Se ympäristö on todella stressaava eikä aikaa kaikille lapsille välttämättä riitä lapsen yksilöllisten tarpeiden mukaisesti.

Lapsille on parasta olla ensimmäiset vuodet kotona. Ja senkin jälkeen vain kohtuullisia päiviä hoidossa.

Vierailija
125/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun kotiäitiyden hoitaa kunnialla, niin se käy työstä. Kun huolehtii lapselle riittävästi virikkeitä, leikkikavereita, hyvän päivärytmin ja riittävästi liikuntaa, niin siinä se aika menee. Ihan kuin päiväkodissa niillä hoitajilla, joiden työtä kukaan tuskin väittää lomailuksi. Meillä oli joka päivä useampi lapsi omien lisäksi pyörimässä, ja olihan se ihanaa aikaa. Mutta, töissä on kyllä helpompaa. Ei tarvitse olla samalla lailla emotionaalisesti läsnä koko ajan, ennakoida toisten tarpeita, huolehtia turvallisuudesta ja selvitellä lasten välisiä toistuvia ja jatkuvia pieniä ristiriitoja. 

Ihmettelen tätä joidenkin kovaa halua vähätellä sitä, että joku kasvattaa ja hoitaa itse lapsensa. Se on yhteiskunnalle edullista ja lapselle hyväksi. Useimmilla naisilla ei sitäpaitsi ole mitään uraa, vaan he tekevät ihan tavallista työtä. Ei ketään hyödytä kilpailu siitä, kenellä tässä on rankinta. Ei elämän pointti ole vaan sinnitellä päivästä toiseen elämäänsä vihaten. Toivon että jokainen saa elää elämänsä niin, että voi olla onnellinen. Silloin ei ole tarvetta tuollaiselle takakireälle ilkeilylle, mitä ap tässä aloituksessa harrastaa. 

[/quote]

Minun puolestani jokainen saa itse päättää, onko kotiäitinä vai töissä KUNHAN MIES SITTEN ELÄTTÄÄ. Mielestäni yhteiskunnan ei tarvitse omien lasten hoitamisesta maksaa mitään tukea ikään kuin palkaksi. Ei kukaan maksa minullekaan siitä, että petaan oman sängyn, käyn suihkussa ja pyyhin pyllyni, kun käyn vessassa. 

[/quote]

Mutta sitten yhteiskunta maksaa lapsen hoidon päiväkodissa ja kalliimmaksi se yhteiskunnalle tulee kuin kotihoidontuki.

[/quote]

Sinun logiikallasi kaikkien äitien tulisi jäädä kotiin, kun sehän suorastaan säästää yhteiskunnan rahoja! Oletko vähän hölmö? Se hoitaja hoitaa siellä tarhassa aika montaa lasta, kun monilla suomalaisilla on vain yksi tai kaksi lasta. Jos on oikeasti todella suuri perhe, voi kotiin jääminen olla järkevääkin. Tämäkään ei kuitenkaan kuulu yhteiskunnalle, koska ei kukaan ole pakottanut hankkimaan niin montaa lasta. Kotiäitiyden ongelma on juuri se, että monesti äiti putoaa täysin työelämästä, eikä töihin siis palata, vaikka lapset jo kouluikäisiä.

[/quote]

Tiesitkö että kotihoidontukea maksetaan siihen päivään asti kunnes lapsi täyttää kolme?

Vierailija
126/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:18"]Työssäkäyvä kun hoitaa ne lapset ja kodin töiden lisäksi. [/quote]

Mä en mitenkään päin voi väittää, että työssäkäyvänä hoitaisin samalla tavalla "kodin ja lapset" kuin kotona ollessa. En laita viittä ruokaa ja siivoa viittä kertaa päivässä siitä ja lasten syömisestä aiheutuneita sotkuja, vaan suurin osa hoidetaan päiväkodissa. En järjestä kotiimme viikoittaisia leikkitreffejä lapsille (maaseudulla ei ole puistoja ym. joten kavereiden tapaaminen pitää vartavasten järjestää), koska lapsella on päiväkodissa lapsiseuraa. En järjestä lapsille niin paljon "sotkuisia" virikkeitä kuten askarteluja ym. ja siivoa jälkiä, koska päiväkodissa on jo askarreltu ja maalattu sormiväreillä. Koti pysyy suht siistinä, kun siellä ei päivän aikana ole ketään. En tee läheskään samaa määrää erilaisia harjoituksia eritysilapsen kanssa kuin kotona ollessani, koska päiväkodilla käy ammattilainen tekemässä niitä mun puolesta jne.

Totta kai mä olen illan lasten kanssa, pyykkään, imuroin ja touhuan, mutta en todellakaan tee ja järjestä yhtä paljon kotiin ja lapsiin liittyviä asioita kuin kotiäitivuosina, koska joku muu tekee niitä juttuja puolestani kahdeksan tuntia päivässä, ja mä jatkan sitten siitä. Usein kuulee, kun työssäkäyvät sanovat tekevänsä illassa sen mihin kotiäideillä on koko päivä aikaa, mutta musta se on pikkasen liioittelua... 

Vierailija
127/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, itse asiassa se säästäisi todellakin yhteiskunnan kustannuksia. Sen äidin hommat töissä hoitaa sijainen, joka muuten olisi todennäköisesti työttömänä. Paineet rakentaa uusia päiväkotirakennuksia (mikä ei tuota mitään) olisi pienempi, ja työvoimaa vapautuisi tuottamattomasta hoitotyöstä tuottavampaa työhön. Ja kotiäiti/koti-isä säästäisi yhteiskunnalle valtavia summia niiden vuosien aikana jolloin hän olisi kotona. Poikkeuksena todella isopalkkaiset, joiden maksama vero kompensoisi edes jotenkin kunnalle koituvia kuluja. Mutta perusduunari saa joka kuukausi yhteiskunnalta melko paljon tukea lastensa hoitoon. 

Vanhuspuolella kukaan ei tule sanomaan, että olisi niin paljon tuottoisampaa lykätä kaikki vanhukset laitoksiin, vaan siellä on ihan fakta, että kotihoito on yhteiskunnalle edullisempaa. Niin edullista, että vanhuksia ei yksinkertaisesti edes voitaisi hoitaa kaikki laitoksissa.  Ihan samaa kallista laitoshoitoa se on lastenkin kohdalla. Jos ajateltaisiin vain euroissa, ja varsinkin näin lama-aikana, kaikkia vanhempia todellakin pitäisi kannustaa hoitamaan lapsensa kotona kouluikään asti. Mutta koska meillä on yhteiskunnassa myös muita, tärkeitä arvoja, näin ei tehdä.

Vierailija
128/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:18"]

Kaverini on kotiäiti ja valittaa, että joutuu heräämään joka päivä "tosi aikaisin". Kysyin sitten moneltako herää, niin vastasi, että klo 7. Itse herään klo 5.30, kun olen sairaalassa töissä ja vähän seitsemän jälkeen tulisi olla paikalla katsomassa valmiiksi päivän potilaat. Tuo on kyllä totta, että töitä on erilaisia ja niin on lapsiakin. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kotiäideillä on keskimäärin helpompaa kuin työssäkäyvillä äideillä. Työssäkäyvä kun hoitaa ne lapset ja kodin töiden lisäksi. Ihan turha myöskään syyllistää, ettei tulisi hyviä välejä lapsiin, vaikka käy töissä. Minä ainakin haluan opettaa lapsilleni työssäkäynnin mallin ja ettei raha kasva puussa, en että nainen voi lojua kotona miehen elätettävänä.

[/quote]

No tuo on sun mielipide. Täällä on monta työssäkäyvää äitiä, jotka ovat eri mieltä.

Vierailija
129/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hehee :D Sulla ei taida oikeesti olla hajuakaan mistä sä puhut.

Vierailija
130/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
131/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempainvapaalla oleva isä ja jos jäisin nk. Koti-isäksi hoitovapaalle niin saisin 4000€/kk brutto sijaan sen 300€/kk eli kotihoidontuen verran käteen. Mitenköhän tuossa nyt ois sit yhteiskunnan elätti? Perheemme muutenkin maksaa veroja usean perusduunarin verran vuodessa.

Sitäpaitsi sanon kyllä että menen mielelläni töihin kaikkien vapaiden jälkeen. Ja vielä tuohon lapsia ei ole pakko tehdä niin otapa pää pois perseestä ja mieti hetki. Kyllä se lastenteko on ehkä yksi tärkein edellytys koko ihmislajin tulevaisuuden kannalta. Mutta jos miettii vain omaa itseään ja sitä kuinka ei halua "pilata" elämäänsä valvomalla muutamat yöt tai pilata ah-mun-niin-ihanaa-vartaloa-jota-katson-peilistä-ja-masturboin ja olla täysin turhamainen itseään täynnä oleva ämmä, niin siihen on täällä täysi oikeus. Kuten on hankkia liikaa lapsia ja kasvattaa ne huonosti. Joka on taas toinen ääripää.

Vierailija
132/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:28"]Kotiäideillä on helpompaa kuin kenellä? Olen töissä ja minulla on nyt helpompaa kuin kotiäitinä ollessa.
[/quote]

Mulla oli hoitivapaalla helpompaa ja mukavampaa kuin töissä, totta kai! Miten lasten kanssa kotona voisi olla vaikeaa? Leikit niiden kanssa, tapailet frendejä joilla lapsia tai käyt kerhoissa jne. Mikä siinä kotiäiteydessä voi olla vaikeaa (ellei erityislapsia)?

Vierailija
133/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko, että niiden päiväkotien rakentaminen ja kunnostaminenkin työllistää suomalaisia, lisäksi päiväkotien työntekijät maksavat veroja ja osa heidänkin palkkoihinsa menneistä rahoista saadaan takaisin? Työssäkäyvä äiti maksaa veroja ja vaikka ei maksaisikaan ihan päiväkotihoidon kustannuksia niin ainakin osan. Lisäksi on oikeasti ongelma, että äidit eivät palaa takaisin työelämään sen 3v jälkeen vaan jäävät pidemmäksi ajaksi kotiin. Syynä varmasti se, ettei töitä kerta kaikkiaan löydy, kun ei monella alalla vakuuta, jos 3v tauko cv:ssä. Minusta etenkin korkeakoulutettujen hyväpalkkaisten naisten kotiin jääminen ON Ongelma. Heidän koulutuksensakin on maksanut paljon ja voisi odottaa, että he kävisivät töissä ja maksaisivat veroja ja siten maksaisivat takaisin esim. koulutuksesta syntyneitä kustannuksia.

Vierailija
134/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sanotte, että yhteiskunta elättää niin mitäs jos se kotiäiti tai -isä olis ennen kotiin jäämistään maksanut veroja vaikka 10krt enemmän kuin mediaani palkansaaja samassa ajassa niin eikö sillä ole oikeus jäädä kotiin?

Vierailija
135/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:47"]

Usein kuulee, kun työssäkäyvät sanovat tekevänsä illassa sen mihin kotiäideillä on koko päivä aikaa, mutta musta se on pikkasen liioittelua... 

[/quote]

Minustakin tämä on liioittelua, eikä ihan niin pientäkään. Minä olen arkipäivänä lasteni kanssa noin kolme-neljä tuntia. En todellakaan sinä aikana kata pöytään viittä ateriaa, käy kahta kertaa ulkona lasten kanssa, pyyhi sataa kertaa nenää, pyllyä, pöytää, seiniä, käsiä, askartele, rakenna majaa, vie ja tuo lasta kerhoon tai leikkitreffeille, puhalla pipejä noin 50-60 kertaa, selvitä kymmeniä tappeluja siitä kuka otti kenenkin kädestä, keskustele siitä miksi taivas on sininen ja koirankakka ruskeaa tai muista elämän ihmeistä jne. Teen ruuan, juttelen lasten kanssa, leikin ehkä vähän ja sitten onkin jo iltatouhut. Itseäkin usein väsyttää ja hyvä jos saa ne pakolliset kotityöt siihen päälle tehtyä. Niinä iltoina kun käyn salilla en näe lapsiani tätäkään vähää. 

Joko muut äidit ovat superäitejä jotka ovat työpäivän jälkeenkin täynnä virtaa tai he tekivät kotiäitiaikanaan todella vähän lastensa kanssa. :)

Vierailija
136/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:28"]Kotiäideillä on helpompaa kuin kenellä? Olen töissä ja minulla on nyt helpompaa kuin kotiäitinä ollessa. [/quote] Mulla oli hoitivapaalla helpompaa ja mukavampaa kuin töissä, totta kai! Miten lasten kanssa kotona voisi olla vaikeaa? Leikit niiden kanssa, tapailet frendejä joilla lapsia tai käyt kerhoissa jne. Mikä siinä kotiäiteydessä voi olla vaikeaa (ellei erityislapsia)?

[/quote]

No eihän se nyt vaikeaa ollut mutta rankkaa. Toisille se taas sopii kuten varmaan sinulle. Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
137/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittekö te kotiäidit (tilanne, jossa naisella ei paljon omaa varallisuutta), miten stressaavaan asemaan asetatte miehenne, kun joutuvat olemaan perheen ainoita elättäjiä teidän leikkiessä kotona lasten kanssa? Mies joutuu paiskimaan niska limassa töitä ja huolehtimaan, mitä käy jos hän vaikka sairastuu tai jää työttömäksi. Miekin voi haluta jäädä kotiin, mutta eihän se usein teille käy, koska haluatte itse lepäillä kotona.

Vierailija
138/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotonaolo ei ole lepäilyä ja naisten työllisyysaste on sama kuin miesten, vaikka naiset hoitavat lähes aina pienet lapset. Miehet ovat työvoiman ulkopuolella yleensä ihan muista syistä.

Vierailija
139/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse vapaaehtoisesti hankkinut koiran ja se joutuu olemaan päivät yksin, kun käyn töissä. Haluan jäädä kotiin hoitamaan koiraa, koska kyllähän koira voi paremmin, jos voisin sen kanssa lenkkeillä ja temmeltää päivisin töissäkäynnin sijaan. Myös koiranruoka ja eläinlääkärit maksavat, joten tarvitsen tähän yhteiskunnan tukea. Jos taas käyn töissä, täytyy yhteiskunnan taloudellisesti tukea koiran hoitoa jossain kennelissä. Älytöntä, eikö?

Vierailija
140/179 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:12"]

Mietittekö te kotiäidit (tilanne, jossa naisella ei paljon omaa varallisuutta), miten stressaavaan asemaan asetatte miehenne, kun joutuvat olemaan perheen ainoita elättäjiä teidän leikkiessä kotona lasten kanssa? Mies joutuu paiskimaan niska limassa töitä ja huolehtimaan, mitä käy jos hän vaikka sairastuu tai jää työttömäksi. Miekin voi haluta jäädä kotiin, mutta eihän se usein teille käy, koska haluatte itse lepäillä kotona.

[/quote]

Mitähän paskaa sä jauhat? Miehet itse vastaa etteivät halua jäädä kotiin.. Ja aika monissa perheissä nimenomaan mies on tyytyväinen siihen, että vaimo on kotona. (pääsevät itse vähemmällä kotona tällöin)

Meillä tosin mieskin on ollut kotona. Eikä hän kyllä sano sen jälkeen että kotona olis helpompaa ku töissä :-D  Hyvä vaan, että oli kotona, niin tietää millaista se on. Hän arvostaa kotivanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi