Miksi yrität jutella tuntemattomille
Kommentit (42)
Vaihdan paikkaa jos joku tulee jutteleen. On kumminkin jotain vailla.
Puhun kenelle haluan. Jotkut näyttää niin happamilta, että niitä täytyy piristää
Yksinäisyyttä on paljon ja sitä vähentää tuntemattomille puhuminen. Suullinen vuorovaikutus parhaimmillaan voi olla hyvin antoisaa keskustelu-osapuolille, puolin toisin.
Ja ylipäätään tuntemattomille puhelu edistää keskustelukulttuurin eteenpäinmenoa Suomessa ja lisää sosiaalista hyvinvointia, vähentää turhia pelkoja ja ennakkoasenteita tuntemattomia kohtaan ym. ym.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyyttä on paljon ja sitä vähentää tuntemattomille puhuminen. Suullinen vuorovaikutus parhaimmillaan voi olla hyvin antoisaa keskustelu-osapuolille, puolin toisin.
Ja ylipäätään tuntemattomille puhelu edistää keskustelukulttuurin eteenpäinmenoa Suomessa ja lisää sosiaalista hyvinvointia, vähentää turhia pelkoja ja ennakkoasenteita tuntemattomia kohtaan ym. ym.
En halua olla yksinäisyytesi poistaja.
Juttelethan sinä täälläkin tuntemattomille. En ole edes huomannut, että kukaan tulisi koskaan jutulle, paitsi joku päihdeongelmainen pummaamaan jotain.
Vastakysymys: Miksi en yrittäisi?
Tässä kaupungissa se on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla yksinäisyytesi poistaja.
Ei small talk sitä tarkoita.
Vituttaa tuollaiset juttelijat jos on ollut joku paskapäivä töissä. Haluaa olla vaan omissa oloissaan silloin.
Olen savolainen. Ja täällä savossa ihmiset juttelevat toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa tuollaiset juttelijat jos on ollut joku paskapäivä töissä. Haluaa olla vaan omissa oloissaan silloin.
Ei mulle kukaan ole tullut juttelemaan silloin, kun kasvaa sarvi otsassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen savolainen. Ja täällä savossa ihmiset juttelevat toisilleen.
Myös me karjalaiset juttelemme toisille. Ei se tarkoita muuta kuin seurallisuutta.
"Ei mulle kukaan ole tullut juttelemaan silloin, kun kasvaa sarvi otsassa."
Mullepa on.
Kunnon suomalaisena minä en puhu tuntemattomille, mutta ne jotka on ruvennut juttelemaan on aina halunnut kertoa jeesuksesta tai kutsua omaan kirkkoonsa kahville. Ehkä näytän olevan jeesuksen tarpeessa, ei ne säästä tai urheilusta halua puhua.
Pidän siitä että joku puhuu minulle jollei hän vaikuta hullulta tai päihtyneeltä. Itse en osaa enkä uskalla aloittaa keskustelua. Pystyn kyllä keskustelemaan jos toinen osapuoli on aktiivinen. Kadehdin niitä ihmisiä jotka uskaltavat puhua tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tehokas vinkki, jos et halua kontaktia muilta: älä katso ihmisiä, vaan katso johonkin poispäin. 90% jättää asiansa sinulle sanomatta, jos ei saa sinuun katsekontaktia ensin. Tämän olen itse todennut toimivaksi.
Koska on normaalia olla sosiaalinen