Big Brother Suomi 2021 OFFICIAL
Sunnuntaina alkaa taas! BB-taloon on rakennettu 100 neliötä lisää tilaa ja se on suunniteltu kokonaan uudelleen. Häätötilanteet hoidetaan tänä vuonna ennennäkemättömällä tavalla! Odotatko jo tulevaa kautta?
Kommentit (105262)
Mikä tässä taas kerran maksaa, joka kerta tuntien odottelu!
Mitä ihmettä tuo säätö on nyt? Tuliko Virtaselle kakkahätä?
Tämän odottelun takia äänestän miinusta.
Melonin asu.. luolamies! Ei sanoja =/
Vierailija kirjoitti:
Miksei noilla glamrokkareilla ole sen sorttisia vaatteita?
Saivat vaan mautonta krääsää.
Jännittää noiden puolesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Minna on antanut itsestään nyt vähän positiivisemman kuvan kuin eka vierailullaan. Ei oo suosikkejani, mutta ei ärsytäkään niin paljon.
Samin kanssakin äsken jutteli niin mukavasti.
Minnalla hyvät dösät 😍
täh?
Mitäh????? Dösä on bussi. Daisarit on rinnat.
Wikipediassa selitys dösä-sanalle 😁
dösä (10)[1]- (slangia, puhekieltä) bussi; linja-auto
Miksei se dösä jo tuu?- (slangia, yl. monikossa) naisen rinta
Harvemmin naiset haluavat kuulla sinun leukailuasi naisvitseillä, tai sitä, miten hyvä perse tai isot dösät heillä on. (Tosimiehen TASKUKIRJA 1, Miten Isket Naisia?, Benny Markka ja Jarno Ahonen, Wowbooks 2018)
Tässä on nyt tosimiehellä mennyt dösät ja bosat sekaisin, en kyllä koskaan ennen ole kenenkään kuullut rintoja dösiksi sanovan ja tuo on ainoa lähde netissäkin missä dösät on rinnat. Ei varmasti ole dösä muuta kuin linja-auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minnan laulussa piilo kuitti Lasselle. Leukani voin mä ylös nostaa, ei kai mun tarvii mitään kostaa...
Varmaankin Eerikäselle. Kun sanoi ettei muista koko ihmistä.
Ei vaan kehtaa tunnustaa, tuskin sillä niitä misuja niin paljon pyörityksessä, ettei nimiä muistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuukohan jassu nyt vähän yrityssalaisuuksia tuolla, kun noin avoimesti puhuu yrityksen keikkarahanmenoista ja haasteista mitä artistivierailuihin liittyy?
Itse en työnantajana olisi tyytyväinen, sillä pitää osata pitää työpaikan sisäiset asiat luottamuksellisina.
no eipä tuossa kovin kummoisia liikesalaisuuksia kerrottu. Artistien keikkahintoja saa tietoon ihan helposti. On myös melko helppo laskea, miten paljon x asiakaspaikan ravintolassa pitää myydä viinaa ja pääsylippuja illan aikana 2000 euron keikkapalkkion kattamiseen ja miten paljon 25 % koronavähennys vie myynnistä. Suurin salaisuushan tuossa oli lähinnä se artistien raidereiden hinta ja sehän ei liity suoraan työnantajaan. Ravintoloiden liikevaihdot ei muutenkaan ole mikään liikesalaisuus, vaan ne löytyy ihan googlettamalla.
Jos tietää jassun työpaikan, googlella pystyy tarkistamaan liikevaihdon, sen kun jakaa 52:lla, saa viikkotason myynnin. Siitä voi sitten päätellä, että suurin myynti syntyy viikonloppuisin. Siinähän sitten ollaan jo aika lähellä sitä tietoa, paljonko on mahdollisuus maksaa artistista, että se on kannattavaa.
Itse olen alaa opiskelleena (liiketoimintaa) eri mieltä.
Vaikka kyllä, yritykset yleensä jakaa julkisia vuosikatsauksia ja verottaja toki tietää kaikki rahanmenot ja tulot, on työntekijältä odotettava salassapitovelvollisuutta työpaikan asioista.
On eri asia päätellä pääpiirteittäisistä luvuista jotain, kuin kuulla työntekijältä kuinka pahasti miinuksella oltiin Elias gouldin terdekeikan jälkeen ja kuinka paljon on odotettava viinanmyyntiä, jotta toiminta olisi kannattavaa.
Olisi ollut heti hylätty jos opiskeluaikana harjoitteluissa vaikka tämmösiä kannattavuusasioita menisi julkisesti jakamaan.
Mikä ihmeen hylätty opiskeluaikana? Itse olen tehnyt aikanaan opinnäytetyön erään hotelliketjun kannattavuudesta ja eräästä siihen merkittävästi vaikuttaneesta tekijästä. Löytyy edelleen ihan julkisena jostain arkistosta. Ei siinä ollut mitään salaista, koska käytimme ihan julkisesti kerrottuja kannattavuuslukuja sekä faktoja tästä merkittävästä vaikuttavasta tekijästä. Tarkkoja tuotekohtaisia tilastoja kustannusrakenteineen emme saaneet käyttöön, koska ne olisivat menneet liikesalaisuuksien piikkiin, mutta karkeat liikevaihdot ja asiakasmäärät olivat ihan vapaasti käytössämme.
Erona nimenomaan se, että käytit julkisia, valmiiksi kerrottuja avainlukuja ja faktoja joiden tiesit olevan luvallisesti julkiseen käyttöön tarkoitettuja.
Eri asia olisi, jos olisit valinnut työpaikalta jonkun tietyn päivän, katsonut esim. Sen myyntiluvut, katetuottoprosentin ja menoerät ja mennyt näistä koostamaan sinun julkisen opparin. Näin ei vaan voi tehdä, vaan nämä luvut kuuluvat yrityssalaisuuksiin.
Miten tuo eroaa tilanteesta, että olet ollut itse asiakkaana paikalla ja tehnyt havainnon, että sateen takia paikalla ei ollut porukkaa kovin paljon ja olet mahdollisesti joskus tiedustellut tämän artistin hintaa jossain muussa yhteydessä?
Asiakkailta ei odoteta salassapitoa asioimansa kuppilan havainnoista. Asiakkaat harvoin kirjoittavat sopimuksia siitä, kuinka toimivat kantabaareissaan vaan voivat kyllä ihan avoimesti kertoa kokemuksiaan ja näkemyksiään, vaikkapa sitä kuinka ylihintasta tämä karjala täällä oli ja kyllä naapuribaarista saa halvempaa.
Työntekijän on toimittava allekirjoittamansa sopimuksen mukaan, ja monissa sopimuksissa näihin kuuluu vaitiolovelvollisuus yrityksen sisäisistä asioista.
Mutta voiko asia olla vaitiolovelvollisuuden alaisuudessa, jos kuka tahansa asiakas sen pystyy havainnoimaan?
Asiakkaalla ei ole faktatietoa päivän kannattavuudesta, hän voi vain mutuilla ja arvella. Työntekijän kertoessa jostain päivästä, puhuu hän silloin työpaikan edustajana ja varmentaa asioita jotka ovat yrityksen sisäisiä asioita.
Mietitään vaikka myös tilannetta, missä olet vierailemassa lääkärissä ja pongaat tuttavasi sieltä. Sinä siis tiedät, että hän on ollut lääkärissä päivänä x. Saako lääkäri silti varmentaa tätä sinulle jo selkeää tietoa, vai kuuluuko tämä asia vaitiolovelvollisuuden piiriin?
Johan noita on maanantaista kuunneltu ja tiedetään, mitkä kohdat pissii.
Vierailija kirjoitti:
Missäs tämä äänestys on? Tahdon vaikuttaa.
Linkkiä eetteriin!
Vierailija kirjoitti:
Lassesta tullu vähä leimi 🤔
Ja Jassusta siihen joulukinkku. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei noilla glamrokkareilla ole sen sorttisia vaatteita?
Saivat vaan mautonta krääsää.
Selkeesti. Samir omissa vaatteissaan jne. Lasse edes yrittää. Kai sieltä Jaccun matkalaukuista olisi vähän glitteriä löytynyt lainaksi? Tolppakenkiä tuskin, mutta kyllähän sellaiset olisi pitänyt olla.
Nyt nuo näyttää tuommoisilta vesittyneiltä sukkahousuhevbändiltä.
Taavilla on melkonen spora. 😍
Jassu näyttää hyvältä jopa käkipuvussa.
Minnan voihkintaäänet on ihan kammottavan noloja.
Vierailija kirjoitti:
Minnan laulussa piilo kuitti Lasselle. Leukani voin mä ylös nostaa, ei kai mun tarvii mitään kostaa...
Siinä tapauksessa sitä veettää tilanne, ettei ottanut enää tulta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Jassu näyttää hyvältä jopa käkipuvussa.
Minnan voihkintaäänet on ihan kammottavan noloja.
Vai näyttää hyvältä... 🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Festifaali-Aki on nolo.
Ei eronnut mitenkään viikonlopun känniesiintyjä-Akista. Zoorocket!
Tämä on Big Brother. Samir. Avaa hiuksesi.