Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun syömään esimerkkiruokailussa kouluruokaa (esikoulu) ja maksamaan siitä n 3€ ateria, vaikka yritän välttää nopeita hiilareita/prosessoitua ruokaa. Nyt esimies kielsi vielä ruuan maustamiseen omilla mausteilla!

Vierailija
04.09.2021 |

Voitteko kuvitella? Kuulemma kaupungin linja on, ettei omia mausteita saa tuoda kotoa. Myöskään talo ei niitä tarjoa.
Omista eväistä pitää toimittaa lääkärin todistus, ja sittenkin ensisijaisesti kaupunki tekee erikoisruokavalion mukaisen ruuan sinulle. Jos tiedät vihaavasi pinaattikeittoa ja se sattuu olemaan listalla, on sinun maksettava siitä 3€ ja oltava nälässä tai edes esitettävä syöväsi sitä.
Mikä muu ala on yhtä holhottua?

Kommentit (814)

Vierailija
661/814 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olet alasi valinnut. eikö tämä ollut sinulla ennen opiskelua tiedossa?

Itse olet ammattisi valinnut.

Itse lapsia halusit.

Itse hankit koiran.

Itse ostit ruman sohvan.

Itse menit sian kanssa naimisiin.

Itse halusit erota.

Itse menit myöhään nukkumaan.

Itse hankit käytetyn auton.

Itse aloit nuorena tupakoida.

Itse tartuit pulloon.

Itse ole itsesi syönyt pullukaksi.

Itse olet valinnut olla laiska.

Itse uskoit valheita.

Itse olet kuoppasi kaivanut.

Ja mitä näitä nyt on. Niin, katsos kun ihan joka päivä me ihmiset tosiaan joudutaan tekemään erinäisiä valintoja ja ikinä ei voi olla siinä hetkessä sataprosenttisen varma lopputuloksesta.

Niin. Ei tarvitsekaan olla sataprosenttisen varma lopputuloksesta. Riittää, että lopputulos on TODENNÄKÖISESTI hyvä ja sellainen, että se miellyttää sinua itseäsi.

Minä päätin jo 6-vuotiaana, että en koskaan aloita tupakointia, alkoholinkäyttöä tai huumeidenkäyttöä. Olen lunastanut lupaukseni. 

Minä päätin jo 6-vuotiaana, että panostan koulunkäyntiin ja opiskelen pitkään. Olen lunastanut lupaukseni. Olen nyt laudaturin ylioppilas ja pääsin heti ensimmäisellä yrityksellä sisään Helsingin Yliopistoon.

Minä päätin jo 18-vuotiaana, että en tee paskaduunia. Olen lunastanut lupaukseni. En tee paskaduunia. Ensimmäinen työpaikkani (heti valmistumisen jälkeen) oli helppo toimistotyö: oma työhuone, liukuva työaika, vapaus päättää itse omasta työtahdista ja työtehtävien järjestelystä. 

Vaikuttaa siltä, että AP on juuttunut huonoon työpaikkaan (päiväkoti) missä on runsaasti ongelmia. Ja vielä huono ruoka. AP päätti alkaa haukkua ruokaa, sen sijaan että ottaisi tilanteesta  opikseen ja vaihtaisi työpaikkaa. Jos ruoka on kynnyskysymys ja aiheuttaa jatkuvaa AP:lle jatkuvaa ahdistusta, niin sitten AP ei voi enää työskennellä päiväkodissa. 

Minä päätin jo 

Vierailija
662/814 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt päiväkodin keittiössä ja nähnyt kaikenlaisia ruokahysteerikkoja. Siis aikuisia naisia, jotka valittavat kuin 5-vuotiaat lapset. "Mä en tykkää tästä ruuasta."

No jos et tykkää, niin ole sitten nälissäsi. Mitä enemmän valitat, sitä todennäköisemmin saat myös jatkossa huonoa ruokaa. Keittiöhenkilökunta keksii kyllä konstit, millä voidaan näpäyttää tuollaisia ruokahysteerikkoja. 

Lapset valittavat ruuasta hyvin harvoin. Kotona on opetettu, että tarhassa syödään aterian kiltisti ja kotona saa sitten oman mielen mukaista ruokaa. 

Voisitte keittiöhenkilökunta edes huolehtia siitä, että allergisten ruoka ei sisällä allergeenia!! Taitaa olla liikaa vaadittu? Ei ammattitaito riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/814 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joudut maksamaan? Muualla kyllä syödään verotusarvolla.

Kyllä se maksamista on kun ruuan hinta vähennetään palkasta.

Sitä ei vähennetä palkasta, urpo.

No jos syön kuussa vaikka 60 e edestä verotusarvolla, niin summa lisätään palkkani päälle ja maksan siis veroja enemmän kuin maksaisin, jos en koulussa söisi ollenkaan. Eli ei se verotushinnalla syöminen ihan ilmaista kyllä kuitenkaan ole. Niin kuin joku täällä laski, niin kyllä se reilun euron ainakin oikeasti maksaa jos veroeturuuan hinta on n. 3-4 euron välillä. Hinta määräytyy kunkin veroprosentin mukaan.

Vierailija
664/814 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt päiväkodin keittiössä ja nähnyt kaikenlaisia ruokahysteerikkoja. Siis aikuisia naisia, jotka valittavat kuin 5-vuotiaat lapset. "Mä en tykkää tästä ruuasta."

No jos et tykkää, niin ole sitten nälissäsi. Mitä enemmän valitat, sitä todennäköisemmin saat myös jatkossa huonoa ruokaa. Keittiöhenkilökunta keksii kyllä konstit, millä voidaan näpäyttää tuollaisia ruokahysteerikkoja. 

Lapset valittavat ruuasta hyvin harvoin. Kotona on opetettu, että tarhassa syödään aterian kiltisti ja kotona saa sitten oman mielen mukaista ruokaa. 

Voisitte keittiöhenkilökunta edes huolehtia siitä, että allergisten ruoka ei sisällä allergeenia!! Taitaa olla liikaa vaadittu? Ei ammattitaito riitä?

Se on kato sitä näpäyttämistä, allergiset oppikoon syömään kuin muut, vaikka kuolemalla.

Vierailija
665/814 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,16e x 20 työpäivää = 83,2e. Sen verran lisätään palkkaasi luontoisetuutena jos syöt esimerkkiaterian. Tuosta 83,2 eurosta vähennetään vero, esim. jos sinulla menee veroa 20% niin veron osuus on 16,64e, sinulle jää 66,56 euroa kuukaudessa + olet syönyt lounaan töissä työajalla.

Ehkä mä olen outo mutta näen järjestelyn ainoastaan itseäni hyödyttävänä. Ei se ruoka aina mieluista ole tai annos suuri mutta joinain päivinä on. Huonon ruuan päivinä otan mukaan pienet eväät ja syön ne kahvitauolla. Onneksi osaan katsoa ruokalistalta etukäteen mitä seuraavana päivänä on ruokana. Jos ei ole mieluista ruokaa, otan vähän tai vaihtoehtoisesti lautasen täyteen salaattia.

Käsittääkseni kuukauden veroeturuokailujen summa lasketaan yhteen ja summasta kukin maksaa veroa oman veroprosentin mukaan, mutta ei sitä jäljelle jäävää summaa kyllä palkan lisäksi itselleen saa, kuten ylläoleva kommentoija väittää. Johan kaikki ilmoittautuisivat ruokailuvalvojiksi ja veroetuudella syöviksi vaikkeivät söisikään, jos siitä syömisestä mukamas rahallisesti vielä hyötyisi.

Vierailija
666/814 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kato sitä näpäyttämistä, allergiset oppikoon syömään kuin muut, vaikka kuolemalla.

Taas yksi marttyyri, joka yrittää vedettää keskustelua pois aiheesta.  

Oikeasti allerginen = lääkärintodistus = erityisruokavalio

Ruokahysteerikko = ei lääkärintodistusta = ei erityisruokavaliota

Keittiöntyöntekijät tekevät virheitä. Osa virheistä on ihan aitoja virheitä (parhaamme yritettiin, mutta lipsahti) ja osa virheistä on tahallisia (näpäytys).

Näpäytykset kohdistetaan ruokahysteerikkoihin, koska he eivät kuole (anafylaksia) vaikka heille syöttää tahallaan vääriä ruoka-aineita.

Vanha sanonta: älä pure kättä, joka ruokkii sinua. 

Vierailija
667/814 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi marttyyri, joka yrittää vedettää keskustelua pois aiheesta.  

Oikeasti allerginen = lääkärintodistus = erityisruokavalio

Ruokahysteerikko = ei lääkärintodistusta = ei erityisruokavaliota

Keittiöntyöntekijät tekevät virheitä. Osa virheistä on ihan aitoja virheitä (parhaamme yritettiin, mutta lipsahti) ja osa virheistä on tahallisia (näpäytys).

Näpäytykset kohdistetaan ruokahysteerikkoihin, koska he eivät kuole (anafylaksia) vaikka heille syöttää tahallaan vääriä ruoka-aineita.

Vanha sanonta: älä pure kättä, joka ruokkii sinua. 

Noita vahinkoja ja lipsahduksia sattuu turhan usein vai onko sinusta ok syöttää moniallergiselle lapselle, jolla soija-allergia soija papuja? Ym.

Kertoo ammattitaidon puutteesta, jos keittiöhenkilökunta ei tajua, muut joutuu olemaan tarkkana, kun ei teiltä onnistu.

Vierailija
668/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4,16e x 20 työpäivää = 83,2e. Sen verran lisätään palkkaasi luontoisetuutena jos syöt esimerkkiaterian. Tuosta 83,2 eurosta vähennetään vero, esim. jos sinulla menee veroa 20% niin veron osuus on 16,64e, sinulle jää 66,56 euroa kuukaudessa + olet syönyt lounaan töissä työajalla.

Ehkä mä olen outo mutta näen järjestelyn ainoastaan itseäni hyödyttävänä. Ei se ruoka aina mieluista ole tai annos suuri mutta joinain päivinä on. Huonon ruuan päivinä otan mukaan pienet eväät ja syön ne kahvitauolla. Onneksi osaan katsoa ruokalistalta etukäteen mitä seuraavana päivänä on ruokana. Jos ei ole mieluista ruokaa, otan vähän tai vaihtoehtoisesti lautasen täyteen salaattia.

Käsittääkseni kuukauden veroeturuokailujen summa lasketaan yhteen ja summasta kukin maksaa veroa oman veroprosentin mukaan, mutta ei sitä jäljelle jäävää summaa kyllä palkan lisäksi itselleen saa, kuten ylläoleva kommentoija väittää. Johan kaikki ilmoittautuisivat ruokailuvalvojiksi ja veroetuudella syöviksi vaikkeivät söisikään, jos siitä syömisestä mukamas rahallisesti vielä hyötyisi.

No kyllä se on työntekijälle etu ja työnantajalle kulu - sen takia valvontaruokailijoiden määrä on laitettu niin minimiin kuin vain voi. Ennemmin määrätään vain valvomaan eikä myös syömään, ehkä tää kaikki väärinkäsitys tulee siitä?

Vierailija
669/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä päiväkodissa henkilökunna pitää syödä lasten kanssa ruokaa, ottakaa itsellenne päiväkodin/koulun ruokalista ja ostakaa päivän ruoka eineshyllystä. Ai eikö miellytä, että joku muu päättää mikä sinun lounaasi on?

Kouluissa ja päiväkodeissa ei juurikaan käytetä eineksiä jo siksi, että se tulisi ihan hirveän kalliiksi. Jonkin verran puolivalmisteita toki eli esimerkiksi valmiiksi silputtuja keittojuureksia ja soseutettua porkkanaa. Ihan ovat kyllä säilönta-aineettomia pakasteita nuo, joten turhaa kitiset.

Se, että sinulla on joku huuhaa-hiilaridieetti päällä on ihan oma valintasi. Voi voi.

En minä työpaikkaruokalassakaan pääse yksin sanelemaan, mitä on tarjolla. Syötävä sitä, mikä on listalla. Aika monella ei omat eväät ole ratkaisu joko lyhyen tauon tai heikkojen säilytys/lämmitysmahdollisuuksien takia. Mutta hei, me maksamme tuosta ruokalaruuasta 2,5 kertaista hintaa. 

Päiväkodin ruoat ovat nykyisin eineksiä = valmistettu monta päivää aiemmin suurissa keskuskeittiöissä. Ne vain lämmitetään päiväkodilla ennen tarjoilua. Ja kaikki jauheliha-/kana-/kalapihvit ja -pyörykät aivan taatusti tulevat valmiina, niitä ei ole edes siellä keskuskeittiöllä pyöritelty ja paistettu.

No höpö höpö. Ruoka ei uudelleenlämmityksellä muutu EINEKSEKSI. Haloo nyt! Jos sä kotona lämmität eilistä lihakeittoa, se ei siinä maagisesti muutu einekseksi.

Kielitoimiston sanakirja: Einekset = teollisesti tehtyjä valmisruokia t. puolivalmisteita.

Pullia ja pihvejä tehdään koko ajan keskuskeittiöissä. Olin itse pikkukaupungin keskuskeittiössä 7 vuotta sitten kesähommissa ja tein niitä itsekin.

Ja syynä nimenomaan kustannukset. Keskuskeittiöissä tehdään ruokaa jopa tuhansille ihmisille. Meidänkin 20 tuhannen asukkaan kaupungissa melkein pari tuhannelle: vanhainkodit, kaupungin työntekijät, koulut, päiväkodit, terveyskeskus.

Ne on eineksiä, kun niissä laatikoissa lukee Saarioinen tai Atria kun ne tulee keskuskeittiöön. Isoissa kaupungeissa tehdään myös teollisesti vaikka tehtäisiin keskuskeittiöissä, määrät on isompia eikä niitä pullia kukaan käsin väännä.

Ruoasta riippuen käytetään joko eineksiä, mitä ei tietenkään ole pakattu mihinkään kuluttajapakkaukseen. Jotkin ruokalajit voidaan sekoittaa erilaisista valmisteista keittöllä ja kypsentää. Käytännössä kyse on samasta asiasta ja se takaa, että ruoka on mahdollisimman halpaa, tasalaatuista ja prikulleen saman makuista joka kerta.

Vierailija
670/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä päiväkodissa henkilökunna pitää syödä lasten kanssa ruokaa, ottakaa itsellenne päiväkodin/koulun ruokalista ja ostakaa päivän ruoka eineshyllystä. Ai eikö miellytä, että joku muu päättää mikä sinun lounaasi on?

Kouluissa ja päiväkodeissa ei juurikaan käytetä eineksiä jo siksi, että se tulisi ihan hirveän kalliiksi. Jonkin verran puolivalmisteita toki eli esimerkiksi valmiiksi silputtuja keittojuureksia ja soseutettua porkkanaa. Ihan ovat kyllä säilönta-aineettomia pakasteita nuo, joten turhaa kitiset.

Se, että sinulla on joku huuhaa-hiilaridieetti päällä on ihan oma valintasi. Voi voi.

En minä työpaikkaruokalassakaan pääse yksin sanelemaan, mitä on tarjolla. Syötävä sitä, mikä on listalla. Aika monella ei omat eväät ole ratkaisu joko lyhyen tauon tai heikkojen säilytys/lämmitysmahdollisuuksien takia. Mutta hei, me maksamme tuosta ruokalaruuasta 2,5 kertaista hintaa. 

Päiväkodin ruoat ovat nykyisin eineksiä = valmistettu monta päivää aiemmin suurissa keskuskeittiöissä. Ne vain lämmitetään päiväkodilla ennen tarjoilua. Ja kaikki jauheliha-/kana-/kalapihvit ja -pyörykät aivan taatusti tulevat valmiina, niitä ei ole edes siellä keskuskeittiöllä pyöritelty ja paistettu.

No höpö höpö. Ruoka ei uudelleenlämmityksellä muutu EINEKSEKSI. Haloo nyt! Jos sä kotona lämmität eilistä lihakeittoa, se ei siinä maagisesti muutu einekseksi.

Kielitoimiston sanakirja: Einekset = teollisesti tehtyjä valmisruokia t. puolivalmisteita.

Pullia ja pihvejä tehdään koko ajan keskuskeittiöissä. Olin itse pikkukaupungin keskuskeittiössä 7 vuotta sitten kesähommissa ja tein niitä itsekin.

Ja syynä nimenomaan kustannukset. Keskuskeittiöissä tehdään ruokaa jopa tuhansille ihmisille. Meidänkin 20 tuhannen asukkaan kaupungissa melkein pari tuhannelle: vanhainkodit, kaupungin työntekijät, koulut, päiväkodit, terveyskeskus.

Ne on eineksiä, kun niissä laatikoissa lukee Saarioinen tai Atria kun ne tulee keskuskeittiöön. Isoissa kaupungeissa tehdään myös teollisesti vaikka tehtäisiin keskuskeittiöissä, määrät on isompia eikä niitä pullia kukaan käsin väännä.

Ruoasta riippuen käytetään joko eineksiä, mitä ei tietenkään ole pakattu mihinkään kuluttajapakkaukseen. Jotkin ruokalajit voidaan sekoittaa erilaisista valmisteista keittöllä ja kypsentää. Käytännössä kyse on samasta asiasta ja se takaa, että ruoka on mahdollisimman halpaa, tasalaatuista ja prikulleen saman makuista joka kerta.

Ja ne on nimenomaan "valmisteita" ei suinkaan oikeita ruoka-aineita.

Vierailija
671/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain ekan viestin, mutta siis todellakaan minullakaan ei ollut mitään tietoa tällaisesta ennen kuin menin kehitysvammaisten hoitokotiin. Sen jälkeen kun muut ovat kuolanneet ruokiin ja sotanneet ne, sinun pitäisi ottaa siitä annos itsellesi ja syödä se asukkaiden kanssa. Eli sinulla ei ole ruokataukoa lainkaan eli syömisesi lomassa ohjailet ympärilläsi olevia. 

Vierailija
672/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lapset kyseenalaista, jos niille sanotaan, että aikuiset eivät syö mitään nyt, kun on lasten ruokailuvuoro. Ei ne mieti, saako joku hoitaja/opettaja ruokaa joskus muulloin vai onko nälässä. Eli turhaa siellä esitetään syömistä, jos ruoka on lähtökohtaisesti vastenmielistä.

Toinen aihe sitten onkin, onko se ruoka hyväksi niille lapsillekaan. Budjettiin varmasti sopii, muttei ehkä muihin kriteereihin.

Aina joukkoon mahtuu ainakin se yksi älykkäämpi/pohtivampi lapsi, joka kyllä tuo ihmettelynsä jossakin vaiheessa esiin muillekin lapsille ja vähintäänkin kotona. Ja kyseenalaistaa omankin syömisensä.

Vierailija
673/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen sektori on pahin. Moni luulee että on kivaa, mutta se onkin holhousta ja byrokratiaa. Jäykkä ja wanhanaikainen joustamaton systeemi useassa paikassa.

Itse olen jatkossa vain yksityisillä töissä. Siellä asiat sovitaan eikä nipoteta turhasta.

Julkisella opit mitä tarkoittaa termi turha byrokratia... Jopa euron kynän saamiseen voit joutua täyttämään lupakaavakkeen... Järjetöntä.

Vierailija
674/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella nyt on kurjaa ja köyhää muutenkin.

Turhaa holhousta.

Yksityisellä olen itse valinut ravintolani ja nauttinut yleensä mm lohta, nautaa, kanaa, possuleikkeitä, pizzaa ja muita herkkuja. Jos on huono ruoka menen sitten parempaan raflaan joka tekee lempiruokaani.

Olen normaalipainoinen anyway. Mutta nautin ja herkuttelen. Lounas kestää 30...60 Mins, minä päätän sen. Raskas työ vaatii kunnon aterian.

Maksalaatikko, kasviskeitto tai räkäsoppa ei kelpaa minulle.

Se vaan on niin että Oma elämänsä tulee itse luoda ja tehdä valintoja. Viisaasti.

Jos työ tai palkka ei maistu niin vaihtakaa kylmästi alaa ja firmaa. Se on jämptiä se.

Vierailija
675/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lapset kyseenalaista, jos niille sanotaan, että aikuiset eivät syö mitään nyt, kun on lasten ruokailuvuoro. Ei ne mieti, saako joku hoitaja/opettaja ruokaa joskus muulloin vai onko nälässä. Eli turhaa siellä esitetään syömistä, jos ruoka on lähtökohtaisesti vastenmielistä.

Toinen aihe sitten onkin, onko se ruoka hyväksi niille lapsillekaan. Budjettiin varmasti sopii, muttei ehkä muihin kriteereihin.

Aina joukkoon mahtuu ainakin se yksi älykkäämpi/pohtivampi lapsi, joka kyllä tuo ihmettelynsä jossakin vaiheessa esiin muillekin lapsille ja vähintäänkin kotona. Ja kyseenalaistaa omankin syömisensä.

Näin on. Ei yksikään akateeminen täti saanut minua maaniteltua tai manipuloitua syömään, jos en jotain ruokaa halunnut syödä.

Vierailija
676/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tuo voi olla pakollista. Itse olen lastentarhanopettaja, meillä myös esimerkkiruokailu mutta omat eväät saa olla. Toki oletetaan, että eväät ovat järkeviä eikä syödä esim. roskaruokaa. Minä syön joka päivä omat eväät koska ei hotsita maksaa nauttimasta laitosruoasta yhtään mitään.

Kysy esihenkilöiltäsi että mihin he perustavat tämän pakon?

Vierailija
677/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on kyseessä lapsille annettava esimerkki, vai saako siis aikuisen syödessään samaa ruokaa lasten kanssa samassa tilassa toimia eri lailla, eikö ko. henkilön pitäisi olla lasten kasvatuksen ammattilanen?

Vierailija
678/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotettu ihminen ei syö mitä vaan,kokemusta on.Lastentarhassa minut pakotettiin syömään kesäkeittoa

ja kaurapuuroa ja syötettiin väkisin ,se johti oksentamiseen sekä seuraukseen että,en ole syönyt ko.ruokia

60-vuoteen.Kouluun vein aina lapun huoltajilta ettei tarvi syödä.

Vierailija
679/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ruoka oikeasti pakko syödä? Ettei saa edes myöhemmin komerossa syödä omia eväitä?

Ei työnantaja voi pakottaa laittamaan kehoonsa mitään. Sama kuin hoitajan pitäisi ottaa potilaalta poskeen seksuaalissa tarpeissa avustamisen nimissä.

Vierailija
680/814 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos keskittyisit elämään ja otat kapustan käteesi ja alat laittamaan perheellesi ruokaa. Nämä typerät juttusi alkaa olla kuluneita ja ilmeisesti pysyviä.