Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako sairaslomalla käydä edes kaupassa?

Vierailija
10.10.2014 |

Lapselle olisi pakko kengät. Mitään tukiverkkoa ei ole. Kengät ovat Hullareilla isossa alennuksessa. Jos törmään Stockalla työkaveriin, hän varmasti vasikoi pomolle että sitä vain shoppaillaan :P

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, että lapselle olisi pakko kengät?

Vierailija
2/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamioidu varmuuden vuoksi. Tekoviikset on aina hyvä idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5 provo, niin nähtyä... niin nähtyä

Vierailija
4/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:06"]

2/5 provo, niin nähtyä... niin nähtyä

[/quote]

Haista sinä rikas kapitalisti vasikka pitkä p... Jos saan taaperolle goretexit puoleen hintaan, niin pakko ne on hakea.

Vierailija
5/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina sama ongelma,olen yh ja jos lapsi tai itse olen sairaana,on kaupassa silti käytävä ja apteekissa,tuntuu aina tosi väärältä lähteä kun kerta saikulla on,mutta onhan mun ruokaa haettava!

Vierailija
6/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:14"]

Mulla aina sama ongelma,olen yh ja jos lapsi tai itse olen sairaana,on kaupassa silti käytävä ja apteekissa,tuntuu aina tosi väärältä lähteä kun kerta saikulla on,mutta onhan mun ruokaa haettava!

[/quote]

En ole oikeasti edes yh, mutta tilanne miehen kanssa on tosi huono. Ei osallistu lainkaan! Minä saan mennä apteekkiin, kauppaan, vien lapsen tarhaan, haen, vien koiran pissalle ja paskalle yms ja kuumeessa ja tulehduksessa. Rahat on finito ja lapselle on ostettava talvikengät ja kotiin vaippoja. Mies on baarissa. Varmasti törmään Hullareilla työkaveriin ja tunnetusti mulla on erittäin lojaalit ja ymmärtävät vasikat työpaikallani.

Vierailija
7/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaa ne kengät verkkokaupan kautta,nythän voi tehdä niin hullujen päivien ostoksia.itse en lähtisi vaate/kenkäostoksille saikulla,vaikka tilanteesi ymmärränkin

Vierailija
8/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, se sana on sairausloma.

Vierailija
9/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:20"]

[/quote]

Hei kyllä mä tiedän. Kirjoitan flunssassa sohvalla. Äidinkieli oli E, usko tai älä! Pointti oli että mä olöen helvetin rikki, poikki ja lapselle piti saada halvat kengät enkä tiedä mitä tehdä.

Vierailija
10/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaan kengät ostamassa. Kävin minäkin sairaslomalla kaupassa.

Vierailija
11/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä olen ollut sairaslomalla vaikka missä.

Sairasloma kesti yli puoli vuotta. Voin (sytostaattihoitojen ) välillä aika hyvin, mutta työkykyinen en ollut sentään. Parhaina päivinä urheilin ja juhlin, koska elämää sekin oli ja mahdollisesti ei mulla muuta elämää olisienää tullutkaan.

Pahimpina päivinä ja viikkoina oksensi sängyssä enkä pysynyt pystyssä taiolin vain sairaalassa. Mutta kotimatkallakin oli välillä pakko poiketa esim. apteekkiin, vaikka ei olisi millään jaksanut. Ja muuten, sairaatkin syövät ainakin joskus :)

Vierailija
12/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä mikä sulla on. Mahataudissa ei kotoa edes pysty poistumaan, kuumeessakaan ei ole kovin kannattavaa. Selkäsairaan sen sijaan pitää liikkua, joten kauppakeskuksessa pyöriminen sopii oikein hyvin selkäliikunnaksi.

Jos olet flunssassa tms, sinuna kävisin Hulluilla Päivillä aamulla, silloin et niin todennäköisesti törmää työkavereihin, jos teet toimistotyöaikaa, ja sen jälkeen voit levätä loppupäivän. 

Vierailija
13/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän vasikoi. Ei sairasloma ole mikään kotiaresti.

Vierailija
14/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku kaveri voi käydä hakemassa ne kengt sulle?

Vierailija
15/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin kans että riippuu syystä miksi on saikulla. En menisi jos olisin flunssainen esim mutta keväällä kun oli välilevynpullistuma olin 6 VIIKKOA kotona ja puolet siitä ajasta kävin päivittäin kaupungissa, kävelemässä vähän, jopa uimassa....suht normaalia elämää pystyin siis elämään 1-2tuntia kerrallaan mutta en olisi voinut olla töissä vielä...

Vierailija
16/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaa ne netin kautta,mikä siinä on niin vaikeaa????!

Vierailija
17/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos on parin päivän saikulla flunssan takia niin shoppailu on moraalisesti vähän kyseenalaista. Ruokakauppa yms toki ok. Jos sun on pakko hakea ne kengät niin mene sellaiseen aikaan, että on epätodennäköistä törmätä työkavereihin. Mene nopeasti, älä kiertele vaan hae vain ne kengät. Ja näytä sairaalta. Ei meikkiä ja roikkuvat, likaiset hiukset on hyvät.

Tällä ei nyt ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä virallisesti SAA tehdä. Töissä voi olo tulla sosiaalisesti tosi tukalaksi, jos sua aletaan pitää lusmuna.

Vierailija
18/22 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietenkin mennä kauppaan ja muutenkin hoitaa pakolliset, tärkeät asiat. Eri asia on, jos sut löydetään shoppailemasta korkkareita ja sulla on korissa jo ihana torkkupeitto ja makeet korvikset ja pari muumimukia ja shaali ja kolmen muun vaatekaupan pussit.

Saat käydä kaupassa ruokaostoksilla, apteekissa, hakemassa lapselle kengät, lääkärissä ja vaikka vanhemmilla syömässä. Sen sijaan en suosittele, että lähdet bilettämään tai edes pubiin. Tai postaile facebookiin kuvia drinksu kädessä kotoa kaukana olevan hotellin parvekkeelta kuvatekstillä: "Ihana rentoutua rankan työviikon päätteeksi!" (True story, sai fudut.)

Vierailija
19/22 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:20"]

Sana sairasloma on ollut käytössä 1930-luvulta asti ja se saa luvan kelvata edelleenkin siitä huolimatta, että joku näsäviisas besserwisser on keksinyt lisätä siihen sen u-kirjaimen.

Vierailija
20/22 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi  taivas, ei kai kukaan kuvittele, että sairauslomaa saa vain silloin, kun ei voi muuta kuin maata sängyssä?

Jos esimerkiksi käsi on poikki eikä voi tehdä töitä, voi vaikka päivät pääksytysten pyöriä kaupoissa. Sairasloman syy voi olla esimerkiksi aivoinfarkti, jonka jälkeen voi olla suorastaan velvollisuus osallistua johonkin kuntouttavaan toimintaan, eli on lähdettävä vaikka kuntosalille!