Miksi ei saa sanoa ääneen, että kotiäideillä on helpompaa?
Huvittaa facebookissakin pari kaveria, joilla tiedoissa työn kohdalla "Kotiäiti yrityksessä koti". Ei helkkari... Ei omien lasten hoitaminen ole AMMATTI! Varmasti lasten kanssa on välillä rankkaakin, mutta ei niitä lapsia ole pakko hankkia. Sitten jos taas lapsia päättää tehdä, pitäisi niistä ihan itse pystyä huolehtimaan. Ei kuulu yhteuskunnalle ja veronmaksajille, jos joku jää kotiin hoitamaan omia lapsiaan, ihan samoin kuin ei kuulu kotityöt tai lemmikin hoitokaan. Kyllä sen toisen työssäkäyvän vanhemman tulisi elättää sitten kotiin jäävä vanhempi, eikä yhteiskunnan maksaa mitään kotihoidontukia. Valitettavasti töihin paluukaan ei monen kotona vietetyn vuoden jälkeen ole niin helppoa. Kotiäideiksi ryhtyvät ovat monesti vain laiskoja, kotona pääsee helpommalla. Sitten kateellisena haukutaan uraäitejä, etteivät muka välitä lapsistaan. Kotimammat eivät tajua, että juuri ne paljon veroja maksavat uraäidit mahdollistavat heidän kotona makoilunsa. Kotiäidit töihin veroja maksamaan ja lapset tarhaan!
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:58"]
Tajuatteko, että niiden päiväkotien rakentaminen ja kunnostaminenkin työllistää suomalaisia, lisäksi päiväkotien työntekijät maksavat veroja ja osa heidänkin palkkoihinsa menneistä rahoista saadaan takaisin? Työssäkäyvä äiti maksaa veroja ja vaikka ei maksaisikaan ihan päiväkotihoidon kustannuksia niin ainakin osan. Lisäksi on oikeasti ongelma, että äidit eivät palaa takaisin työelämään sen 3v jälkeen vaan jäävät pidemmäksi ajaksi kotiin. Syynä varmasti se, ettei töitä kerta kaikkiaan löydy, kun ei monella alalla vakuuta, jos 3v tauko cv:ssä. Minusta etenkin korkeakoulutettujen hyväpalkkaisten naisten kotiin jääminen ON Ongelma. Heidän koulutuksensakin on maksanut paljon ja voisi odottaa, että he kävisivät töissä ja maksaisivat veroja ja siten maksaisivat takaisin esim. koulutuksesta syntyneitä kustannuksia.
[/quote]
Tajuatko kuka maksaa uudet päiväkodit? Kuka maksaa hoitajien palkan? Jos kaikki noin 8kk ikäiset vauvat vietäisiin hoitoon niin tarvitsisi aika paljon niitä hoitajia. Ei kunnilla ole varaa sellaiseen tai sitten veroja on nostettava jotta saataisiin vauvat päiväkotiin. Sitten lapsettomat marisee kun joutuvat maksamaan enemmän veroja.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:18"]
Minä olen itse vapaaehtoisesti hankkinut koiran ja se joutuu olemaan päivät yksin, kun käyn töissä. Haluan jäädä kotiin hoitamaan koiraa, koska kyllähän koira voi paremmin, jos voisin sen kanssa lenkkeillä ja temmeltää päivisin töissäkäynnin sijaan. Myös koiranruoka ja eläinlääkärit maksavat, joten tarvitsen tähän yhteiskunnan tukea. Jos taas käyn töissä, täytyy yhteiskunnan taloudellisesti tukea koiran hoitoa jossain kennelissä. Älytöntä, eikö?
[/quote]
Voi luoja. Eikö sun ikäisille ole jotain omia palstoja? Demi ja muita vastaavia?
Kotiäitiys nyt on vaan keino saada tuntea itsensä jotenkin tärkeäksi, kun ei ole koulutusta tai vaikka olisikin niin ei löydä töitä. Miksi muuten kotiäidit yrittäisivät koko ajan nostaa itseään jalustalle ja haukkua työssäkäyviä äitejä? Alemmuuskomplesihan se. Jännä juttu muuten, että työssäkäyvää isää ei kukaan koskaan syyllistä, että tulee huonot välit lapsiin tms.
Yhdysvaltalainen koomikko Bill Burr sanoi sen parhaiten. Naiset aina etsivät syitä taputtaa itseään selkään ja väittää kuinka vaikeaa heidän elämänsä on.
Minä olen itse vapaaehtoisesti hankkinut koiran ja se joutuu olemaan päivät yksin, kun käyn töissä. Haluan jäädä kotiin hoitamaan koiraa, koska kyllähän koira voi paremmin, jos voisin sen kanssa lenkkeillä ja temmeltää päivisin töissäkäynnin sijaan. Myös koiranruoka ja eläinlääkärit maksavat, joten tarvitsen tähän yhteiskunnan tukea. Jos taas käyn töissä, täytyy yhteiskunnan taloudellisesti tukea koiran hoitoa jossain kennelissä. Älytöntä, eikö?
[/quote]
Sit kun se sun koira tai joku sen koiran kaveri pyyhkii joku päivä kymmenien vuosien päästä jonku eläkeläisen perseen tai osallistuu pyyhkimistoimen rahoittamiseen ni mä alan tukemaan koiria. I promise.
Oikeesti vertaako täällä joku jo eläimiä ja ihmisiä?! Äly hoi.
[/quote]
Ootko tosissas?
Kotiäitinä oli ihanaa, nautin joka vuodesta. Jaksoi ja egti tehdä terveellistä ruokaa päivittäin , sai ulkoilla paljon ja olla lasten kanssa. Ei se kyllä ole mitenkään verrattavissa työssäkäyvän äidin arkeen , mutta silti arvostan äitejä jotka laittavat muutamaksi vuodeksi uransa syrjään ja keskittyvät täysillä lapsiin. Olin 7 vuotta kotiäitinä kolmen lapsen kanssa. Menin töihin 10v sitten kun kuopuskin täytyi 3v. Hetkeäkään en ole katunut , että olin kotona.Ja mielstäni saa todellakin sanoa , että kotona on helpompaa koska niinhän se on.
Ai itse pitäisi lapsistaan huolehtia eikä valtion ja veronmaksajien, mutta lapsi pitää laittaa päiväkotiin? Hieman ontuva perustelu. ;)
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:21"]
[/quote]
Voi luoja. Eikö sun ikäisille ole jotain omia palstoja? Demi ja muita vastaavia?
[/quote]
Etkö tajua ironiaa? Mietipä koirantilalle lapsi, ihan samalla tavalla lapsenkin hankkiminen on vapaaehtoista. Miksi yhteiskunnan tulisi mitenkään osallistua lapsesta syntyviin kustannuksiin? Ihan turha höpötellä jotain tulevaisuuden veronmaksajista. Itse veroni maksan ja siten palveluni. Ei wt kotiäitien lapsista tule kuin uusia kulueriä sossun luukulle.
[/quote]
Ja koirasi on tuleva veronmaksaja :D Ei kyllä oo kaikki ihan kotona jos tosissaan vertaa ihmistä ja koiraa.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:24"]
[/quote]
[/quote]
Etkö tajua ironiaa? Mietipä koirantilalle lapsi, ihan samalla tavalla lapsenkin hankkiminen on vapaaehtoista. Miksi yhteiskunnan tulisi mitenkään osallistua lapsesta syntyviin kustannuksiin? Ihan turha höpötellä jotain tulevaisuuden veronmaksajista. Itse veroni maksan ja siten palveluni. Ei wt kotiäitien lapsista tule kuin uusia kulueriä sossun luukulle.
[/quote]
Oot sitten ikuisesti terve ja nuori.
Henkilökohtaisesti mielestäni kaikki lasten ja vanhempien tuet voisi poistaa. Juuri lapsilisät, päiväkotien tukemiset, kotihoidontuki. Veroja voisi tällöin laskea ja perheilläkin jäisi rahaa palkata lapselle hoitaja kotiin. Lasten hankkiminen on vapaaehtoista, ei niiden hoitamisesta aiheutuvat kulut kuulu mitenkään yhteiskunnalle!
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis haloo , mee hoitoon. Sääliks käy sun koiraa :(
Ap:lle tiedoksi, että kotiäitiys on oikeastaan lahjoitus yhteiskunnalle, koska lasten päivähoito maksaa kunnalle tonnin luokkaa per mukula kuussa, kun taas kotiäidille maksetaan hikisen kotihoidontuen verran.
Siksi ei kannata sanoa ääneen, että kotiäideillä on helpompaa, koska se ei ole totta. Olen itse ollut vuosia kotona ja töissä sitä ennen ja sen jälkeen, ja voi kyllä voin täydestä sydämestäni sanoa, että on henkisesti ja fyysisesti huomattavan paljon kevyempi vaihtoehto käydä kodin ulkopuolella töissä eikä viettää kaikkia päiviä aamusta iltaan ja illasta aamuun lapsia kotona hoitaen. Se on hyvin rankkaa, mutta jokainen kotiäiti saa olla ylpeä itsestään ja laittaa sulan hattuunsa siksi, että on jaksanut raskasta duunia, jota vieläpä monet arvostelevat ja halveksuvat, ilman järkevää rahallista korvausta. Se kannattaa kyllä, ja on korvaamatonta aikaa lapsille!
Ps. ap, viestisi oli todella typerästi muotoitu ja argumentoitu ja siitä paistoi ainoastaan kyvyttömyys ajatella asiaa oman napasi ulkopuolelta, sekä kateus. Ole sinäkin ap kotona, jos se on niin paljon helpompaa.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:12"]
Mietittekö te kotiäidit (tilanne, jossa naisella ei paljon omaa varallisuutta), miten stressaavaan asemaan asetatte miehenne, kun joutuvat olemaan perheen ainoita elättäjiä teidän leikkiessä kotona lasten kanssa? Mies joutuu paiskimaan niska limassa töitä ja huolehtimaan, mitä käy jos hän vaikka sairastuu tai jää työttömäksi. Miekin voi haluta jäädä kotiin, mutta eihän se usein teille käy, koska haluatte itse lepäillä kotona.
[/quote]
No joo, ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mut useimmat miehet eivät tosiaan tee niska limassa töitä, vaan heillä on ihan tessin mukainen työaika, jota ei itse asiassa edes saa ylittää useimmissa työpaikoissa. Ja useimmat perheet pärjäävät hyvin, useimmilla on jo säästöjä ja varallisuutta varattuna näille ajoille, koska lapsia tehdään nykyään suunnitellusti. Itse asiassa, jos kotiin jääneellä puolisolla on pieni palkka ja perheessä useampia lapsia, ei perheen kokonaistilanne taloudellisesti edes parane jos puoliso menee töihn, kun palkasta vähenneetään verojen lisäksi lasten päivähoitokulut sekä työssäkäyntikulut.
Sitäpaitsi, nykyisen kotihoidontuen uudistusten ansiosta mies ja nainen jakavat kotihoitoajan puoliksi vanhempainvapaan jälkeen. Tästä vuodesta lähtien miehen oikeus jäädä kotiin on lailla turvattu, itse asiassa perhe ei enää edes voi valita toisin vaikka haluaisikin, että pelkästään äiti hoitaa lasta kotona.
Mut pakko kysyä, että missä maailmassa elät, kun sulle näyttää tämä perhe-elämä olevan jotenkin niin vierasta maaperää? Onko sulla lapsia?
Lasten etu on saada olla kotona. Parasta olisi jos kumpikin vanhempi malttaisi pitää vapaita ja osallistua lapsen hoitoon
Pienet lapset ei kuulu hoitoon! Kaikenlaisissa laitoksissa ja systeemeissä ne pienet ehtii olee ihan tarpeeksi elämänsä aikana. Antakaa niiden olla ensimmäiset vuodet kotona.
Kotiäitiys nyt on vaan keino saada tuntea itsensä jotenkin tärkeäksi, kun ei ole koulutusta tai vaikka olisikin niin ei löydä töitä. Miksi muuten kotiäidit yrittäisivät koko ajan nostaa itseään jalustalle ja haukkua työssäkäyviä äitejä? Alemmuuskomplesihan se. Jännä juttu muuten, että työssäkäyvää isää ei kukaan koskaan syyllistä, että tulee huonot välit lapsiin tms.
[/quote]
En ole ikinä kuullut kenenkään haukkuvan työssäkäyviä äitejä. Missä porukoissa oikein pyörit?
Tämä on taas ihan käsittämättömän tyhmä keskustelu. :D Onko se niin vaikea tajuta että toisille on vaikeampaa olla kotona lasten kanssa ja toisille vaikeampaa olla töissä kun on lapsia? Jokainen tekee oman valinnan ja siinä ei tarvitse toisia syytellä. Kannattaa olla sinut sen oman päätöksen kanssa niin ei tarvitse syytellä toisin valinneita.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:12"]
Mietittekö te kotiäidit (tilanne, jossa naisella ei paljon omaa varallisuutta), miten stressaavaan asemaan asetatte miehenne, kun joutuvat olemaan perheen ainoita elättäjiä teidän leikkiessä kotona lasten kanssa? Mies joutuu paiskimaan niska limassa töitä ja huolehtimaan, mitä käy jos hän vaikka sairastuu tai jää työttömäksi. Miekin voi haluta jäädä kotiin, mutta eihän se usein teille käy, koska haluatte itse lepäillä kotona.
[/quote]
No joo, ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mut useimmat miehet eivät tosiaan tee niska limassa töitä, vaan heillä on ihan tessin mukainen työaika, jota ei itse asiassa edes saa ylittää useimmissa työpaikoissa. Ja useimmat perheet pärjäävät hyvin, useimmilla on jo säästöjä ja varallisuutta varattuna näille ajoille, koska lapsia tehdään nykyään suunnitellusti. Itse asiassa, jos kotiin jääneellä puolisolla on pieni palkka ja perheessä useampia lapsia, ei perheen kokonaistilanne taloudellisesti edes parane jos puoliso menee töihn, kun palkasta vähenneetään verojen lisäksi lasten päivähoitokulut sekä työssäkäyntikulut.
Sitäpaitsi, nykyisen kotihoidontuen uudistusten ansiosta mies ja nainen jakavat kotihoitoajan puoliksi vanhempainvapaan jälkeen. Tästä vuodesta lähtien miehen oikeus jäädä kotiin on lailla turvattu, itse asiassa perhe ei enää edes voi valita toisin vaikka haluaisikin, että pelkästään äiti hoitaa lasta kotona.
Mut pakko kysyä, että missä maailmassa elät, kun sulle näyttää tämä perhe-elämä olevan jotenkin niin vierasta maaperää? Onko sulla lapsia?
[/quote]
"Tästä vuodesta lähtien miehen oikeus jäädä kotiin on lailla turvattu, itse asiassa perhe ei enää edes voi valita toisin vaikka haluaisikin, että pelkästään äiti hoitaa lasta kotona"
Laitapa joku lähde? Milloin tullut voimaan?
Kotiäidit on luusereita :D